Honda CBR 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
11 Ağustos 2012, 21:54
#9681
Yuce123 adlı üyeden alıntı
lastikler bence yeterli.şu ara ben amortisörler canımı sıkıyo sertleşti gibi her çukurda takır tukur
aynen bende de başladı. her kontak kapattığımda amörtisor kontrol ediyorum. bende daha çok ön amörtisor ses yapıyor.
Reklamlar
-
11 Ağustos 2012, 23:00
#9682
avcagatay adlı üyeden alıntı
Pain adlı üyeden alıntı
Bu motoru bende kullandım,ayrıca kendi motorumda da bu lastikten var.Yaz kış kullanıyorum,on numara değil ama abartıldığı kadar yok,bu yorumlar okunurken cbr250 nin kullanıcılarının çoğunun ilk motoru olduğunu,başka bir lastikle tecrübelerinin olmadığı unutulmamalı,zaten ilk motoru olmayan çoğu kişi lastikleri değiştirmeyi mantıklı bulmuyor.Ayrıca piyasada bu ebatlarda kaliteli lastik yok,iyi markaların aynı ebatlarda lastikleri var diyeceksiniz ;biliyorum.Ama daha yüksek kalitede lastik yok.Bunun detaylı açıklamasını 1 hafta içinde yaparım size(gkn ile buluştuğumda söylediklerini detaylıca toparlar yazarım,daha önce başkasına anlatmıştı ama detayları aklımda kalmamış).Forumdada 1 ya da 2 kişi lastik değiştirdi zaten ama 1 olması lazım ondanda yorum gelmedi(forumu baştan beri takip ediyorum).
Motosiklet tecrübenizi bilmiyorum,ukalalık olarak görmeyin ama asfaltı ısıran lastik yoktur,yanlış frenajda kitlenmeyen lastik yoktur,yanlış hızla girilen virajda kaçırmayan lastik yoktur,ıslak zeminde frenajı bilmeden tutan lastik yoktur.
*Teşekkür ederim ikinizede erhan bey in gezisi sanırım tur havasında geçmiş. Lastik konusunu açalım ,
bu lastik dümdüz bir yolda yol tuutyor olabilir yada 50 km/h ile giderkende yol tutuyor olabilir ancak yüksek hızda viraja girdiğim zaman saçmalamaya başlıyor.kuyruk çok şkür yanıma kadar gelmedi ancak arka tekerin gezelediğide bariz anlaşılıyor
-
11 Ağustos 2012, 23:19
#9683
CMRMURAT adlı üyeden alıntı
*Teşekkür ederim ikinizede erhan bey in gezisi sanırım tur havasında geçmiş. Lastik konusunu açalım ,
bu lastik dümdüz bir yolda yol tuutyor olabilir yada 50 km/h ile giderkende yol tutuyor olabilir ancak yüksek hızda viraja girdiğim zaman saçmalamaya başlıyor.kuyruk çok şkür yanıma kadar gelmedi ancak arka tekerin gezelediğide bariz anlaşılıyor
Arka teker ufak ufak geziyo hadi diyelim viraji gectik panik frende kızaklaması çok kolay oluyo
-
11 Ağustos 2012, 23:30
#9684
lastikleri kimse savunmasın..berbat..yağışlı havada, dümdüz asfalt yolda 80km hızla araç sollarken düştüm..
-
12 Ağustos 2012, 01:34
#9685
-
12 Ağustos 2012, 02:50
#9686
Daha önce de yazdım. Geçmiş konulardan bilgi alınabilir lastik üzerine konuşmalarımız. Pain'in dediklerine katılılıyorum. Orjinal lastikler de yaşanan sıkıntılar, kesinlikle kullanıcı arkadaşların tecrubesizliklerin den doğan doğal sonuçların bir parçası. Genel olarak konuşuyorum. Bu cümlemden lütfen orjinal lastiklerin 4/4'lük olduğu anlamını çıkarmayın. Ben michealin pilot activleri taktırdığım da, motorumun frenin de iyileşmeler olduğu gibi, psikolojikte olsa viraj giriş ve çıkışların da daha bir rahat ediyordum. Bunun yanında ani ivmelenme sonucu bazı durumlar da patinaj'a düşüyordum orjinal lastikler varken. Bu minimum'a indiği gibi, arka frenim kolay kolay kitlemiyordu. Eski lastiklerim de daha çabuk kitliyordu arkayı.
Kısacası, durumu müsait olanlar elbette ki lastiklerini değiştirsinler. Fakat diğer taraftan o kadar da yerin dibine sokulacak bir lastik olmadıklarını, 11 yıllık bir motor kullanıcısı olarak rahatlıkla söyleyebilirim. Barkın benim severek takip ettiğim ve takdir ettiğim bir kişidir. Fakat bir kişi ne kadar uzman olursa olsun, her dediğinin doğru olacağını söyleyemeyiz. Barkının sonuçta testisi ayrıntılı izlemedik, motorun sınırlarını ne derece zorladığını izlemedik.
Her şey bir yana, motoru alır kullanırsın. Sana güvensizlik oluşturan bir takım olaylar varsa, imkanların çerçevesinde bunları halledersin. İmkanın yoksa nerede nasıl davranacağını bilirsin. Bilmiyorsan bu problem zaten başta sendedir. O öyle demiş, bu böyle demiş geçin bunları arkadaşlar. Kendin ne düşünüyorsan onu uygula. Bir başkasının dediğini değil...
Önce emniyet, sonra hareket...
-
12 Ağustos 2012, 02:59
#9687
SonpoL adlı üyeden alıntı
Daha önce de yazdım. Geçmiş konulardan bilgi alınabilir lastik üzerine konuşmalarımız. Pain'in dediklerine katılılıyorum. Orjinal lastikler de yaşanan sıkıntılar, kesinlikle kullanıcı arkadaşların tecrubesizliklerin den doğan doğal sonuçların bir parçası. Genel olarak konuşuyorum. Bu cümlemden lütfen orjinal lastiklerin 4/4'lük olduğu anlamını çıkarmayın. Ben michealin pilot activleri taktırdığım da, motorumun frenin de iyileşmeler olduğu gibi, psikolojikte olsa viraj giriş ve çıkışların da daha bir rahat ediyordum. Bunun yanında ani ivmelenme sonucu bazı durumlar da patinaj'a düşüyordum orjinal lastikler varken. Bu minimum'a indiği gibi, arka frenim kolay kolay kitlemiyordu. Eski lastiklerim de daha çabuk kitliyordu arkayı.
Kısacası, durumu müsait olanlar elbette ki lastiklerini değiştirsinler. Fakat diğer taraftan o kadar da yerin dibine sokulacak bir lastik olmadıklarını, 11 yıllık bir motor kullanıcısı olarak rahatlıkla söyleyebilirim. Barkın benim severek takip ettiğim ve takdir ettiğim bir kişidir. Fakat bir kişi ne kadar uzman olursa olsun, her dediğinin doğru olacağını söyleyemeyiz. Barkının sonuçta testisi ayrıntılı izlemedik, motorun sınırlarını ne derece zorladığını izlemedik.
Her şey bir yana, motoru alır kullanırsın. Sana güvensizlik oluşturan bir takım olaylar varsa, imkanların çerçevesinde bunları halledersin. İmkanın yoksa nerede nasıl davranacağını bilirsin. Bilmiyorsan bu problem zaten başta sendedir. O öyle demiş, bu böyle demiş geçin bunları arkadaşlar. Kendin ne düşünüyorsan onu uygula. Bir başkasının dediğini değil...
%100 katılıyorum.Şunu da belirteyim ben de Barkın beyi çok takdir ediyorum,kendisinin fanıyım bile denilebilir.Ama dikkate alınması gereken şeyler var,biz bu motoru binlerce km sürerek yazı yazıyoruz o ise birkaç saatlik denemeler sonucunda.Belli kriterleri var ve onlar üzerinden değerlendiriyor,çok fazla motosiklet çeşidi kullanıyor ve yorumlar bu kriterler üzerinden.Lastikleri beğenmiyor,piyasada daha iyisi varmı söylemiyor.Kimse ondan bunu beklemiyor zaten, burası da bize kalıyor,hepsini bilemez ya.Biz de bakıyoruz öyle aman aman bir lastik yok.Başka bir örnek verecek olursam başlangıç için diyor ki scooter.Aslında vitesli bir motorda ilerlemek isteyen,hacimli ss yada enduro gibi motorlar hedefleyen insanlara hiç bir katkısı yok.Bu insanların zaten araba geçmişi,trafik okuma yeteneği oluyor.Orada seslendiği kesim 2 teker kullanmak isteyen trafik bilgisi olmayan arkadaşlar.Yani siz scooter alın vites,debriyaja kafayı takmayın trafiği kavrayın,sonra geçersiniz ufaktan 250cc ss e filan.
İzlerken dikkatli olmak lazım ve ne demek istediğini anlamak lazım.Yarım saatte nokta virgül atlamadan anlatamaz.Forumda ki nick i carl gustav bilginize...
-
12 Ağustos 2012, 03:17
#9688
Pain adlı üyeden alıntı
%100 katılıyorum.Şunu da belirteyim ben de Barkın beyi çok takdir ediyorum,kendisinin fanıyım bile denilebilir.Ama dikkate alınması gereken şeyler var,biz bu motoru binlerce km sürerek yazı yazıyoruz o ise birkaç saatlik denemeler sonucunda.Belli kriterleri var ve onlar üzerinden değerlendiriyor,çok fazla motosiklet çeşidi kullanıyor ve yorumlar bu kriterler üzerinden.Lastikleri beğenmiyor,piyasada daha iyisi varmı söylemiyor.Kimse ondan bunu beklemiyor zaten, burası da bize kalıyor,hepsini bilemez ya.Biz de bakıyoruz öyle aman aman bir lastik yok.Başka bir örnek verecek olursam başlangıç için diyor ki scooter.Aslında vitesli bir motorda ilerlemek isteyen,hacimli ss yada enduro gibi motorlar hedefleyen insanlara hiç bir katkısı yok.Bu insanların zaten araba geçmişi,trafik okuma yeteneği oluyor.Orada seslendiği kesim 2 teker kullanmak isteyen trafik bilgisi olmayan arkadaşlar.Yani siz scooter alın vites,debriyaja kafayı takmayın trafiği kavrayın,sonra geçersiniz ufaktan 250cc ss e filan.
İzlerken dikkatli olmak lazım ve ne demek istediğini anlamak lazım.Yarım saatte nokta virgül atlamadan anlatamaz.Forumda ki nick i carl gustav bilginize...
Zaten olay kişinin kendisin de bitiyor. En başta motoru tanımak gerekli. Sen onu tanımazsan, o da yeri gelir seniz tanımaz. Olay bu kadar basit. Lastiklere kötü deniliyorsa, kötü diyen arkadaşlar ona göre kullanacak motoru. Şikayet ediyorsa da, gereğini yapacak.
Ben bunca sene ne yan yattım, ne de kaza yaptım. Hee yarın ne oluruz bilemem. Fakat motorla ilgili veya arabamla ilgili bir şey olursa, suçu ne motorum da, ne arabam da ararım. Tek suçlu benimdir. Tabii bana bodoslama girilmediği sürece ..
Scooter dediğiniz gibi hacim büyüterek bu işe devam etmek isteyen arkadaşlar için çok iyi bir başlangıç olmayabilir. Fakat öyle adamlar var ki, gidonu çevirmeyi bilmiyor :D. Bu yüzden en azından olayı kavraması açısından, bazılarına scooter verilmesi hatta mümkünse hiç motor verilmemesi daha sağlıklı olacaktır. )))
Önce emniyet, sonra hareket...
-
12 Ağustos 2012, 03:40
#9689
Merhabalar,
Forumdaki paylaşımlar için herkese teşekkürler, buradaki bilgiler karar vermemde çok yardımcı oldu.
Acemi biri olarak ilk motor seçimi hayli zor bir iş.
Tecrübeliden tecrübesize; çok farklı önerilerle karşılaştım, bmw 650 gs, fazer 600 vs.
Kendi başıma da xj6, nc700x gibi motorların cazibesine kapıldım.
Bu 485 sayfanın içinde saklı değerli bir bilgi var:
Tecrüben nedir?
Motoru ne amaçla kullanacaksın?
Bütçen nedir? (satın alırken/kullanırken)
2. Elmi? 0 Km mi?
Marka / Servis / Yedek Parça
Nihayetinde 1 hafta önce karar verip bu gün 0 km Cıbıra kavuştum.
Şöyledir böyledir diye ahkam kesecek bir seviyede olmadığımdan advanced yorumlar yapamayacağım.
Sonuç olarak benim gibi bir acemi için fevkalade dengeli ve kolay adapte olunan bir motor.
Bu foruma detaylı katkıda bulunanlara tekrar teşekkürler.
-
12 Ağustos 2012, 03:53
#9690
CMRMURAT adlı üyeden alıntı
*Teşekkür ederim ikinizede erhan bey in gezisi sanırım tur havasında geçmiş. Lastik konusunu açalım ,
bu lastik dümdüz bir yolda yol tuutyor olabilir yada 50 km/h ile giderkende yol tutuyor olabilir ancak yüksek hızda viraja girdiğim zaman saçmalamaya başlıyor.kuyruk çok şkür yanıma kadar gelmedi ancak arka tekerin gezelediğide bariz anlaşılıyor
valla bu lastik konusu baydı ama bana inanmayan Segien yani Çağdaş'ın arkasında şile virajlarında aynı motor aynı lastikle girsin. cbr250r onun lastiği 10 bin km ye yanaşmıştır sanırım orjinal IRCvirajları 120-130 km hızla giriyor ve rahat. bu biraz eğitim ve cesaret işi. ben girmem en iyi lastikte olsa en iyi daha yüksek cc de olsa girmem o yüzden fazla yormayın kendinizi. bu lastitkerle kendinizi geliştirin, o kadar dandik lastik değil.
-
12 Ağustos 2012, 04:20
#9691
uthec adlı üyeden alıntı
lastikleri kimse savunmasın..berbat..yağışlı havada, dümdüz asfalt yolda 80km hızla araç sollarken düştüm..
tekrardan geçiş olsun öncelikle...sollmama anı standart güvenli bi sollama mıydı yoksa fren yapma kzorunda mı kaldın da lastikler fonsiyonlarını tam olarak yerine getirmedi...biraz daha açarsan sevinirim...
-
12 Ağustos 2012, 05:03
#9692
uthec adlı üyeden alıntı
lastikleri kimse savunmasın..berbat..yağışlı havada, dümdüz asfalt yolda 80km hızla araç sollarken düştüm..
Ani bir hareket yapmışsınız demek ki. Jant üstünde bile gitseniz düz giden motor düşmez.
Nereye bakarsan, oraya gidersin.
-
12 Ağustos 2012, 09:20
#9693
Gece uyku tutmadı, 3:30 gibi çıkıp tur attım, zifiri karanlık yol, sürekli gök gürültüsü ve şimşek eşliğinde harika oldu . Dönüş yolunda da bulutlar gelmiş zaten, bir güzel yağmur yedim.
Ampülleri osram night racer'larla değiştirmiştim. Ama gece sürüp deneme fırsatım olmamıştı. Şile otoyolu gece zifiri karanlık oluyor, orada denedim . Ampülün ışığı bariz daha parlak ama aydınlattığı mesafe az olduğu için benim açımdan pek fark etmedi. Far açısı kötü, belki ayarlayıp tekrar denerim. Yolda hep uzun açıp gitmem gerekti, yoksa virajı takip etmek çok zor. Uzunlar da acayip aydınlatıyor , bütün levhalar parıl parıl, tam mesafeyi bilmiyorum ama uzun da fazla uzun gibi . Karşıdan gelenler rahatsız oldu hep. Gerçi viraj hızım 75 km/h'ye kadar düştü, düz aydınlattığı için bazı virajlarda çıkışı göremediğimden yavaşlamak zorunda kaldım. Motosiklet yatınca farların açıları değişse harika olurdu.
-
12 Ağustos 2012, 11:50
#9694
beyler günaydın...
ben de parkları geceleri farkedilmek adına çakar led ampüllerle değiştirdim...şöyle bir sorunum var..bu ampüllerden birini değiştirirken ampülün biri farın içine düştü ve orda kaldı..buna nasıl çıkarabilirim en kolay yolu nedir acaba...servis 1 saat sürer grenajları sökmek ve yine de çıkmayabilir gibi bişeyler söyledi...ampül giriş yeri darmış falan...aklına iyi bi fikir gelen vasa sevinirim...
-
12 Ağustos 2012, 13:10
#9695
erro adlı üyeden alıntı
tekrardan geçiş olsun öncelikle...sollmama anı standart güvenli bi sollama mıydı yoksa fren yapma kzorunda mı kaldın da lastikler fonsiyonlarını tam olarak yerine getirmedi...biraz daha açarsan sevinirim...
yerler ıslaktı..tek şerit yolda önümde iki araç vardı 60 civarı gidiyorlardı..verdim sinyali geçtim sol şeride gidiyorum..önümde bayaa bi açık..ilk aracı geçtim ikincisini de geçmek üzereyken kendimi yerde buldum..hızım 75-80 arasıydı..dümdüz yoldu valla neye ugradıgımı şaşırdım..virajda düşsem anlarım..çok yattım derim frene bastım derim anlarım ama dümdüz yolda düştüm..
-
12 Ağustos 2012, 13:16
#9696
uthec adlı üyeden alıntı
yerler ıslaktı..tek şerit yolda önümde iki araç vardı 60 civarı gidiyorlardı..verdim sinyali geçtim sol şeride gidiyorum..önümde bayaa bi açık..ilk aracı geçtim ikincisini de geçmek üzereyken kendimi yerde buldum..hızım 75-80 arasıydı..dümdüz yoldu valla neye ugradıgımı şaşırdım..virajda düşsem anlarım..çok yattım derim frene bastım derim anlarım ama dümdüz yolda düştüm..
valla ucuz atlatmışsın...bahsettiğin süratler esasında yüksek süratler...ve olaya hazırlıksız yakalanman da cabası artı akan bi trafik anladığım kadarıyla...
-
12 Ağustos 2012, 16:02
#9697
uthec adlı üyeden alıntı
yerler ıslaktı..tek şerit yolda önümde iki araç vardı 60 civarı gidiyorlardı..verdim sinyali geçtim sol şeride gidiyorum..önümde bayaa bi açık..ilk aracı geçtim ikincisini de geçmek üzereyken kendimi yerde buldum..hızım 75-80 arasıydı..dümdüz yoldu valla neye ugradıgımı şaşırdım..virajda düşsem anlarım..çok yattım derim frene bastım derim anlarım ama dümdüz yolda düştüm..
geçmiş olsun bilader.
-
12 Ağustos 2012, 16:46
#9698
merabalar mıllet. 2-3 gundur foca'dakı olayla ılgılı kafam cok bulanıktı.yazmak gelmedı ıcımden.
yavas yavas toparlıyorum kendımı.bugun 2100 bakımını yapıcam.
+ hafta ıcı guzel bır boyacıdan gun aldım. alt sakalı beyaza boyatmak ve koruyucu fılm cektırmek ıcın.umarım guzel olur.
kendınıze ıyı bakın ;)
-
12 Ağustos 2012, 18:42
#9699
SonpoL adlı üyeden alıntı
Daha önce de yazdım. Geçmiş konulardan bilgi alınabilir lastik üzerine konuşmalarımız. Pain'in dediklerine katılılıyorum. Orjinal lastikler de yaşanan sıkıntılar, kesinlikle kullanıcı arkadaşların tecrubesizliklerin den doğan doğal sonuçların bir parçası. Genel olarak konuşuyorum. Bu cümlemden lütfen orjinal lastiklerin 4/4'lük olduğu anlamını çıkarmayın. Ben michealin pilot activleri taktırdığım da, motorumun frenin de iyileşmeler olduğu gibi, psikolojikte olsa viraj giriş ve çıkışların da daha bir rahat ediyordum. Bunun yanında ani ivmelenme sonucu bazı durumlar da patinaj'a düşüyordum orjinal lastikler varken. Bu minimum'a indiği gibi, arka frenim kolay kolay kitlemiyordu. Eski lastiklerim de daha çabuk kitliyordu arkayı.
Kısacası, durumu müsait olanlar elbette ki lastiklerini değiştirsinler. Fakat diğer taraftan o kadar da yerin dibine sokulacak bir lastik olmadıklarını, 11 yıllık bir motor kullanıcısı olarak rahatlıkla söyleyebilirim. Barkın benim severek takip ettiğim ve takdir ettiğim bir kişidir. Fakat bir kişi ne kadar uzman olursa olsun, her dediğinin doğru olacağını söyleyemeyiz. Barkının sonuçta testisi ayrıntılı izlemedik, motorun sınırlarını ne derece zorladığını izlemedik.
Her şey bir yana, motoru alır kullanırsın. Sana güvensizlik oluşturan bir takım olaylar varsa, imkanların çerçevesinde bunları halledersin. İmkanın yoksa nerede nasıl davranacağını bilirsin. Bilmiyorsan bu problem zaten başta sendedir. O öyle demiş, bu böyle demiş geçin bunları arkadaşlar. Kendin ne düşünüyorsan onu uygula. Bir başkasının dediğini değil...
11 yıllık tecrübeniz kadar hitap ve karşıdakinin ne söylediğini anlayabilme tecrübenizde olsa keşke.neyse ben hitabımı bozmayacağım. Lastiklerin fanatiği olabilirsiniz yada olmayabilirsiniz benim gram umrumda değil. son paragrafınız gerçekten edebiyat yapmak için yazılmış,ben burda lastik aleyhine bir propoganda yapmadım sadece lastik tavsiyesi istedim ilk mesaja bakarsanız.Gelen yorumlar üzerine beğenmediğimi yazdım.Burda Altın elbiseli adamı örnek vermemin sebebi tanınmış biri olması ha siz belki Valentino Rossi olarak ondan daha iyi biliyor olabilirsiniz.. İngilizceniz var ise yabancı forumlara giripde yazılanları okuyabilirsiniz. Ha ben bunlar dedi diye yapmıyorum lastikten kendim memnun değilim. Ben tavsiye istedim siz "rajon" kesmişsiniz..Önemli değil inşallah sizi seneye hakkınız olduğu gibi Valentino Rossi ye tur bindirerek motogp de şampiyon görürüz.Şampiyonluk hediyenizide ilk ben gönderirim.Kendinize dikkat edin Allah kazadan beladan korusun.
** Yukarıda yazılmıştı "burdakileirn genelde ilk motoru ve çoğu kişi lastik değiştirmedi o yüzden isim verememezler" diye. Tamam ben lastiğimi değiştirdğim zaman sonuçlarını sizede bildiririm..İyi Günler
-
12 Ağustos 2012, 19:05
#9700
CMRMURAT adlı üyeden alıntı
11 yıllık tecrübeniz kadar hitap ve karşıdakinin ne söylediğini anlayabilme tecrübenizde olsa keşke.neyse ben hitabımı bozmayacağım. Lastiklerin fanatiği olabilirsiniz yada olmayabilirsiniz benim gram umrumda değil. son paragrafınız gerçekten edebiyat yapmak için yazılmış,ben burda lastik aleyhine bir propoganda yapmadım sadece lastik tavsiyesi istedim ilk mesaja bakarsanız.Gelen yorumlar üzerine beğenmediğimi yazdım.Burda Altın elbiseli adamı örnek vermemin sebebi tanınmış biri olması ha siz belki Valentino Rossi olarak ondan daha iyi biliyor olabilirsiniz.. İngilizceniz var ise yabancı forumlara giripde yazılanları okuyabilirsiniz. Ha ben bunlar dedi diye yapmıyorum lastikten kendim memnun değilim. Ben tavsiye istedim siz "rajon" kesmişsiniz..Önemli değil inşallah sizi seneye hakkınız olduğu gibi Valentino Rossi ye tur bindirerek motogp de şampiyon görürüz.Şampiyonluk hediyenizide ilk ben gönderirim.Kendinize dikkat edin Allah kazadan beladan korusun.
** Yukarıda yazılmıştı "burdakileirn genelde ilk motoru ve çoğu kişi lastik değiştirmedi o yüzden isim verememezler" diye. Tamam ben lastiğimi değiştirdğim zaman sonuçlarını sizede bildiririm..İyi Günler
Nasıl bir psikolojik durum içerisindesiniz,bu yazıdan bunları nasıl çıkarıyorsunuz anlamak zor.Sonpol size gayet kibar bir dille anlatmış.Barkın beye saygı duyduğumuzu da belirttik,daha önceki cevabımda da Video da ne gibi yanlış anlaşılmalar olabileceğeni söyledim.Şurada teknik bir konuyu tartışırken bile olayı buralara getirebilmek çok ilginç,rossi benzetmeleri filanda çok çocukça olmuş,yakışmamış...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)
Bu Konudaki Etiketler