yeni arkadaşlar aramıza hoşgeldiniz, motorlarınız hayırlı olsun, iyi gazlamalar güvenli sürüşe dikkat tabiki her zamanki gibi
yeni arkadaşlar aramıza hoşgeldiniz, motorlarınız hayırlı olsun, iyi gazlamalar güvenli sürüşe dikkat tabiki her zamanki gibi
Merhaba Rodaj ile ilgili bir iki şey söylemek istiyorum.
ben 1000 rodajını şu şekilde yaptım.
-ilk 300km'ye kadar hiç 6000 deviri geçmedim.
-300km den sonra her 100km de bir yokuş aşağı 10.000 devire kadar çıkıp gazı bıraktım ve kendi kendine devirin düşmesini bekledim.
-800km'lere geldiğimde son hız denemesi yapıp 165km hıza kadar çıkıp bir süre kalıp bıraktım.
-1000km den sonra da olması gerektiği gibi kullandım.
Şu sonucu gördüm
-Motosikletim'de 180km hızı görebildim.
-Kalkışları ve gaza tepkisi çok çok iyi.
-160km ye kadar her türlü yol şartında hemen geliyor.
-Honda yetkili servisindeki usta motorumu test ettikten sonra "-Bugüne kadar gördüğüm en iyi açılmış cbr250 bu, çok iyi bir rodaj yapmışsın dedi."
Bende motorumdan çok memnunum.
Bilgilerinize.
"Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif
Arkadaşlar lastikler ısınınca gerçekten iyi hafta sonu 300-350 km yol yaptık çoğu viraj.Lastikler çok iyi tuttu gerçekten.Artçılı olduğum içinde olabilir ama lastikler hiç üzmedi
Uploaded with ImageShack.us
Ya abi senin fotolardan cok gaza geldim, aklima girdin)))
Kullanis olarak nasil peki? Eldivenli, eldivensiz olarak? Birde koruma takozlarin internette 150 tl ye cbr250 icin diye satilanlardanmi? Onlara benzetti.? Eger oysada onunda markasi ve kalitesi hakkinda yorumlarini bekliyorum...
Simdiden tesekkurler...
boyası akıyo derken? yagmur-yıkama sonrası felan mı? valla ben cogunlukla eldıvensız kullandım.ter vs oldu.hıc akmadı.ama ne yıkadım ne yagmurda cıktım bu yuzden boyle bıseyle karsılasmadım sanırım.en ufak bı boya atması bıle olmadı daha.
nereden almıstınız_?
manetler lazım gercekten.spor kullanım ıstıyorsan.
elcık tıtresımı arttırıyor.(ozellıkle eldıvensız)orjınal lastık ıc kaplamayı soktugun ıcın.rahatsız edıcı mı? ben alıstım valla ama bı gorup dene bence sonra pısman olma.
koruma takozları anesten aldım.sıyah duz olan.keıtı marka.ılk satılan partıden sonra cbr'a uyumlu parcalarla gelıyor.kesıp delme yok.montajı cok kolay artık.
Arkadaşlar sorunsalım frenler ile ilgili, aynı durumu yaşayan var mı diyerekten yazma ihtiyacı hissettim.
Bugün biraz sert kullandım motoru, hani sert dedimse işte biraz ani hızlanıp ani durmalar şeklinde. Yani 30 km'lik rotamda frenleri biraz fazla ısıttım. Eve yaklaşınca frenlerin sıcakken tepkisini merak ettim, özellikle ön frenin. 90-100 km/s gibi hızlara çıkıp panik fren denediğimde arkayı kilitlemeyecek dozajda yüklendim, fakat ön fren nanoooooşşşş
Hani cidden nanoş ilk defa bir motorlu taşıtı olan biri de değilim yıllardır vasıta kullanıyorum ama bu kadar boşalması, zayıflaşması doğal bir durum mu anlamak güç.
Dozajlı basıyorum ön frene çok düşük bir ivme ile yavaşlıyor motor, kompresyon yardımı şart o hızlarda yavaşlarken, hem de ciddi çabuklukla. Yani iyice sıkıp lock riskini, düşmeyi göze alacaksın diyor panik esnasında.
Bugün 1600 km'dir kullandığım motoru iyi ki frenlerini iyicene ısıtıp denedim diye şükrediyorum şu an, yoksa soğukken ki gibi reaksiyon vereceğini düşünüp bir aksaklık yaşayabilirdim.
Sıcak fren biraz kötürüm olur lâkin, ben motorumun sıcak frenli halinden epey korktum, duyurulur......
hüseyin nickli arkadaş kollarım ağrıyor demiş , scooter tipi motorlarda amortisörler oldukça sertse vücutta ağrı yapar. Cbr 250 gibi oldukça rahat bir motorda ağrınız varsa tamamen sizden kaynaklıdır. Bugün itibariyle karamürselden istanbula döndüm. 140km gibi bir yol 100-110 km ortalama ile geldim bir çok yerde 150 lere çıktım , en ufak bir ağrım sızım yok , ki bugün oldukça rüzgarlıydı. Zamanla alışırsınız , en büyük sebebi ise bütün yükü kollara bindirmenizdir. Depoyu bacaklarınızla sıkın bunu ani frenlemelerde vs . de yapın alışkanlık olsun. Yükü ne kadar bacaklarınıza baldırlarınıza verirseniz kollarınız da o kadar rahatlar. Bu arada çanta konusunda da yorum yapacaktım , siyah çanta taktım parlak siyah renkte gören herkes bayıldı hiç kötü durmuyor. Yüksek süratlerde de ekstra bir rüzgardan etkilenme vs. sorunu yok. Motor hala aynı tepkileri veriyor , gayet de memnunum dünya varmış.....
Araba kendini , motor sahibini öldürür demişler... O yüzden motorunuzu iyi tanıyın ve bakımlarını aksatmayın.....
Duruş şeklini yeniden gozden geciriyorum ancak sanirim anlatilanlar gibi duruncada sanirim baya bir kambur durmak gerekiyor zamanla alisacagim kanaatindeyim. Diger hususte cantali fotonuzu koymanizi cantayi nerden aldigini bildirmenizi rica edicem nitekim benimde boyle bir dusuncem var
Ayaklarım hala titriyor. Cevizlibağ-Merter arasında orta şeritten 150 km hızla giderken yaklaşık olarak 50 m önümde giden 34 GT 6234 plakalı Opel marka araç sinyal vermeden önüme geçince bildiğim bütün duaları okudum. Galiba beni lastikleri değiştirmiş olmam kurtardı. Motor altımda bi an sendeledi ama yine de zar zor toparlayabildim. O araç sürücüsünün yaptığı artistlik bi de yanıma kar kaldı. Durması için işaret yaptım ama bastı gaza gitti. Motosiklete hiç saygı yok arkadaşlar. Ti'ye almıyo kimse. Galiba verilmiş sadakam varmış. Olay 1 saat önce oldu ama ayaklarım hala titriyo...
Yol boyunca adam akıllı durup da resim çekemedim ki , telefondan çektiğim var onu da anlamak çok güç resimlerden Çanta daha önceki motorumda kullandığım Gaff marka (givi ile aynı görüntü ama 2.kalite) , tablasını metal tabla ile değiştirdim kırılma vs. olmuyor tam kitlendiği noktadan. Bir de anes ten givi çanta demiri aldım. 6 kg max. limit denmiş ama montajını öyle bir yaptık ki milim oynama , sallantı ,tıkırtı yok. Zaten şu arka çanta olayında montaj çok önemli. Duyuyorum coocase , shad vs alan arkadaşlar (ki benimkinden pahalı) çok şikayetçi olabiliyor , yok seyir halinde çanta fırladı , yok malzeme çok kötü , yok hemen kırıldı. Ben senelerdir kullanıyorum en ufak bir problem yok. Montaj çok önemli bir de pikniğe gidicem diye arkaya piknik tüpü , ıvır-zıvır doldurursanız evet kırılır Çantanın yükleme limitini fazla aşmayın. (illa ki aşılır çünkü 46lt bir çantada bile genelde 3kg limit oluyor o da anca 2 kask demek , siz gene ne koyuyorsanız koyun da abartmayın , hem motorun ağırlık merkezinin bozulmaması adına hem de çantayı arkadaki sürücüye hediye etmemek adına)
Araba kendini , motor sahibini öldürür demişler... O yüzden motorunuzu iyi tanıyın ve bakımlarını aksatmayın.....
İnsanımızda motosiklet sürücüsünü otoanbanda düşürürse öldürebileceği düşünceyi oluşturacak beyin, eğitim düzeyi, kültür ve saygı yok Hepmizin işi allaha kalmış...
Çok geçmiş olsun... ama daha sakin sür 150 km o yol için fazla. Trafiğin akışından biraz hızlı olsan 110 gibi gitsen daha güvende olursun...
[QUOTE=Duruş şeklini yeniden gozden geciriyorum ancak sanirim anlatilanlar gibi duruncada sanirim baya bir kambur durmak gerekiyor zamanla alisacagim kanaatindeyim. Diger hususte cantali fotonuzu koymanizi cantayi nerden aldigini bildirmenizi rica edicem nitekim benimde boyle bir dusuncem var
)[/QUOTE] Yooo hayır çok kambur olmanıza gerek yok zaten oldukça dik oturulan bir motor. Boyunuz ya da kol uzunluğunuz çok kısa değilse ki sanmıyorum ; çok arkaya oturuyor da olabilirsiniz. Depoyla aranızda aşağı yukarı 1 yumruk mesafe lazım derler ama siz nasıl rahat kullanıyorsanız. Birçok arkadaşın dediği gibi depoyu bacaklarınızla tuttuğunuzda virajlara da daha iyi girdiğinizi göreceksiniz , kollarınız da daha az yorulacaktır. Tek nedeni kendinizi (kaslarınızı) gereksiz kasmanız , aynı yüzme bilmeyen birinin yüzmeye çalışırken kendini kasıp hemen yorulması gibi......
Araba kendini , motor sahibini öldürür demişler... O yüzden motorunuzu iyi tanıyın ve bakımlarını aksatmayın.....
Çok haklısın saygı yok... Teşekkür ederim ama yol müsaitti ve gereksiz yere şerit değiştirdi. Galiba sarhoştu. Hayatımda bu kadar korktuğumu hatırlamıyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:55 ----------
Teşekkür ederim umarım uyandığımda bişey kalmaz. Ama bu olay yüzünden motosikletten soğursam o plakanın peşine düşerim
ne diyelim geçmiş olsun deyip geçiyoruz tek yaptığımız bu , o öküz akıllanmayacaktır , bari biz bilinçlenelim motor kullanıcıları olarak. Aynı şey benim de başıma geldi hem de bugün saat 20:00 civarlarında. Hemen karamürselin 20km çıkışında yol yapım- onarım çalışması var. Etraf toz toprak. 3 şerit gibi bir yol ,2buçuk şerit Karşı yönden 1 şerit vermişler orta şeritte(yarım şerit) o kırmızı plastik direklerden var adı her neyse 3metrede bir ondan koymuşlar , bir de istanbul yönüne 1 şerit vermişler. Bu dediğim noktaya gelmeden önce 2 şerit normalde istanbul yönüne. Önümdeki araç hemen önündeki tırı sollamaya başladı ben de geçtim sol şeride sinyalimi verdim tam o sırada yol yapımı uyarı levhaları belirdi sarı sarı vazgeçtim girdim tırın arkasına acelem yok dedim. Seyir hızı düştü birden 40lara tabiii. Tırın sol fren lambasının oradan seyrediyorum.Ortada bulunan o kırmızı direklerle önümdeki tırın arasında da var bi yarım şerit mesafe 1 metre kadar. Dedim çok rahat geçerim şehir içinde nerelerden geçiyoruz. Tam biraz daha sola geçip de geçmeye başladığım sırada aynasından da kafasını gördüm kel bi amca kafasını bile çevirmeden hiç bakmadan tırı sola bir yapıştırdı , silme geçiyor direklerden.O direksiyonu kırar kırmaz frenleyip sor sıyırdım arkadaki konteynırı. Eğer araya girseydim şanslıysam aynam aynı hizada bi yere çarpacak ve karşı yönden gelen araçla kafa kafaya girecektim tabiii bu arada o aradaki direkleri tutturmazsam ; yada direkt tır beni altına alacaktı bu da başka bir ihtimal. Doğru motorluya dikkat yok ama biraz da bizim elimizde. Ben önümdeki otomobilin kuyruğuna takılsaydım , illa acele edip tırı geçmek isteseydim olacak belliydi. İnternette de "1000rr kılpayı" diye bir video var izle senin başına gelenin beteri o arkadaşa gelmiş tam ibretlik.Defalarca izledim ben ve küfrettim. Biraz da biz ders alalım , trafiğin normal seyri neyse fazla aşmayalım ve motoru sakin kullanalım ne aceleci , ne sinirli , ne alkollü , ne uykusuz....Tekrar geçmiş olsun sana da bana da .....
Araba kendini , motor sahibini öldürür demişler... O yüzden motorunuzu iyi tanıyın ve bakımlarını aksatmayın.....
Hüseyin kardeş madem illa resim istemişsin bunlarla idare ediver. Giderken eskihisar-topçular feribotunu kullanmıştım. Ordan 1-2 resim , samsung telefonum fi tarihinden anca anlaşılıyor resimler Bu arada yandaki alfa romeo nun sahibiyle filan yol boyunca muhabbet ettik. Bi ara çay almaya çıktım bi baktım motorun önünde bi topluluk alıcı bile çıktı. Ben valla seviyorum cıbırı......
---------- Mesajlar birleştirildi - 04:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:46 ----------
640 X 480 yüklemeye çalıştım açılmıyorsa linkler aşağıdaki gibi....
http://imageshack.us/photo/my-images/443/spa0092i.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/84/spa0093.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/571/spa0094.jpg/
Araba kendini , motor sahibini öldürür demişler... O yüzden motorunuzu iyi tanıyın ve bakımlarını aksatmayın.....
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)