vatandaş bu egzozu acar demıstı actık barkın abi :D
vatandaş bu egzozu acar demıstı actık barkın abi :D
güzelde olabilir demişti,oldu diyosun yani .arkadaş bu görev bi bitmedi yav.bi tricolor vardı kaçırdım,siyah renk istediğim gibi bi motor buldum gidip bakamıyorum.hayırlısıyla son haftaya girdik..gel teskere gel
tek sılındır , bu hacimde daha ıyı bır ses bekleyemem
gerçi önce park problemini çözmem de lazım,bu beni kara kara düşündürüyo...
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:11 ----------
cıbırı dışarda bırakmayı hiç istemiyorum
motorun ustunde anahtar bırakan bırı olarak cok rahatım o konuda
evet ben lojmanda değilim, olsamda farkeden bişi olmayacak gerçi, bizim lojmanlar sizinki gibi korunmuyo malesef
o dışarı kurulan kabinler hoşuma gitti aslında ama,bizim hırsızlarımız sağolsun onunda bi çaresini bulmaları uzun sürmez sanırım..
lojmandan dolayı da degıl pek.foca'da neredeyse hıc hırsızlık olayı felan olmuyor. lojman bu devırde daha tehlıkelı dısarıdan ..
apartman ıcınde yer yok mu? bıraz rısklı ve apartman sakınlerı arıza yapabılır ama denemeye deger
ıstanbul'a gelecegım haftaya 1gunlugune. gemıden motorla cıkacagım. kayınpederlerde kalacagım ama sırf tırstıgım ıcın babamların garaja bırakacagım ıstanbul tehlıkelı ya
allah nazardan-hırsızdan korusun valla hepımızı. cok ustune tıtrıyorum ben de. sırt cantamda brandamla dolasıyorum 1 saatten fazla bı yerde kalacaksam hemen gıydırıyorum gıysısını. mıllet hasta mısın dıo hheh soyle de bısey var.sakınan goze cop batıo gercekten. gecen aylarda halısaha macına gıderken takmayayım dedım ılk defa. geldım bı baktım kus mıcmıs elcıge. orjınal takılıydı o zaman. tam da bırlesım yerı. temızleyen kadar canım cıkmıstı
maşallah,sanırım bende öyle olurum.aksine bütün kuşlarda ihtiyaçlarını benim arabanın üzerinde giderirler.motor gelince belki arabayı rahat bırakırlar
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:34 ----------
sen motoru gemiye atıp götürüceksin sanırım,gemi genişmi bari,arada turlayabilicekmisin
arkadaşlar frenleme konusunda yukarıda demiş arkadaş ön fren kullanmaya alışmak lazım diye , honda güvenli eğitim sürüşünde bize öğretilen 2 freni aynı anda kullanın demeleriydi, nedir bunun aslı astarı ?
Arka fren ön freni destekler.Aynı anda basılacak ama arkadaşlarında dedikleri gibi %70 e %30 gibi bir oranda basılacak.
Ben de son aldığım eğitimde biraz farklı öğrendim sanki, ben de yanlış öğrenmiş olabilirim ama ön freni hafif kullanmak gerektiğini öğrendim. Yani ön fren en son durmayı destekleyici öldürücü darbeyi yapıyor. Sadece arka fren kısa mesafede durdurmaz zaten ama ön freni hafif kullanmam gerektiğini öğrendim. Bu bahsettiğim normal şartlarda. Önünüze araba kırdığınızda yapmamız gereken değil. Hatta 1 haftadır ağırlıklı arka fren kullanıyorum gayet memnun kaldım. Durmam gerekmediğinde veya daha hızlı yavaşlamam gerekmediği takdirde ön fren kullanmıyorum. Motosikleti gereksiz şekilde öne yığılmaktan kurtarıyor
Bundan önce ikisinide kullanıyordum ama ağırlıklı ön fren kullanıyordum böylesi daha güzel şimdi ağırlıklı arka fren Bizim motorların arka freni kötü diyenin alnını karışlarım
Arka fren kitlenirse kontrolü kaybedersiniz.Ben arka frene ağırlık verme hatasını yaparken,defalarca arkayı kitledim ve birinde neredeyse kontrolü kaybediyordum.Ama ön freni sıkmaktan zarar gelmez,en fazla arka kalkar ki o da motorlarımızın ağırılık dağılımına bakılırsa zor,zaten arka ile destekleyeceğinizden bu sorun yaşanmaz.Evet durmaya yakın öne abanılırsa bir geri tepme yapar ve ayaklarınızı tam yere koyarken bu tepmeyle motoru yan yatırabilirsiniz ,bunun içinde tam duracakken arkayı sıkıp önü yavaşça bırakmak gerekiyor.Ani durumlarda arkaya abanmak,kurtulacaksanız bile,yanlış frenajdan düşmenizi sağlar.Bu konuları daha öncede tartışmıştık,ayrıca sırf frenaj için açılan başlıklar ve kaynaklar var,ayrıca youtube dan frenaj videoları izlemek daha kolay anlamanızı sağlayacaktır.Benim tavsiyem,bütün bunların üzerine bir kitap alın.Daha öncede söylemiştim ben "Motosiklet Teorisi" ni öneriyorum(Resad Arbaş)...
Ayrıca teknikleri iyice araştırdıktan sonra boş alanda bol bol deneyin derim...
Ama bende aldığım profesyonel eğitimden öğrendiğimi aktarıyorum. Şahsen kilitlemesinin bir sakıncasını görmedim. Eğitimde özellikle 30 35 km hızlarda sadece arka frenle durmayı öğrendim. Bunun üstü hızlarda ise arka freni yine sonuna kadar kullanarak ön freni yardımcı olarak kullandık. He 60 70 80 aynı şey geçerli midir bilmem. Ama arka freni kullanmaktan hiçbir zaman çekinmemem gerektiğini öğrendim genelde herkes korkuyor çünkü. Tam tersine sürekli ön frene alışmanız yağmurlu yolda veya mıcırlı yolda sizi tehlikeye sokabilir. Diğer yandan bana göre kesin bir kuralı veya tek bir doğrusu da yoktur bu fren işinin. Doğru sonuç aldıktan sonra sorun yok, sonuçta şöför benim başkalarının doğrusu benim doğrum değildir. Herkes ayağını aynı hassasiyette kullanamaz veya elinin ayarı yoktur pat diye kökler ön freni. Sonuç olarak benim tavsiyem, ki bunu zaten herkes biliyor ve yapmak istiyor, boş bir alanda çalışın. Deneyin arka freni, ön freni, kendiniz karar verin, ama eğitimci biri olmasında da fayda var.
Tabii ki istediğinizi yapmak sizin elinizde,çevreye ve şartlara göre yapılacak şeyler farklılık gösterir(mesela virajda fren yapılmaz ama zorunda kalınsa ön frenden kaçınmak gerekir,çünkü viraj çapını artırır).Tam duracakken önü salıp,arkaya asılmak gibi mesela,yağmurda bambaşka bir şarttır.Ama arka frenin kızaklaması bilinen bir tehlike ve arkaya yüklenmek bilinen bir yanlıştır.Çoğu eğitimcide kitapta bunu söyler.Ben de tecrübe ettim bende arkaya asılmanın yanlış olduğunu düşünüyorum ve neredeyse düşüyordum bu yüzden.Kumlu ve ıslak zeminlerdede defalarca kez kızakladı.Ne yapacağınız size kalmış...
on freni sikmak ile en fazla arka kalkmaz motor burundan kayabilir , cok iyi surucude olunsa yedire yedirede sklsada vidyodaki durum yasanabilir
http://www.facebook.com/video/video.php?v=436162393809
kullanici arkadas benim 2 senedir hayabusa kullandigini bildigim tabiki dahada gecmisi vardir gayet bilincli bir kullanici fakat memleketimizin asfaltinda cok az toz kapli olmasi bu duruma yol acabiliyor ayni sorun sadece arka fren basili iken gelseydi, acemi bir kullanici bile freni birakip kontrol saglardi , arka fren kitlemekten degil on fren kitlemekten korkun ben 2007-2008 yilinda motor kullanmaya basladim ilk senemde iki kez bu sekilde dusmuslugum var acemi doneminde insanin basina daha cok geliyor fakat bazi durumlar varki ilah olsak kurtulunmayacak durumlar on fren sıkıli iken buna benzer durumlarda kurtulmak gercekten cok dusuk ihtimal, gunluk hayattada on fren calismasini oneririm cunku on freni gercekten dogru kullanmak tecrube isidir , ben gunluk hayatta on freni kullanarak pratik yapmanizi oneririm tabi bunlari yeni baslayan arkadaslar icin soyluyorum, bos bir mekanda motor TAM DIK konumda iken on fren calismak 100 km gibi yuksek hizlar ile giderken panik fren yapmak cok yararli olur tavsiye ederim , ve on fren sizi durdurur arka fren sadece yardimci olur o yuzden on freni dogru kullanabilmek motor kullanmayi buyuk olcude ogrenmek demektir,tabi bunlar kendi dusuncelerim karsi cikan arkadaslar ile tartisiriz
Boş bir alana gidip fren çalışın, bunu haftada bir en az 2-3 hafta yapın. Frenleme yaparken yol tutuşun nerde bittiğini, lastiklerin nerde kaymaya başladığını iyi bilmeniz gerekiyor. Birden bire abanmadığınız sürece frenlere sert basmanın bir sakıncası yoktur, bilakis yeri gelir hayatınızı kurtarır. Frenleri (özellikle de ön freni) sıkmaktan çekinirseniz kaza yaparsınız. Ben frenleri birlikte kullanıyorum, alışmam uzun zaman aldı ancak ister sert ister tatlı tatlı olsun, iki freni birlikte kullanırken çok daha güvende hissediyorum.
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
Hiçbir koruma yok, o arkadaşın elleri kötü olmuştur :(. Yalnız youtube'da da aynı arkadaşın tek tekere kalkarken hayabusayı dağıttığı bir video da var, tgrt haber yapmış hatta .
Ön freni ön tekerleği kilitleme noktasına kadar sıkarsanız, videodakiler oluyor. Tecrübe de ettim ne yazık ki. Limon gibi sıkmakla tabir ediliyor ama sıkıp durmanız gereken bir nokta var, o noktadan sonra patinaj sesi duyarsanız daha fazlasında düşmeniz kaçınılmaz. Gerçi ön tekerlek kilitlendiğinde hafif freni bırakarak kontrolü sağlamak mümkün ama istemsiz kilitlendiği zaman pek mümkün değil.
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)