Honda CBR 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
30 Mayıs 2012, 00:12
#7961
anildurmaz adlı üyeden alıntı
Beyler birkaç sorum olacak, benim makine suan 200 km de 5500 6000 devirlerde kullanıyorum maksimum, motoru alırken yetkililerin söylediği rakamlarda bunlar..
Sizler rodajda nasıl davrandınız motorunuza rodaj süresince?
Binmeden önce birkaç dakika çalıştırıyorum hararet göstergesinde 1-2 diş yanana kadar ondan sonra biniyorum bu hergün gerekli değilmi?
Bazen trafikte arada kalmamak için 1-2 kere 8 bine çıkarmak zorunda kaldım bunun bir zararı olmusmudur henüz 200 km de bir motora?
ve rodaj boyunca dikkat etmem gereken seyler nelerdir aktarırsanız çok sevinirim..
Teşekkürler , herkeze keyifli sürüşler...
redlıne olmasa da arada bır +6000 yapmak lazım bence.cok da sagırlastırmamak gerekıyor makıneyı.senın yaptıgından bısey olmaz. lakın sen yınede bu 8k ısını cok abartma emercensi durumlar haric.
uthec adlı üyeden alıntı
o sinyaller nasip olmadı
ben led alınca verırım de tabı sen o sure zarfında bulursun buyuk ıhtımal
Reklamlar
-
30 Mayıs 2012, 00:16
#7962
anildurmaz adlı üyeden alıntı
Beyler birkaç sorum olacak, benim makine suan 200 km de 5500 6000 devirlerde kullanıyorum maksimum, motoru alırken yetkililerin söylediği rakamlarda bunlar..
Sizler rodajda nasıl davrandınız motorunuza rodaj süresince?
Binmeden önce birkaç dakika çalıştırıyorum hararet göstergesinde 1-2 diş yanana kadar ondan sonra biniyorum bu hergün gerekli değilmi?
Bazen trafikte arada kalmamak için 1-2 kere 8 bine çıkarmak zorunda kaldım bunun bir zararı olmusmudur henüz 200 km de bir motora?
ve rodaj boyunca dikkat etmem gereken seyler nelerdir aktarırsanız çok sevinirim..
Teşekkürler , herkeze keyifli sürüşler...
Rodajda değil,herzman çalıştırıp ısınmasını beklemek faydalıdır diye biliyorum.8000 devire bir kere çıkmış olmakta hiç bir sıkıntı yaşatmaz,rodaj diye birşey olmadığına inanıp,aldığı gibi redline yapan insanların motorunda sıkıntı çıkmıyorsa,bir kez 8000 devir atmanın hiç bir zararı olmayacaktır.
-
30 Mayıs 2012, 00:27
#7963
wolrath ın dediği gibi bazılarıda rodajda arada bir redline olmasada motora devir vermek gerekir yoksa motor sağır olur, açılmaz, ilerde tam verim alamazsın gibi şeyler söyleyenlerde var bunun aslı astarı varmıdır? bu konuda fikri olan varmı?
-
30 Mayıs 2012, 00:33
#7964
Pain adlı üyeden alıntı
Aga sen ne yaptın yaa:D Kalçayla motora yön verme filan.Hafifçe itsene elcikleri,nelerle uğraşıyorsun:D:D
dostum dene bi kere yaw..elcik itmede aldığın tepkiden çok daha güzel tepkiler alacaksın...
ani kaçışlarda elcik itme yeterli olmuyo gibi geliyo bana...ya da ben acemiyim güzel itemiyorum...
-
30 Mayıs 2012, 00:36
#7965
alıntıdır...
benım bahsettıgım sey de var arada... baygınlık
Motor, ilk 2000 km rodaj kurallarına uygun kullanıldıktan sonra uzun kilometreler yağ değişimi yapılmıyor. Bazı modellerde 50 bin km’ye kadar (veya 2 yıl) motor yağı değiştirilmiyor. Eski teknoloji motorlarda yağ değişim periyodları 3 bin-3 bin 500 km’ydi.
Peki bir motorun rodajı nasıl doğru yapılır? En önemli kural: Kesinlikle gaz .pedalına sonuna kadar basılmamalı! Yağlama ne kadar mükemmel olsa da metal metale sürtünüyor ve aşınma meydana geliyor. Çünkü silindir ve piston yüzeyleri tam olarak düz değil. Piston ve silindirlere mikroskopla bakıldığında yüzeylerinde küçük tepeler bulunduğu görülüyor. Motor rodajdayken bu küçük tepelerin zirveleri yok edilerek düz bir yüzey oluşturuluyor. Böylece daha iyi bir yağlama sağlanıyor.
Rodaj aşamasında gaz pedalına mümkün olduğu kadar yavaş basılması gerekiyor. Özellikle düşük devirlerde gaza çok yüklenilmemeli. Çünkü düşük devirlerde tam gaz sürtünmeyi artırıyor. Sürtünmeden doğan yüksek ısı silindir iç yapısında olumsuz etkiler bırakıyor. Rodaj, fren ve debriyaj sistemleri
için de geçerli. Balata ve disklerin birbirine alışması gerekiyor. Debriyaj balata ve baskısı da benzer şekilde bir uyum sürecine ihtiyaç duyuyor. Rodaj kuralları bulunan bir diğer parça da lastikler. Üretim aşamasında lastiklerin kalıptan kolay çıkması için yüzeylerine sürülen cilanın yok olması için ortalama 500 km yol yapılması gerekiyor. Bu cila nedeniyle yeni lastiğin yol tutuş ve fren performansı zayıf olduğu için dikkatli davranmak gerekiyor.
Frenler: İlk 500 km.de sert frenlerde kaçınınız.
Lastikler: İlk 500 km.de lasiklerin üzerinde üretimden kalan artıkların tutuşu olumsuz etkilyeceğini göz önünde bulundurunuz, riskli hareketlerden kaçınınız.
Motor/Aktarma: İlk 1500 km.de en yüksek devirin 3/4ünü aşmayın. Uzun süre sabit devirde kullanmayın, düşük devirde motoru zorlamayın.
Ayrıca “Rodaj süresince 150km.yi aşmayın”
Rodaj, hız ile değil, devir ile ilintilidir.
Silindirlerin içindeki pistonların 4 zamanı (emme, sıkıştırma, ateşleme, boşaltma) tamamlarken maruz kaldıkları direnci yenecek bir devirde kullanılmasını anlatır. Piyasa değimiyle ” baygın” kullanmamak gerekir. Yani gerekenden düşük devirde kullanıldığında, pistonlar gereği gibi kesintisiz iniş-çıkış yapamazlar. Bu, silindir çeperinde düzensiz aşınmalara ve piston sekmanlarının ömrünün kısalmasına yol açarki, orta vadede kompresyon düşüklüğü ve yağ tüketimi, uzun vadede ( öngörülenden önce ) motor yenileme anlamına gelir.
Ancak, aşırı devirde kullanmakta aynı olumsuz sonuca neden olur. Birbirine alışmamış parçalar yüksek devirde kullanıldığında, öncelikle krank boşluğu olumsuz etkilenir. İlk vereceği sinyal motorun ilk çalıştırılmasında duyulacak, ana yatak vuruntusu olur. Yatak ve gaydlara alışmamış siboplarda ise, kol eğilmesi, yatak çatlaması ya da egzantrik milinde sibop ayarı tutturmayı imkansız kılacak düzensiz aşınma yaratabilir.
Kısaca, yeni motor pistonların her aşamada kesintisiz bir güçle yukarı-aşağı hareket edebileceği bir devirde kullanılmalıdır ki, yana doğru bir güçle silindirlere baskı uygulamasın.
Peki, ne devirde kullanmalı? derseniz, her motorun ve birlikte çalıştıkları şanzımanın oranları farklı olduğu için sabit bir şey söylenemez. Pratik olarak, 1900-3500 devir/dakika denebilir. Çok valfli, vites oranları seri olan araçlarda 1900 devir düşük sayılabilir. Seyir halinde, hafif bir titreme (pistonların dikey hareketle beraber yanlara doğru da zorlandığı anlamına gelir) hissediyorsanız, gaza çok hafif basın. Araç tepki vermiyorsa (yani devir artmıyorsa) baygın kullanıyorsunuz demektir, üşenmeden vites küçültün.
Günümüz araçlarında montajın robotlarla yapılması, her bir parçanın gereken güçle sıkılmasını sağlamaktadır ve rodaj konusunda çok yol katedilmiştir.
Yeni bir araçta ilk çalışmada hafif sıkı olarak monte edilmiş kısımların en iyi şekilde biribirine uyum sağlaması ve alışması en gerekli hususlardan biridir.Motor,şanzuman,diferansiyel ve frenlerin doğru olarak alıştırılması bu ünitelerin ileriki kullanım ömründe uzun zaman arıza yapmadan ve maksimum verimle çalışmalarını mümkün kılar.Bu da iyi yapılmış bir rodaj devresi ile mümkün olur.
Rodajın düzgün yapılması ile biribirine sürtünerek çalışan kısımlar çabuk aşınmayı önleyen parlak bir satıh meydana getirir.Bu rodaj süresi de markalara göre 500 ile 1500 km arasında değişimler gösterebilir.
Bu süreler zarfında araç çok yumuşak ve dikkatli kullanılır.Tam gazlar ve sıkı frenlerden,sürekli aynı süratte ya da motor devrinde çalıştırmaktan,yokuşlarda yüksek viteste zorlamaktan,vaktinden önce vites büyültüp küçültmekten , soğuk motoru ilk çalıştırmada düşük devirde tutmaktan ya da soğuk motora aşırı gaz vermekten , yokuş aşağı küçük viteste motorun aşırı devirlenmesinden uzak durmak gerekir.
Ayrıca yine bu dönemde aracın herşeyi çok tasarruflu kullanılır.Uzun süre marşa basılmaz,fren ya da debriyaj mümkün olduğunca yumuşak ve zorlamadan kısa süreli kullanılır.Yarım debriyajla dik yokuşlarda kullanılmaz.Lastik havalarına aşırı özen gösterilir.Yakıtın kaliteli olanı ve el kitabında tavsiye edileni kullanılır.
Bu dönemde araçlara ait çıkılabilecek maksimum süratler de markalara göre değişiklik gösterebilmesine rağmen 50 ila 80 km arasında değişir.
Yukarıda anlattığım kurallara uyularak açılan motor piyasa tabiriyle sağır olur.Emsalleri diyelim maksimum sürati 160 ise 160 km/h hıza çok rahat ulaşırken bizim açtığımız motor 140 km/h hıza zor ulaşır.Ama diğerinin üçüncü viteste zorlandığı rampayı dördüncü vitesle soluksuz çıkar.Diğeri 200 bin km. motor ömrünü zor yakalarken ve daha 100 binli kilometrelerde yağ eksiltmeye başlarken bizim motor kesinlikle yağ eksiltmez ve en az 100 bin km daha fazla kullanılabilir.Buna göre yakıt sarfiyatında da gözle görülür bir farklılık olur.
O yüzden yeni bir araç satın alanlara önerim biraz sabırlı olarak araca ait maksimum değerlere ulaşmak için rodaj devresinin sonunu beklemeleridir.
-
30 Mayıs 2012, 00:38
#7966
beyler geçen de sordum ama pek sallayan olmadı...motor 2000 de....rodajının iyi yapıldığını söyledi ilk sahibi...motorun sağırlaşmaması için devirli kullanmak gerekli gibi bi olay var mı? nasıl bi yol izlenmeli...
-
30 Mayıs 2012, 00:42
#7967
erro adlı üyeden alıntı
dostum dene bi kere yaw..elcik itmede aldığın tepkiden çok daha güzel tepkiler alacaksın...
ani kaçışlarda elcik itme yeterli olmuyo gibi geliyo bana...ya da ben acemiyim güzel itemiyorum...
Demek istediğini biliyorum:D,kontra ya destek gibi oluyor ama,daha teknik çözümler var.
1.Kontra yetmiyorsa;bir elciği iterken diğerini kendine çek,kontraya göre daha ani.
2.Oda yetmeyecekse sola yatıyorsan;sağ dizini kaldır depoya bastır,sol ayağınla pege yüklen.(tabi bunu kolayca yapabilmek için peglere ayak topuyla basıyor olmak gerek,önemini birkez daha göstermiş oldum)
3.O da yetmiyorsa motogp pilotları gibi ,2.maddedekilerin üzerine kendini yattığın yöne sarkıt.
Tabi bunlar extreme durumlar için geçerli,özellikle 3.yü yapmaktansa kontrollü düşmek bizim için daha kolay.
-
30 Mayıs 2012, 01:00
#7968
Honda niye tek tripmetre koyuyosnki motora yoksa varda ben mi bulmadim normal km ve bir tane tripmetre var dogrumudur yarin bi ise gideyim motorla 1000rr tamamem isknceydii ilk isiklrdaa fan aciyordu
-
30 Mayıs 2012, 01:01
#7969
anildurmaz adlı üyeden alıntı
Beyler birkaç sorum olacak, benim makine suan 200 km de 5500 6000 devirlerde kullanıyorum maksimum, motoru alırken yetkililerin söylediği rakamlarda bunlar..
Sizler rodajda nasıl davrandınız motorunuza rodaj süresince?
Binmeden önce birkaç dakika çalıştırıyorum hararet göstergesinde 1-2 diş yanana kadar ondan sonra biniyorum bu hergün gerekli değilmi?
Bazen trafikte arada kalmamak için 1-2 kere 8 bine çıkarmak zorunda kaldım bunun bir zararı olmusmudur henüz 200 km de bir motora?
ve rodaj boyunca dikkat etmem gereken seyler nelerdir aktarırsanız çok sevinirim..
Teşekkürler , herkeze keyifli sürüşler...
anil hayirli olsun ozelden yazdigin mesaji yeni gordum kusurabakma su ara yogunumda bakamadim bir haftaya bitecek yogunlugum bi bulusmada yapariz , hararet konusundada 1 tik i her zaman bekleyip gitmek motor sagligi acisindan daha iyi olur , ben 6000 deviri gecmemeye calistim her motorumda rodaj suresince fakat arasira cikmanin zarari olmaz ilk kilometreler deki kullanim onemli gerisinde bu onem giderek azaliyor , dikkat edilmesi gereken 1000 km gelmeden mesela 800-900 km de rodaj bitiyo diye fazla basmamak lazim cunku icerisindeki rodaj suresince kullanilan kirli yag yuksek devirde motora biraz daha fazla zarar verir ama ne olursa olsun bu zarar ole cok yuksek olumcul zararlar degildir bunuda o kilometrelerde gaza asilan arkadaslar icin soyluyorum , sonucta her kontagi cevirdiginizde motor zarar goruyor ve omru azaliyor zaten onemli olan o omru dikkat ederek biraz daha uzatabilmek , yine devirli kullanilmistir diye ikinci elde yazanlar satanlar oluyor bu yazi ile motorun durumunu belirten arkadaslardan uzak durmanizi oneririm , arti not olarak cbr 250r da motor yan duvarlarina yapilan baski azaltilmis buda + performans ve + motor omru demektir.
-
30 Mayıs 2012, 01:11
#7970
Pain adlı üyeden alıntı
Demek istediğini biliyorum:D,kontra ya destek gibi oluyor ama,daha teknik çözümler var.
1.Kontra yetmiyorsa;bir elciği iterken diğerini kendine çek,kontraya göre daha ani.
2.Oda yetmeyecekse sola yatıyorsan;sağ dizini kaldır depoya bastır,sol ayağınla pege yüklen.(tabi bunu kolayca yapabilmek için peglere ayak topuyla basıyor olmak gerek,önemini birkez daha göstermiş oldum)
3.O da yetmiyorsa motogp pilotları gibi ,2.maddedekilerin üzerine kendini yattığın yöne sarkıt.
Tabi bunlar extreme durumlar için geçerli,özellikle 3.yü yapmaktansa kontrollü düşmek bizim için daha kolay.
bi kıçını oynatmamak için yaptığın mücadeleye bak yaw
-
30 Mayıs 2012, 01:22
#7971
Çok teşekkür ederim alper saolasın, tesadüf bu ya geçen hafta senin msj attığın gün aradı atilla abi gidip teslim aldım kuzuyu=) neyse ufak ufak aksamları biniyorum dolduruyorum rodajı sen ne zaman müsait olursan söyle bi aksam bulusalım=)
+ @Wolrath paylaşımın için tesekkur ederim herkes birseyler söylüyor rodaj konusunda ama en iyisi bizim bildiğimizdir 5000 6000 yola devam=)
-
30 Mayıs 2012, 01:59
#7972
erro adlı üyeden alıntı
beyler geçen de sordum ama pek sallayan olmadı...motor 2000 de....rodajının iyi yapıldığını söyledi ilk sahibi...motorun sağırlaşmaması için devirli kullanmak gerekli gibi bi olay var mı? nasıl bi yol izlenmeli...
motorun sagırlasmaması ıcın devamlı cok devırlı kullanmaktan zıyade dusuk devırde kullanmamak gerekır. eskıler buna kurum baglattı makıneyı felan da derlerdi. dusuk devırde motor yuku kaldıramayacagı ıcın oldukca yakıt gonderır ve sılındır ıcını kurum baglar bır sure sonra.
bu yuzden abartmadan motorunuzu gonlunuz ferah bı sekılde kullanın. motorun 3 cızgıye gelmesını bekleyın.(bu asıl onemlı nokta.) sonra ıstersenız gıbı ısıktan ısıga sıkın. sonucta 11000 redlıne ı olan bır makıneye bınıyoruz boru degıl elbette sıkacagız ama motorun da canını cıkarmaya ya da kamyonvari dusuk devırde kullanamya gerek yok.
senın rodajın da ıyı yapıldıgı soylendıgıne gore dedıgım sekılde kullanıp bakımlarını aksatmadıktan sonra hıcbır sorun yasamassın.
sunu unutmayın kı motorların redlıne gormesı problemdır. sız devamlı kesıcıye gırmedıgınıze gore ust devırlerden korkmayın.
---------- Post added at 00:59 ---------- Previous post was at 00:31 ----------
bu arada 400. SAYFAMIZ hayırlı olsun hepımıze
-
30 Mayıs 2012, 09:33
#7973
günaydın arkadaşlar, 400.sayfa hayırlı olsun
-
30 Mayıs 2012, 09:39
#7974
spawn1984 adlı üyeden alıntı
günaydın arkadaşlar, 400.sayfa hayırlı olsun
Günaydın Alicim. Nice 400'lere inş..
Önce emniyet, sonra hareket...
-
30 Mayıs 2012, 09:45
#7975
400 un şerefine bir cadde gezisi yapılır bugun.
-
30 Mayıs 2012, 09:51
#7976
inşallah abi bu arada bişey dicem inanmıycaksınız gece 3den 4,30 a kadar uyuyamadım , heyecandan galiba, cuma günü gelmez artık
-
30 Mayıs 2012, 09:52
#7977
spawn1984 adlı üyeden alıntı
inşallah abi
bu arada bişey dicem inanmıycaksınız gece 3den 4,30 a kadar uyuyamadım , heyecandan galiba, cuma günü gelmez artık
Geliyor geliyor öyle bir geliyor ki bir bakmışsın 860 km oluyor
-
30 Mayıs 2012, 09:58
#7978
wolrath adlı üyeden alıntı
. motorun 3 cızgıye gelmesını bekleyın.(bu asıl onemlı nokta.) sonra ıstersenız gıbı ısıktan ısıga sıkın. sonucta 11000 redlıne ı olan bır [COLOR="Silver"]
bu 3 çizgi olayını anlamadım!!
-
30 Mayıs 2012, 10:01
#7979
hararet cızgılerınden bahsedıyorum. normalde 6 tane olup hani 3 cızgıyı hıcbır zaman gecmeyen (maasallah) cızgıler (cubuk demem lazımdı sanırım . cızgı olmamıs )
-
30 Mayıs 2012, 10:17
#7980
Trafikte muhtesem bi motor araldan getmk gibi bi huyum yoktur tirsardim bu motorla girip cikmdigm yer klmdi ama cok sezsiz ekaoza cozum bulmk lzim tabi hyo lar gibi tir diye ses cikcksa eksizda boyle kalsin
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)
Bu Konudaki Etiketler