Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Honda CBR 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #7581
    yashukawa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2011
    Şehir
    gaziantep
    Motosikleti
    Honda CBR 250r
    Alıntı fearlesboyy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sizin motorlar normal motorun geçemeyeceği aradan bile geçiyor : ))) ne fren tutmaması
    aynen ahmet abi bi tırstım zaten motor geçmez o aradan normalde adam hem motoru soktu hem bizi zaten yarım saat kendime gelemedim


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #7582
    Pain - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 1000 RR
    Alıntı Flashock adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar benm aklıma takılan birşey var burgman kullanırken bu duyguyu hissetmiyorum ama cbr'ımı kullanırken virajlarda hep bu duyguyu yaşıyorum motor üstünde kendimi fazla kasıyorum ve virajlarda belki 60larda dönebilecekken 40lara 30lara düşüyorum ve arkadaki araçlardan haklı olarak baskı yiyorum 2. olarakta frenler frenler cidden bana güven vermiyor bir kazamı lastiklerin yeni olmasından ve ani fren sonucu lastiklerin kayması sonucu geçirdim o zamandan sonra frenlerden ve virajlardan korkar oldum bu motorum tam olarak sınırı nedir belki onu bilmememden kaynaklanıyor bu ama genede bu üstümdeki stresi belkide korkuyu artık ne derseniz bir şekil atmam lazım yardımcı olursanız sevinirim.

    Birde çok yanlış düşünüyor olabilirim ama sonuçta ss motor ve oturuş pozisyonu dolayısı ile belki yanlış bir kelime olarak ama tam olarak motora adapte olamıyorum sanki ktm duke 125 tarzı bir motor ile kendimi daha rahat hissedebilirim çünkü tamamiyle dik bir oturuş ile gidon hakimyeti ve manevra kabiliyeti daha üst bir motor belki klasik bir duygudur belki garip gelmiş olabilir ama burgmanda her türlü olayı yapıyorum iş cıbıra gelince strese biniyorum.
    Virajlarda kontra teknigi kullanmaniz lazim.Hatta bundan haberiniz olmadan surmeniz bile cok tehlikeli.Internette bunun hakkinda bircok yazi ve video var bunlari arastirin ve deneyerek ogrenin sonra trafige cikin...

  3. #7583

    Üyelik
    25 Mayıs 2011
    sen onların kapladığı alan nedeniyle yarattığı trafiği beklemek zorunda kalıyorsun, onlarda senin yavaş dönmeni beklicek. acele etme yavas dön.

  4. #7584

    Üyelik
    16 Mayıs 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda NC700S
    Herkese selamlar,
    bende dün ilk moturumu aldım. Honda cbr 250 , 2011 model 2300 km de beyaz.. aranıza yeni katıldım.. Honda eğitim merkezinden Tayfun Hoca dan eğitim aldım geçen hafta . cok iyi gecti . bu hafta da trafiğe cıkacağım yavaş yavaş..
    herkese kazsız belasız sürüşler dilerim..

  5. #7585
    wolrath - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Şehir
    istanbul / maltepe
    Motosikleti
    pani / 3colore
    kontra teknıgını aprılıa 125r sahıbı bı arkadasım anlattıgında "ne dıyo la bu" tepkısı vermıstım :D hatta yasayana kadar ınanmadım da dıyebılırım

    lakın 60kmh sonrası otoban ve sımdıye kadar kı tecrubem gosterıyor kı, yuksek suratte en onemlı teknıklerden bırısıymıs.oldukca calısmak gerekıyor ; cukur-tumsek vb lerınden ne kadar once verılecegı vs si hakkında.

    ---------- Post added at 16:52 ---------- Previous post was at 16:49 ----------

    Alıntı cako5 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese selamlar,
    bende dün ilk moturumu aldım. Honda cbr 250 , 2011 model 2300 km de beyaz.. aranıza yeni katıldım.. Honda eğitim merkezinden Tayfun Hoca dan eğitim aldım geçen hafta . cok iyi gecti . bu hafta da trafiğe cıkacağım yavaş yavaş..
    herkese kazsız belasız sürüşler dilerim..
    hosgeldın aramıza

  6. #7586
    SARP AY52 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2011
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    HONDA NC700X
    Yekta arkadaşımızın yazdıkları için şunu söyleyebilirm. Motorsiklet kullanımında korku hem çok iyidir, her zaman gözünü açık tutar ve insanı temkinli yapar. Ben her motora bindiğimde besmele çekerim ki, sağlam inişimi görebileyim Virajlarda ön freni çok acil durum olmadıkça kullanmıyorum. Kullanmak zorunda kalırsam motoru kaldırabildiğim kadar düz pozisyonu kaldırıp öyle ön fren kullanıyorum. Varsa yoksa arka fren. Virajlara debriyaj basarak girmiyorum, tekerin gücünü asla tehlike durumlarda kesmiyorum. Virajda motor bayılmadıkça vites değiştirmiyorum ve yüzey bozuksa ani gazlama yapmıyorum. Genelde düşük viteste giriyorum ki arkadan araç sıkıştırırsa vites değiştirmeden biraz daha hızımı arttırmak için. Birde virajlarda araba ile atbaşı gitme riskine girmiyorum. Çünkü hızı ve yatış açısını ayarlayamassam virajın içine yada dışına kaymak zorunda kalırsam sıkı trafikte büyük tehlike yaratıyor. Araba virajda bana koyuyor virajdan çıkınca düz yolda bende ona . Sonuçta zaman gerektiren bir olay motora alışmak ve virajı kavramak. Bizler pist yarışçıları değiliz. Kendini en güvenli hangi hızda hissediyorsan öyle kullan derim. Bazı temel kuralları atlamassan CBR250 güzel, sorunsuz, hafif, dengeli, güvenli bir motordur. Kullandıkçada ayrılmak gelmiyor içimden
    wolrath ve GP500-1st bunu beğendiler.

  7. #7587

    Üyelik
    26 Nisan 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    bende bu ptesi-salı honda güvenli sürüş eğitimi 1'e katılıyorum var mı aranızda katılacak arkadaşlar orada görüşürdük ;)

  8. #7588
    pol@ris - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    YAMAHA YBR 125, Hyosung GV 250, Honda CBR 250R
    Alıntı CoSaN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cts hava yağmurlu gözüküyor.. nası olacak bu gezi olayı??
    istanbul için bir haftadır sürekli yağışlı dıyorlar fakat doğru dürüst yağmadı. Yine aynı şekilde geçer diye tahmin ediyorum. yok mu gelen arkadaşlar?
    http://www.facebook.com/CBR250RFANCLUB
    Tüm CBR kullanıcı dostlarım davetlidirler...

  9. #7589
    wolrath - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Şehir
    istanbul / maltepe
    Motosikleti
    pani / 3colore
    meteorolojı bu aralar afedersınız ama scıo 3gundur yagmur gosterıo foca'da , damla yagmadı gun ıcınde

  10. #7590
    SonpoL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Kasım 2008
    Şehir
    Mavişehir, İzmir
    Motosikleti
    -
    Alıntı wolrath adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    meteorolojı bu aralar afedersınız ama scıo 3gundur yagmur gosterıo foca'da , damla yagmadı gun ıcınde
    İzmir dedi mi, büyük bir alanı kaplıyor. Bunun Aydın'ı var, Foça'sı var, Çeşmesi var, benim olduğum Güzelyalı bölgeleri var. Yani var oğlu var . Bölge bölge nokta atışı yapan meteroloji sitelerini keşfetmek lazım.
    Önce emniyet, sonra hareket...

  11. #7591

    Üyelik
    18 Kasım 2011
    Şehir
    İstanbul Göztepe
    Selamlar,
    Motorunu satmak isteyen var mı?
    verebileceğim fiyat 7.500 8.000 TL.
    İyi geceler..

  12. #7592
    wolrath - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Şehir
    istanbul / maltepe
    Motosikleti
    pani / 3colore
    Alıntı SonpoL adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İzmir dedi mi, büyük bir alanı kaplıyor. Bunun Aydın'ı var, Foça'sı var, Çeşmesi var, benim olduğum Güzelyalı bölgeleri var. Yani var oğlu var . Bölge bölge nokta atışı yapan meteroloji sitelerini keşfetmek lazım.

    bahsettıgım sey zaten foca bılgılerı ıcın gecerlı ;)


    http://www.dmi.gov.tr/tahmin/gunluk-tahmin.aspx?b=3
    http://www.dmi.gov.tr/tahmin/il-ve-i...spx?m=FOCA#sfB

  13. #7593
    GP500-1st - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2008
    Alıntı wolrath adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    meteorolojı bu aralar afedersınız ama scıo 3gundur yagmur gosterıo foca'da , damla yagmadı gun ıcınde
    Dmi de günlük tahminin tutma oranı %80 diyor ama son hafta yüzde 30 u dahi tutturamadılar. Aynen
    wolrath bunu beğendi.

  14. #7594

    Üyelik
    01 Nisan 2012
    Alıntı yashukawa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorumuzun frenleri mükemmel laf söyleyecek birşey yok geçen gün servisin ustasına götürdüm adı ahmet dedi bin arkaya 1 tur atalım inanılmaz fren yapıyo dedim ben fren yapmayı bilmiyormuşum o kadar kısa mesafede ben duramazdım açıkçası bence motorla gitmekten çok durmak üzerine çalışmak lazım boş bir otopark olur fren yapmaya iyice alışmak lazım bizim motorlar için söylüyorum zaten alışırsınız ondan sonra
    Frenleme için çok doğru söylemişsin. Nisan sonu frenlemeyi doğru yaptığımı düşünsem de frenlemenin sonuna doğru arabanın kıçına odaklandığım için ve vücudumu inanılmaz kastığım için sola doğru düşürdüm. Hatta öyle ki kaza sonrası karakola gittiğimde polis bodyci misin diye sordu, yoo fitness'a 5-6 kere gitmişliğim var dedim ama nasıl kasılmışsam özellikle omuzlarım, sonrasında üzerine düşmediğim tarafta bile kas ağrısı vardı. Bu arada araba 100% suçlu ama çarpmadığım için düştüğümle kaldım. Neyse 24 Mayıs'ta inşallah parça gelecek de motoruma kavuşacağım yani 3 haftadır yok, bunaldım. Havalar kötü diye avunuyorum :D.

    Honda GS 1-2'ye de katılmıştım, frenlemede sorunum yok diye düşünürken böyle bir olay olunca, motosikleti aldığım gibi her gün gidip parkta çalışma yapacağım, özellikle bakışların sürekli ileriye bakması konusunda.

  15. #7595

    Üyelik
    27 Şubat 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KTM Duke 125 ve CBR 250R
    Alıntı Pain adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Virajlarda kontra teknigi kullanmaniz lazim.Hatta bundan haberiniz olmadan surmeniz bile cok tehlikeli.Internette bunun hakkinda bircok yazi ve video var bunlari arastirin ve deneyerek ogrenin sonra trafige cikin...
    kontra tekniği ile dönüyorum zaten ama o teknik ters elciği be kadar iterseniz okadar yattığından genede fazla yatıramıyorum. SarpAy52 arkadaşada teşekkür ederim ilgisi için dediğim gibi kazadan sonra oluştu bu olay umarım atlatırım.

  16. #7596
    Pain - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 1000 RR
    Alıntı Flashock adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kontra tekniği ile dönüyorum zaten ama o teknik ters elciği be kadar iterseniz okadar yattığından genede fazla yatıramıyorum. SarpAy52 arkadaşada teşekkür ederim ilgisi için dediğim gibi kazadan sonra oluştu bu olay umarım atlatırım.
    Kazayla ilgili bir durumsa bilemem tabi.Ama bende başta yatıramadığım için çok yavaşlardım,alıştıkça frene basmamaya başladım,çünkü yavaş girince kendimi bariyere 0 buluyordum şimdi artık vücut istemsiz ayarlıyor.

  17. #7597
    erro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    tracer 900
    Alıntı Flashock adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kontra tekniği ile dönüyorum zaten ama o teknik ters elciği be kadar iterseniz okadar yattığından genede fazla yatıramıyorum. SarpAy52 arkadaşada teşekkür ederim ilgisi için dediğim gibi kazadan sonra oluştu bu olay umarım atlatırım.
    seni çok iyi anlıyorum...ben de ilk bindiğim zaman bi kere bariyere girme tehlikesi atlattım her ne kadar süratim çok düşük olmasına rağmen...sonrasında da virajlardan tırstım hep...olay virajın çıkışına bakmata bitiyo...viraja girerken bariyere odaklanıp oraya bakarsan o virajı dönemezsin...onun için özelllikle lastiklerin sıcak yol şartları da müsaitse virajın bitimine bak...yavaş yavaş atacaksın bu psikolojini...

  18. #7598

    Üyelik
    27 Şubat 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KTM Duke 125 ve CBR 250R
    Birde yoldakiufak tefek catlaklar toz su virajlarda motoru atmaya yeterlimi eger kontra ile donuyorsak mesela cok keskin bir viraj degil ama 70le donuyorsun motorualtindan kacma ihtimali varmi? Bu olay okadar canimi sıkıyorki altimda cibir var hakkini veremiyorum ulan!!!! işin ilginci temde 120 falan yapiyorum eger bosta ama yokmu o virajlar.

  19. #7599
    casillas00 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2010
    Bunlar için bence acele etmeyin kontra her hızda size lazım olur.30km hız üzerinde kontra yapabilirsiniz yalanı vardır ama 10km hızla giderkende kontra olur.Motosiklet kontrasız kullanılmaz zaten yok çogu kişide onun kontra oldugunu bilmeden yapıyordur zaten.Kontrayı Virajın içinde yapmassınız viraja girerken motoru viraj çizgisine daha rahat ve hızlı şekilde yatırabilmek için lastiğin yanağına basmasını hızlandırsınız ve gereken çizgiyi tutturdugunuz zaman gene gidonu sabit tutarsınız.

    Motosikletde nereye bakarsan oraya gidersin denir ve doğrudur başınız hep dik ve 6-7 saniye ilerinize bakarak kullanın ve fren konusunda benimde eskiden yaptıgım frene basmaya basladıgım zaman kafam onla birlikte yere bakmaya başlıyordu.Bu frenajınınızı çok etkiler ön lastiğin bırakacagı hissi verir ve frenleri hıc bi zaman tam kullanamazsınız.
    Bunu güzel bi asfaltda deneyin ilk seferde 50km hızda debriyaj basılı şekilde sadece ön frenle durun ileri bakmadan yapın.
    Birde aynısını olabildigince ileri bakarak frenaj yapınca ve farkı görün.

    Gs1 ve gs2 ye giden arkadaşlara bunları anlatmışlardır. Ve motorun üstünde rahat olmak için Peglere parmak uçlarınızla başıp depoyu bacaklarınızla tutun kollarınız tamamen boş ve rahat olsun.
    Pain, Flashock ve wolrath bunu beğendiler.

  20. #7600
    Pain - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 1000 RR
    Alıntı Flashock adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Birde yoldakiufak tefek catlaklar toz su virajlarda motoru atmaya yeterlimi eger kontra ile donuyorsak mesela cok keskin bir viraj degil ama 70le donuyorsun motorualtindan kacma ihtimali varmi? Bu olay okadar canimi sıkıyorki altimda cibir var hakkini veremiyorum ulan!!!! işin ilginci temde 120 falan yapiyorum eger bosta ama yokmu o virajlar.
    Tabi bende şöyle bir durum var;hergün aynı güzergahhı kullanıyorum,o yüzden çukurları ya da viraj çıkışında ışık varmı biliyorum ona göre yavaşlamadan giriyorum virajlara.Yoksa ilk defa gittiğim güzergahlarda çok temkinliyim ve her zaman yavaş hareket ediyorum.Bir de çukurları görmek adına şöyle bir teknik var.Döneceğin yöne bakarsın ama aslında çenenin döneceğin yöne bakması yeterlidir.Yani kafanı döeneceğin yöne çervirirken gözbeklerini kafa sabitken gezdirerek zemin taranabilir ama bu biraz alışkanlık istiyor ve kontra esnasında motorla bütün olmayı gerektiriyoru.

    Ayrıca yine okuduğum kitapta şunu sürekli vurguluyor: asla vücudunuz ve zihniniz gergin olmasın ve sakın sürüş esnasında kafanızda kaza seneryoları canlandırmayın kendinize güvenerek sürün.Bu tür etkenler yola odaklanamamanıza yol açar ve bu da sizi tehlikeye atar.Kitap bu konu üzerinde çok durmuştu.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)

Bu Konudaki Etiketler