sen onların kapladığı alan nedeniyle yarattığı trafiği beklemek zorunda kalıyorsun, onlarda senin yavaş dönmeni beklicek. acele etme yavas dön.
Herkese selamlar,
bende dün ilk moturumu aldım. Honda cbr 250 , 2011 model 2300 km de beyaz.. aranıza yeni katıldım.. Honda eğitim merkezinden Tayfun Hoca dan eğitim aldım geçen hafta . cok iyi gecti . bu hafta da trafiğe cıkacağım yavaş yavaş..
herkese kazsız belasız sürüşler dilerim..
kontra teknıgını aprılıa 125r sahıbı bı arkadasım anlattıgında "ne dıyo la bu" tepkısı vermıstım :D hatta yasayana kadar ınanmadım da dıyebılırım
lakın 60kmh sonrası otoban ve sımdıye kadar kı tecrubem gosterıyor kı, yuksek suratte en onemlı teknıklerden bırısıymıs.oldukca calısmak gerekıyor ; cukur-tumsek vb lerınden ne kadar once verılecegı vs si hakkında.
---------- Post added at 16:52 ---------- Previous post was at 16:49 ----------
hosgeldın aramıza
Yekta arkadaşımızın yazdıkları için şunu söyleyebilirm. Motorsiklet kullanımında korku hem çok iyidir, her zaman gözünü açık tutar ve insanı temkinli yapar. Ben her motora bindiğimde besmele çekerim ki, sağlam inişimi görebileyim Virajlarda ön freni çok acil durum olmadıkça kullanmıyorum. Kullanmak zorunda kalırsam motoru kaldırabildiğim kadar düz pozisyonu kaldırıp öyle ön fren kullanıyorum. Varsa yoksa arka fren. Virajlara debriyaj basarak girmiyorum, tekerin gücünü asla tehlike durumlarda kesmiyorum. Virajda motor bayılmadıkça vites değiştirmiyorum ve yüzey bozuksa ani gazlama yapmıyorum. Genelde düşük viteste giriyorum ki arkadan araç sıkıştırırsa vites değiştirmeden biraz daha hızımı arttırmak için. Birde virajlarda araba ile atbaşı gitme riskine girmiyorum. Çünkü hızı ve yatış açısını ayarlayamassam virajın içine yada dışına kaymak zorunda kalırsam sıkı trafikte büyük tehlike yaratıyor. Araba virajda bana koyuyor virajdan çıkınca düz yolda bende ona . Sonuçta zaman gerektiren bir olay motora alışmak ve virajı kavramak. Bizler pist yarışçıları değiliz. Kendini en güvenli hangi hızda hissediyorsan öyle kullan derim. Bazı temel kuralları atlamassan CBR250 güzel, sorunsuz, hafif, dengeli, güvenli bir motordur. Kullandıkçada ayrılmak gelmiyor içimden
bende bu ptesi-salı honda güvenli sürüş eğitimi 1'e katılıyorum var mı aranızda katılacak arkadaşlar orada görüşürdük ;)
meteorolojı bu aralar afedersınız ama scıo 3gundur yagmur gosterıo foca'da , damla yagmadı gun ıcınde
Selamlar,
Motorunu satmak isteyen var mı?
verebileceğim fiyat 7.500 8.000 TL.
İyi geceler..
bahsettıgım sey zaten foca bılgılerı ıcın gecerlı ;)
http://www.dmi.gov.tr/tahmin/gunluk-tahmin.aspx?b=3
http://www.dmi.gov.tr/tahmin/il-ve-i...spx?m=FOCA#sfB
Frenleme için çok doğru söylemişsin. Nisan sonu frenlemeyi doğru yaptığımı düşünsem de frenlemenin sonuna doğru arabanın kıçına odaklandığım için ve vücudumu inanılmaz kastığım için sola doğru düşürdüm. Hatta öyle ki kaza sonrası karakola gittiğimde polis bodyci misin diye sordu, yoo fitness'a 5-6 kere gitmişliğim var dedim ama nasıl kasılmışsam özellikle omuzlarım, sonrasında üzerine düşmediğim tarafta bile kas ağrısı vardı. Bu arada araba 100% suçlu ama çarpmadığım için düştüğümle kaldım. Neyse 24 Mayıs'ta inşallah parça gelecek de motoruma kavuşacağım yani 3 haftadır yok, bunaldım. Havalar kötü diye avunuyorum :D.
Honda GS 1-2'ye de katılmıştım, frenlemede sorunum yok diye düşünürken böyle bir olay olunca, motosikleti aldığım gibi her gün gidip parkta çalışma yapacağım, özellikle bakışların sürekli ileriye bakması konusunda.
seni çok iyi anlıyorum...ben de ilk bindiğim zaman bi kere bariyere girme tehlikesi atlattım her ne kadar süratim çok düşük olmasına rağmen...sonrasında da virajlardan tırstım hep...olay virajın çıkışına bakmata bitiyo...viraja girerken bariyere odaklanıp oraya bakarsan o virajı dönemezsin...onun için özelllikle lastiklerin sıcak yol şartları da müsaitse virajın bitimine bak...yavaş yavaş atacaksın bu psikolojini...
Birde yoldakiufak tefek catlaklar toz su virajlarda motoru atmaya yeterlimi eger kontra ile donuyorsak mesela cok keskin bir viraj degil ama 70le donuyorsun motorualtindan kacma ihtimali varmi? Bu olay okadar canimi sıkıyorki altimda cibir var hakkini veremiyorum ulan!!!! işin ilginci temde 120 falan yapiyorum eger bosta ama yokmu o virajlar.
Bunlar için bence acele etmeyin kontra her hızda size lazım olur.30km hız üzerinde kontra yapabilirsiniz yalanı vardır ama 10km hızla giderkende kontra olur.Motosiklet kontrasız kullanılmaz zaten yok çogu kişide onun kontra oldugunu bilmeden yapıyordur zaten.Kontrayı Virajın içinde yapmassınız viraja girerken motoru viraj çizgisine daha rahat ve hızlı şekilde yatırabilmek için lastiğin yanağına basmasını hızlandırsınız ve gereken çizgiyi tutturdugunuz zaman gene gidonu sabit tutarsınız.
Motosikletde nereye bakarsan oraya gidersin denir ve doğrudur başınız hep dik ve 6-7 saniye ilerinize bakarak kullanın ve fren konusunda benimde eskiden yaptıgım frene basmaya basladıgım zaman kafam onla birlikte yere bakmaya başlıyordu.Bu frenajınınızı çok etkiler ön lastiğin bırakacagı hissi verir ve frenleri hıc bi zaman tam kullanamazsınız.
Bunu güzel bi asfaltda deneyin ilk seferde 50km hızda debriyaj basılı şekilde sadece ön frenle durun ileri bakmadan yapın.
Birde aynısını olabildigince ileri bakarak frenaj yapınca ve farkı görün.
Gs1 ve gs2 ye giden arkadaşlara bunları anlatmışlardır. Ve motorun üstünde rahat olmak için Peglere parmak uçlarınızla başıp depoyu bacaklarınızla tutun kollarınız tamamen boş ve rahat olsun.
Tabi bende şöyle bir durum var;hergün aynı güzergahhı kullanıyorum,o yüzden çukurları ya da viraj çıkışında ışık varmı biliyorum ona göre yavaşlamadan giriyorum virajlara.Yoksa ilk defa gittiğim güzergahlarda çok temkinliyim ve her zaman yavaş hareket ediyorum.Bir de çukurları görmek adına şöyle bir teknik var.Döneceğin yöne bakarsın ama aslında çenenin döneceğin yöne bakması yeterlidir.Yani kafanı döeneceğin yöne çervirirken gözbeklerini kafa sabitken gezdirerek zemin taranabilir ama bu biraz alışkanlık istiyor ve kontra esnasında motorla bütün olmayı gerektiriyoru.
Ayrıca yine okuduğum kitapta şunu sürekli vurguluyor: asla vücudunuz ve zihniniz gergin olmasın ve sakın sürüş esnasında kafanızda kaza seneryoları canlandırmayın kendinize güvenerek sürün.Bu tür etkenler yola odaklanamamanıza yol açar ve bu da sizi tehlikeye atar.Kitap bu konu üzerinde çok durmuştu.
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)