Önce emniyet, sonra hareket...
kardesim bence dedegın mantıksız geldı hem dıosunkı lastıkler yuzunden bır suru kaza atlattım hemde 300 yerıne 500 versemmı dıe dusunuosun bu bana sacma geldı tabı tercıh senın sonucta bisey dıyemem yalnız ustundekı sensın unutma yanı 3 kurus daha az verıyım dıede dahdıgını alma bence saygılarArkadaşlar motorumla 2000km'yi devirdikten sonra yeniden aranızdayım .
Diğer kullanıcı arkadaşlardan bir konuda yorumlarını bekliyorum... Bugüne kadar motorla bir çok defa kaza tehlikesi atlattım ama bugün motordan indiğimde farkettim ki bütün bu tehlikeler hep bir şekilde lastiğin düşük yol tutuş kabiliyetinden kaynaklanıyordu. Ani frende çok çabuk arka teker kontrolünü kaybediyorsunuz, hızlı vites düşürmelerde aynı şekilde motor kavramayı gerçekleştirdiği anda arka teker yeniden kaymaya başlıyor. Islak zeminde gerçekten çok başarısız olduğunu düşünüyorum. Ayrıca bugün elimle lastiklerin de malzeme sertliğini kontrol ettiğimde kullandığım bütün araba lastiklerinden daha kötü kalitede bir malzemeden yapılmış hissi verdi...
Siz bu roadrunner marka lastikler hakkında ne düşünüyorsunuz?? Kucak dolusu para verip metzeler falan almaya değer mi?
Kimden alıntı yaptığınızı bulamadım ama o arkadaşa cevabım:Evet lastikler iyi değil,gerçi yeterince ısındıktan sonra idare edecek bir performansta alınıyor.Fakat arka teker kitlenmesi muhtemelen sizden kaynaklanıyor,ön frene ağırlık vermelisiniz,panik haliyle arka frene asılıyorsunuzdur,bu da dengenizi kaybettirir.
valla bende anlamadım bır yazdı sonra sıldı galıba :D
Bu arada konuları okumaya devam ederken, bu forum dışında da 5.000 devirle oluşan bir takım tıkırtılardan bahsedilmiş. Bu sorun güncelliğini koruyor mu? Bu konu hakkında ne gibi çözümler üretildi? Kronik bir sorun mudur?[/QUOTE]
evet arkadaşım,benim motor 2000 km ye yaklaştı ve devam ediyor bu ses.forumda yazdım ama arkadaşlar beni "acun" sandılar galiba pek ses çıkmadı.şunu fark ettim;motor özellikle 3 vites(tüm viteslerde var) ve 5000-6000 devir aralığında yapıyor,kaskın içinden duyulacak kadar net.yabancı forumlarda takip edebildiğim kadar şöyle tanımlamışlar sesi "mikserin içindeki mermer parçası" tarife tam uyuyor.saçma sapan laflar var bununla ilgili söylenen; motoru kötü kullanıyorsunuz,rodajı kötü yapılmıştır falan filan...rodaj sürecim:ilk 500 km devir aralığı max 5000 ve sonunda yağ değişimi/ 500-1000 km aralığı devir max 7000 / 1000-1500 km aralığı devir max 8500.bu yazdıklarıma ek olarak hiç artçı almadım,hiç dik yokuş çıkmadım,ani hızlanma ve kalkış yapmadım.şimdi alet 2000 km ye yaklaştı,bu ses dışında hiçbir şikayetim yok ve çok memnunum motorumdan.
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:17 ----------
unutmuşum.sesin geldiği yer,benim tespitim
şehir içi şişli bakırköy gidip geliyorum hergün. bugün tam 11 litre benzin aldım. en son benzin aldığımdan beri 341 km yol gitmişim. 11 litre / 341 km yani
3.2 litre / 100 km ediyor sanırsam. 5000 / 6000 devir kullandım hep. dahada az yakmaz heralde
bu bahsettiğiniz ses benim motorda yok bu arada 6700 kmde motor değişti o zaman düzelttilermi acaba.. :=)
bu şıkırtıdan bahsetmeyin. üstünü örtün kimse duymasın. satarken yada yeni alacaklar duymasın ikinci elde satmak zor olur.
ben bile bahsetmiyorum. farkında değilmisiniz.
bahseden olursa da bir mahana uydurun. ben duymuyorum sen motoru açamamışsın falan demek lazım.
unutulsun bu konu küllenen köz gibi.
Arkadaşlar günaydın. Acun hoşgeldin. Geçen fuarda seni sordum MD standına ama daha gelmediğini söylediler.
Selamımı iletmişlerdir umarım.
Bugün bende egzoz siparişi vereceğim. Yeni gelecek partide sesi biraz daha kısacaklarmış.
Odacık sayısını azaltacaklarını söylediler. Dün Serca'nın motorunun sesini dinledim. Sağolsun işyerime uğradı.
Rolantide gerçekten çok iyi ses veriyor. Ama uzarken fazla bağırıyor dediği gibi. O yüzden bende yeni gelecek partiden alacağım.
Bu arada benim zincirden ses geliyor. Sanki birşeylere sürtüyor gibi. Yağıda var ama anlamadım neden?
"Cahillerle tartışmaya girmeyin çünkü ben hiç yenemedim!"
İmam-ı Gazâli Hazretleri (k.s)
Mahana'nın Türkçe karşılığı: Bahane.. Sanırım.
Motor konusuna dönecek olursak. Her kul yapısı olan araçta arızalar meydana gelebilir. Bu çok doğal bir şey. Önemli olan bu sorun ile ilgili distiribütör firmaların ilgi/alakası. Bu sorun şu anda gerçekten var mı? Ben bilmiyorum. Bu iş sadece yazılıp, çizilmelerle olmaz. Bunca insan burada bu motoru kullanıyor. Tartışmak yerine, neden görsel bir şeyler paylaşılmıyor, ben bunu anlamıyorum.
Bir x kişi bu sorun var diye ısrar ediyorsa, çeksin kardeşim vidyo'yu, koysun buraya paşa paşa, hem bilinçlenelim, hem de konunun uzamasını engelleyelim. Şu vidyo çekme olayını, piyasa da bulunan en kötü cep telefonları bile laikiyle yerine getirir. Madem kaskı takınca bile duyuluyor, buyrun, paylaşımlarınızı objektif bir insan olarak bekliyorum.
Sorunları irdelemek yerine, bu husus da çözüm arayışlarına girmek daha mantıklı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:33 ----------
Öte yandan düşünüyorum, taşınıyorum, bu 250'lik ler den ara geçiş motoru olur mu diyorum? Fakat cevabını kendime veremeden, sorunun içinde kayboluyorum. Çünkü 20-30-33 vs. beygirden, 100'lere, 120'lere zıplayacağız. Bu da benim mantığıma nedense ters düşüyor. Demek ki her zaman mantığımızla hareket etmemek gerekiyormuş anlamını çıkarıyorum ben bu işten.
Özetle, 600'lüğe veya daha uç olan 1.000'liğe geçmek için, pişmek isteyen bir kişiye, Gs-500, Er-5 gibi modeller daha uygun olmaz mıydı? Biraz konu dışına çıkçak gibi de olsa, ufak bir yazışma görmek isterim açıkçası bu konuda.
Siz ne dersiniz sevgili forumdaşlarım?
Önce emniyet, sonra hareket...
arkadaslar bende bırtane fotografını paylasıyım dedım fakat ogrendımkı nasıl yapıldıgını bılmıyormusum ufak bı yardım edersenız sevınırım:D
MABİOSİ
Abi günaydın.Bende egzost siparişi verdim.Ama iyimi yaptım kötü mü yaptım bilmiyorum.Alt devirler ölüyomuş.E bide benim motor cbr 125 olunca zaten tork namına bişey yok.Bide arada stop etme sorunu yapıyomuş.Yani sonuçta orjinal egzostu değiştiriyoruz.Bu egzostu taktıktan sonra nasıl bi ayar çekilmesi lazım ki motorun ömründen yemeyelim ? Ya da her türlü motorun ömründen yiyecek mi ?
Bide Kn hava filtresi almayı düşünüyorum egzostla beraber verim alabilir miyim acaba ?
bu kn hava filtresini bende incelemiştim sınırsız mil kullanılıyomuş o nasıl oluyo bu yıkanılabilen filtrelerden mi bu filtrede?
bızım motorların hava fıltresı neredekı?
MABİOSİ
ön koltuğun altında
Aralık 2011'de aldığım ve 1500 km deki siyah cbr'ımı kask, ayakkabı, dizlik, mont, daha takmadığım tankped ve diğer aksesuarı ile pazarlıksız 8000 TL'ye satıyorum.
Babama söylemeyin. O, benim motorum yok sanıyor.
aır flow. hava gecısı. sonucta katalıtık+son susturucu egzozdakı kılcık gıbıdır. turbo motorlardakı kadar olmasa da atmosferık araclarda da bunların rahatlaması +guc olarak doner. turbo araclarda "hıc egzoz en ıyı egzozdur" derler ama atmosferık araclarda back-pressure lazımgelır dogası geregı. bu yuzden spor son susturucu sarttır bızım orjınal egzozlarda maasallah ses+cevre kırlılıgı ıcın oldukca buyuk-odacıklı ve agır. hem hafıflıyoruz hem motoru rahatlatıyoruz. he fabrıka cıkısı bu sekılde olmadıgı ıcın arada bır motor sogukken normalde 15te1 ısınmadan stop edıyorsa bu 2 olur en fazla. hava gecısı rahatladıgı ıcın buna kaldıracak benzını gondermeyecegı ıcın sogukken arada bır zamanlama kacırabılır.bı sorun degıl yanı ;)
goruselım valla. ben h.sonu apandıs acılarım dınerse gelecegım sehpa + kıller ıcın. gelmem kesınlesırse buraya yazarım ;)
aynen +
orkıde fabrıkasından once ana yoldan saga gırıosun. hafıf bır saga ve sola kıvrımdan sonra yan yolda gorursun . mıtsubıshı tabelasını ;)
ben bu kadar ıstenmedıgı yerde kalan-barınabılen,kufure hakarete doymayan bır adam gormedım gercekten.dıger forumlarda da yazılarını gordum.cbr 250r dan ınsanları sogutmak ıcın elınden gelenı yapıyorsun ama maalesef basarılı olamadın-olamayacaksın. overall da en ıyı 250cc suanda sana ne kadar koysa da.felaket sattı ve satacak da.en ıyı 2.el pıyasasına da sahıp olacak.suan 0ına da zam geldı hala da satıyor kanunı ıle neredeyse aynı fıyat olmasına ragmen.ınsanlar kalıte ıstıyor,otomarsan kadranı degıl? puruz dıye ortaya attıgın sıngırtılar , sangurtular ınsanların cok da umrunda degıl gordugun gıbı. bosuna mesaını harcama buralarda. honda dan sasmayan ama hondayı kotuleyen zeki...
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)