Rakamların ne dediği umrumda değil.
Makine bariz olarka kawasaki ve hoyosungdan çok daha dar dır.(hyonun yavrusu gibi hatta) Gördük kıyasladık.
Kanat gibi ayna var motor kollarını açmış geliyor gibi. Gidondan yada aynalardan ölçülüpte daha geniş denemez. Gövde yapısı çok dar. Ön lastik ve maşalar cbf 150 gibi duruyor.
Ben de hevesli ve umutluydum ama etrafında bir tur atınca hüzünle uzaklaştım. Benim beklentimi karşılamadı.
Motoru olmayan yada ybr cbf150 kullanıcılarının beklentilerini karşılayabilir fakat daha üstünde motor kullananlara bisiklet gibi gelicektir.
Yorumlar bu nedenle çok çelişkili. Düşünen varsa motoru yakından görüp incelemeden hayal kurmaya başlamasa iyi olur. Sonra hayalleriniz suya düşebilir (benim gibi)
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
aynen teknik verilerde rakamlar birbirine çok yakın gözüksede kawasakiden yükseklik olarak kısa hyonunsa tam anlamıyla yarısı kadar bi motor videoları izlerseniz boyutları hakkında fikir sahibi olursunuz.
bi önceki sayfadaki verilen resimlerde mankenin boyu 1.86 denilmiş ama bence o rakam imkansız gibi bişey belki stand yukarıda olduğundan fotoğrafta aşağıdan çekildiği için o açıdan öyle gözükmüş olabilir ama 186 boya sahip birisi çok rahatlıkla bu motor üzerinde sırıtır. hatta 2011cbr125 alan arkadaşlar var forumda 1.75 boyla motor üstünde tam kip gözüküyolar 1.86 boy aşırı sırıtır zaten üstüne bindiğinizde yanınızdakilere sorun onlarında yorumu bu şekilde olacaktır.ben fuarda inceledim detaylı olarak ama üstünde fotoğrafım yok yoksa eklerdim
https://www.youtube.com/alifeyizoglu
abicim motor daha gelmedi herşeyi çözmüşünüz gelmesine gerek kalmadı vala :D arka lastik ebadları ne onuda söleyin oldu olcak :D
bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...
gün geçtikce fikirlerimin ne kadar doğru olduğunu daha iyi anlıyorum.
ben bu işin uzmanıyım ya
resimleri inceledikten sonra karar verdim. bu motorun en güzel rengi bence siyah olanı. ayrıca bu motor tam sport touring bence yani kesinlikle (R) ekiyle yakında uzaktan alakası yok. güzel bir 3 lü çanta takımıyla küçük bir vfr olur gibime geliyor. 100 - 130 km arası süratlerde keyif verici bir sport touring olur ve bence gayet yeterli...
250 liklerin sayısı artsın çünkü hep diyorum demeyede devam edicem 250cc türkiyeye uygun hacimdir perfromansı fazlasıyla yeterlidir benzin tüketimi ekonomikdir benzinin litresi 5 tl ye doğru 4 nala koşturuyor..
anlamadığım şu var yalnız super sport motor sürat demekdir güç demekdir ekonomi ön planda olmaz hatta super sport motor alıcaksan ekonominin e sini ağzına almıycaksın ne kadar yüksek kadran o kadar çok yakış. yani bu ferrari lamborgini gibi bir araba alıpda ağa çok yakıyor lpg takıcam demeye benzer...
250 lik motordan super sport yapılması bana saçma geldi o motorları alanlar yollarda normal 600 lük yada üstü gerçek super sport kullanıcılarının şamar oğlanı olucaklardır.. dalga konusu olucaklar.. buda bir gerçek.. (bu dediğimi her cbr250 sahibi üstüne alınmasın eğerki 600 lük yada üsüt motorlarla kapışırlarsa olucak olan budur)
arkadaşa katılıyorum 250 cc lik cbr yapıcağına 250 lik enduro touring chopper cruiser tarzı motorları yaygınlaştırsalar firmalar hem daha makbule geçer hemde daha çok satarlar amacına uygun ibr şeyler yapmış olurlar..
honda şu fiyata 250lik cbr yapıcağına 250 lik vrf yapsaya yada st250 falan..
bu motora niye cbr demişler zaten onu anlamadım heleki r ile alakası yok.dediğin gibi tam bir vfr bu.
Uploaded with ImageShack.us
Bu kadar eleştiri almasının tek nedeni de isminin CBR olması zaten. Motor SS değil ama hala bunu kabullenmeyip SS sürüşlü Ninja ve GT250 ile kıyaslayanlar var. Malesef bazı arkadaşlarımız için motorda görünüş, heybet ve ses herşeyden önce geliyor. Nasıl bir çevrede yaşıyorlarsa artık birileri sürekli yollarda onlarla kapışmaya falan çalışıyor, onlar da rezil olmamak için bu motoru almak istemiyorlar. Bana gerçekten garip geliyor bu yazılanlar. Artık jenerasyon farkından mıdır nedir bilmiyorum ama çok farklı açılardan bakıyoruz motorlara.
Bu yoruma sonuna kadar katılıyorum. Hatta ara modeller 350 ve ya 400lüklerinde piyasaya çıkması hoş olur.
Ancak bu yoruma katılamayacağım. SüperSport demek güç değil bence görüntü demektir. Sportif görüntü sergileyen her araç sporttur. aynı cc de başka modeller altında güçlü makineler var. Güç olsaydı onlarada ss denirdi gibime geliyor ki bu benim görüşüm sadece beni bağlar
---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:00 ----------
Görüşüme katılmana sevindim sayın abim. Yaş otuz oldu demekki İnsan belli bir yaştan sonra sessiz sakin bişeyler istiyor.
ne yapdınız görüntü olurmu tamam çakma özenti havalı görünmek isteyen motorun m sinden anlamayıp ömrü boyu seleye bile oturmadan racing alıp cafe önünde motoru çekip gelene geçene hava atan insanlar var onlara lafım yok ama onlara ben motorcu bile demem zaten dikkat ederseniz demedimde insanlar dedim..
racing makinanın üretilme amacı belli safkan sürattir buda güç demekdir.. sportif görüntü segileyen her araçda sport olabilir ama racing olmaz buna örnek pek çok klassmandan motor verebilirim.. chopper lar içindede sportif duranlar vardır endurolar touring motorlar içindede duranlar vardır ama klassmanları üretilme amaçları bellidir.. hondanın st seriside buna güzel bir örnekdir st nin açılımı Sport Touring dir ama neticede makina touringdir.. sportif duruş başka bir şeydir super sport makine olmak ve o klassmanda üretilmek bam başka bir şeydir..
merhaba bu kadar eleştiri almasının sebebi tabiki cbr olması cbr daki r harfinin anlamı racingdir tam açılımıda city bike racing dir.. bir motorun ibaresinde race geçiyorsa tabiki o motor üretilme amacını klassmanının ve isminin hakkını vermeli.. siz yazınızda çelişkiye düşüyorsunuz race olan super sport klassmanında üretilen bir motora ss değil diyorsunuz fabrika bunu ss olarak üretmiş ama.. tabiki super sport makinede motor önemli faktör tasvip etmesemde racing ciler sık sık birbirleriyle yarışıyorlarda öyle bir ortamda bu tip bir motorun tabiki bir iddası olamaz
hayatım boyu ss makine sevmedim uzakda durdum bana hep anlamsız gelmişdir ama ne olursa olsun bir ürünü incelerken kendinizi bir racingcinin yerine koymanız lazım empati yapmanız lazım..
bazı fabrikalar küçük hacimlide olsa iddalı ss motorlar üretmişlerdir misal aprilla rs125 rs250 bu makineler boylarından büyük motorlara bile kafa tutmuşlardır küçük hacimlerine rağmen pek çok motorcununda saygısını kazanmışlardır..
yani olay cüsse motor olayı değil.. sizin dediğiniz gibi hondanın bu motorunda oda yok üstünde gayet mütevazi bir motor var sanırsın racing değil öyle sıradan cbf tarzı bir motor.
benim fikrim honda bu motorla sadece racing makinaya ulaşamayanlara yada yüksek hacimli ss motor süremem ben diye düşünenlere tamamen sadece görüntü ve cbr a biniyorum dedirtmek için yapdığı bir motor..
şunuda söyliyim bu yanlış anlaşılmasınki ben karşıyım ben tam aksine destekliyorum umarım her klassmanda bu 250 cc lik yeni nesil enjeksiyonlu akıllı ekonomik motorların sayısı artar.. bunlar türkiyeye kazanımdır bize güçlü seri az yakan motorlar lazım hep diyorum benzin 5 tl oldu olucak yıl sonu allah bilir kaç lirayı bulur mantığımızla hareket etmeliyiz zevklerimizdende ödün vermeden bununda en güzel yanı 250cc çapında yeni nesil motorlu araçlardır..
motorun gücü biraz yetersiz geldi bana honda cbr 250 de 19kw yazmış güce ortalama 26 beygire denk gelir ama yanılmıyorsam vtr250 sinde 23kw yani 32 beygirdi keşke bunada aynı motoru koysaydı niye böyle bir şeyyapmış garip doğrusu arada 6 beygir oynuyor az değil..
r ekine bu kadar çok takılmayın bi nokta daha belirteyim cbr250r demişler cbr250rr dememişler Cbr600rr, Cbr1000rr gibi çift r eklerlerdi. Tek r demek anlayınki sporsport'a giriş başlangıç modelinin olduğunun göstergesidir. Supersport motorları hava atmak için öttürüp, kasksız-korumasız ve caka satmak için kullanan varsa bilinki onlar apaçi tipli insanlardır. Onları motosiklet sürücüsü olarak saymam bile. O nedenle herkesin bir tercihi olabilir kimisi ss,st sever kimisi naked, enduro, cruiser sever. Bence bu model alınabilinecek bir motordur. (Apaçiler hariç)
2009 Honda Cbr 125r -> 2006 As 200 Gy -> 2010 S&T GT 250R -> 2012 150 MCX RoadRacer -> 2013 Kuba XCG 150 -> 2017 Pulsar RS 200 -> 2024 Dominar D 400
logaritma,
Bence motor SS olarak üretilmemiş ama SS gibi adlandırılmış. Benim de SS motorlar hiç mi hiç ilgimi çekmez ama bu motor çekiyor. Bu da zaten onun SS olmadığının bir göstergesidir .
Benim bakış açım bu motor iyi midir değil midir şeklinde ve kullanıcılar motoru alıp aksini ispatlamadıkça bu motor bu fiyata çok iyi bir motor. Hatta SS olmadığı için şu anda Türkiye'de satılan en iyi 250 cc motor. Bazı arkadaşlar gibi daha motor çıkmadan çamur atılmasından hoşlanmam ben. Gücü de gayet yeterli bence. 6 BG fark son hızı en fazla saatte 10 km arttırır ki o da benim için önemli değil. Eğer V motor olsaydı fiyat 3 - 4 bin TL oynardı emin ol.
en başda harfler motorun kodu dur fabrika o harfleri zevkine keyfine gösteriş olsun diye koymuyor sevgili arkadaşım rr dediğin şeyin açılımı racing replica dır yani pist motorlarının replicasıdır.. r serisi ss klassmanında üretilir o yüzden takılmak lazım r ekine . yani tek r çift r bir fark yok ikiside ss dir..
güle güle kullanın honda bu neticede kötü motor üretmez motorunda kötü olmadığına eminim zaten bunu yazılarımdada defalarcana belirttim bence bu tip motorlar üretilmeli ve türkiyeye gelmeli sadece gereksiz bence yani ss olarak ben ufak hacimli motorun mantığını anlayamıyorum o kadar.. chopperda enduroda touringde bile anlarım ama ss de anlayamıyorum çünkü ss de tüm olay sürat üstüne kurulu..
basit bir örnek veriyim motorsiklet filmlerine bakdığınızda genelde uzun yol filmiyse ağırlıklı chopper yada touring motorlar kullanılır ama ss motorlu filmlerde hep sokak yarışları asi gençler sürat bol andrenalin vardır.. yani ağzımızla kuş tutsak ss motorun kullanım alanı ve amacını biz nedersek diyelim değiştiremeyiz..
size göre cbr250 ss olmaya bilir ama ancak size göre olmayabilir bütün motor dergileri motor programları motor duayenleri bu motoru ss olarak değerlendirip öyle ölçüp biçip tartıcak haklı olarak.. yani size göre ss olmaması ss olduğu gerçeğini ne yazık ki değiştirmez..
motorun zaten kasası tipik bir ss kasası bir arkadaş touring falan benzetmişde yok yani alakası yok onun neresine çanta takıcan.. bildiğin arı kanat tasarımı yapmış honda diğer cbr lardaki gibi tipik cbr tarzı..
alınmıycak motr değil bence gayet güzel ama daha iyisi varmı derseniz bence var vtr 250 bundan daha iyidir ss takıntınız yoksa vtr nin hem motoru daha iyidir hem kasası bence daha şık bildiğiniz ducati monster kasası.. 6 beygir deyip geçmeyin o 6 beygir yeri gelir hayat kurtarır.
[QUOTE=logaritma;2319096]en başda harfler motorun kodu dur fabrika o harfleri zevkine keyfine gösteriş olsun diye koymuyor sevgili arkadaşım rr dediğin şeyin açılımı racing replica dır yani pist motorlarının replicasıdır.. r serisi ss klassmanında üretilir o yüzden takılmak lazım r ekine . yani tek r çift r bir fark yok ikiside ss dir.. /QUOTE]
Yazdıklarımı yanlış anlamışsın, tekrar okumanı rica ediyorum. Motorun esas fabrika kodu o değildir. Ruhsatta uzunca bir açılımı vardır (şase ve motor nolarını kastetmiyorum) Zaten zevkine konulduğuna da söylemedim. Sadece ss sınıfında başlangıç serisi olduğunu belirttim. tek r çift r nin farkı yok demişsin kendi anlatımınla çelişkiye düşüyorsun eee adamlar zevkine mi koydu çift yada tek r yi))) Anlayan anlamıştır.
2009 Honda Cbr 125r -> 2006 As 200 Gy -> 2010 S&T GT 250R -> 2012 150 MCX RoadRacer -> 2013 Kuba XCG 150 -> 2017 Pulsar RS 200 -> 2024 Dominar D 400
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)