Honda CBR 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
28 Şubat 2014, 19:18
#19001
Şu forumda yıllardır aynı geyik döner. Motosiklet kıyaslamak için sadece silindir sayısına bakmanın yeteceğine inanan insanların kafasını bir türlü anlayamadım. Yahu arkadaş milyon tane faktör var tamam hepsini araştır demiyorum ama en azından kendine bir öncelik sıralaması yaparsın. Örnek olarak söyleyeyim benim için kıyaslama da bulunurken baktığım üç beş tane şey vardır. (Parça fiyatı, yakıt ekonomisi, görünüş, tork, servis ağı, konfor, ikinci el piyasası vs.) Dersin ki bana göre 250 cc kategorisinde X markası bununla aynı fiyat veya bundan daha ucuz ben bu motoru almam. Bu motor alınmaz demeden önce bana bu fiyata veya daha ucuzuna bir tane alternatif göster ???
En basit örnekle ben neden olduğu yerde devrilen motorun kırılan karenajı için 100 lira öderken gidip 700 lira ödeyeceğim bir motosiklete binmek isteyeyim? Son hızı +10 km yüksek olduğu için mi? Amaç daha hızlı gitmekse 7 liraya er5 alalım 250cc cileri tokatlayalım.
Özetle elimizde sıfır alabileceğimiz 250cc olarak neler var fiyatlarına bakalım kıyaslayalım. Bir ürünün fiyatını arttırmaya korkmuyorlarsa demek ki hala deli gibi satılıyor. Bu fiyata fazer de buluruz abicim. Buyur sen fazer al keyfine bak..
Reklamlar
-
28 Şubat 2014, 19:38
#19002
Pasali1921 adlı üyeden alıntı
şu boştayken birinci vitese geçmemesi deli etmiyor değil insanı.İleri geri yapınca tamam ama ışıklarda bi iki kere takıldım oyuden
ayrıca ninja demişsiniz iyi güzel hoş cift silindir ama biraz maddiyat düşünen insanın alacağı bişey değil.Yakıtı geçtim parça pahalılıgı asıl insanı düşündüren...
dostum birinci vitese atmaya calısırken ayağınla vitese çöktürmeye devam et, o aradada debriyajı yavaş yavaş bırak tak diye geçecektir
-
28 Şubat 2014, 20:29
#19003
buberk adlı üyeden alıntı
Şu forumda yıllardır aynı geyik döner. Motosiklet kıyaslamak için sadece silindir sayısına bakmanın yeteceğine inanan insanların kafasını bir türlü anlayamadım. Yahu arkadaş milyon tane faktör var tamam hepsini araştır demiyorum ama en azından kendine bir öncelik sıralaması yaparsın. Örnek olarak söyleyeyim benim için kıyaslama da bulunurken baktığım üç beş tane şey vardır. (Parça fiyatı, yakıt ekonomisi, görünüş, tork, servis ağı, konfor, ikinci el piyasası vs.) Dersin ki bana göre 250 cc kategorisinde X markası bununla aynı fiyat veya bundan daha ucuz ben bu motoru almam. Bu motor alınmaz demeden önce bana bu fiyata veya daha ucuzuna bir tane alternatif göster ???
En basit örnekle ben neden olduğu yerde devrilen motorun kırılan karenajı için 100 lira öderken gidip 700 lira ödeyeceğim bir motosiklete binmek isteyeyim? Son hızı +10 km yüksek olduğu için mi? Amaç daha hızlı gitmekse 7 liraya er5 alalım 250cc cileri tokatlayalım.
Özetle elimizde sıfır alabileceğimiz 250cc olarak neler var fiyatlarına bakalım kıyaslayalım. Bir ürünün fiyatını arttırmaya korkmuyorlarsa demek ki hala deli gibi satılıyor. Bu fiyata fazer de buluruz abicim. Buyur sen fazer al keyfine bak..
Sonuna kadar katılıyorum.
Ama şuda bir gerçek motorumu yeni yıla girmeden bir kaç gün önce 10.500 aldım şuan satmaya kalksam kar edicem herhalde
Bu arada yukarda bir arkadaş daha sormuş ama cevap verilmemiş.
Motorun sağ ve sol grenajlarına koruma takozu takmak ne kadara mal olur?
Ve durduğu yerde düşmeye karşı faydalı oluyor mu?
Kullananların yorumlarını bekliyorum...
-
28 Şubat 2014, 21:11
#19004
BSY adlı üyeden alıntı
Bu arada yukarda bir arkadaş daha sormuş ama cevap verilmemiş.
Motorun sağ ve sol grenajlarına koruma takozu takmak ne kadara mal olur?
Ve durduğu yerde düşmeye karşı faydalı oluyor mu?
Kullananların yorumlarını bekliyorum...
Eyw kardeşim ben sormuştum Yoshimura falan hep öneriliyor ama çok çok pahalı 150 dolar. 30 dolara çin malı takozlarda var ebayde ama bi işe yararlar mı merak ediyorum...
-
28 Şubat 2014, 23:10
#19005
bugün biraz gezeyim dedim 1 haftadır binmiyordum havalardan dolayı vitesi 1 e atarken 2 - 3 sefer takır tukur ses çıkardı motoru alalı 1 hafta oldu bundan önce ybr125 kullanıyordum acaba debriyajınamı alışamadım ondan yapıyor olabilirmi serv,se götüreyimmi sadece 1 de yaptı bunu aklıma takıldı
-
28 Şubat 2014, 23:18
#19006
athana adlı üyeden alıntı
Eyw kardeşim ben sormuştum
Yoshimura falan hep öneriliyor ama çok çok pahalı 150 dolar. 30 dolara çin malı takozlarda var ebayde ama bi işe yararlar mı merak ediyorum...
Çin malı takozlara dikkat etmek lazım. Burada da paylaşılmıştı sanırım hafif bir kazada bile takoz şaseye bağlı olduğu için şase eğilebiliyormuş. Ben bunları duyunca takoz olayından vazgeçtim. Karenaj zaten takozdan ucuz varsın çizilsin kırılsın. (Ben sol tarafa düşürdüm yerde sürtülme olmasına rağmen vites pegi ve gidon topuzu dışında yere hiç bir yeri değmemiş. Çizik bile bulamadık şans heralde dedim.)
dolar 10 lirayı geçecekmiş.
-
01 Mart 2014, 00:01
#19007
buberk adlı üyeden alıntı
Şu forumda yıllardır aynı geyik döner. Motosiklet kıyaslamak için sadece silindir sayısına bakmanın yeteceğine inanan insanların kafasını bir türlü anlayamadım. Yahu arkadaş milyon tane faktör var tamam hepsini araştır demiyorum ama en azından kendine bir öncelik sıralaması yaparsın. Örnek olarak söyleyeyim benim için kıyaslama da bulunurken baktığım üç beş tane şey vardır. (Parça fiyatı, yakıt ekonomisi, görünüş, tork, servis ağı, konfor, ikinci el piyasası vs.) Dersin ki bana göre 250 cc kategorisinde X markası bununla aynı fiyat veya bundan daha ucuz ben bu motoru almam. Bu motor alınmaz demeden önce bana bu fiyata veya daha ucuzuna bir tane alternatif göster ???
En basit örnekle ben neden olduğu yerde devrilen motorun kırılan karenajı için 100 lira öderken gidip 700 lira ödeyeceğim bir motosiklete binmek isteyeyim? Son hızı +10 km yüksek olduğu için mi? Amaç daha hızlı gitmekse 7 liraya er5 alalım 250cc cileri tokatlayalım.
Özetle elimizde sıfır alabileceğimiz 250cc olarak neler var fiyatlarına bakalım kıyaslayalım. Bir ürünün fiyatını arttırmaya korkmuyorlarsa demek ki hala deli gibi satılıyor. Bu fiyata fazer de buluruz abicim. Buyur sen fazer al keyfine bak..
Sizde iyi güzel demişsiniz de bu motordan daha ucuz olan ve daha kaliteli sağlam olan bir diğer motor SYM WOLF. En basiti seramik silindir. Cbr250'den daha torklu, tek grenajı 70 lira. Yakıt olarak daha ekonomik. Sabit 90 giderseniz 2,5 lt 90-110 arası giderseniz 2.8 lt yakıt tüketimi var. Eee nerde kaldı cbr? Marka fanatikliği yapmayın bana. Araştırın diyorsunuz da araştırsanız bana demezsiniz var mı diye. Demek iyi araştıramamışsınız. Ben motoru araç olarak görmem, zevk işidir. Eğer zevk yapıcaksanız 3'e 5'e bakmicaksınız. Allah'a şükür 3. motorum 20.000 km'den fazladır motor kullanıyorum hiç durduk yerde, olduğu yere yan yatırmadım, Allah'a şükür gelip başkası da vurmadı, düşürmedi de. Kaza durumuna gelirseniz 100'le giderken zaten bir yere girerseniz siz sağlam çıkıcak mısınız önce onu düşünün. Kaza yaptığınızda kawa-cbr diye ayrılmıyor parça fiyatları. Bunu da Allah korusun kaza yapan birine denk gelirseniz sorup bir öğrenin bakalım ne masraf çıkarmış o zaman görürsünüz.
Hee birde burda ki grenaj fiyatlarıyla y.dışı grenaj fiyatlarına bir bakın. Hani o ucuz dediklerinize. Gerçekten etraflıca bir araştırın bakalım neler çıkıcak karşınıza. O çok sevdiğiniz Honda firması size nasıl bir süpriz yapıcak.
Neyse ben söyliyim hadi, kullandığınız grenajlar çin malı. Yani motorun üzerinde gelen ilk grenajlar orj, daha sonra servisten alacağınız tüm grenaj aksamı çin malı. Ebay'a bir girin bakın bizde ucuz olan grenajlar orda neden pahalı acaba? Acaba neden cbr250 grenajları y.dışında ninja250r'dan daha pahalı bir araştırın bakalım neler görüceksiniz. Ecnebilerin forumlarında biraz dolaşın.
Daha buraya tonla şey yazarım da neyse ortam gerilicek bir şey demiyorum. Cbr250 10.000 lira üzeri bir fiyatı hak etmiyor!!! 8.500'den satılarak kar yapılan bir motor, neyse yaa amannn ne yazıyorum ki. Cbr'ınız altın sizin için. Öyle de olmalı. Herkesin motoru kendine güzel. Memnunsanız o parayı siz verirseniz problem yok. Ben vermem! Verene de mani olmam.
-
01 Mart 2014, 00:10
#19008
250 tl zam sonrasi yerden yere vurulmaya baslanmis. Yaklasik 1 ay once forumda soylemistim fiyatlar daha da artacak. Secim ve ekonomik gidisata bagli kur artislari ve yaza dogru arz talep dengesi ve tabii 2014 model yili degisecek. Yil sonuna dogru fiyati simdikinin daha da uzerinde oldugunda motora edilmeyen laf kalmaz sanirim. Diger yandan motor fiyati artiyor da ne sabit kaliyor acaba bilen var mi? Enflasyon ve her turlu emtia fiyati artiyor motorun fiyati neden artmasin biri bana soyleyebilir mi?
-
01 Mart 2014, 00:11
#19009
Twin adlı üyeden alıntı
Sizde iyi güzel demişsiniz de bu motordan daha ucuz olan ve daha kaliteli sağlam olan bir diğer motor SYM WOLF. En basiti seramik silindir. Cbr250'den daha torklu, tek grenajı 70 lira. Yakıt olarak daha ekonomik. Sabit 90 giderseniz 2,5 lt 90-110 arası giderseniz 2.8 lt yakıt tüketimi var. Eee nerde kaldı cbr? Marka fanatikliği yapmayın bana. Araştırın diyorsunuz da araştırsanız bana demezsiniz var mı diye. Demek iyi araştıramamışsınız. Ben motoru araç olarak görmem, zevk işidir. Eğer zevk yapıcaksanız 3'e 5'e bakmicaksınız. Allah'a şükür 3. motorum 20.000 km'den fazladır motor kullanıyorum hiç durduk yerde, olduğu yere yan yatırmadım, Allah'a şükür gelip başkası da vurmadı, düşürmedi de. Kaza durumuna gelirseniz 100'le giderken zaten bir yere girerseniz siz sağlam çıkıcak mısınız önce onu düşünün. Kaza yaptığınızda kawa-cbr diye ayrılmıyor parça fiyatları. Bunu da Allah korusun kaza yapan birine denk gelirseniz sorup bir öğrenin bakalım ne masraf çıkarmış o zaman görürsünüz.
Hee birde burda ki grenaj fiyatlarıyla y.dışı grenaj fiyatlarına bir bakın. Hani o ucuz dediklerinize. Gerçekten etraflıca bir araştırın bakalım neler çıkıcak karşınıza. O çok sevdiğiniz Honda firması size nasıl bir süpriz yapıcak.
Neyse ben söyliyim hadi, kullandığınız grenajlar çin malı. Yani motorun üzerinde gelen ilk grenajlar orj, daha sonra servisten alacağınız tüm grenaj aksamı çin malı. Ebay'a bir girin bakın bizde ucuz olan grenajlar orda neden pahalı acaba? Acaba neden cbr250 grenajları y.dışında ninja250r'dan daha pahalı bir araştırın bakalım neler görüceksiniz. Ecnebilerin forumlarında biraz dolaşın.
Daha buraya tonla şey yazarım da neyse ortam gerilicek bir şey demiyorum. Cbr250 10.000 lira üzeri bir fiyatı hak etmiyor!!! 8.500'den satılarak kar yapılan bir motor, neyse yaa amannn ne yazıyorum ki. Cbr'ınız altın sizin için. Öyle de olmalı. Herkesin motoru kendine güzel. Memnunsanız o parayı siz verirseniz problem yok. Ben vermem! Verene de mani olmam.
Dolar kuru böyle yükseldikçe fiyatin artmasi normal. Bundan 3 sene önceki 8.500TL ile şuan ki 8.500TL ayni değerde değil. Adamlar dolar kuru üzerinden fiyat hesaplaması yapıyorlar.
Burada suçu direk Honda da aramaktansa paramızın değerini ve itibarını düşünenlerden şuan yüzleşmek zorunda kaldığımız fiyatların hesabını sorun!!!!!
-
01 Mart 2014, 00:52
#19010
Gidon topu çin malı olunca mı şasiyi yamultuyomuş? Koskoca 150 dolarlık yoshimura'da şasiye bağlanıyor, o yamultmuyor muymuş?
-
01 Mart 2014, 00:54
#19011
Siyah&Beyaz adlı üyeden alıntı
250 tl zam sonrasi yerden yere vurulmaya baslanmis. Yaklasik 1 ay once forumda soylemistim fiyatlar daha da artacak. Secim ve ekonomik gidisata bagli kur artislari ve yaza dogru arz talep dengesi ve tabii 2014 model yili degisecek. Yil sonuna dogru fiyati simdikinin daha da uzerinde oldugunda motora edilmeyen laf kalmaz sanirim. Diger yandan motor fiyati artiyor da ne sabit kaliyor acaba bilen var mi? Enflasyon ve her turlu emtia fiyati artiyor motorun fiyati neden artmasin biri bana soyleyebilir mi?
250 tl mi? 12.750 olmuş motor. Son 1 ay içerisinde 2.150 lira gibi bir zam geldi. Ben 13 modeli 10.400 liraya alıyordum. MAl kötü demiyorum. Ben o parayı vermem diyorum.
Koydunmu bir kere seleye TOTOYU, asla bırakamazsın MOTO'YU!!!
-
01 Mart 2014, 01:27
#19012
ulen can benide vazgeçirtecen haa. fuardan cbr alacaktım..
-
01 Mart 2014, 01:35
#19013
çelikatlı adlı üyeden alıntı
ulen can benide vazgeçirtecen haa. fuardan cbr alacaktım..
Nihat Abi motor güzel motor bak ona lafım yok. Ama bence bu fiyat o motora çok. Değmez. Mt07 17.250 mi ne? Cbr250 13 lira. 4 lira daha verir MT07 alır motora biniyorum derim. Yani 250cc bir motora 600cc parası vermek gelmiyor içimden. Mt07'yi de bugün inceledim çok güzel bir motor. Parça kalitesi çok hoşuma gitti.
Koydunmu bir kere seleye TOTOYU, asla bırakamazsın MOTO'YU!!!
-
01 Mart 2014, 02:03
#19014
Hocam Bende biliyorum 600 cc motora binmeyi ama yakıt tüketimi olarak cbr vazgeçilmezim
-
01 Mart 2014, 02:19
#19015
-
01 Mart 2014, 03:22
#19016
500r ı hıc begenmedım ben.kucuck kafa ve yan grenajları,kadran etrafı vs.yahu herseyı gectım.600luk racıng havası vermeye calısıyorsun.blok ufak.grenajları bosluklu yapmıssın.aradan kolum gırer.e ne anladım bu ısten guclu 250lık bence 500r. gecıs motoru.kesınlıkle 600luk racıng havası yok.
-
01 Mart 2014, 03:53
#19017
Sym ile cbr'ı da karşılaştıran olmuşya daha ne diyeyim siz demek 600 cc falan kullansanız baya baya fazer'la 600rr'ı da karşılaştırırsınız demekki,bu arada mt-07 dediğiniz motor 689 cc 75 beygir, ortalama yakıt tüketimi 5lt. sıfırının fiyatı 17.900 tl gayet makul ama o vaayyy dediğiniz motor sadece 2 silindir çalıştığında çıkan sesi duysanız 250'lik sanırsınız, bu durum içinize siniyosa bence cbr'dan daha mantıklı, ayrıca unutmayın o bir nacked, racing değil...
-
01 Mart 2014, 04:01
#19018
MrMaydec adlı üyeden alıntı
bugün biraz gezeyim dedim 1 haftadır binmiyordum havalardan dolayı vitesi 1 e atarken 2 - 3 sefer takır tukur ses çıkardı motoru alalı 1 hafta oldu bundan önce ybr125 kullanıyordum acaba debriyajınamı alışamadım ondan yapıyor olabilirmi serv,se götüreyimmi sadece 1 de yaptı bunu aklıma takıldı
1e atarken yapar ses normaldir. sorun yok. ben de ybr kullandım daha önce ybrde daha yumuşak 1. vites.
-
01 Mart 2014, 09:56
#19019
Beyler İstanbul içinde Dosta gidecek motor diyebileceğiniz CBR250'sini satmayı düşünen arkadaşlar olursa bir arkadaşımız almayı düşünüyor. Özelden ya da burdan mesaj atabilirsiniz
-
01 Mart 2014, 11:33
#19020
07mehmet07 adlı üyeden alıntı
Sym ile cbr'ı da karşılaştıran olmuşya daha ne diyeyim siz demek 600 cc falan kullansanız baya baya fazer'la 600rr'ı da karşılaştırırsınız demekki,bu arada mt-07 dediğiniz motor 689 cc 75 beygir, ortalama yakıt tüketimi 5lt. sıfırının fiyatı 17.900 tl gayet makul ama o vaayyy dediğiniz motor sadece 2 silindir çalıştığında çıkan sesi duysanız 250'lik sanırsınız, bu durum içinize siniyosa bence cbr'dan daha mantıklı, ayrıca unutmayın o bir nacked, racing değil...
Cbr'ı racing olarak mı görüyorsunuz? Sizde haklısınız her grenajlı motor racing. Hele Hyosung GT250R safkan racing. Arkadaşım canını yiyim boş konuşma. Laf kalabalığıda yapma git araştır. Bana yok cbr racing, sym naked diyipte biliyorum ben havasına girme.
Racing makinalar hafif ve akıl almayacak kadar hızlı devirlerden cok yüksek hp ve tork üreten özel makinalardır. Hatta her firmanın eğer segmentinde varsa en önemsediği en büyük rekabet yaşadığı en cok Ar-ge ettiği en cok para harcadığı motorlardır. Oyuzden her kapalı grenaj makinayı racing sınıfına sokmayın ve alt yapı oluşması gibi hatalar yapmayın. Oturuş pozisyonuna alışmak diyorsunuz CBR 250 ile bir 600rr oturuş pozisyonu aynımı? Süspansiyon sistemi aynımı? Makina hp-kg oranına bakarsak CBR 250 de 1 hp 7kg civarında bir oran çekerken bir 600rr da bu rakam max 1250gr dır. Birisi 1 viteste 130km üstüne çıkarken diğerinin nerdeyse %85hızıdır bu.. Kaldıki 3 sn altında bu hıza çıkmak apayrı bir konu. Biri hata kabul etmez kafana geçer yada arka teker yanına gelir seni atar üstünden diğeri bunun yanında son derece kıyas kabul etmeyecek kadar sakindir. Çünkü cbr250 aslında bir scooter motoruna sahip olup sadece onun şanzıman ile vitesli motor haline getirilmiş ve ağırdır halidir. Yani dediğim gibi scooter gücünde bir makinaya sahiptir ve ağırdır ter gücünde bir makinaya sahiptir ve ağırdır. Piyasadaki aile arabalarındaki kg-hp oranı civarında bir oranı vardır CBR 250nin. Ama alt yapı olur dediğiniz motorun hp-kg oranı ferrari modenadanda, lamborgihini gallardodanda yüksektir hemde yaklaşık 3kat!! Racing makinaya alt yapı olcak makina 2silindir 50hp civarında makinalar olmalıdır. Oturuş poZisyonu cok farklıda olsa!! Koltuğa alışmak 1-2 gün sürer ama güce hükmetmek, doğru zamanda doğru kararlar vermek yıllar sürebilir.
Birde demiş ki sym ile cbr'ı karşılaştırmış bak bak bak. Kardeşim sym'de seramik silindir var. Seramik silindir nedir biliyor musun sen?
Seramik silindir denilen olay; silindirin seramikle kaplanması olayıdır. Seramik kaplamalı silindirin sertlik derecesi 2000 HV (vickers sertlik)’ dir.Normal silindirin ise 200-300 HV (vickers sertlik)’ dir. Seramik kaplamalı silindir, normal silindirden 10 kat daha serttir. Buda 10 kat daha az aşınma anlamına gelmektedir. Yapılan testlerde normal silindirde kullanım ile aşınmadan dolayı kopan parçacıklar 49,5 mikron olarak tespit edilmiş iken, seramik kaplamalı silindirde bu sadece 2 mikron olduğu belirlenmiştir.
Açıklamasını da yaptım sana. Umarım hala ben racing'e biniyorum diye diretmezsin.
Koydunmu bir kere seleye TOTOYU, asla bırakamazsın MOTO'YU!!!
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 21 kullanıcı var. (0 üye ve 21 misafir)
Bu Konudaki Etiketler