Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Honda CBR 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #18701

    Üyelik
    17 Ekim 2013
    Onceki sayfalarda cok yaglama riskine karsi anahtari yaglayip kontaga sokup cikararak cozum bulundugu yazilmis. Onceki sahibiyle de konustum az once. Benim de yikadiktan sonra 2 gun boyunca bu problem oluyodu sonra duzeliyodu dedi. Bi ince yaglamak cozum olabilir sanirim. Bundan sonra yikarken kontagi kapatcam. Onlem olarak bu yapilabilir.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #18702
    Devriм - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Aralık 2011
    Şehir
    !stAnbul
    Motosikleti
    Kawasaki Versys 650
    Alıntı sametozturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Beyler dün aracı yıkamadan önce hiç böyle bir problem yoktu. Dün motoru yıkadım. Yağmurda da 20 25 dakika sürdüm. Bu sabah aşağı indiğimde anahtarı sokarken ve çıkarırken problem oluyor. Takılıyor çıkmıyor.
    Daha önce burada yazılmıştı. Anahtar girişini yağlayınca problem kalmıyordu sanırım. Daha önce yaşayan ve bu problemi çözen var mıdır ?
    Üst mesajlarda arkadaşlarda belirtmişler. Benim de başıma gelmişti. Korozyon deniyordu buna. Soğuk havadan, su kaçmasından ya da kum vs.. gibi maddelerin temasından kaynaklanıyor. Kontağın içini, anahtarla aralayıp yağ dök. Anahtarı sokup çıkar. 2 dakika kadar bu işlemi yap. Sorun hallolur.
    Geçmiş olsun

  3. #18703
    Hannas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2012
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda CBR 250r
    Alıntı Devriм adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üst mesajlarda arkadaşlarda belirtmişler. Benim de başıma gelmişti. Korozyon deniyordu buna. Soğuk havadan, su kaçmasından ya da kum vs.. gibi maddelerin temasından kaynaklanıyor. Kontağın içini, anahtarla aralayıp yağ dök. Anahtarı sokup çıkar. 2 dakika kadar bu işlemi yap. Sorun hallolur.
    Geçmiş olsun
    Nasıl bir yağ kullanmalıyız? Alıpta kullanmadığım motor yağım var castrol 10-40 bu işe yarar mı başka yağ yokta :D

  4. #18704
    Siyah&Beyaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2013
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda Cbr 250
    Daha motorunu hic yikatmamis biri olarak bu bilgi faydali oldu. Tskler. Bu durumda yikama oncesi bir bantla kontagi kapatacagim.

  5. #18705
    Hannas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2012
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda CBR 250r
    Alıntı Siyah&Beyaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Daha motorunu hic yikatmamis biri olarak bu bilgi faydali oldu. Tskler. Bu durumda yikama oncesi bir bantla kontagi kapatacagim.
    Gülsemmi ağlasam mı bilemedim ama motoru yeni aldın sanırım o yüzden hiç yıkatmadın :D

  6. #18706
    Siyah&Beyaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2013
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda Cbr 250
    Alıntı Hannas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gülsemmi ağlasam mı bilemedim ama motoru yeni aldın sanırım o yüzden hiç yıkatmadın :D
    Dogrudur motoru cok yeni aldim. Henuz 400 metre sayaci var. Onun da 100 metresi bana ait Bu hafta izinliyim bos bir yerler bulabilirsem gunde 2 saat antreman yapma hedefindeyim. Ehliyeti de bu hafta gidip halledicem. O yuzden motor bir haftadir kapali otoparkta yatiyo

  7. #18707
    Twin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ninja 300 / MT-07-09 / 600RR
    Alıntı Hannas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Allah razı olsun kardeşim cümlemize inşallah.

    Haklısın kardeşim bunda yanlış anlaşılcak bir durum yok. Evet bahsettiğin gibi 4-5 bin km kadar bi tecrübem var fakat motorum satılmazsa bu en az 10-15 bin olcaktır daha önümde nerden baksan 4 ay var. Fakat ben hep kendimi bilen birisi oldum. Evet ilk motorum cbr250r ve arkadaşlarımın onca tahrik edici sözlerine rağmen ilk 1 hafta 40-50 yi ilk 1 ay 80-90ı geçmedim. Çoğu yerde araçlarla takip mesafemi normalin 3 katı koydum. Arkadaşla motor gezisinde hyo su ile artis artis gazlarken arkamdaki adamın aşağılayıcı sözleriyle gaza gelip sağ kolu çevirmedim. Motorumla bütünleşene kadar trafiğe çıkmadım. Ön kaldırma arka kaldırma gibi 250cc lik motorda apaçi hareketlerde bulunmadım. Bakkala dahi giderken kaskımı kafamdan çıkarmadım. Trafiğe açık alanlar da ne kendi hayatımı riske atcak nede başkasınınkini riske atcak lüzumsuz gazlamalarda bulunmadım. Motosikletim bana yetiyor benim amacım hız değil zaten yüksek hızlara verebilceğim benzin paramda yok ben öğrenciyim. Tek isteğim çocukluğumdan beri hayalini kurduğum o 4 silindir sesini kendi motorum da duymak. Yani uzun lafın kısası ben hep kendimi bilen biri oldum ve olmaya da devam edeceğim. Çok şükür bi kaza da geçirmedim. Sanayideki ustam benden iyisi mezarda der hep. Senin söylediğin herşeyin noktasına kadar sana katılıyorum baya uzun yazdım ama ben bilinçli biri olduğumu düşünüyorum. Söylediklerinin hepsi aklımda olarak bu makineye binecem şayet almak nasip olursa. Kendini bilmeyen adamın 125 liğe bindiğinde bile ilk günden asfaltı öptüğüne bizzat şahit oldum.

    Allah hepinizin gönlüne göre versin, kaza bela göstermesin, tekeriniz düz bassın, selametle...

    Şunu eklemek isterim. Yazdığın diğer şeylere yorum yapamam çünkü o senin kendi karakteristiğinle ilgili bir durum. Kendini bilen bir insansan sorun yok ama 4 silindir tepesınde olduğun zaman kendini bilip, kendine hakim olma imkanın da pek yok

    Onun harici teker yapmak, stopie yapmak hiç bir zaman apaçilik olarak görmek. Bunların hepsi bir motora hakimiyet şekli. Dediğim gibi oldu da birden gaz verdin motor tekere geldi. Ne yapacağını hiç bilmiyorsun o panikle büyük ihtimal gidonu düşmemek için sıkmaya başlayacaksın ve o zaman sen farkında olmadan gaz kolunu da çeviriyor olacaksın ve motor kafana geçicek. Teker yap, ben ona apaçilik demem. Oda motora bir hakimiyet şekli. Stopie'e gelice konu. Anında önünde biri fren yaptı, eğer sen ön freni nasıl kullanacağını bilmez hart diye birden sıkarsan yüz üstü bodozlama yere düşersin. Bunun başka bir alternatifi yolu yok. Sakın yanlış anlama fren yapmayı bilmiyorsun demek ya da seni aşağılamak veya kendimi çok bilmiş gibi göstermek değil amacım. En basit örnek buyur video. Eğer bu adam stopie yapmayan biri olsa, bu freni yavaş yavaş değil birden sıkar ve düşerdi. Ama stopie yapmayı bilen bir insan önce freni sıkar, süspansiyonların tamamen sıkışmasını ve ani bir fren hamlesinde ön tekere + bir yük bindirerek tekerin kayma ihtimalini en düşük düzeye indirir ve freni birden sıktığında arka kalkar. Ecnebiler buna stopie diyor. Yani bunları bilmek-yapmak apaçilik değil bence motora hakim olmanın başka bir boyutu. Çünkü karşına neyin ne zaman çıkacağını bilmiyorsun.

    Bahsettiğim video:
    Dikkat et 240 civarı bir hızla gidiyor. İstersen o hızda arka fren kullanmayı bir dene bakalım sonuçlarını gör. Scooter ve harley harici diğer racing, commuter, enduro tarzı motorlarda %70-80 motoru durduran ön fren %30-20 oranında motoru yavaşlatan arka frendir. Çok konuştum kusuruma bakma.

    http://www.youtube.com/watch?v=ALDo9yVaOf0
    Tardigrat bunu beğendi.

  8. #18708
    teknoali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2008
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Tudey Gsr pcx
    Alıntı Hannas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Allah razı olsun kardeşim cümlemize inşallah.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:10 ----------



    Haklısın kardeşim bunda yanlış anlaşılcak bir durum yok. Evet bahsettiğin gibi 4-5 bin km kadar bi tecrübem var fakat motorum satılmazsa bu en az 10-15 bin olcaktır daha önümde nerden baksan 4 ay var. Fakat ben hep kendimi bilen birisi oldum. Evet ilk motorum cbr250r ve arkadaşlarımın onca tahrik edici sözlerine rağmen ilk 1 hafta 40-50 yi ilk 1 ay 80-90ı geçmedim. Çoğu yerde araçlarla takip mesafemi normalin 3 katı koydum. Arkadaşla motor gezisinde hyo su ile artis artis gazlarken arkamdaki adamın aşağılayıcı sözleriyle gaza gelip sağ kolu çevirmedim. Motorumla bütünleşene kadar trafiğe çıkmadım. Ön kaldırma arka kaldırma gibi 250cc lik motorda apaçi hareketlerde bulunmadım. Bakkala dahi giderken kaskımı kafamdan çıkarmadım. Trafiğe açık alanlar da ne kendi hayatımı riske atcak nede başkasınınkini riske atcak lüzumsuz gazlamalarda bulunmadım. Motosikletim bana yetiyor benim amacım hız değil zaten yüksek hızlara verebilceğim benzin paramda yok ben öğrenciyim. Tek isteğim çocukluğumdan beri hayalini kurduğum o 4 silindir sesini kendi motorum da duymak. Yani uzun lafın kısası ben hep kendimi bilen biri oldum ve olmaya da devam edeceğim. Çok şükür bi kaza da geçirmedim. Sanayideki ustam benden iyisi mezarda der hep. Senin söylediğin herşeyin noktasına kadar sana katılıyorum baya uzun yazdım ama ben bilinçli biri olduğumu düşünüyorum. Söylediklerinin hepsi aklımda olarak bu makineye binecem şayet almak nasip olursa. Kendini bilmeyen adamın 125 liğe bindiğinde bile ilk günden asfaltı öptüğüne bizzat şahit oldum.

    Allah hepinizin gönlüne göre versin, kaza bela göstermesin, tekeriniz düz bassın, selametle...

    Usta lak diye konuya girip yorum yapıyorum ama şunu bence direk kafadan çıkar ben alırım hız yapmam, gaza gelmem, motoru zorlamam.
    Bende senin dediğin herseyi çok dedim hemde 250 cc ninja alırken bile sadece güç elimde olsun duruma göre araç sollamak rahat olsun 120-130 stabil gideyim diye ama bi aldım 10 günde acaba 190 yaparmı, arabalar başladı. 600rr aldım basmam etmem sadece duble yolda 200yaparim kendimi tehlikeye atmam diye ama şimdi sokak arasında bazen 150 yapıyorum. Vücut bünye refleks giderek hız a alışıyor. Ve sana bu normal geliyor.
    Zaten 4 silindir in üzerine binip ben gazlamam usul usul binerim limitleri zorlamam demek bana tıpkı angelina Jolie ile ayni yatakta Yatalim abi kardes yatariz demek gibi geliyor, ha elbet abi kardes yatan çıkar ama sence kaç kişiden kaçı çıkar
    Sonuç olarak
    600rr tavsiye ederim ama ben basmam deme
    Twin ve erays bunu beğendiler.

  9. #18709
    Twin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ninja 300 / MT-07-09 / 600RR
    Alıntı Hannas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Doğrusundur kardeşim ama R dan başka motor türlerine hiç ilgim yok olcaksa racing yoksa elimde ki ile devam. Bakalım kısmet ya daha o paayı denkleştirebilcek miyim denkleştirsem ne zamana denkleşcek bunlar belli değil ben en erken temmuz dedim ama bu yazın sonuna alırım gibime geliyor o zamana kadarda zaten fazlasıyla km yapıp deneyim kazanmış olcam diye düşünüyorum.
    Bence sen sesten fazla görünüşe de önem veriyorsun. Hani şu cafe önüne motoru park edip şekil yapanlar gibi. Bunu ben değil yine sen söylüyorsun. Motosiklet aşığı, 4 silindir ses hastası-aşığı olan bir insan "Tek isteğim çocukluğumdan beri hayalini kurduğum o 4 silindir sesini kendi motorum da duymak." böyle bir cümle kurup ardından ben sadece R versyonu ile ilgileniyorum diye bir cümle daha kurarsa o zaman o iş 4 silindir değil gövde gösterisi durumuna gelir biraz. Yani naked 4 silindir olan makinelerde var onları da alabilirsin onlarda arı gibi vızıldıyor. Hee hız yapmıyacağım diyordun R versyonunu bence bir insan 2 sebebten ister,

    1. sebeb rüzgar direncini azaltacağı için daha rahat bir şekilde hız yapabilecek olması.
    2. sebeb bir cafe, bar, okul bahçesi gibi yerlere çekildiğinde millet motorun başına toplandığında ya da onu konuştuğunda ego tatmini için kendini inanılmaz bir haz içinde bulma durumu için. Yoksa hız yapmak istemeyen bir insan gsr600-fz6n-xj6n-xj6f vs vs bu seçenekler çoğaltılabilir. Naked 4 silindir bir motosiklet alıp yine o 4 silindir hazzını yaşayabilir.

    Karar-Arz-Talep senin. Ben kendi tecrubelerim gereği sana elimden gelen açıklamaları yaptığımı düşünüyorum. Allah'a emanet ol. Kazasız belasız sürüşler.
    Tardigrat bunu beğendi.

  10. #18710
    Tardigrat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2013
    Şehir
    İstanbul / Çanakkale
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250
    Alıntı Twin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence sen sesten fazla görünüşe de önem veriyorsun. Hani şu cafe önüne motoru park edip şekil yapanlar gibi. Bunu ben değil yine sen söylüyorsun. Motosiklet aşığı, 4 silindir ses hastası-aşığı olan bir insan "Tek isteğim çocukluğumdan beri hayalini kurduğum o 4 silindir sesini kendi motorum da duymak." böyle bir cümle kurup ardından ben sadece R versyonu ile ilgileniyorum diye bir cümle daha kurarsa o zaman o iş 4 silindir değil gövde gösterisi durumuna gelir biraz. Yani naked 4 silindir olan makinelerde var onları da alabilirsin onlarda arı gibi vızıldıyor. Hee hız yapmıyacağım diyordun R versyonunu bence bir insan 2 sebebten ister,

    1. sebeb rüzgar direncini azaltacağı için daha rahat bir şekilde hız yapabilecek olması.
    2. sebeb bir cafe, bar, okul bahçesi gibi yerlere çekildiğinde millet motorun başına toplandığında ya da onu konuştuğunda ego tatmini için kendini inanılmaz bir haz içinde bulma durumu için. Yoksa hız yapmak istemeyen bir insan gsr600-fz6n-xj6n-xj6f vs vs bu seçenekler çoğaltılabilir. Naked 4 silindir bir motosiklet alıp yine o 4 silindir hazzını yaşayabilir.

    Karar-Arz-Talep senin. Ben kendi tecrubelerim gereği sana elimden gelen açıklamaları yaptığımı düşünüyorum. Allah'a emanet ol. Kazasız belasız sürüşler.
    Hannas kardeşim. twin dostuma aynen katılıyorum. Öncelikle yanlış anlama ama senin söylediklerin istediklerinle çelişiyor. Önce bir km'leri devir. Bak internette eğitim videoları tavsiyeler vs vs bir sürü şey var. hepsinde de en az 15 bin km devirin diyorlar. Bir motorsiklet sürücüsü en çok kazasını 5-15 bin kmler arasında yaptığına dair istatistikler var. Bunları göz ardı etme. Kazasız belasız sürüşler
    Twin bunu beğendi.

  11. #18711
    Twin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ninja 300 / MT-07-09 / 600RR
    Alıntı Tardigrat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hannas kardeşim. twin dostuma aynen katılıyorum. Öncelikle yanlış anlama ama senin söylediklerin istediklerinle çelişiyor. Önce bir km'leri devir. Bak internette eğitim videoları tavsiyeler vs vs bir sürü şey var. hepsinde de en az 15 bin km devirin diyorlar. Bir motorsiklet sürücüsü en çok kazasını 5-15 bin kmler arasında yaptığına dair istatistikler var. Bunları göz ardı etme. Kazasız belasız sürüşler
    Sağol dostum benim değinmeyi unuttuğum yere sen değinmişsin teşekkür ederim ayrıca. Tadrigat'ın dediğin gibi kazalar en çok 5-15 km arasında olur. Bunun sebebi ben piştim, ben öğrendim, motor verin piste girer 1. çıkarım, böyle bir aşırı bilmişlik, kendini çok yetenekli zannedip ben artık motoru öğrendim diye egosu tavan yapan insanlar bu durumla orantılı olarak trafikte de fırlamalık yapmaya başladığı zaman kaza-ölüm kaçınılmaz oluyor. Allah'a ne kadar şükretsem az hiç bir zaman ben biliyorum, ben yaparım triplerine girmedim. Ama gel ybr 125 ile 90-90-18 ölçülerde lastik kullanılan bir motosiklet ile gözünün önünde öyle bir viraj yapar, dizlikleri eritirim ki; ybr benim 2. motorum aslında racing kullanıyorum zannedersin. Ben hiç bir zaman kimseye şekil, artistlik yapmadığımı düşünüyorum. Yani bence ybr125'in orj lastikleri ile dizlerini yere değdirmek büyük yetenek istiyor. Bu konuda kendimi geliştirdiğim için kendimle gurur duyuyorum. Ama km olarak tecrubem 20.000'den fazla olduğu halde, Cbr250-gt250r-mt03 kullanmış olduğum halde ben piştim 600cc'de kullandım zaten her motoru kullanırım havalarına girmedim asla. Hiç bir zaman kibirlenme, kendini büyük-öyle olağan üstü yetenekli görme. Ne zaman böbürlenip ben öğrendim, oldum dersen o zaman kaza yapma olasılığın en yüksek durumdadır.

    Kendini geliştirmek en güzel şeydir. Ama ben oldum artık demekte en büyük hatadır. Hani o profesyonel moto gp yarışçıları varya. Onlar bile olmuş insanlar değil! Neden biliyor musun? Bu sene pista çıkan adam pisti 2:00 dakika da dolanıyorsa, bir daha ki piste çıkışında bu 1:58 ve daha sonraki piste çıkışlarında ve daha çok adapte oldukça bu süre daha da düşüyor. O profesyonel yarışçılar bile hala bir şeyler öğrenip, eğitim alıyorlar. Bizim türk insanı "tamam canım 125'likte motor mu? Hee 250cc belki bir market arabası olabilir onu zaten kullanıyorum bol bol. En az 600'lük olması lazım diye düşünüp gözü ve kalbi kör, ego tatmini için yapmayacağı iş olmayan insanlar oldukları için motorun üstüne oturup 2 adım yürüdükten sonra tamam canım ben oldum triplerine giriyorlar.

  12. #18712
    agrasiwe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul - Gaziosmanpaşa
    Motosikleti
    Yamaha mt09
    arkadaşlar tavsiyeler çok doğru ama yinede karar arkadaşın, bence bilinçli olursa sorun olacağına sanmıyorum, yine ilk motoru 150cc olan arkadaşım aldığı eğitimlerde çok tecrübeli hocanın 600 cc ile başlayabilecğini ısrarla tekrar tekrar söylediğini vurgulamıştı vardır bi bildikleri diyorum, alsın kullansın kullandıkcada tepkileri felan öğrendikçe hızlanır sorun olmaz insallah.
    Twin ve Hannas bunu beğendiler.

  13. #18713
    Twin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ninja 300 / MT-07-09 / 600RR
    Alıntı agrasiwe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar tavsiyeler çok doğru ama yinede karar arkadaşın, bence bilinçli olursa sorun olacağına sanmıyorum, yine ilk motoru 150cc olan arkadaşım aldığı eğitimlerde çok tecrübeli hocanın 600 cc ile başlayabilecğini ısrarla tekrar tekrar söylediğini vurgulamıştı vardır bi bildikleri diyorum, alsın kullansın kullandıkcada tepkileri felan öğrendikçe hızlanır sorun olmaz insallah.
    Abi ona bir şey demiyorum. Ben kendi edindiğim ve trafikte bu yolda kaybettiğim insanlar aklıma geldikçe arkadaşlara böyle nasihatlerde bulunmak içinden geliyor. Vicdanım rahat etmiyor. Sen yazda o yine bildiğini okusun diyor. Ben kendi edindiğim tecrube ve yaşadığım hayat tecrubelerini birleştirerek bunları yazdım arkadaşa. İster umursar, isterse çokta tın ulan der. O pek umurum da değil. Ben kendi bildiklerimi elimden geldiğince arkadaşa aktarmaya çalışıyorum. Aksi taktirde inan vicdanım rahat etmiyor. Sen biliyorsun abi öyle yoruma açık konular olmadıkça yorum yaptığım bile yok kimselere.
    agrasiwe bunu beğendi.

  14. #18714
    Tardigrat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2013
    Şehir
    İstanbul / Çanakkale
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250
    Alıntı agrasiwe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar tavsiyeler çok doğru ama yinede karar arkadaşın, bence bilinçli olursa sorun olacağına sanmıyorum, yine ilk motoru 150cc olan arkadaşım aldığı eğitimlerde çok tecrübeli hocanın 600 cc ile başlayabilecğini ısrarla tekrar tekrar söylediğini vurgulamıştı vardır bi bildikleri diyorum, alsın kullansın kullandıkcada tepkileri felan öğrendikçe hızlanır sorun olmaz insallah.
    Hocam Sadece bilinçle değil TECRÜBE + Bilinçle en mantıklısı olmalı. Bence Kendine sınır koyarsa arkadaş 15 bin km devirmeden(veridğim km örnektir )600rr kullanmayacağım diye daha mantıklı seçim olur... çünkü Allah korusun bir aksilik durumunda hem kendine hem de ÇEVREDE ki bireylerede zararı dokunabilir.
    agrasiwe bunu beğendi.

  15. #18715
    Hannas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2012
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda CBR 250r
    Alıntı Twin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şunu eklemek isterim. Yazdığın diğer şeylere yorum yapamam çünkü o senin kendi karakteristiğinle ilgili bir durum. Kendini bilen bir insansan sorun yok ama 4 silindir tepesınde olduğun zaman kendini bilip, kendine hakim olma imkanın da pek yok

    Onun harici teker yapmak, stopie yapmak hiç bir zaman apaçilik olarak görmek. Bunların hepsi bir motora hakimiyet şekli. Dediğim gibi oldu da birden gaz verdin motor tekere geldi. Ne yapacağını hiç bilmiyorsun o panikle büyük ihtimal gidonu düşmemek için sıkmaya başlayacaksın ve o zaman sen farkında olmadan gaz kolunu da çeviriyor olacaksın ve motor kafana geçicek. Teker yap, ben ona apaçilik demem. Oda motora bir hakimiyet şekli. Stopie'e gelice konu. Anında önünde biri fren yaptı, eğer sen ön freni nasıl kullanacağını bilmez hart diye birden sıkarsan yüz üstü bodozlama yere düşersin. Bunun başka bir alternatifi yolu yok. Sakın yanlış anlama fren yapmayı bilmiyorsun demek ya da seni aşağılamak veya kendimi çok bilmiş gibi göstermek değil amacım. En basit örnek buyur video. Eğer bu adam stopie yapmayan biri olsa, bu freni yavaş yavaş değil birden sıkar ve düşerdi. Ama stopie yapmayı bilen bir insan önce freni sıkar, süspansiyonların tamamen sıkışmasını ve ani bir fren hamlesinde ön tekere + bir yük bindirerek tekerin kayma ihtimalini en düşük düzeye indirir ve freni birden sıktığında arka kalkar. Ecnebiler buna stopie diyor. Yani bunları bilmek-yapmak apaçilik değil bence motora hakim olmanın başka bir boyutu. Çünkü karşına neyin ne zaman çıkacağını bilmiyorsun.

    Bahsettiğim video:
    Dikkat et 240 civarı bir hızla gidiyor. İstersen o hızda arka fren kullanmayı bir dene bakalım sonuçlarını gör. Scooter ve harley harici diğer racing, commuter, enduro tarzı motorlarda %70-80 motoru durduran ön fren %30-20 oranında motoru yavaşlatan arka frendir. Çok konuştum kusuruma bakma.

    http://www.youtube.com/watch?v=ALDo9yVaOf0
    İlk olarak videodan bahsediyim daha önce defalarca izledim benim facebook profilimde bikaç gün önce paylaştığım bir videodur ve hatta onun adı panik fren değilde tecrübe freni olmalıdır şeklinde yorumladığım bir videodur. Ayrıca o videodaki frenlemeyi yapabilecek bırak beni şu forumun yüzde 10 u ancadır bence.

  16. #18716
    agrasiwe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul - Gaziosmanpaşa
    Motosikleti
    Yamaha mt09
    Alıntı Twin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi ona bir şey demiyorum. Ben kendi edindiğim ve trafikte bu yolda kaybettiğim insanlar aklıma geldikçe arkadaşlara böyle nasihatlerde bulunmak içinden geliyor. Vicdanım rahat etmiyor. Sen yazda o yine bildiğini okusun diyor. Ben kendi edindiğim tecrube ve yaşadığım hayat tecrubelerini birleştirerek bunları yazdım arkadaşa. İster umursar, isterse çokta tın ulan der. O pek umurum da değil. Ben kendi bildiklerimi elimden geldiğince arkadaşa aktarmaya çalışıyorum. Aksi taktirde inan vicdanım rahat etmiyor. Sen biliyorsun abi öyle yoruma açık konular olmadıkça yorum yaptığım bile yok kimselere.
    Can kardeşim tavsiyelerini takdirle karşılıyorum, teşekkürde ediyorum ama benim arkadaşın yorumlarından gördüğüm apaçık ki arkadaş motoru hız için alıyor her ne kadar hız için alıyorum da demesede, ben onu anlıyorum, çünkü yakıttan yana şikayetçi olmasına rağmen ses için alıyorum diyor onun peşinden de belliki hız gelecek...

  17. #18717
    Hannas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2012
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda CBR 250r
    Alıntı teknoali adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Usta lak diye konuya girip yorum yapıyorum ama şunu bence direk kafadan çıkar ben alırım hız yapmam, gaza gelmem, motoru zorlamam.
    Bende senin dediğin herseyi çok dedim hemde 250 cc ninja alırken bile sadece güç elimde olsun duruma göre araç sollamak rahat olsun 120-130 stabil gideyim diye ama bi aldım 10 günde acaba 190 yaparmı, arabalar başladı. 600rr aldım basmam etmem sadece duble yolda 200yaparim kendimi tehlikeye atmam diye ama şimdi sokak arasında bazen 150 yapıyorum. Vücut bünye refleks giderek hız a alışıyor. Ve sana bu normal geliyor.
    Zaten 4 silindir in üzerine binip ben gazlamam usul usul binerim limitleri zorlamam demek bana tıpkı angelina Jolie ile ayni yatakta Yatalim abi kardes yatariz demek gibi geliyor, ha elbet abi kardes yatan çıkar ama sence kaç kişiden kaçı çıkar
    Sonuç olarak
    600rr tavsiye ederim ama ben basmam deme
    Hahahaha benzetmen taktire şayan bi örnek bence kardeşim :D
    Söylediklerinde son derece haklısın hıza alıştıkça çok yüksek hızlar bile motor üstünde normal gelebiliyor. Ama 250 ile başlama gaza gelip ölürsün diyenide çok gördüm ve bunu diyipte artçım olup turlarken "Bas lan bas korkarak sürme" diye tahrik edici sözler kullanıp gaza getirmeye çalışanda aynı kişiydi şimdi bu adamla ben aynı kefeye koyulmak istemiyorum anlatabiliyor muyum? Motoru aldığım günlerde dilimden düşürmediğim tek söz "Tehlike anında durduramıycağım hıza çıkmayacağım" bu yüzden kavşaklara gelirken nerdeyse durup öyle devam ettim önümde araç varken 3 katı fren mesafesi koyarak gittim falan filan örnekler çoğaltılabilir.

  18. #18718
    Tardigrat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2013
    Şehir
    İstanbul / Çanakkale
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250
    Alıntı Hannas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk olarak videodan bahsediyim daha önce defalarca izledim benim facebook profilimde bikaç gün önce paylaştığım bir videodur ve hatta onun adı panik fren değilde tecrübe freni olmalıdır şeklinde yorumladığım bir videodur. Ayrıca o videodaki frenlemeyi yapabilecek bırak beni şu forumun yüzde 10 u ancadır bence.
    O frenlemeyi Bu forumun yüzde kaçının yapabileceği kimseyi ilgilendirmez. yüzde 10 u yapar 20 si yapar 50 si yapar kimse yapamaz kime ne. Twin arkadaşım orda tecrübeden, motora hakimiyetten dolayı paylaşmış. Böyle bi yorum yapman çok gereksiz olmuş.

  19. #18719
    Hannas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2012
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda CBR 250r
    Alıntı Twin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence sen sesten fazla görünüşe de önem veriyorsun. Hani şu cafe önüne motoru park edip şekil yapanlar gibi. Bunu ben değil yine sen söylüyorsun. Motosiklet aşığı, 4 silindir ses hastası-aşığı olan bir insan "Tek isteğim çocukluğumdan beri hayalini kurduğum o 4 silindir sesini kendi motorum da duymak." böyle bir cümle kurup ardından ben sadece R versyonu ile ilgileniyorum diye bir cümle daha kurarsa o zaman o iş 4 silindir değil gövde gösterisi durumuna gelir biraz. Yani naked 4 silindir olan makinelerde var onları da alabilirsin onlarda arı gibi vızıldıyor. Hee hız yapmıyacağım diyordun R versyonunu bence bir insan 2 sebebten ister,

    1. sebeb rüzgar direncini azaltacağı için daha rahat bir şekilde hız yapabilecek olması.
    2. sebeb bir cafe, bar, okul bahçesi gibi yerlere çekildiğinde millet motorun başına toplandığında ya da onu konuştuğunda ego tatmini için kendini inanılmaz bir haz içinde bulma durumu için. Yoksa hız yapmak istemeyen bir insan gsr600-fz6n-xj6n-xj6f vs vs bu seçenekler çoğaltılabilir. Naked 4 silindir bir motosiklet alıp yine o 4 silindir hazzını yaşayabilir.

    Karar-Arz-Talep senin. Ben kendi tecrubelerim gereği sana elimden gelen açıklamaları yaptığımı düşünüyorum. Allah'a emanet ol. Kazasız belasız sürüşler.
    Söylediklerinin hiç birini yanlış anlamıyorum kardeşim.
    Evet öğrenci halimle hem bişeyler kazanmak ve bununla zaman geçirmek hemde senin deyiminle gövde gösterisi yapmak beni tatmin ediyor.
    Ayrıca dış görünüşe çok önem veren birisiyimdir başka bi açıdan örnek veriyim motorum da ufacık çizik gördüğümde kafayı yiyorum.
    Racing manyağıyım racinge binmiyceksem yol bisikletine binerim o daha iyi.
    Egom yok diyen yalan söyler. Onca lüks evler arabalar alıp yaşamak ne için rahat bir yaşam için mi? Hiç sanmıyorum asgari ücretle geçinen onca aile varken.
    Ha bunlar benim fikrimdir saygı duyarsınız duymazsınız ama ben kendi alın terimle her zaman gururlancağım işler yapmak istiyorum.
    Bunu diğer insanları küçümsemeyi seviyor bu diye algılamayın scooter kullananlarda kardeşimdir bisiklet sürende motoru olmayıp motor sevende kardeşimdir.

    Selametle

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:29 ----------

    Alıntı Tardigrat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hannas kardeşim. twin dostuma aynen katılıyorum. Öncelikle yanlış anlama ama senin söylediklerin istediklerinle çelişiyor. Önce bir km'leri devir. Bak internette eğitim videoları tavsiyeler vs vs bir sürü şey var. hepsinde de en az 15 bin km devirin diyorlar. Bir motorsiklet sürücüsü en çok kazasını 5-15 bin kmler arasında yaptığına dair istatistikler var. Bunları göz ardı etme. Kazasız belasız sürüşler
    Kardeşim yanlış anlıycak bişey yokta ben şimdi alıyorum demedim ki. En erken temmuz ayında alabilcem o zamana kadarda kafadan bi 10 bin daha yol yapcam min. Yani nerden 10-15 bin km deneyimim olcak. Parayı denkleştiremezsem bu süre dahada uzuycak ve uzadıkça ben aktif olarak motor kullanmaya devam etcem anlatabiliyor muyum?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:32 ----------

    Alıntı Tardigrat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O frenlemeyi Bu forumun yüzde kaçının yapabileceği kimseyi ilgilendirmez. yüzde 10 u yapar 20 si yapar 50 si yapar kimse yapamaz kime ne. Twin arkadaşım orda tecrübeden, motora hakimiyetten dolayı paylaşmış. Böyle bi yorum yapman çok gereksiz olmuş.
    Gerekli olup olmadığına sen mi karar veriyorsun. Sen okuyorsun görünüşünü belirtiyorsun. Bende sizin yorumlarınızı okuyup görüşümü belirtiyorum. Dikkat ettiysen bende orda videonun adı panik değil tecrübe freni olmalı diye belirtmişim. Aynı görüşü savunupta bunun nesine muhalefet oluyorsun!

  20. #18720
    Tardigrat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2013
    Şehir
    İstanbul / Çanakkale
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250
    Alıntı Hannas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Söylediklerinin hiç birini yanlış anlamıyorum kardeşim.
    Evet öğrenci halimle hem bişeyler kazanmak ve bununla zaman geçirmek hemde senin deyiminle gövde gösterisi yapmak beni tatmin ediyor.
    Ayrıca dış görünüşe çok önem veren birisiyimdir başka bi açıdan örnek veriyim motorum da ufacık çizik gördüğümde kafayı yiyorum.
    Racing manyağıyım racinge binmiyceksem yol bisikletine binerim o daha iyi.
    Egom yok diyen yalan söyler. Onca lüks evler arabalar alıp yaşamak ne için rahat bir yaşam için mi? Hiç sanmıyorum asgari ücretle geçinen onca aile varken.
    Ha bunlar benim fikrimdir saygı duyarsınız duymazsınız ama ben kendi alın terimle her zaman gururlancağım işler yapmak istiyorum.
    Bunu diğer insanları küçümsemeyi seviyor bu diye algılamayın scooter kullananlarda kardeşimdir bisiklet sürende motoru olmayıp motor sevende kardeşimdir.

    Selametle

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:29 ----------



    Kardeşim yanlış anlıycak bişey yokta ben şimdi alıyorum demedim ki. En erken temmuz ayında alabilcem o zamana kadarda kafadan bi 10 bin daha yol yapcam min. Yani nerden 10-15 bin km deneyimim olcak. Parayı denkleştiremezsem bu süre dahada uzuycak ve uzadıkça ben aktif olarak motor kullanmaya devam etcem anlatabiliyor muyum?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:32 ----------



    Gerekli olup olmadığına sen mi karar veriyorsun. Sen okuyorsun görünüşünü belirtiyorsun. Bende sizin yorumlarınızı okuyup görüşümü belirtiyorum. Dikkat ettiysen bende orda videonun adı panik değil tecrübe freni olmalı diye belirtmişim. Aynı görüşü savunupta bunun nesine muhalefet oluyorsun!
    " Ayrıca o videodaki frenlemeyi yapabilecek bırak beni şu forumun yüzde 10 u ancadır bence. " cümlesini kuran sensin dikkat edersen. kimin neyi nasıl yaptığı, yapabildiği kimseyi ilgilendirmez. Hele hele yüzdesini tahmin etme yorumu bile yapmak saçmalığın daniskasıdır. Bu forumda yeni başlayanlar olduğu gibi tecrübesi belli, kaliteli sürücülerde var.(sayısı azımsanamayacak kadar) İstediğin yorumu yapabilirsin ama bu yorumlar forumda ki kişilerin yetenekleri hakkında olmazsa daha hoş olur!


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)

Bu Konudaki Etiketler