Honda CBR 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
10 Ocak 2014, 02:13
#18261
Kardeşim öncelikle geçmiş olsun yeni motorun hayırlı olsun muhtemelen yakıt almışsındır diye düşünüyorum nerden ve ne kadar aldın birde kontağı açtığında benzin pompasından gelen vınlama sesini dinle zayıf mı ya da var mı ayrıca motoru fazla kurcalatıp söktürme iade hakkın var iade et paranı geri al iyi akşamlar
Reklamlar
-
10 Ocak 2014, 09:44
#18262
Bu alt sakal olayını bir açıklar mısınız ? O parça Orjinal mi siyahına da yapılıyor mu ?
-
10 Ocak 2014, 11:49
#18263
Ben zaten normalde aynadan pek göremiyorum arkamı..meslef
-
10 Ocak 2014, 19:18
#18264
ya sahibinde.com a bakim dedim ama 250r ın kırmızı rengini hiç göremedim yok mu ya :S
-
10 Ocak 2014, 22:31
#18265
orjinal hava filtresi ne kadar? değiştirenler kaç binde değiştirdiniz?
10bin kmdeyim, yakıt son bin km de ciddi bi artış gösterdi, 4 litre oldu 100kmde.
12bin km bakımından önce servise soksam subab ayarı vs mi yapılması gerekli, çok anlamıyorum maalesef.
-
10 Ocak 2014, 23:56
#18266
tavares adlı üyeden alıntı
orjinal hava filtresi ne kadar? değiştirenler kaç binde değiştirdiniz?
10bin kmdeyim, yakıt son bin km de ciddi bi artış gösterdi, 4 litre oldu 100kmde.
12bin km bakımından önce servise soksam subab ayarı vs mi yapılması gerekli, çok anlamıyorum maalesef.
kullanım tarzına göre 30/40.000 de denilir genelde.filtre harici bu da yakıta kumanda ediyor sonucta mm lik fark bile ciddi yakıt artısına-performans kaybına neden olur.lakın bahsettıgım 30000 bakım arabaların 90000i gibi agır bakım dıye belırtıyor herkes zaten farketmıssındır ılanlarda.
senin 2011-12.000 km deki motorda gerek yok diye dusunuyorum subap ayarına.
filtre ilanlarda 30civarında.
-
11 Ocak 2014, 02:26
#18267
wolrath adlı üyeden alıntı
kullanım tarzına göre 30/40.000 de denilir genelde.filtre harici bu da yakıta kumanda ediyor sonucta mm lik fark bile ciddi yakıt artısına-performans kaybına neden olur.lakın bahsettıgım 30000 bakım arabaların 90000i gibi
agır bakım dıye belırtıyor herkes zaten farketmıssındır ılanlarda.
senin 2011-12.000 km deki motorda gerek yok diye dusunuyorum subap ayarına.
filtre ilanlarda 30civarında.
Barış abi ciddi misin?
30.000 ve 40.000 mi dedin hava filtresi için?
Şaşkınım açıkçası.
Cbr 250'nin yağ filtresi "eleman filtre" yani kağıt, dayanıksız. Aynı şekilde hava filtresi de kağıt ve dayanıksız.
Kullanım kılavuzunda hava filtresinin ömrü 10.000 km olarak belirlenmiş. Ben de bu aralıkta değiştirilmesi gerektiğine inanıyorum.
Çünkü Cbr 250'de ilginç bir şekilde hem performans hem de yakıt çok fark ediyor hava filtresi değişince.
Ben geçtiğimiz Mayıs-Eylül arası bir Bosch Car Service'de çalıştım. Orada arabaların bakımlarını öğrendikten sonra kendi motosikletimin bakımını da artık kendim yapmaya başladım.
9bin küsür km kullandığım hava filtresinin ne halde olduğunu tahmin bile edemezsiniz. (Asfalt dışına pek çıkmadığım halde.)
Cbr 250 küçük cc'li ve kimse açık açık söylemese de sürekli yüksek performansta kullanıldığında yağ yakan bir motosiklet.
Buharlaşan yağ direkt olarak hava filtresine gidiyor. Yüksek devirde kullanıyorsanız hava filtresi değişirken kontrol ederseniz filtrenin ne kadar yağlı olduğunu görebilirsiniz.
Tabi aynı şey 600cc ve üzerindeki makineler için söz konusu olmayabilir.
-
11 Ocak 2014, 02:41
#18268
subap ayarının suresi o. filtre harici bu da demısım ya 1 cumle sonra fıltrelerı her bakımda degıstırırım ben. yag - yag fıltresı - hava fıltresı.bu da sızın kullanıma gore 3000-6000 arası km ya da 1seneye tekabül ediyor.
-
11 Ocak 2014, 02:41
#18269
benimki ciddi anlamda kirlenmiş olabilir, yaşadığım yerde bazen ciddi toza maruz kalabiliyor ş.içi ş.dışı..
hava filtresini değiştiririz ve bakım yaparız dedi oturduğum yerdeki teknik servis, ilk defa gideceğim, yeni açıldı, önceleri gittiğim yer biraz uzak olduğu için burası daha makul geldi fakat şimdi denek gibi de olmak istemiyorum, subab falan gerek yoksa sadece hava filtresini değiştirteyim.
yağı da değiştirelim diye ısrar etti biraz fakat daha 2bin km olmadı repsol koymuştum. 2bin km daha gider sanırım.
filtre artı castrol yağ değişimi artı bakım 100, filtre artı bakım 50 lira dedi, uygundur sanırım. öğrenci olunca en ufak şeyi bi kaç yere soruyoruz ister istemez
-
11 Ocak 2014, 02:48
#18270
parayı kolay kazanmıyor kimse soracaksın elbet ;)
bence de yag degısımıne gerek yok onundekı perıyotta.fıltreyı kontrol edersın.kırlenmemısse bır dhakınde degıstırmene gerk kalmaz onu da.
normalde hepımız bılıyoruz kı japonyada 12000 olarak ongorulmus yag degısımı ama bız yag/benzın kalıtesıdır,yollarımızdır,havamızdır en onemlısı tıtızlıgımındendır 6000km endekslemısız kendımızı.hatta abartıp 1000km de degıstıren bırcok ss cı tanıyorum.bu motorlar pıst ıcın yapılmıs yuksek devırlı yaratıklar.bız ne kadar zorluyoruz ki sanki.abartmanın alemı yok bence.
-
11 Ocak 2014, 02:55
#18271
evet abi bence de bu kadar kıllığın alemi yok :D seni siteden az çok tanıyorum, ben de senin gibi motosikletime çok duyarlıyımdır bazen abarttığımızı düşünüyorumgdfjadsffs
hele şu servisteki elemanların hart hurt davrandığını görünce içimde volkanlar patlıyor her seferinde bi daha gitmicem ak servise diyorum, yine bi şekilde gidiyoruz.
-
11 Ocak 2014, 03:03
#18272
ızmır guzeldı de ıstanbulda motorun yanında duramıyorum ve fecı kıl oluyorum.bakalım bır dahakı ne olacak ducatı felan olursa sittin sene sokmazlar zaten ıcerı hehe
-
11 Ocak 2014, 03:33
#18273
tavares adlı üyeden alıntı
evet abi bence de bu kadar kıllığın alemi yok :D seni siteden az çok tanıyorum, ben de senin gibi motosikletime çok duyarlıyımdır bazen abarttığımızı düşünüyorumgdfjadsffs
hele şu servisteki elemanların hart hurt davrandığını görünce içimde volkanlar patlıyor her seferinde bi daha gitmicem ak servise diyorum, yine bi şekilde gidiyoruz.
Dostum, periyodik bakım çok zor bir şey değil. Bence kendin yapmayı öğren.
Ben bakımları 4000-5000 Km'de bir yaptım hep. İlk birkaç bakımı serviste yaptırdım ancak benim kadar özen göstermediklerini görünce öğrenerek kendim yapmaya başladım.
Hem daha özenli davranıyorum. Hem daha ucuza geliyor.
Garanti meselesine gelince de 12.000, 24.000 vs. kılavuzdaki aralıklarda git sadece yetkili servise. Garanti de devam eder. Ancak servise götürdüğünde sadece yağ bakımını yaptır. (Minimum bakım.) Özellikle buji çok pahalı yetkili serviste.
Ayrıca insanın motosikletiyle ilgilenmesi kıllık değil. En üst sınırda kullandığında aklına motosiklet ile ilgili teknik sorunlar takılmammalı.
Bu da bakımla ve pimpirikli olmakla mümkün ;)
-
11 Ocak 2014, 14:47
#18274
Pasali1921 adlı üyeden alıntı
Arkadaslar jantları altın sarısı yapan arkadaşın motoru lafıda geçmişti heralde forumda buda fotosu benim cok hoşuma gitti ton iyi ayarlanmış
http://i41.tinypic.com/ilbz4l.jpg
bu şekilde jant boyamayı düşünsem bana ne kadara patlar?
Yetkili servislerde boyatma gibi bi seçeneğimiz var mı?
-
11 Ocak 2014, 20:26
#18275
bende yaptırmak ıstıyorum boya numarası falan nasıl tutturruz bılmıyorum yetkılı servıse sordum yapmıyolarmıs
-
11 Ocak 2014, 21:28
#18276
soycan adlı üyeden alıntı
bende yaptırmak ıstıyorum boya numarası falan nasıl tutturruz bılmıyorum yetkılı servıse sordum yapmıyolarmıs
hadi ya bunu yapan kişinin facebookunu buldum küçük bi araştırma sonucu :D isterseniz özelden soralım
-
11 Ocak 2014, 22:57
#18277
Istanbul tayfa yarin bi yerlere gaz mi acsak ?
Kimilerinin terapiye ihtiyacı olabilir, benimse motorsikletim var..
-
12 Ocak 2014, 17:44
#18278
-
12 Ocak 2014, 19:51
#18279
çinden aldığım ön cam. orjinalindan daha sağlam daha kaliteli çıktı
-
12 Ocak 2014, 20:17
#18280
fearlesboyy adlı üyeden alıntı
10 numara olmuş kardeş
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)
Bu Konudaki Etiketler