Honda CBR 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
18 Haziran 2011, 03:26
#1681
tgfatih adlı üyeden alıntı
kullanım profiline bağlı diyelim... çok istedin bu motoru Volkan, sanırım uzun süre bineceksin, rödajını çok titiz yapmanı tavsiye ederim. Bence ilk 100 km kesinlikle %40 gaz açıklığını ve 4000 devir'i geçmemek gerekir. Sonuçta R sınıfı bi motosiklet gibi görünse de tek silindirli ve 250cc bir motora sahip.
anladığım kadarıyla motorla ilgili iyi bir bilgin var. en azından benden çok daha fazladır bilgin. bu rodaj konusunda honda cbr 250 r ın rodajında nasıl yapmamız gerek neler yapmamız gerek bana bir bahsedermisin. benim bu konuda hiç bilgim yok.
Reklamlar
-
18 Haziran 2011, 04:37
#1682
2011 model sıfır km CBR250R alsam, rödajını teorik olarak aşağıdaki şekilde yapardım:
(not: aşağıda verdiğim sayılar direk matematiksel değerleri ifade eder, belgisiz zamir niteliğinde '5 dk işte ya, azdan çok çoktan az' niteliğinde değildir!)
- motoru ilk olarak çalıştırır, bayiden çıkartmadan önce çalıştırdıktan sonra 5 dk rölantide bekletirim
-motoru hareket ettirmeden yerinde hafif gaz vererekten 3bin devire kadar in-çık yaparak 5 dk daha motorun iyice ısınmasını sağlarım
- yola çıkar (artçısız), 4000 deviri ve %30 gaz açıklığını geçmeden güvendiğim ilk benzinliğe gidip depoyu 95 oktan benzin doldururum (kapağın ağzına kadar değil, maksimum'a kadar)
- motoru tekrardan çalıştırır, belirlediğim güzergaha yola çıkarım (100 km yapıcak şekilde). Burada mümkün olduğunca motoru düşük tork üreteceği bölgede çalıştırmak gerekli. Düz yolda son vites ve 3500-4000 devir arası, minimum gaz açıklığıyla gidecek şekilde.
- rödajın ön safhası bitti, metal-metal'e alışmasının önemli kısmı tamamlandı sayılır.
- sonraki 400 km (100 ila 500. km arası) 4500-5000 devir ve %40 gaz açıklığını pek geçmeden tek kişi yol yaparım
- rödajın 2. önemli safhası bitti, metal-metal'e iyice alıştı.
- sonraki 500 km (500 ila 1000. km arası) 6500-7000 devir ve %50 gaz açıklığını pek geçmeden tercihen 4000-5000 devirlerde ağırlıklı kullanmak kaydıyla yol yaparım. Değişken vitesler kullanılmasını ve her 100 km'de bir 10 sn civarında bir gaz açma yapılmasını tavsiye ederim.
- sonraki 500 km (1000 ila 1500. km arası) standart kullanıma geçerim, maksimum devir 8000 olacak şekilde farklı vites aralıklarını tarayacak şekilde kullanım profili sergilerim. Sürekli olmamak kaydıyla ara ara gaz açılmalı.
-sonraki 500 km (1500-2000. km arası) belirlediğim bir güzergahta maksimum hız denemesi yapıp farklı vites aralıklarının tümünü devir saatindeki kırmızı bölgeye girmeden tarayarak motoru zorlarım, burası 'motor açma safhası'. Sadece 1. viteste dipgaz yapılmamalı ki bu her zaman geçerli bir kuraldır, maksimum tork dönüşümü olduğundan tüm aktarma organlarını maksimum zorlayan vites olduğu için.
- motosikletin km'si 2000 olunca tedbiren yağ değiştirip istediğim şekilde kullanmakta özgürüm
Önemli Not1: Rödaj sonrası sanırım 1000km'de yağ değişmeli, kullanma klavuzuna bakın, yağ mühendisleri ne derse kesinlikle uyulmalı.
Önemli Not2: Özellikle ilk 1000 km'de motoru ısıtmadan yola çıkmayın, 1 dk rölanti yapın, 1 dk hafif gaz açıp devirde in-çık yapın, hararet ibresi yerinden kımıldadıktan sonra hareket edin. Bunu normalde de uygulayan faydasını görür.
Önemli Not3: Özellikle ilk 1000 km'de artçı almayın, tercihen ilk 2000 km'de artçı almayın.
Önemsiz bir not, bu tavsiyeleri Motor Test Mühendisi olarak veriyorum.
[B][I][COLOR="Black"]Hayat ya 2 kişi yaşanır, ya da 2 teker üstünde yaşanır![/COLOR][/I][/B]
-
18 Haziran 2011, 05:39
#1683
tgfatih adlı üyeden alıntı
2011 model sıfır km CBR250R alsam, rödajını teorik olarak aşağıdaki şekilde yapardım:
(not: aşağıda verdiğim sayılar direk matematiksel değerleri ifade eder, belgisiz zamir niteliğinde '5 dk işte ya, azdan çok çoktan az' niteliğinde değildir!)
- motoru ilk olarak çalıştırır, bayiden çıkartmadan önce çalıştırdıktan sonra 5 dk rölantide bekletirim
-motoru hareket ettirmeden yerinde hafif gaz vererekten 3bin devire kadar in-çık yaparak 5 dk daha motorun iyice ısınmasını sağlarım
- yola çıkar (artçısız), 4000 deviri ve %30 gaz açıklığını geçmeden güvendiğim ilk benzinliğe gidip depoyu 95 oktan benzin doldururum (kapağın ağzına kadar değil, maksimum'a kadar)
- motoru tekrardan çalıştırır, belirlediğim güzergaha yola çıkarım (100 km yapıcak şekilde). Burada mümkün olduğunca motoru düşük tork üreteceği bölgede çalıştırmak gerekli. Düz yolda son vites ve 3500-4000 devir arası, minimum gaz açıklığıyla gidecek şekilde.
- rödajın ön safhası bitti, metal-metal'e alışmasının önemli kısmı tamamlandı sayılır.
- sonraki 400 km (100 ila 500. km arası) 4500-5000 devir ve %40 gaz açıklığını pek geçmeden tek kişi yol yaparım
- rödajın 2. önemli safhası bitti, metal-metal'e iyice alıştı.
- sonraki 500 km (500 ila 1000. km arası) 6500-7000 devir ve %50 gaz açıklığını pek geçmeden tercihen 4000-5000 devirlerde ağırlıklı kullanmak kaydıyla yol yaparım. Değişken vitesler kullanılmasını ve her 100 km'de bir 10 sn civarında bir gaz açma yapılmasını tavsiye ederim.
- sonraki 500 km (1000 ila 1500. km arası) standart kullanıma geçerim, maksimum devir 8000 olacak şekilde farklı vites aralıklarını tarayacak şekilde kullanım profili sergilerim. Sürekli olmamak kaydıyla ara ara gaz açılmalı.
-sonraki 500 km (1500-2000. km arası) belirlediğim bir güzergahta maksimum hız denemesi yapıp farklı vites aralıklarının tümünü devir saatindeki kırmızı bölgeye girmeden tarayarak motoru zorlarım, burası 'motor açma safhası'. Sadece 1. viteste dipgaz yapılmamalı ki bu her zaman geçerli bir kuraldır, maksimum tork dönüşümü olduğundan tüm aktarma organlarını maksimum zorlayan vites olduğu için.
- motosikletin km'si 2000 olunca tedbiren yağ değiştirip istediğim şekilde kullanmakta özgürüm
Önemli Not1: Rödaj sonrası sanırım 1000km'de yağ değişmeli, kullanma klavuzuna bakın, yağ mühendisleri ne derse kesinlikle uyulmalı.
Önemli Not2: Özellikle ilk 1000 km'de motoru ısıtmadan yola çıkmayın, 1 dk rölanti yapın, 1 dk hafif gaz açıp devirde in-çık yapın, hararet ibresi yerinden kımıldadıktan sonra hareket edin. Bunu normalde de uygulayan faydasını görür.
Önemli Not3: Özellikle ilk 1000 km'de artçı almayın, tercihen ilk 2000 km'de artçı almayın.
Önemsiz bir not, bu tavsiyeleri Motor Test Mühendisi olarak veriyorum.
Bide bu mühendisliğin Milenyum olanı var..O da satıcı tavsiyesi üzerine ezenle ve bağırta bağırta yapılıyo Tavsiye:
Valla gardaş bu yeni motorlarda rodaj galktı o eskidendi eskiden. Motoru devirli kullanki açılsın çekinme bas.Evet evet bas bas çekinme. İki gişide binebilirsin sağlam makina bunlar hiçbişey olmaz..Haadiii hayırlı olsun. Ha bi ara gel yağını değişitiririz..1000 de gelcen unutma
-
18 Haziran 2011, 07:54
#1684
dostlar beni sakın yanlış anlamayında konu olmayan bir motor için hit rekoru kırdı...
inanın ben kızmaya başladım artık hondaya sadece burda tanıdığım çok kişi var motoru bekleyen...
bir an evvel kavuşursunuz inşaAllah motorlarınıza....
-
18 Haziran 2011, 11:21
#1685
GP500-1st adlı üyeden alıntı
Bide bu mühendisliğin Milenyum olanı var..O da satıcı tavsiyesi üzerine ezenle ve bağırta bağırta yapılıyo
Tavsiye:
Valla gardaş bu yeni motorlarda rodaj galktı o eskidendi eskiden. Motoru devirli kullanki açılsın çekinme bas.Evet evet bas bas çekinme. İki gişide binebilirsin sağlam makina bunlar hiçbişey olmaz..Haadiii hayırlı olsun. Ha bi ara gel yağını değişitiririz..1000 de gelcen unutma
bunu yapıcaksın ki orasından burasından ses gelsin, tamirci yolunu aşındırma kapasiten artsın, standart bakım müşterisi yerine potansiyel keriz müşteri olasın. Motorun kendine verilen zararı geçtim bu şekilde kullan, granajlardan-plastik aksamdan gelen ses bile motosiklet'ten soğutur insanı...
Uzun soluklu motora binmek isteyen herkes rödaja dikkat etmelidir, rödaj zor ve itinali bir süreçtir, sabır ve teknik bilgi ister. Profesyonel rödaj yapılan motor uzun vadede size gösterdiğiniz sabır ve ilginin karşılığını verecektir.
[B][I][COLOR="Black"]Hayat ya 2 kişi yaşanır, ya da 2 teker üstünde yaşanır![/COLOR][/I][/B]
-
18 Haziran 2011, 12:42
#1686
Peki yola çıkarım demişsiniz
bu yolda sürekli sabit devirde gitmek motora zarar vermezmi
paylaşımınız için teşekkürler bir çoğumuzun başta benim baya bir işime yarıyacak
üç sene önce ilk motorumu aldığımda mondial 150 zcydi
attım babamı arkama dolaştık baya
artık çivi çiviyi sökermi bilmiyorum motor tık demedi
ama ilk 500 km 50 yi zorlamadım
baya torklu bir alet olmuştu
hiç sıkıntı çektirtmedi saolsun
-
18 Haziran 2011, 13:03
#1687
wolky-ksk adlı üyeden alıntı
Peki yola çıkarım demişsiniz
bu yolda sürekli sabit devirde gitmek motora zarar vermezmi
paylaşımınız için teşekkürler bir çoğumuzun başta benim baya bir işime yarıyacak
üç sene önce ilk motorumu aldığımda mondial 150 zcydi
attım babamı arkama dolaştık baya
artık çivi çiviyi sökermi bilmiyorum motor tık demedi
ama ilk 500 km 50 yi zorlamadım
baya torklu bir alet olmuştu
hiç sıkıntı çektirtmedi saolsun
sabit devir motora zarar vermez, tam aksine piston sabit devirde ivmelenme profili sergilemeyeceği için motor daha stabil şartlarda çalışmış olur, bu yüzden sabit devirle giden araçlar daha az yakıt tüketirler en basitinden.
Burada sabit devir derken motorun minimum tork üreteceği ve yolda sizi sıkıntıya sokmayacak bir hız olan sabit devri kastediyorum.
aslında imkan olsa, kaldır motosikletin lastiklerini havaya, al son vitese, olduğu yerde 3000 devir sabit hızda 1 saat çalıştır. İlk 100 km'ye tekabül eder bu ve bu şekilde daha sağlıklı tamamlarsın bu safhayı, lastik havada iken motor minimum torku üreticek (sadece sürtünme ve güç aktarma organları kayıplarını karşılayacak tork).
Rödaj hastalığı başgösterdi bende, çok derine mi indik ne...
[B][I][COLOR="Black"]Hayat ya 2 kişi yaşanır, ya da 2 teker üstünde yaşanır![/COLOR][/I][/B]
-
18 Haziran 2011, 13:05
#1688
tamam ozaman ben çeşme yolcusuyum
-
18 Haziran 2011, 13:20
#1689
-
18 Haziran 2011, 13:44
#1690
[B][I][COLOR="Black"]Hayat ya 2 kişi yaşanır, ya da 2 teker üstünde yaşanır![/COLOR][/I][/B]
-
18 Haziran 2011, 16:06
#1691
tgfatih adlı üyeden alıntı
2011 model sıfır km CBR250R rodajı teorik olarak aşağıdaki şekilde yapılır.
-Motosiklet rodaj safhasının sonuna kadar daha önceden motosiklet kullanmakta tecrübelenmiş tek kişi tarafından kullanılmalıdır.
- Bayiden çıkartmadan önce motor ilk olarak çalıştırır, çalıştırdıktan sonra 5 dk rölantide bekletilir
- Motoru hareket ettirmeden yerinde hafif gaz vererek 3bin devire kadar in-çık yapılır. 5 dk daha motorun iyice ısınması sağlanır
-Yola artçısız çıkılır, 4000 deviri ve %30 gaz açıklığını geçmeden güvenilen ilk benzin istasyonuna gidilip depo 95 oktan benzin doldurulur (kapağın ağzına kadar değil, maksimuma kadar doldurulmalıdır)
-Motor tekrardan çalıştırır, belirlenen güzergâha yola çıkılır (100 km yapılacak şekilde) Burada mümkün olduğunca motorun düşük tork üreteceği bölgede çalıştırmak gereklidir. Düz yolda son vites ve 3500-4000 devir arası, minimum gaz açıklığıyla gidilecek şekilde ayarlama yapılmalıdır.
- Rodajın ön safhası bitmiş, metal-Metal’e alışmasının önemli kısmı tamamlanmış sayılır
- Sonraki 400 km (100 ila 500. km arası) 4500-5000 devir ve %40 gaz açıklığını pek geçmeden tek kişi yol yapılır.
- Rodajın 2. önemli safhası bitmiş, metal-metal'e iyice alışmıştır.
- Sonraki 500 km (500 ila 1000. km arası) 6500-7000 devir ve %50 gaz açıklığını pek geçmeden tercihen 4000-5000 devirlerde ağırlıklı kullanmak kaydıyla yol yapılır. Değişken vitesler kullanılmasını ve her 100 km'de bir 10 sn civarında bir gaz açma yapılması tavsiyedir.
- Sonraki 500 km (1000 ila 1500. km arası) standart kullanıma geçilir, maksimum devir 8000 olacak şekilde farklı vites aralıklarını tarayacak şekilde kullanım profili sergilenir. Sürekli olmamak kaydıyla ara ara gaz açılmalıdır.
-Sonraki 500 km (1500-2000. km arası) belirlenen bir güzergâhta maksimum hız denemesi yapılıp farklı vites aralıklarının tümünü devir saatindeki kırmızı bölgeye girmeden tarayarak motor zorlanır, Burası “motor açma safhasıdır. Sadece 1. viteste dip gaz yapılmamalıdır ki bu her zaman geçerli bir kuraldır, 1 Viteste maksimum tork dönüşümü olduğundan tüm aktarma organlarını maksimum zorlayan vites 1 vitestir.
- Motosikletin km'si 2000 olunca tedbiren yağ değiştirilir. Bundan sonraki safhada motosiklet istenildiği gibi kullanılmakta özgürdür
Önemli Notlar
-Rodaj tek kişi tarafından yapılmalıdır. Rodaj süresince motor kimseye kullandırılmamalıdır.
-Rodaj sonrası 1000km'de kullanma kılavuzunda belirtildiği şekilde yağ değişmelidir,
-Özellikle ilk 1000 km'de motor ısıtılmadan yola çıkılmamalıdır, (1 dk rölanti yapın, 1 dk hafif gaz açıp devirde in-çık yapın, hararet ibresi yerinden kımıldadıktan sonra hareket edin.)
-Özellikle ilk 1000 km'de artçı almayın, tercihen ilk 2000 km'ye kadar artçı almayın.
-Uzun soluklu motora binmek isteyen herkes rodaja dikkat etmelidir, rodaj zor ve itinalı bir süreçtir, sabır ve teknik bilgi ister. Profesyonel rodaj yapılan motor uzun vadede size gösterdiğiniz sabır ve ilginin karşılığını verecektir.
-İmkân var ise motosikletin lastikleri havaya, alınıp son vitese, olduğu yerde 3000 devir sabit hızda 1 saat çalıştırınız. Bu İlk 100 km'ye tekabül edeceğinden daha sağlıklı rodajın ilk safhası tamamlanır. Lastik havada iken motor minimum torku üretecektir (sadece sürtünme ve güç aktarma organları kayıplarını karşılayacak tork üretilecektir.
-Sabit devir motora zarar vermez, tam aksine piston sabit devirde ivmelenme profili sergilemeyeceği için motor daha stabil şartlarda çalışmış olur, bu yüzden sabit devirle giden araçlar daha az yakıt tüketirler
Üstad 97 oktan benzin kullanmanın sakıncası varmıdır
-
18 Haziran 2011, 19:45
#1692
Kullanma kılavuzunda tavsiye edilen oktan sayısına uyun.
-
18 Haziran 2011, 20:35
#1693
97 oktan daha titreşimsiz bir sürüşe izin veriyor
ama kitapçığa uymak gerekir.
-
18 Haziran 2011, 21:07
#1694
kitapcikta soylenen, 91 oktan ve ustu icin tasarlandigi. 97 bu kosula uyuyor.
-
18 Haziran 2011, 23:12
#1695
aytacaksel adlı üyeden alıntı
kitapcikta soylenen, 91 oktan ve ustu icin tasarlandigi. 97 bu kosula uyuyor.
Peki siz 95 mi yoksa 97 oktanı mı tercih ediyorsunuz?
rodajda kullanılan yağ türü farklımı oluyor acaba?
-
18 Haziran 2011, 23:35
#1696
ben 97 kullaniyorum. motora hangi marka, ne yagi attilar hic dikkat etmedim simdiye kadar, servis biliyodur isini :D
500km sonra 6000 bakimi geliyo bu arada
-
18 Haziran 2011, 23:39
#1697
2. bakımı 1000 diye biliyordum
bende 97 tercih edeceğim hayırlısıyla geldiğinde..
eskiden beklemek koymuyordu ama şimdi türkiyede olduğunu biliyorum ondan beklemek zorlaştı...
ve son olarak rodajda maximum hızımız kaç olmalıdır?
-
18 Haziran 2011, 23:46
#1698
ben bugun motor magazalarini soyle bir gezdim arkadasla, benim motor hala ilgi cekiyor.. gelmemis daha belli ne sabir varmis sizdede ya :D ben cbr125r alcaktim 1 ay sonra dediler kapora falan dediler yok dedim istemiyorum. 250r de olmasaydi baska marka alacaktim direk.
bu arada klavuzda bakimlar 1000km - 12000km - 24000km - 48000km diye gidiyor. servis 6000de gel dedi ama. haklilar yani japonya yollari degil burasi gotureyim bi baksinlar :D
-
19 Haziran 2011, 00:13
#1699
arkadaşlar motorlar gelmemiş :( temmuz sonu dediler cbr 125 ve 250 beraber gelecekmiş. moralim bozuldu. bilgi sağlam kaynaktan
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:13 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:11 ----------
teslimat falan yokmuşşş yaniiiiiiii
-
19 Haziran 2011, 00:20
#1700
cbr250r adlı üyeden alıntı
arkadaşlar motorlar gelmemiş :( temmuz sonu dediler cbr 125 ve 250 beraber gelecekmiş. moralim bozuldu. bilgi sağlam kaynaktan
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:13 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:11 ----------
teslimat falan yokmuşşş yaniiiiiiii
nasıl yok saçmalamayın
müşteri hizmetleri doğruladı geldiğini
sizin dediğiniz sadece 125likler için geçerli..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 23 kullanıcı var. (0 üye ve 23 misafir)
Bu Konudaki Etiketler