yarın akşam tekrar denicem sonucu yazarım buraya... sayacam vitesleri 1-2-3-4-5-6------
Dikkatini elden bırakmadan dene kardeşim illa hızı denicem diye risk alma sakin bir zamanda da denersin
Ugurcan hakli benimkide 6.vites 141 baskada yok. Daha1000 km de. Yukluyorum ama cikmiyo lastiklerden kaynaklaniyo olabilir
siz biyerlere gitmek için arabanıza binersiniz, biz ise motorumuza binmek için biyerlere gideriz... E.C.
Km göstergesi devir saatine bağlı. 10 bin devirde 150 yazıyorsa, o vites 5'tir .
Seigen kardesim valla vites 6da. Bi ayarsizlik var galiba
siz biyerlere gitmek için arabanıza binersiniz, biz ise motorumuza binmek için biyerlere gideriz... E.C.
Arkadaşlar lastik basınçlarını hakkında bilgisi olan var mı?Bu arada kaza yapan arkadaşlara da geçmiş olsun.
1000km de bukadar zorlama zaten, tam anlamıyla 4-5000 lerde kendine gelir. Birde 6. viteste hızlanmaya çalışmak çok doğru değil, oralara kadar devirli gelmen gerekiyor ve yol aşağa eğimli değilse muhtemelen en yüksek sürati 5 te görürsün
6. vites bildiğin "bağırtma yeter at 6 ya bedava yol al" vitesi Yani neredeyse sadece ekonomiye yarayan ekstra uzun yol vitesi
Rüzgara direnimi falan da muhtemelen çok çok düşüktür yani bana göre CBR250 de 6. vites kesinlikle sürat vitesi değil He şartların hepsi olumluysa en yüksek sürati 6da görmen de normal tabi
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
Eger artci yoksa ön 29 arka 33. Artci tasiyorsan ön 29 arka 30
siz biyerlere gitmek için arabanıza binersiniz, biz ise motorumuza binmek için biyerlere gideriz... E.C.
Arkadaşlar ben de bu başlığı uzun süredir takip ediyorum. Şimdiye kadar katkı yapacak bir şeyim olmadığından sadece okumakla yetindim.
19 Mart tarihinde ilk motosikletime 2013 model siyah CBR 250 ile kavuştum. (Şase numarasının 10. hanesi D harfli ama ruhsatta 2012 model geçiyor). Havaların kötü gitmesine rağmen 1 ay içinde rodajı tamamlayıp bakımını yaptırdım. 23 nisanda da ilk düşüşümü gerçekleştirdim.
Şehir içinde sol şeritte öndeki aracın sol teker hizasından trafikle aynı hızda devam ediyordum. Arkadan korna çalan bir hanım evladının (önüne sıfat getirmiyorum) dibime sokulmuş el kol hareketleri yaptığını aynadan görünce ben de arkamı dönüp aynı şekilde karşılık verdim. Önüme döndüğümde -ki bir saniye bile geçmemiştir- kasis sebebiyle önümdeki aracın yavaşladığını gördüm. Sonra da küt yerdeyim. Ne olduğunu, nasıl olduğunu anlamadım bile. Arkadan beni sıkıştıran herifin ardından gidip sinirimi boşaltmak istedim ama elim ayağıma dolandığından hiç bir halt beceremedim. Motoru yerde yan yatmış vaziyette görünce içim cız etti.
Bu kadar düşük hızda -neredeyse koşar adım hızında- giderken ön lastiği kilitleyip düşmek canımı çok sıktı. Motoru aldığımdan beri sürekli 50 km hızlarda fren çalışıp 15 km hızda fren sonrası yere kapaklanmak moral bozucu.
Bu kendime, motosiklete, lastiklere güveni neredeyse sıfırlayan kazayı niye yaptığıma gelince:
1- Trafikte yeterince dikkat edilmesi gereken şey yokmuş gibi milletli ağız dalaşına girmem.
2- Lastikler çok da kötü değil diyordum ama şimdi yırtıp atasım geliyor.
3- Fren yapamayışım.
4- Yolun kayganlığı. Daha önce çok da dikkatimi çekmemişti ama motoru kaldırırken fark ettim, asfaltın üzerine kaygan bir katman serilmiş gibiydi.
Motordaki ufak hasarlara gelince:
1- Sol gidon topuzunun ucundaki boya hafiften kalktı.
2- Sol büyük grenaj-karenaj her ne ise hafif çizildi.
3- Farın solundaki küçük grenajda da hafif traşlanma var.
İlk motorum olmasına rağmen ön amortisörlerin yumuşaklığı dikkatimi çekmişti. Bana göre çok fazla dalma yapıyor. Fren esnasında pek güven vermiyor. İlk 200 sayfada benzer bir şikayet okuduğumu hatırlamıyorum.
Herkese kazasız belasız sürüşler diliyorum. Tekeriniz düz bassın.
@kargaburun
kitleme konusunda lastik farketmiyor, benim bütün düşüşlerin aynı seninki gibi oldu, gidonun düz olmadığı durumlarda ön freni sert kullanmak çok tehlikeli oluyor
veya yavaş hızlarda sonuna kadar asılmak...
Lastiklere gelince, acemi adam için iyi değil, şöyle bi elini sürtüyorsun lastik değil sanki plastik,
bu tür düşüşlerde minimum hasar için ayaklıkları açık tutmanı ve koruma takozu taktırmanı öneririm, böyle yaparsan sadece eksoz koruman çizilir motor yattığında
onu da 20 liraya karbon kaplatırsın olur biter.
arka sayfalarda barodi nin yazdıği gibi eğer sürüşte sinirleniyorsan çekip kenara kalp atışlarının yavaşlamasını bekleyeceksin, sinir anında dikkat, kas kordinasyonu vb
kalmıyor insanda. Malum Türkiye Cumhuriyeti tarihinde görmediği kadar öküz barındırıyor şu sıralar, her yerde karşımıza çıkacaklar, ben ki araba kullanırken her öküze
takan, önüne kırıp durduran, lafı sokmadan göndermeyen biriyken motor üstünde olduğum zamanlar uysallaşmayı ögrenmeye çalışıyorum, yoksa düşersin kafan patlar
seni gıcık eden pç yanından uzar gider, olan sana olur...
kazasız belasız sürüşler hepimize
artçı aldığımızda arkanın havasını arttırmak gerekmez mi, çünkü ağırlık bineceği için buna direnç göstermesi lazım
ASPANDA BÜRKÜT, JERDE KÖKBÖRÜ BOL
sanıyorum yanlardan açma yapmasın diye kullanma kitapçığındada bu şekilde yazıyo Çağatay
siz biyerlere gitmek için arabanıza binersiniz, biz ise motorumuza binmek için biyerlere gideriz... E.C.
@avcagatay teşekkür ederim. Koruma takozunu grenajlar ucuz diye taktırmak istememiştim ama şimdi yavaştan bakınmaya başladım. Arka ayaklılar açık olmasaydı arka grenajlarda da hasar olacaktı. 50 TL karım oldu herhalde.
@uthec teşekkür ederim. Sol kafa grenajı için 40 TL, sol büyük grenaj için 90 TL, gidon topuzu için de 20-25 TL fiyat aldım. Ayaküstü sorduğumda bu fiyatları aldım. Biraz daha düşebilir. Gidon topuzunu boyar isem dediğin fiyata geliyor ama kulağıma küpe olsun diye değiştirmeyi düşünmüyorum. Motosiklete benzin ve bakım haricinde belli bir süre para harcamayı düşünmüyordum ama şimdi grenaj parasını parayı koruma takozuna vermeyi düşünüyorum.
bence baslangic motoru olarak 125 lik secilmeli,her turlu ortam ve sartta 125 ligi surup yagmuru,cakili,bozuk yolu ogrendikten sonra 250 lik ya da 600 luge gecilmeli..kimsenin ilk motoru 250 lik ya da 600 luk olmamali.
Öküz demeyelim de ne üdüğü belirsiz mahlukat diyelim yaşayan tüm hayvan ve böceklerin doğaya faydası var ama bu ne üdüğü belirsiz mahlukatların tüm yaşayanlara zararı var insana hayvana doğaya çevreye herşeye onun için faydalı hayvanların sıfatlarını bu mahlukatlara vermeyelim
Beyler şimdi Pazarbaşı Hondadan geldim. 15.150km de motoruma bakım yapıldı. Son yağ değişiminden beri 3000 km olmuştu. 3000 bin km sonra yağ değişimi gerekir şimdi gerek yok dediler. Tabi ben istiyorumm diyince değiştirdirler. Balatalar da bitik dedi usta. pek inanmadım ama gelmişken değiştireyim dedim. zincir bakımı da yaptırdım. toplam 248 tl tuttu. bana fazla geldi biraz.
bunları kendinde yapabilirdin fren balatası değiştirmek kolay bir şey,garantide bozulmazdı.SAdece yağını değiştirt bir daha.Fren balatalarınıda ebayden al.Çok komik geçen gün BMW 3.20 e bakım yaptırdık bu akdar tutmadı onu söylim.
Şu an bu konu içerisinde 17 kullanıcı var. (0 üye ve 17 misafir)