Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Honda CBR 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #13261
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Alıntı wolrath adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ılk kazamın boyle olacagını ve bu kadar kalıcı zarar verecegını hıc dusunmezdım.10km ıle gıderken bu kadar zarar almak cıdden korkuttu beni...
    Abi valla okurken her cümlende bi tuhaf oldum, gerildim :/ Nolur kızma, yanlışta anlama ama birazda şartları kendin doğurmuşsun gibi gelişmiş mevzu Dediğin gibi bukadar rahat davranıp hafife alma uyarısı gönderilmiş gibi resmen.

    Umarım hiçbişeyin çıkmaz, bu sadece ufak atlatılmış bi tecrube olur. Ustadlar korkudan zarar gelmez, daha temkinli olman gerektiğini hatırlatır derler hep. Herşeyde bi hayır vardır abi, daha buyuk kaza belanın önü kesilmiştir belkide bilinmez.

    Geçmiş olsun
    Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #13262
    slymn93 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Aralık 2012
    Şehir
    İzmir-Karabağlar
    Motosikleti
    Honda Cbr 250 R- Siyah(full)
    barış abi allah korumuş daha kötü de olabilirdi geçmiş olsun abi dikkat et aman diyim
    2 Teker bir başka !

  3. #13263
    chemical - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ocak 2011
    Şehir
    D-100
    Motosikleti
    cbr1000RR-cbr 250R
    Alıntı wolrath adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    599km yol yaptım,
    son 1km basıma gelmeyen kalmadı.

    ızmır foca'dan ıstanbul'a kadar tık demeden geldım.bostancıya geldıgımde motor tekleyıp durdu.mars var motor calısmıyo.babamları cagırdım takat kablosu vs neyse 2 saat ugrastık yok olmuo.1-2ye takınca atesleme yavastan gıdıo sonra kapatıyo kendını.sagolsun r1 cı arkadasın bırı yardım ettı vs yıne olmadı.akuyu degıstıremedk adamın kı zor cıkıo dıye.2saat sonunda pes ettık.ben cekıcı cagıralım dedım.zıhnı sınır babam cekelım dedı motoru.yahu dedım dengede duramam.sonra ev surası, 500m bısey olmaz dedı.yolundan yorgunlugundan vs ben de kabul ettım mal gıbı.bı de ustune kaskı takmayı unuttum (lojmanda 50m bıle gıtsem kask takardım ama dıyorum ya ust uste geldı hersey) 475m gıttıkten sonra evın sokaga gırerken yokus asagı yıkama varmıs.araba yokus sonunda benı cektıgı an yere kapaklandım ıslaktan heral.motor suruklendı benden sonra , ben kafamı o ataletle taklalardan sonra kaldırıma carpıp yıgılıp kaldım.ısın kötüsü kor noktada kaldım yokusta.tırlar felan 1m yanımdan gecıp duruo.korkudan kalkmak ıstedım hemen ama basta kalkamadım.sonra babam geldı yavastan kaldırıma cıktım.ne mal adamım kı kendımı bıraktım hemen motoru kaldırıp ne var ne yok bakmısım , sonra yıne gozum karardı arabaya bındırdıler.motoru koyduktan sonra eve , hastanede gozumu kapattırdık,temızlettık vs.allaha sukur kusma vs yok ama 1 gun musahaede altında kalcakmısım.bugun uyku yokmus,yarın da tekrar muayene ıgneler vs.

    ozet: 1.sakınan goze cop batar.
    2.turk cozumlerını motorda asla kullanmayın.
    3.sıcmaya bıle gıderken kask takın.

    ılk kazamın boyle salakca olacagını ve bu kadar kalıcı zarar verecegını hıc dusunmezdım.bı yandan da allah sınyal mı gonderıyo demıyor degılım.10km ıle gıderken bu kadar zarar almak cıdden korkuttu beni...
    Barış geçmiş olsun sana birşey olmamış gerisi önemli değil. Yaptığın yanlış hatalı olabilir ancak kendine kızma. Bilimsel bir gerçek var kazaların büyük çoğunlu varmak istediğin yere 10km ve daha az kaldığında oluşuyormuş. Uzun km yapmışın belirli bir km den sonra insan ister istemez hata yapıyor insanlık hali herşey bizim için canını fazla sıkma sana bir şey olmasın.
    wolrath bunu beğendi.
    Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz

  4. #13264

    Üyelik
    03 Aralık 2012
    Motosikleti
    mash 5000 km/cbr 250 6500 km /xj6 f 49000 km
    geçmiş olsun barış kardeş

  5. #13265
    viper17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir
    Alıntı wolrath adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    599km yol yaptım,
    son 1km basıma gelmeyen kalmadı.

    ızmır foca'dan ıstanbul'a kadar tık demeden geldım.bostancıya geldıgımde motor tekleyıp durdu.mars var motor calısmıyo.babamları cagırdım takat kablosu vs neyse 2 saat ugrastık yok olmuo.1-2ye takınca atesleme yavastan gıdıo sonra kapatıyo kendını.sagolsun r1 cı arkadasın bırı yardım ettı vs yıne olmadı.akuyu degıstıremedk adamın kı zor cıkıo dıye.2saat sonunda pes ettık.ben cekıcı cagıralım dedım.zıhnı sınır babam cekelım dedı motoru.yahu dedım dengede duramam.sonra ev surası, 500m bısey olmaz dedı.yolundan yorgunlugundan vs ben de kabul ettım mal gıbı.bı de ustune kaskı takmayı unuttum (lojmanda 50m bıle gıtsem kask takardım ama dıyorum ya ust uste geldı hersey) 475m gıttıkten sonra evın sokaga gırerken yokus asagı yıkama varmıs.araba yokus sonunda benı cektıgı an yere kapaklandım ıslaktan heral.motor suruklendı benden sonra , ben kafamı o ataletle taklalardan sonra kaldırıma carpıp yıgılıp kaldım.ısın kötüsü kor noktada kaldım yokusta.tırlar felan 1m yanımdan gecıp duruo.korkudan kalkmak ıstedım hemen ama basta kalkamadım.sonra babam geldı yavastan kaldırıma cıktım.ne mal adamım kı kendımı bıraktım hemen motoru kaldırıp ne var ne yok bakmısım , sonra yıne gozum karardı arabaya bındırdıler.motoru koyduktan sonra eve , hastanede gozumu kapattırdık,temızlettık vs.allaha sukur kusma vs yok ama 1 gun musahaede altında kalcakmısım.bugun uyku yokmus,yarın da tekrar muayene ıgneler vs.

    ozet: 1.sakınan goze cop batar.
    2.turk cozumlerını motorda asla kullanmayın.
    3.sıcmaya bıle gıderken kask takın.

    ılk kazamın boyle salakca olacagını ve bu kadar kalıcı zarar verecegını hıc dusunmezdım.bı yandan da allah sınyal mı gonderıyo demıyor degılım.10km ıle gıderken bu kadar zarar almak cıdden korkuttu beni...
    Çok geçmiş olsun abi Allah beterinden korusun.
    Nereye bakarsan, oraya gidersin.

  6. #13266
    SonpoL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Kasım 2008
    Şehir
    Mavişehir, İzmir
    Motosikleti
    -
    Alıntı wolrath adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    599km yol yaptım,
    son 1km basıma gelmeyen kalmadı.

    ızmır foca'dan ıstanbul'a kadar tık demeden geldım.bostancıya geldıgımde motor tekleyıp durdu.mars var motor calısmıyo.babamları cagırdım takat kablosu vs neyse 2 saat ugrastık yok olmuo.1-2ye takınca atesleme yavastan gıdıo sonra kapatıyo kendını.sagolsun r1 cı arkadasın bırı yardım ettı vs yıne olmadı.akuyu degıstıremedk adamın kı zor cıkıo dıye.2saat sonunda pes ettık.ben cekıcı cagıralım dedım.zıhnı sınır babam cekelım dedı motoru.yahu dedım dengede duramam.sonra ev surası, 500m bısey olmaz dedı.yolundan yorgunlugundan vs ben de kabul ettım mal gıbı.bı de ustune kaskı takmayı unuttum (lojmanda 50m bıle gıtsem kask takardım ama dıyorum ya ust uste geldı hersey) 475m gıttıkten sonra evın sokaga gırerken yokus asagı yıkama varmıs.araba yokus sonunda benı cektıgı an yere kapaklandım ıslaktan heral.motor suruklendı benden sonra , ben kafamı o ataletle taklalardan sonra kaldırıma carpıp yıgılıp kaldım.ısın kötüsü kor noktada kaldım yokusta.tırlar felan 1m yanımdan gecıp duruo.korkudan kalkmak ıstedım hemen ama basta kalkamadım.sonra babam geldı yavastan kaldırıma cıktım.ne mal adamım kı kendımı bıraktım hemen motoru kaldırıp ne var ne yok bakmısım , sonra yıne gozum karardı arabaya bındırdıler.motoru koyduktan sonra eve , hastanede gozumu kapattırdık,temızlettık vs.allaha sukur kusma vs yok ama 1 gun musahaede altında kalcakmısım.bugun uyku yokmus,yarın da tekrar muayene ıgneler vs.

    ozet: 1.sakınan goze cop batar.
    2.turk cozumlerını motorda asla kullanmayın.
    3.sıcmaya bıle gıderken kask takın.

    ılk kazamın boyle salakca olacagını ve bu kadar kalıcı zarar verecegını hıc dusunmezdım.bı yandan da allah sınyal mı gonderıyo demıyor degılım.10km ıle gıderken bu kadar zarar almak cıdden korkuttu beni...
    Barışım büyük geçmiş olsun. Çok üzüldüm gerçekten :(. Allah beterinden esirgesin. Bir şeye ihtiyacın olursa telefonumu biliyorsun...
    Önce emniyet, sonra hareket...

  7. #13267
    wolrath - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Şehir
    istanbul / maltepe
    Motosikleti
    pani / 3colore
    tesekkurler arkadaslar.

    ferdinand : nıye kızayım kardesım.mallık dedık zaten ama ınan ınsan o kadar yol ve 2saat o trafık ıcınde rezıl olduktan sonra ve o kısa mesafe kalması duurmunda boyle mala baglıyor.he tabı kı dedıgın gıbı rahatlık yanı.fızık kurallarını zorladık bıraz.

    yarın gorecegız bakalım ne var ne yok...allah hepınızı kazadan beladan korusun kardeslerım.

  8. #13268

    Üyelik
    26 Mart 2012
    Motosikleti
    CB650F
    Alıntı wolrath adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    599km yol yaptım,
    son 1km basıma gelmeyen kalmadı.

    ızmır foca'dan ıstanbul'a kadar tık demeden geldım.bostancıya geldıgımde motor tekleyıp durdu.mars var motor calısmıyo.babamları cagırdım takat kablosu vs neyse 2 saat ugrastık yok olmuo.1-2ye takınca atesleme yavastan gıdıo sonra kapatıyo kendını.sagolsun r1 cı arkadasın bırı yardım ettı vs yıne olmadı.akuyu degıstıremedk adamın kı zor cıkıo dıye.2saat sonunda pes ettık.ben cekıcı cagıralım dedım.zıhnı sınır babam cekelım dedı motoru.yahu dedım dengede duramam.sonra ev surası, 500m bısey olmaz dedı.yolundan yorgunlugundan vs ben de kabul ettım mal gıbı.bı de ustune kaskı takmayı unuttum (lojmanda 50m bıle gıtsem kask takardım ama dıyorum ya ust uste geldı hersey) 475m gıttıkten sonra evın sokaga gırerken yokus asagı yıkama varmıs.araba yokus sonunda benı cektıgı an yere kapaklandım ıslaktan heral.motor suruklendı benden sonra , ben kafamı o ataletle taklalardan sonra kaldırıma carpıp yıgılıp kaldım.ısın kötüsü kor noktada kaldım yokusta.tırlar felan 1m yanımdan gecıp duruo.korkudan kalkmak ıstedım hemen ama basta kalkamadım.sonra babam geldı yavastan kaldırıma cıktım.ne mal adamım kı kendımı bıraktım hemen motoru kaldırıp ne var ne yok bakmısım , sonra yıne gozum karardı arabaya bındırdıler.motoru koyduktan sonra eve , hastanede gozumu kapattırdık,temızlettık vs.allaha sukur kusma vs yok ama 1 gun musahaede altında kalcakmısım.bugun uyku yokmus,yarın da tekrar muayene ıgneler vs.

    ozet: 1.sakınan goze cop batar.
    2.turk cozumlerını motorda asla kullanmayın.
    3.sıcmaya bıle gıderken kask takın.

    ılk kazamın boyle salakca olacagını ve bu kadar kalıcı zarar verecegını hıc dusunmezdım.bı yandan da allah sınyal mı gonderıyo demıyor degılım.10km ıle gıderken bu kadar zarar almak cıdden korkuttu beni...
    Çok geçmiş olsun kardeşim haklısın sakınan göze harbiden çomak batıyor benim motor 5 aylık 190 km de motoru siliyom temizliyorum derken motoru hep çizmişim :( bırak depe depe bin sana bişey olmamış gerisini boşver kul yapımı tamir edilir sonuçta

  9. #13269

    Üyelik
    03 Aralık 2012
    Motosikleti
    mash 5000 km/cbr 250 6500 km /xj6 f 49000 km
    bugün 5 saatlik uyku ile işe gittim yorgun şekilde 12 saat çalışarak eve geldim yemek yedim hiç dinlemeden motosikletle test sürüşü yapmak için boş yollara tenha yollara doğru vites büyültme küçültme yapmaya başladım.
    elim ayağım birbirine dolanıyor arkadaş hata yapınca acemilikten olsa gerek yoksa normalde çok soğuk kanlıyımdır
    .trafik tecrübesini iyiki scooterle edinmişim. arabaların neler yapabilceğini az çok kestirebildiğim için allaha çok şükür şimdiye kadar sıkıntı olmadı.
    motosikleti geçen cuma almıştım 13 martta yani. şuan 18 mart 14 martta pratiklere başladım. yani tam 5nci günüm vitesli bir cbr ile test sürüşlerimin 5nci günü bitti. ama biraz kötü bitti. ilk defa hiç zevk alamadım motosiklete bu akşam bindiğimde baya bi hata yaptım vites büyültme küçültme boşa alma arada hafif zigzag çizme.
    acaba çok yorgun uykusuzdum. bu etkenlerin hata yapmama etkisi yüzde kaçtır?
    acemilik uykusuzluk yorgunlukta birleşince sanırım hata yapmak normal.
    ilk 5 günlük sürüş deneyimim şu şekilde oluştu.
    1.gün-- boş alanda kavrama yokuşda durma gitme 2nci vitese geçiş tekrar 1. vitese dönme işlemlerinin pratiğini yaptım
    2.gün--yine 1nci viteste kavrama 2nci vitese geçiş ani fren nokta fren panik fren denemeleri
    3.gün-- slalom
    4.gün-- debriyaj kavrama yokuşta sürme 2.vites sonra 3e geçiş 3ten 2.vitese sonrasında 1. vitese geçip nokta duruşları
    5.gün-- yani bugün vites büyültme ve küçültme 1.2.3.4 ve başarısız oldum.
    neden başarısız olduğuma gelince:
    1.vitesle başladık 19 km 20 km hıza gelince sanki motosiklette zıngır zıngır bir titreme boğulma oluyor motosikletin camı mı titriyo ne oluyor çözemedim.
    biraz gazı açınca belki titreme gider diyorum bu seferde motosiklet bağırıyor boğuluyor hemen 2nci vitese takıyorum
    2 nci viteste ilerlerken 5000 devir 35 km hız sonunda 3ncü vitese geçiyorum.
    sonra derken 4.vitese geçiyorum. şimdi 1. vitese geri dönmek içn yavaşlamam gerekicek.
    yavaşlıyorum ancak bişey unutuyorum.
    ilk defa ön arka fren yerine sadece arka frene çok acemice basıyorum. ön freni unutmuşum resmen.
    4. vitesten 3ncü vitese belli bir miktar yavaşladıktan sonra geçmek istiyorum debriyajı sonuna kadar sıkıp 3ncü vitese geçiyorum.işte burda film kopuyor.hafif ara gazı vererek debriyajı yavaşça bırakıyorumki motosiklet beni öne atmasın.
    arkadaşların dediğine göre vites düşürmek için 3000 devir dolaylarında olması lazım göstergenin. ben 2.5 3000 devire kadar düşürüyorum deviri. hafif ara gazı verin diyolar bende aynen ara gazı veriyorum debriyajı bırakırken bu seferde motosiklet deviri bir anda 6000 6500 e kadar çıkıp bağırıyor motosiklet ve gene mecburen vites büyütmek zorunda kalıyorum.
    ben bu kadar gerizakalımıyım neyi anlamıyorum çözemedim.hondanın g 1 i bitirdim orda vites geçiş 3 ve 4 gösterilmedi sadece çoğunluk slalom viraj yaptık.
    vallahi moralim aşırı derecede çok bozuldu.
    düne kadar hiç bişeyim yoktu . ama bu hataları yapmaya devam ettikçe motosikletten motosiklet kullanmaktan soğuma aşamasına gelmek üzereyim.
    arada vites yükseltim diyorum vitesi 3ncü viteste giderken 4e atim diyorum vitesi boşa alıyor. makina boğuluyor hemen.
    allaha şükürler olsunki işten eve evden işe 2nci vitesle gidip rahatlıkla gelebiliyorum 3km vele iş arası ve çokta rahat kullanıyorum motosiklete frenlere hakimim.
    ancaakkk vites 3 .4. e yükseltip ondan sonrası vites düşürme işlemini doğru düzgün başaramıyorum.denilenleri yapıyorum olmuyor ne yapacam yardım edin...teşekkürler..bu arada motosikletim honda cbr 250 r

  10. #13270
    35axe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2011
    Şehir
    İzmir/Buca
    Motosikleti
    2010 Yamaha YBR 125 ESD
    Alıntı wolrath adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    599km yol yaptım,
    son 1km basıma gelmeyen kalmadı.

    ızmır foca'dan ıstanbul'a kadar tık demeden geldım.bostancıya geldıgımde motor tekleyıp durdu.mars var motor calısmıyo.babamları cagırdım takat kablosu vs neyse 2 saat ugrastık yok olmuo.1-2ye takınca atesleme yavastan gıdıo sonra kapatıyo kendını.sagolsun r1 cı arkadasın bırı yardım ettı vs yıne olmadı.akuyu degıstıremedk adamın kı zor cıkıo dıye.2saat sonunda pes ettık.ben cekıcı cagıralım dedım.zıhnı sınır babam cekelım dedı motoru.yahu dedım dengede duramam.sonra ev surası, 500m bısey olmaz dedı.yolundan yorgunlugundan vs ben de kabul ettım mal gıbı.bı de ustune kaskı takmayı unuttum (lojmanda 50m bıle gıtsem kask takardım ama dıyorum ya ust uste geldı hersey) 475m gıttıkten sonra evın sokaga gırerken yokus asagı yıkama varmıs.araba yokus sonunda benı cektıgı an yere kapaklandım ıslaktan heral.motor suruklendı benden sonra , ben kafamı o ataletle taklalardan sonra kaldırıma carpıp yıgılıp kaldım.ısın kötüsü kor noktada kaldım yokusta.tırlar felan 1m yanımdan gecıp duruo.korkudan kalkmak ıstedım hemen ama basta kalkamadım.sonra babam geldı yavastan kaldırıma cıktım.ne mal adamım kı kendımı bıraktım hemen motoru kaldırıp ne var ne yok bakmısım , sonra yıne gozum karardı arabaya bındırdıler.motoru koyduktan sonra eve , hastanede gozumu kapattırdık,temızlettık vs.allaha sukur kusma vs yok ama 1 gun musahaede altında kalcakmısım.bugun uyku yokmus,yarın da tekrar muayene ıgneler vs.

    ozet: 1.sakınan goze cop batar.
    2.turk cozumlerını motorda asla kullanmayın.
    3.sıcmaya bıle gıderken kask takın.

    ılk kazamın boyle salakca olacagını ve bu kadar kalıcı zarar verecegını hıc dusunmezdım.bı yandan da allah sınyal mı gonderıyo demıyor degılım.10km ıle gıderken bu kadar zarar almak cıdden korkuttu beni...
    Barış abi çok geçmiş olsun, Allah daha kötülerinden korusun

  11. #13271
    slymn93 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Aralık 2012
    Şehir
    İzmir-Karabağlar
    Motosikleti
    Honda Cbr 250 R- Siyah(full)
    arkadaşlar bugün izmirde havalar ısıncak deniyordu 2. öğretim okulum için öğlen çıktım yola güneşli falandı dademin(yaklaşık 1 saat önce)çıktığımda okuldan yağmur yağıyordu yağmura yakalandım ve birkaç soru takıldı kafama gelirken.
    -Sanki motor yağmurlu havadayken biraz daha tok bir ses çıkartıyor gibi geldi dikkat eden oldu mu acaba hiç?
    -depodaki benzinde göstergede yanıp sönüyordu yani yedeğe geçmişti o 1. sorudaki ses olayını oluşturmuş olabilir mi?(gelirken benzin aldım sanki düzeldi gibi geldi ama aldıktan sonraki mesafem kısaydı o yüzden net düzelip düzelmediğini sezemedm emin değilim)
    -şırıltı gibi sanırım zincirden sürtünme sesi geliyor gibi geldi daha sonra inince zincirin alt kısmıyla oynadım bi baya esneme payı vardı alt tarafı esnettiğimde zincirin üst tarafındaki korumasına değiyordu bu normal midir? yağmurdan artmış olabilir mi bu ses?
    2 Teker bir başka !

  12. #13272

    Üyelik
    16 Aralık 2012
    Şehir
    İstanbul Bayrampaşa-
    Motosikleti
    -BMW F650 GS -CBR 600 F
    Alıntı wolrath adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tesekkurler arkadaslar.

    ferdinand : nıye kızayım kardesım.mallık dedık zaten ama ınan ınsan o kadar yol ve 2saat o trafık ıcınde rezıl olduktan sonra ve o kısa mesafe kalması duurmunda boyle mala baglıyor.he tabı kı dedıgın gıbı rahatlık yanı.fızık kurallarını zorladık bıraz.

    yarın gorecegız bakalım ne var ne yok...allah hepınızı kazadan beladan korusun kardeslerım.

    Büyük nazar değdi sana .ALLAH tekrar vermesin.Bi ihtiyaç sahibi bulup sadaka ver.Allah hiç birimize vermesin kaza bela.
    Geçmiş olsun.

  13. #13273
    slymn93 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Aralık 2012
    Şehir
    İzmir-Karabağlar
    Motosikleti
    Honda Cbr 250 R- Siyah(full)
    Alıntı barodi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bugün 5 saatlik uyku ile işe gittim yorgun şekilde 12 saat çalışarak eve geldim yemek yedim hiç dinlemeden motosikletle test sürüşü yapmak için boş yollara tenha yollara doğru vites büyültme küçültme yapmaya başladım.
    elim ayağım birbirine dolanıyor arkadaş hata yapınca acemilikten olsa gerek yoksa normalde çok soğuk kanlıyımdır
    .trafik tecrübesini iyiki scooterle edinmişim. arabaların neler yapabilceğini az çok kestirebildiğim için allaha çok şükür şimdiye kadar sıkıntı olmadı.
    motosikleti geçen cuma almıştım 13 martta yani. şuan 18 mart 14 martta pratiklere başladım. yani tam 5nci günüm vitesli bir cbr ile test sürüşlerimin 5nci günü bitti. ama biraz kötü bitti. ilk defa hiç zevk alamadım motosiklete bu akşam bindiğimde baya bi hata yaptım vites büyültme küçültme boşa alma arada hafif zigzag çizme.
    acaba çok yorgun uykusuzdum. bu etkenlerin hata yapmama etkisi yüzde kaçtır?
    acemilik uykusuzluk yorgunlukta birleşince sanırım hata yapmak normal.
    ilk 5 günlük sürüş deneyimim şu şekilde oluştu.
    1.gün-- boş alanda kavrama yokuşda durma gitme 2nci vitese geçiş tekrar 1. vitese dönme işlemlerinin pratiğini yaptım
    2.gün--yine 1nci viteste kavrama 2nci vitese geçiş ani fren nokta fren panik fren denemeleri
    3.gün-- slalom
    4.gün-- debriyaj kavrama yokuşta sürme 2.vites sonra 3e geçiş 3ten 2.vitese sonrasında 1. vitese geçip nokta duruşları
    5.gün-- yani bugün vites büyültme ve küçültme 1.2.3.4 ve başarısız oldum.
    neden başarısız olduğuma gelince:
    1.vitesle başladık 19 km 20 km hıza gelince sanki motosiklette zıngır zıngır bir titreme boğulma oluyor motosikletin camı mı titriyo ne oluyor çözemedim.
    biraz gazı açınca belki titreme gider diyorum bu seferde motosiklet bağırıyor boğuluyor hemen 2nci vitese takıyorum
    2 nci viteste ilerlerken 5000 devir 35 km hız sonunda 3ncü vitese geçiyorum.
    sonra derken 4.vitese geçiyorum. şimdi 1. vitese geri dönmek içn yavaşlamam gerekicek.
    yavaşlıyorum ancak bişey unutuyorum.
    ilk defa ön arka fren yerine sadece arka frene çok acemice basıyorum. ön freni unutmuşum resmen.
    4. vitesten 3ncü vitese belli bir miktar yavaşladıktan sonra geçmek istiyorum debriyajı sonuna kadar sıkıp 3ncü vitese geçiyorum.işte burda film kopuyor.hafif ara gazı vererek debriyajı yavaşça bırakıyorumki motosiklet beni öne atmasın.
    arkadaşların dediğine göre vites düşürmek için 3000 devir dolaylarında olması lazım göstergenin. ben 2.5 3000 devire kadar düşürüyorum deviri. hafif ara gazı verin diyolar bende aynen ara gazı veriyorum debriyajı bırakırken bu seferde motosiklet deviri bir anda 6000 6500 e kadar çıkıp bağırıyor motosiklet ve gene mecburen vites büyütmek zorunda kalıyorum.
    ben bu kadar gerizakalımıyım neyi anlamıyorum çözemedim.hondanın g 1 i bitirdim orda vites geçiş 3 ve 4 gösterilmedi sadece çoğunluk slalom viraj yaptık.
    vallahi moralim aşırı derecede çok bozuldu.
    düne kadar hiç bişeyim yoktu . ama bu hataları yapmaya devam ettikçe motosikletten motosiklet kullanmaktan soğuma aşamasına gelmek üzereyim.
    arada vites yükseltim diyorum vitesi 3ncü viteste giderken 4e atim diyorum vitesi boşa alıyor. makina boğuluyor hemen.
    allaha şükürler olsunki işten eve evden işe 2nci vitesle gidip rahatlıkla gelebiliyorum 3km vele iş arası ve çokta rahat kullanıyorum motosiklete frenlere hakimim.
    ancaakkk vites 3 .4. e yükseltip ondan sonrası vites düşürme işlemini doğru düzgün başaramıyorum.denilenleri yapıyorum olmuyor ne yapacam yardım edin...teşekkürler..bu arada motosikletim honda cbr 250 r
    gaz vermene gerek yok vites düşersin devirin düşünce ve debriyajı çok az bırakıp vitesin geçtiğini hissedince geri sıkar bidaha düşürürsün vitesi ve yine debriyajı biraz bırakıp vitese geçtiğini hissedince tekrar sıkarsın bu işlemleri yaparak iyice yavaşlar durursun iyice yavaşlarken debriyajı sıkılı tutacaksın tabi.onun dışında sadece 4 den 3 e düşürmek için dediğimi yaparsın yine ilk başta dediğimi sonra o viteste hafif gaz verir dengelersin motorun devrini.zaten vitesi küçültüp debriyajı yavaşca bırakırken motorun devirini bir miktar yükselttiğin için sesin arttığını hissediceksin sesi arttığında motor vitesi küçülmüş demektir.ara gaz verip motoru ileri attırmana bence gerek yok
    2 Teker bir başka !

  14. #13274
    viper17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir
    Alıntı slymn93 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gaz vermene gerek yok vites düşersin devirin düşünce ve debriyajı çok az bırakıp vitesin geçtiğini hissedince geri sıkar bidaha düşürürsün vitesi ve yine debriyajı biraz bırakıp vitese geçtiğini hissedince tekrar sıkarsın bu işlemleri yaparak iyice yavaşlar durursun iyice yavaşlarken debriyajı sıkılı tutacaksın tabi.onun dışında sadece 4 den 3 e düşürmek için dediğimi yaparsın yine ilk başta dediğimi sonra o viteste hafif gaz verir dengelersin motorun devrini.zaten vitesi küçültüp debriyajı yavaşca bırakırken motorun devirini bir miktar yükselttiğin için sesin arttığını hissediceksin sesi arttığında motor vitesi küçülmüş demektir.ara gaz verip motoru ileri attırmana bence gerek yok
    Vites düşürürken gaz vermemek şanzımana kötülük demektir. Yanlış bilgi vermeyin lütfen.
    Nereye bakarsan, oraya gidersin.

  15. #13275
    tuc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Temmuz 2012
    Şehir
    adana/kozan
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Alıntı viper17 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vites düşürürken gaz vermemek şanzımana kötülük demektir. Yanlış bilgi vermeyin lütfen.
    Sürücü motora alışana kadar bir miktar süre gaz vermemesinden problem olmayacaktır bence.Ki bir süre sonra istemsiz olarak gaz vermeye başlayacaktır vites düşürürken alışana kadar önce basitçe alışsın sonra kendini geliştirsin birkaç yüz km ara gaz vermeden vites düşürdü diye birşey olmaz bence

  16. #13276
    slymn93 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Aralık 2012
    Şehir
    İzmir-Karabağlar
    Motosikleti
    Honda Cbr 250 R- Siyah(full)
    Alıntı viper17 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vites düşürürken gaz vermemek şanzımana kötülük demektir. Yanlış bilgi vermeyin lütfen.
    kardeş doğrusun haklısın ama dikkat edersen şuan arkadaş şanzıman düşüncek durumda değil ona en sorunsuz vites geçişini öğretmeye çalışıyorum sen gaz-debriyaj ayarını yapabiliyorsun ama o ayarlayamadığı için motoru hoplatıyor.ki bu kadarcık 3-5 gaz vermedi diye motorun şanzımanı dağılcak değil ve şuanki teknolojide çok uzun sürelerde düşünürsen zararları ortaya çıkar gaz vermedğinde.bu yüzden öğreninceye kadar böyle yapmasında bir sakınca görmüyorum ben.yoksa barış abi de söylemişti daha önceleri bunu.bende biliyordum daha öncesinde de.ama arkadaş vitesi düzgün geçircem diye gazı ayarlayamayıp o hassaiyeti kuramayıp gaza yüklenir kaza yaparsa ortada şanzımanı geç motorda kalmayabilir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:43 ----------

    Alıntı tuc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sürücü motora alışana kadar bir miktar süre gaz vermemesinden problem olmayacaktır bence.Ki bir süre sonra istemsiz olarak gaz vermeye başlayacaktır vites düşürürken alışana kadar önce basitçe alışsın sonra kendini geliştirsin birkaç yüz km ara gaz vermeden vites düşürdü diye birşey olmaz bence
    bende katılıyorum sana bu şekilde öğrenmesi daha doğru geliyor bana göre

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:48 ----------

    Alıntı slymn93 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar bugün izmirde havalar ısıncak deniyordu 2. öğretim okulum için öğlen çıktım yola güneşli falandı dademin(yaklaşık 1 saat önce)çıktığımda okuldan yağmur yağıyordu yağmura yakalandım ve birkaç soru takıldı kafama gelirken.
    -Sanki motor yağmurlu havadayken biraz daha tok bir ses çıkartıyor gibi geldi dikkat eden oldu mu acaba hiç?
    -depodaki benzinde göstergede yanıp sönüyordu yani yedeğe geçmişti o 1. sorudaki ses olayını oluşturmuş olabilir mi?(gelirken benzin aldım sanki düzeldi gibi geldi ama aldıktan sonraki mesafem kısaydı o yüzden net düzelip düzelmediğini sezemedm emin değilim)
    -şırıltı gibi sanırım zincirden sürtünme sesi geliyor gibi geldi daha sonra inince zincirin alt kısmıyla oynadım bi baya esneme payı vardı alt tarafı esnettiğimde zincirin üst tarafındaki korumasına değiyordu bu normal midir? yağmurdan artmış olabilir mi bu ses?
    yardımcı olabilecek yok mu acaba arkadaşlar eğer zincir gevşekliği falan sorun olacak gibiyse bayiye gidiyim bi olmadı?
    2 Teker bir başka !

  17. #13277

    Üyelik
    03 Aralık 2012
    Motosikleti
    mash 5000 km/cbr 250 6500 km /xj6 f 49000 km
    Alıntı slymn93 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gaz vermene gerek yok vites düşersin devirin düşünce ve debriyajı çok az bırakıp vitesin geçtiğini hissedince geri sıkar bidaha düşürürsün vitesi ve yine debriyajı biraz bırakıp vitese geçtiğini hissedince tekrar sıkarsın bu işlemleri yaparak iyice yavaşlar durursun iyice yavaşlarken debriyajı sıkılı tutacaksın tabi.onun dışında sadece 4 den 3 e düşürmek için dediğimi yaparsın yine ilk başta dediğimi sonra o viteste hafif gaz verir dengelersin motorun devrini.zaten vitesi küçültüp debriyajı yavaşca bırakırken motorun devirini bir miktar yükselttiğin için sesin arttığını hissediceksin sesi arttığında motor vitesi küçülmüş demektir.ara gaz verip motoru ileri attırmana bence gerek yok
    vites düşürcez ancak ben debriyajı sonuna kadar sıkıp yavaşça sonuna kadar bırakıyordum..yani debriyaj tam sıkılı halde iken vitesi düşürüp ondan sonrasında yavaşça debriyaj kolunu bırakıyorum. ama genede motosiklette boğulma anormal sesler bişeyelr oluyo sanki bişeyler ters gidiyor.siz debriyajı çok az bırakın dediniz çok az bırakınca vites düşermiki?

  18. #13278
    slymn93 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Aralık 2012
    Şehir
    İzmir-Karabağlar
    Motosikleti
    Honda Cbr 250 R- Siyah(full)
    Alıntı barodi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    vites düşürcez ancak ben debriyajı sonuna kadar sıkıp yavaşça sonuna kadar bırakıyordum..yani debriyaj tam sıkılı halde iken vitesi düşürüp ondan sonrasında yavaşça debriyaj kolunu bırakıyorum. ama genede motosiklette boğulma anormal sesler bişeyelr oluyo sanki bişeyler ters gidiyor.siz debriyajı çok az bırakın dediniz çok az bırakınca vites düşermiki?
    hızlı bir şekilde vites düşürme işlemi için debriyajı yarım şekle kadar bırakıp devrin yükseldiğini hissedince geri sıkıp bir vites daha düşebilirsiniz tabi bu arada frende yapıyor olmalısınız ki hızlı şekilde vites düşürdüğünüzde hızınızda buna uygun şekilde düşüyor olsun.Senin boğulma dediğin şeyde normal bir ses sorun etmene gerek yok devir yükseltiyorsun ve gaz vermedğin için motor freni yapmış oluyorsun buda boğuk bir ses çıkmasına neden oluyor.bu herkeste oluyor seste bir anormallik yok

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:02 ----------

    sizin yaptığınız şekilde normal değiştirme şeklidir zaten vites biraz gaz vererek değiştirirsin senin anlattığın şekilde.benim dediğim hızlı vites düşürmeler için yapabileceğin birşey.devirin yükseldiğini sesin arttığını hissedince geri sıkıp bir vites daha düşebilirsin tam bırakmana gerek kalmadan.tabi bi yandanda fren yapmanda fayda var bu anlattıklarım biraz daha seri vites düşürmek ve yavaşlamak için.
    barodi bunu beğendi.
    2 Teker bir başka !

  19. #13279
    izmirian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2012
    Şehir
    İzmi
    Motosikleti
    Honda CBR 250r
    "0" tecrube varsa cbr 125 ya da baska motor oneriyorum . Bu demek degil ki cbr 250 yi kullanamazsin elbette ama baslangicta dik oturulan giderken dururken sizi asgari duzeyde mesgul edecek bir motor ile baslamaniz ogrenme surecinde bir takim kritik noktalari cok daha rahat ve temiz asmanizi saglayacak. Ozellikle spor gorunumlu motorlardaki egik oturus pozisyonu baslarda cok yanlis aliskanliklar edinmenize sebep olabilir.

    Tekrar soyluyorum elbette cbr 250 de dengeli ve kullanici dostu bir motor ve elbette baslangic motoru olarak secilebilir. Kimse yuzune bakmiyor ama cbf ybr gibi motorlar 0 tecrube icin cok daha mantikli cihazlar. Tum kurumsal firmalarda egitim motoru olarak kullanilmalarinin bir sebebi var bunu inkar edemeyiz. Mutlaka yamaha ya da hondadan egitim almanizi da oneriyorum.

    Hangi motoru secerseniz secin lutfen aceleci olmayin uzun yillar zevkle surus yapabilmek icin baslarda agirdan almaniz temeli saglam atmanizi oneriyorum.

    Etrafinizdaki dostlarinizinda ben iki dk da sana gosteririm sozlerine kulak asmayin . Cevremizde hala bircok teknik bilgiden bihaber egitmen kayniyor.

    Bizim insanimizin belkide en kotu yani cogunlukla her seyi bilmesidir bunu unutmayin. En guzel surusler diliyorum size

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:41 ----------

    Alıntı wolrath adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    599km yol yaptım,
    son 1km basıma gelmeyen kalmadı.

    ızmır foca'dan ıstanbul'a kadar tık demeden geldım.bostancıya geldıgımde motor tekleyıp durdu.mars var motor calısmıyo.babamları cagırdım takat kablosu vs neyse 2 saat ugrastık yok olmuo.1-2ye takınca atesleme yavastan gıdıo sonra kapatıyo kendını.sagolsun r1 cı arkadasın bırı yardım ettı vs yıne olmadı.akuyu degıstıremedk adamın kı zor cıkıo dıye.2saat sonunda pes ettık.ben cekıcı cagıralım dedım.zıhnı sınır babam cekelım dedı motoru.yahu dedım dengede duramam.sonra ev surası, 500m bısey olmaz dedı.yolundan yorgunlugundan vs ben de kabul ettım mal gıbı.bı de ustune kaskı takmayı unuttum (lojmanda 50m bıle gıtsem kask takardım ama dıyorum ya ust uste geldı hersey) 475m gıttıkten sonra evın sokaga gırerken yokus asagı yıkama varmıs.araba yokus sonunda benı cektıgı an yere kapaklandım ıslaktan heral.motor suruklendı benden sonra , ben kafamı o ataletle taklalardan sonra kaldırıma carpıp yıgılıp kaldım.ısın kötüsü kor noktada kaldım yokusta.tırlar felan 1m yanımdan gecıp duruo.korkudan kalkmak ıstedım hemen ama basta kalkamadım.sonra babam geldı yavastan kaldırıma cıktım.ne mal adamım kı kendımı bıraktım hemen motoru kaldırıp ne var ne yok bakmısım , sonra yıne gozum karardı arabaya bındırdıler.motoru koyduktan sonra eve , hastanede gozumu kapattırdık,temızlettık vs.allaha sukur kusma vs yok ama 1 gun musahaede altında kalcakmısım.bugun uyku yokmus,yarın da tekrar muayene ıgneler vs.

    ozet: 1.sakınan goze cop batar.
    2.turk cozumlerını motorda asla kullanmayın.
    3.sıcmaya bıle gıderken kask takın.

    ılk kazamın boyle salakca olacagını ve bu kadar kalıcı zarar verecegını hıc dusunmezdım.bı yandan da allah sınyal mı gonderıyo demıyor degılım.10km ıle gıderken bu kadar zarar almak cıdden korkuttu beni...
    Ustadim cok cok gecmis olsun aman diyeyim . İslak turkiye asvalti gercekten tehlikeli. Bu arada bende denizciyim(sivil) hatta sinif arkadaslarimdan biri de focadaydi M.sezgin belki tanirsiniz.

    Tekrar tekrar cok gecmis olsun yapabilecegimiz bir sey olursa elimizden geleni yapariz en kisa zamanda tekrar guzel surusler yapabilmen dilegiyle. İyi geceler
    barodi bunu beğendi.

  20. #13280
    slymn93 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Aralık 2012
    Şehir
    İzmir-Karabağlar
    Motosikleti
    Honda Cbr 250 R- Siyah(full)
    arkadaşlar benim şu zincirle ilgili yorumlarınızı en kısa zamanda bekliyorum
    2 Teker bir başka !


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)

Bu Konudaki Etiketler