9250 faturalı nakıt aldım gerısını ben harcadım 205 sıgorta+ 180 ruhsat plaka ıslemlerı.
cb125e (5000km) --- CBR250R (11500km ) CBR 650F (0KM ---- )
@deep_far
Trafik dolmuş, evet . Servis kılavuzuna talep çok demek ki. Tekrar yükleyeyim ben ayrıca.
eğer yedek litre olayı dediğinse benm motorun hesapladığım gibi çok yakmadığı ortaya çıkar işime gelir açıkcası ama ben %100 emin olamıyorum 2 kılavuz bile birbiriyle çelişiyor şaka gibi gerçi 60-70 km gittiğine göre 2,5 litre doğrudur.sadece aklıma şu gelmiyor değil acaba son çıkanlarda sisteminin değişmiş olma ihtimali var mıdır ki?
2 Teker bir başka !
Hocam sigorta neden oyle cikmis yuksek
+yaş küçükse etkiliyor belli yaş aralıkları (sallıyorum)25-40 yaşta daha sakin kullanım olduğu için düşüyor gibi mesela ve belli yaştan sonra tekrar çıkıyor 50 den sonra mesela
+ehliyetinin (a2) kaç yıllık olduğu
+birde mesela şimdi sıfır aldı seneye kadar allah korusun kazasız belasız bindi o zaman kazasızlık indirimi falan alıyor o şekilde düşüyor.
+yani 3. nedenden sıfır aldığımızlada alakalı olduğunu anlayabiliriz.
babamla benim aramda 40-60 lira oynuyor yaş 20-21 olduğu için daha fazla ödüyorum 206 tuttu benmde.babamda aynı durum 140-160 arasına maloluyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:29 ----------
he evet birde 3 büyük metropolde fiyatlar katlıyor.izmirde ben 206 ödedim demekki istanbulla aynıymış.şehirden şehirede değişiyor ferdinand abinin dediği gibi
2 Teker bir başka !
Kendi hesabıma yükledim, bu sefer link daha uzun süre ayakta kalır.
CBR250R'ın 499 sayfa servis kılavuzu (ingilizce):
http://dl.dropbox.com/u/23902055/Hon...e%20Manual.pdf
123 MB olduğu için yüklemesi uzun sürüyor, browser'dan açmak yerine PC'ye indirmenizi tavsiye ederim.
trafık sıgortalarına cıddı zamlar geldı bu sene ben ıkı farklı acentede 6 farklı sırkete fıyat calısması yaptırdım sektor otomotıv olunca elın kolun uzun oluyor :D axa 490tl cıktı rekor ondaydı bu en dusuk olandı ...
cb125e (5000km) --- CBR250R (11500km ) CBR 650F (0KM ---- )
iyi akşamlar arkadaşlar ben bugün test sürüşlerime devam ediyorum ancak bir sorunum var çözemiyorum yardım ederseniz sevinirim.
bundan bir gün önce yüksek hızlarda giderken vites nasıl düşürülür nokta duruş yapacak örn 100 km hızla gidiyoruz 100 metre sonra durmamız gerekecek.ne yaparsınız hız düştükçemi vites düşürürsünüz yoksa durmaya yakın son 10metre kala peşpeşe vites düşürürmüsünüz nasıl olcak ?peşpeşe vites düşerse motosiklet boğulurmu yavaşlamaya başladığımızda.yada kızaklama olurmu tekerlerk kayarmı?ben bugün 50 km hız ile giderken vites 3ten 2ye düşürmek için sanırım 30 35 km hıza düşmem lazımki yoksa örn 80 km hızla giderken vites 4 hemen sonra vites 3 yaparsam ne olur?
arkadaşlar diyorki uzun mesafede duruşlarda hıza göre önce gaz kesilir sonra belirli vites geçiş oranlarına göre vites düşürülerek durulur.ben sürekli km göstergesinemi bakacam vites oranlarının hızını bilmek için yoksa siz bunu hissederekmi yapıyorsunuz bu işlemleri çünkü hız oranlarını km göstergesine bakarsak vites geçiş işlemleri yaparsam elim ayağıma dolanıyor ayrıca ufuk çizgisine bakamadğımız için tehlike arz ediyor. bunun püf noktası nedir.
biz honda g 1 de sadece 1 ve 2nci vites eğitimi aldık. 3 4ncü viteslerde durma nasıl olur gösterilmedi oyüzden sormam lazım hayati mesele benim için .teşekkürler..
Açıkcası ben kaçıncı viteste olduğumu kullanırken hiç bilmiyorum motorun sesine göre gözümü yoldan ayırmadan yapıyorum.eğer çok gerekiyorsa göz ucuyla devir saatinede bakabilirsin alşıncaya kadar mesela kendi sürüş stiline göre sallıyorum 6bin devirde değiştiriyorsan o deviri kestiremediğinde sesten anlayamadığında bakar değiştirirsin.durma işine gelince eğer panik freni yapıyorsan hızla durmak istiyorsan vitese başta hiç dokunma frenlemelerını yap ön arka aynı anda sonrasnda yavaşlayınca iyice debriyaja bas.en kısa böyle durursun.birde 35 e düşmene gerek yok eğer sen daha ani hızlanmak için devir yükseltmek istiyorsan bulunduğun hızın önemi yok bir vites düşersin devirin yükselir motorun sesi artar zaten ve gaza yüklenirsin.ama rahat gitmek istiyorsan motorun sesine göre kendini alıştır belli bi bağırmaya ses tonuna geldiğinde vitesi yükselt.aynı şekilde normal şekilde yavaşlamak için gazdan çektin diyelim elini motor yavaşlamaya başladı sesin azaldığını hissettin artık motor devirsizleşmeye başladı pat pat yapmaya yaklaştı diyelim (ki bunları sesten anlamalısın)vites düşersin her seferinde böyle düşersin.yada lambada durup hepsini birden düşersin ama o biraz daha zahmetli
2 Teker bir başka !
diyelim ki sabit hızda gitme devirin 5bin olsun.yani gaz verme veya kısmadan sabit. sen 5 binde tutcaksan motoru hızlanırken 6bine getirip vitesi büyüt veya tam tersi düşünelim yavaşlıyorsun diyelimki 5binde tutmaya çalışcaksın hep 3,5 4 bin devire düştüğünde sende vitesi küçültceksin ki 5 bin devire geri çıksın.teorik olarak bu şekilde.ama işin uygulamasına gelince 4,5-5 çok farketmez.2,5 dan daha az olunca pat pat yapmaya başlıyor altına düşmemeye çalışman yeterli.yani anlatmak istediğim 5 binde tutmak için sürekli devir saatine bakmana gerek yok 4-5 bin dolaylarında gitmeye çalış eğer yumuşak kullanıyorsan. mesela 4 binin altına düştü 3 binlere yaklaştı vitesi küçültürsün deviri yükseltirsin biraz.veya hızlanıyorsun diyelim motorun sesi arttı biraz geldin 6 bin devirlere veya 5,5 olur hatta o anki durumuna göre 5 binde bile vites yükseltebilirsin.ama ani hızlanmak için deviri daha yüksek devirlerde tutmalısın 4 bin devirdeyken çok ani hızlanmayabilir
2 Teker bir başka !
Honda eğitiminde 2. viteste, 2. vites hızı ile giderken neye göre zamanlıyordun 1. vitese düşeceğin zamanı Diğerlerinde de aynı şeyi yapıyorsun, bişey değişmiyor ki.
Arkadaşların en doğru şekilde söylemiş. He durduğunda bile düşürürsün tabi ama o hızdan durana kadarki yükün tamamını sadece frenler taşır, peygamber diye tabir edilen şekilde ilerlersin
oysaki motosiklette en önemli kural "gücün kontrolü sürekli sende olmalı" !
Birde durum hep durmanı gerektirmeyebilir, 5 te giderken 90 derece kısa ve sert viraja girebilirsin, bişey olur... bu durumda tork kontrolü sende olmazsa... ...
Benim anlamadığım nokta şu, vitesleri yükseltirken neye göre yükseltiyorsun yani sana ne referans oluyorsa aynı sese kulak ver işte, aynı şekilde de düşür
Bu arada ben henüz eğitim almadım, en kısa sürede zaman yaratmayı düşünüyorum bunun için, ne öğrendiysem aşağıdaki kitaptan öğrendim, hakkım DD Reşat abimize helal olsun
Bu konuda daha iyi rehper olabilecek türkçe içerikli bi kitaba denk gelmedim, cuzzide bi fiyatı vardı tavsiye ederim Her aklıma takılan mevzuda, hatta takılmasa bile açıp açıp tekrarlıyorum.
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
cb125e (5000km) --- CBR250R (11500km ) CBR 650F (0KM ---- )
şuan arkadaşların aldığı cbr 250 rengi dream_rider ın mesela hondanın tr resmi sitesinde yok. nasıl oluyor anlamadım?
cunku teknık ekıbı yetersız yada baska bır fıkrım o rengı koydugunda fıyatta guncelleme ( zam ) yapıcaklar 1 nısan bsy kalmadı gecen senede aynı olayı cbr 125te yasadım sıraya yazıldım beyazı alıcaktımda 1 nısan cat 500tl fıyat degıstı bende cb125 almıstım sınırlenıp bu sefer ısımı sansa bırakmadan aldım tek problem 2012 motor aldım :([COLOR="Silver"]
cb125e (5000km) --- CBR250R (11500km ) CBR 650F (0KM ---- )
Şu an bu konu içerisinde 16 kullanıcı var. (0 üye ve 16 misafir)