eskı motorumda orta sepha vardı sorunsuz zıncır temızleme yaglama yapıyordum bunda ne yazıkkı yok extra sephada almadım sızce en kolay nasıl temızler yaglarım...
eskı motorumda orta sepha vardı sorunsuz zıncır temızleme yaglama yapıyordum bunda ne yazıkkı yok extra sephada almadım sızce en kolay nasıl temızler yaglarım...
3400 km deyim bende o dertten muzdaribim.Yanıma birini alıyorum zinciri yağlarken zincirin bir tarafını yağlıyorum sonra biraz ileri gidiyoruz gene yağla biraz daha git gene yağla felan.temizleme işi çok zor oluyor inanın onda da aynı taktiği yapıyoruz ama tam olarak temizleme elde edemiyorum açıkçası.Bir süreden sonra öyle kaba pisliğini alıyorum zincirin sonra yağlama işine devam serviste detaylıca temizliyorlar bakımlarda.Yağını ihmal etmiyorum ama zinciri 0 zincir gibi temizleme şansı olmuyor
Buda benden gelsin hava bugun 3 derece ve kar yagıyordu canım sıfır motoru yagmura camura surdum bana kızdımı bılmem ama ben cok zevk aldım
CB125 sonra buyuk cag atladım hem arabalardan hızlı gıdıyorum hemde az yakıyor sıfır aldıgımda 20 tl yakıt almıstım ve 50 km kadar yol yaptım bugun tek cızgı tekrar yanıp sonmeye basladı bende 50tl yakıt aldım gırtlagına kadar doldu km sıfırladım bakalım ne kadar gıdıcek ayrıca bır sorum var benzın gosterge ısıgı yanıp sonmeden sonra tamamen bos konumu var mı yoksa o son uyarımı ??? turkce kullanım kılavuzu yokta :S 6farklı dıl koymuslar ama turkce yok
dün İstanbul'a geldiğim gibi motoru çıkardım ama çok yorgundum küçük bi sahil turu yapıp geri geldim... bugünde dayanamadım ilk defa yağmur yağarken çıktım sürdüm yağmurda da ayrı bi keyfi var veledin
Kerata kirlendi pislendi tabi çamur oldu azıcık, aldım elime kovayı, bezi temizledim fotolar pazar gecesi
'' hayat ancak ölümle yüzyüze gelince anlam kazanır. ''
izmirian da aynı seyi soyluyor her depoda yakıt düşmüş birazda rodajla alakalı anladığım kadarıyla.Mecburen izlicez gorcez bakalım.saolasın bu arada yardımcı olduğun için
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:13 ----------
Ben bucada bi yerden aldım tank padi max 15 tl ye kadar birsuru cesit var istersen yerini tarif edebilirim.hayirli olsun bu arada
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:16 ----------
Yakit konusunda daha tek depodayim senin ne olculerde dusus oldu?
Fren konusunda da ayar yaptilar bana teslim etmeden once benimde arka fren sert biraz 1000 bakiminda soylersen yardimci olurlar kesin.selcuk bey var orda ona soyle yardimci oluyor sagolsun.
Lastikler cok yatmaya gelmiyor ama hizini bildikten sonra sinirini zorlamadiktan sonra sıkınti olmuyor sert kullanima gelmez ama.bide virajlarda vites buyuturken dahi bir miktar kıcini atabiliyor motor o yuzden viraj alirken orjinal lastikteyken motoru tam diklestirmeden viraji tam bitirmeden vites degistirmemekte fayda var diye dusunuyorum.onun disinda dedigin gibi 6 vites 7000 devir 117 ypiyor ve tam akiskan gidiyor bence cok iyi
2 Teker bir başka !
WURTH HHS DRY LUBE motosiklet zinciri için üretilmiş olan, yani şu linkteki http://www.sahibinden.com/ilan/yedek...14960190/detay
Diğeri standart zincir yağı olabilir fabrikada bant yürüten falan, yada forklift gibi bişeyler için... yani motosiklet devirlerinde bi işe yararmı bilemiyorum ama HHS DRY LUBE enfes
Aşınmasını geçtim, bu yağ ile zincir dişli ısınmıyor bile Akşam sık sabahı bekle falan da yok, bikaç dk da kuruyor tamamen ve sıfır sıçrama...
Üstelik zinciri pis sakızımsı veya beyaz mavi gibi renkler sarmıyor, bu yüzden toz kir de yapışamıyor kolay kolay. Bildiğin zincirin tertemiz metali görünüyor, güzelde temizlemişsen ilk günki halini alıyor
Motosiklet ile ilgili sınıf gözetmeksizin kullandığım tüm ürünlerin içinde en iyi ürün diyebilirim şiddetle tavsiye
http://www.motosiklet.net/forum/moto...ml#post2742699
Bence orta sehpa yoksa modumuz Olcay Avsarın yöntemi sağlıklı sonuç verir, çok rahat temizlersin Klipsliyse sökedebilirsin tık diye çıkıyor zaten ama takarken ön dişliye kolay ulaşılıyormu ona bi bak kılavuzdan
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
Zaten aklımda öyle bir plan var.Demirden büküp kaynatıp kasa yerine demir olacak şekilde birşey düşünmüyor değilim pratik yok iyi yol :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:47 ----------
Motora alıştıkça virajda vites düşüp vites yükseltirsiniz.Geçen virajlı yollara geziye gittik vfr 800 ler , cbf 1000 ler bayağı kalabalıktık.Virajlara makineler çok iyi giriyor benimde lastik ısınmıştı bende arkalarında girdim sürekli onlar nasıl giriyorsa o şekil o hızda motor gitti ama 90 la gidiyorsanız 3. viteste olacaksınız virajda yüksek vitesi hiç sevmiyor virajda motor ne kadar vites düşük o kadar seviyor virajı bir yerden sonra korkma felanda olmuyor benim lastiğin dibine inmesine 1 cm felan kalmıştı sanırım o kadarda kalsın zaten
Diğer cbr 250'de arkamdan geldi onlar 2 kişi yetiştiler hemde sadece çok hızlı girdiğimiz bir virajda arkaları kaymış başka birşey olmamış yani motora alışın lastik o kadarda etkilemiyor insan psikolojik olarak kendini o lastiğe göre sınırlandırıyor ona göre davranıyor
bir kaç aklıma takılan soru var. benim için önemli.ben hondanın g1e katıldım hoca dediki sadece arka fren sıkmayın
sadece ön fren de sıkmayın (teker kayar)durma mesafesi uzar
ön fren arka fren debriyaj aynı anda sıkmayın (teker kayar)durma mesafesi uzar
ön fren arka fren eşit olarak sıkılmalı durmaya yakın debriyaj kullanılmalı durma mesafesi kısalır dedi...
siz yüksek hızlarda giderken frenlemeyi düz yolda iken nasıl yapıyorsunuz?
aklıma takılan şu var :yüksek hızda örneğin; düz yolda 90 100 110 km hızla ilerlerken ileride ışıklarda durmamız gerekecek doğru frenlemeyi ve debriyaj ile vites düşürmeyi şu şekildemi yapmalıyım:ön fren arka fren sıkılır durmaya yakın debriyaj sıkılır vites düşürülür. peki bu noktada vitesi frenleme bitimine az bir zaman kala düşürerekmi vites düşürme işlemi gerçekleştirilecek yani 5. viteste 100 120 ile gidiyoruz ön arka fren eşit sıkılıp hızımız 20 km ye kadar düştü diyelim. o sırada debriyajı sıkıp vites 1e bu şekildemi alınmalı?yani hızımız iyice düştükten sonramı vites 5 ten 1e alınmalı.?vites 5te iken ön arka fren sıkılır hızımız 120den 60a 70e düştü diyelim vites düşüşlerini hızımızla doğru orantıdamı yapmalıyız?
5. viteste 120 ile gidiyorken hızımız 90a 80 veya 70e indiğinde yada motosikletin vites hız oranına göremi vitesi düşürmeliyiz?
once on frenı sıkmaya basla yumusakca lımon sıkar gıbı o sırada ayagın ufak ufak dokunsun arka frene hızın 90a dustu vıtes 4 al debrıyajı bırak frene devam et hızın 60 vıtes 3 e al devrın ort 4 -5 falan motor kompresyonda yapıcak bır taraftan frenlere aynı oranda basıyorsn sonra durmaya yakın 2 dururken tam durmadan 1 al durduktan sonra almaya calısırsan gecmez ugrasırsın ama onemlı olan bence aynı seklınde basmak degıl fren gucunu %100 dusunelım dagılım on fren 60 arka fren 40 olmalı her zaman once on fren sonra arka frenle desteklemelı asla motor durmadan debrıyaja basılı tutmak yada N alma motor gucunu durdurmam dengesızlıge yol acar.. umarım faydalı olmusumdur.
cb125e (5000km) --- CBR250R (11500km ) CBR 650F (0KM ---- )
Honda'nın gösterdiği dengeli bir frenleme, oldukça da işe yarıyor. Belirtmemişsin ama önemli bir detayı daha var. Yokuş aşağı inermiş gibi, kolları dikleştirerek (omuzlar rahat kalacak) kendini geriye çekip, ağırlık dengesini de sağlamanı istiyorlar. Sonuçta frenlemede ağırlık öne çeker, arka tekerlekteki ağırlık azalacağı için kayma meydana gelebilir. Zamanın varsa boş bir alanda frenleri test et, öğretilen tekniği tekrar edip sorunsuzlaştır.
Yüksek hızda kırmızı ışıklara yaklaşırken motoru stop ettirmeyecek şekilde, yine sonlara doğru debriyajı çekip durabilirsin. Veya mesafe uzunsa kademeli olarak vites düşürülebilir. Dururken de vites değişiyor sonuçta, debriyajı hafif bırakıp tekrar sıkarak herhangi vitesten 1'e inmek mümkün.
çok teşekkürler bilgiler için
arkadaşlar selam,
bu gün bende ist den birkaç bayi ile görüşme yaptım önümüzdeki hafta içinde cbr 250 alacağım,ruhsatta 2013 olmasını isterdim ama 1,2 ay bekleyip ve 10000 tl vermek istemiyorum.
sizlere sorum ruhsat işlemini yaptıran arkadaşlar,herhangi trafik şubesinden ruhsat işlemlerini yaptırabiliyormuyuz? illaki ikamet adresinizin olduğu ilçede yapma zorunluluğu varmıdır.
cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
branda alan arkadaslar mediummu largemi motorumuza uyuyor?
Tesekkurler herkese cevaplari icin zamanla insallah bizde yeni arkadaslara yardimci olmaya baslicaz
Arkadaslar yagi MOTUL mu alayim yoksa İPONE mu ikisi arasinda kararsiz kaldim
CBR250R'ın service manual'ı sonunda internete düşmüş .
http://dl.dropbox.com/u/62673960/CBR250_New.pdf
Garanti bitimine (30bin km) birkaç ay kaldı, sonrasında servise 12 binde bir giderim, bütün diğer bakımları kendim yapmayı planlıyordum, bunu bulmam iyi oldu. Sizin de işinize yarar.
Motul 7100 MA2 10W-40 iyidir .
cbr 250 kaç binde bakımları benimki 8500 de kaçta giricem bakıma bilgisi olan yardımcı olabilirmi?
herkese iyi günler, cbr 250 r a yan çanta takmak istiyorum
kappa k40 gibi ancak yan çanta demirlerini hiçbir yerde bulamadım
böyle bir projesi veya bilgisi olan varsa beni de bilgilendirebilir mi?
ayrıca lastikleri değiştirmeyi düşünüyorum uygun fiyata duro buldum kullanan bilen var mıdır acaba ?
ya da sava var biraz daha pahalı?
şimdiden teşekkürler
Şu an bu konu içerisinde 13 kullanıcı var. (0 üye ve 13 misafir)