Zorunlu trafik sigortasi hakkinda bilgisi olan var mi?
Gecen yil 42TL olan police icin bu yil fiyat aldim 150. TL dediler!
Niye diye sordum,motosikletlerde kaza cok oldu bu yil dedi!
Terbiyemi bozmadim,ama motosiklet dedigin sey bu yil icat olunmadi ki!
42 nerde,150 nerde!!
Hic kazam yok ama benim dedim,143 TL oluyormus o zaman!
1yil gecmis,kazam belam yok cok sukur..fiyat 3katindan daha fazla!!
Yakin zamanda yaptiran var mi? Fiyat sorusturan veya?
www.motojektif.com
mart-nisan aylarında geldi bu zam.Bende 42Liraya yaptırmıştım şubatda yenilencek benimde 150tl civarı çıkacak :/
Bakim konuusunda 3000kmde yağ değiş diyen servis bence ticari bir hareketden başka birşey değildir.Kimi Servisler 12.000km'de gösteren kitapcıga mok atıyorlarmış yok yanlış basılmış etmiş diye hea honda öyle bir hata yapıcak tabi tabi
1000 6000 12.000 bakim yaptım sıkıntısız biniyorum.Artık motosikletler uzun bakım aralıklarında yapılmaya başlandı çunku teknolojileri gelişti.
3000km bir yağ için hiçbirşey.
aynen 4000 km izmirde yukselis goturdum yag degisimi icinn israr ettim degistirdiler temizdi hakkatenn.zincir yaglama isini sık tutun ama
izmirde 113 tl sigorta parasi aldilar sehirden sehirede fark ediyor biliyosunuzdur
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:14 ----------
izmirde yükseliş yetkili servis diye gittim. Servis ilgisiz çırak yag değiştirdi yag filtresi felan değiştirmediler yağ değişimine 40 tl periyodik bakım 50 (ki hiç bişeye bakmadılar motorun başındaydım) kdv felan 107 tl bakım ücreti çıkardılar.verdim çıraklardan birine lastiklerini havasını kontrol ettirdim dışarda doldurayım dedi içeri tekrar sokmasın diye peşinden gittim yolda motoru kesiciye soktu lale. tavsiyem başka yetkili servis bulun izmirde.bayraklı yükseliş olmasın ama
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:28 ----------
izmirde yükseliş yetkili servis diye gittim. Servis ilgisiz çırak yag değiştirdi yag filtresi felan değiştirmediler yağ değişimine 40 tl periyodik bakım 50 (ki hiç bişeye bakmadılar motorun başındaydım) kdv felan 107 tl bakım ücreti çıkardılar.verdim çıraklardan birine lastiklerini havasını kontrol ettirdim dışarda doldurayım dedi içeri tekrar sokmasın diye peşinden gittim yolda motoru kesiciye soktu lale. tavsiyem başka yetkili servis bulun izmirde.bayraklı yükseliş olmasın ama
o fiyatı aldığınız sigortacı afedersiniz ama ne sattığını bilmiyormuş.
abim sigortacı maltepe bağdat caddesi ariş sigortada calışıyor
şöyle anlatayım kasko olsa dediği gibi marka model kullanan kişinin yaşı o yılki kaza oranı o model motorun ne kadar kaza yaptığına kadar herşeyi dikkate alıyorlar bu iş için bir bilim bir üniversite bölümü var (aktüerya)
trafik sigortası şöyle oluyor otomobil motosiklet o bu fark etmez yaşadığınız il (daha doğrusu motorun plakasının bağlı olduğu) ve sizin yaşınıza bağlıdır
trafik sigortası sıfır alınan her motorda goldving de alsan 40-60 arası çıkar otomobildede öyledir sıfır araba ve motorda kaza riskini az görüyor firmalar mantık bu (kaskodada aynı şekilde) yani anlayacağınız sıfır olan motora yapılan trafik poliçesi fiyatıyla 2. yıla yapılanı kıyaslama yapmayınız ama dediğiniz olaya 2. yılla 3. yıl arasında olsa haklısınız kesinlikle
şöyle anlatayım biz istanbulda cbf 150 ye 140 lira trafik sigortası öderken (2.yıl) aynı zamanda aynı özellikte manisa plaka yine istanbulda ikamet etsin sahibi fark etmiyor 55 liraya yaptırıyor =) umarım bu saçma sistemi anlatabilmiştir
bu konuda http://www.arissigorta.com/ sitesinden ulaşabilir veya telefon ile ali murat bağcı (abim gibidir) her sorunuz ve sorununuzda yardımcı olur
iyi geceler...
şuan 20 yaşındayım 13 yaşımdan beri babamın motorlarını kullanıyorum ehliyet var 4 yıldırda kendi kanuni 125 lik motorumuz var onu kullanıyorum ilk motorum değil anlıcağın ama tabi ekonomik olsa iyi olur üniversite okuyorum da boşta kalan zamanlarımda çalıştığım parayla alıcam
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:32 ----------
tabi 2 yıldır ehliyetli olarak kullanıyorum ondan öncesi köye gittiğimizde ve kısa mesafelerde buralarda.ehliyeti aldığımdan beri aktif olarak okula gidip gelirken kullanıyorum
1 Aylık CBR250R kullanıcısıyım. Yardım ve bilgi konusunda umarım bir şeyler paylaşabiliriz. Herkese merhaba,kazasız belasız sürüşler..
Selam millet ne var ne yok , uzun zamandır yokum askerlik devam , kismetse 25 güne çıkıyorum. Valla zor ismis bu askerlik neyse yeni sezona fazlasıyla yetişiyorum. Kendinize dikkat edin görüşmek üzere..
6000kmde gittiysen yağ filtresi değiştirilmiyor 12.000 kmde yağ + yağ filtresi değişiyor.
ama 10 lira mı 15liramı ne değişmesini istiyorum dersen değiştirirler.
İstanbulda Konşuk motor yağ değişimlerine işçilik ücreti almıyor yağ değişimine gidicek olan arkadaş varsa oraya gitmesini tavsiye ederim.Tüm servislerden 6000 bakımı için 110-160 lira arası fiyat aldım.Konşukta 50 Liraya hallettik
Dostum aslinda mevzu para degil benim icin iscilik kalitesi ne fren ne debriyaj kontrolu baktilar ustelikde genel bi kontrol yapin demistim bunun uzerine cirak lastik hava basma bahanesine motoru disarda kesiciye soktuya (motor 2 aydir bende bi kere bile yapmadim) deli etti benii
bişey sorucam arkadaşlar hızlı bir şekilde yavaşlamak için ön freni sıkarken falan yol tutuşu nasıl motorun? şuan kanuni 125 lik motor kullanıyorum fakat ön frene korkumdan basamıyorum çok hassas bi çizgi var birazcık fazla bastığımda direk ön fren kilitleniyor gibi oluo ön lastik kaymaya başlıo ön fren konusunda nasıl yani motor ve frenlemede?
2 Teker bir başka !
senın ayarlarına baglı.cbr'a ozgu bısey degıl.fabrıkasyon ayarlarda genelde on fren kıtleme tehlıkesı vardır panık fren yaparsan.ben mesela ılk motorum oldugu ıcın on frenı kıstırdım.belırlı bır suratten sonra,sonuna kadar bassamda kıtlemıyor mesela tabı bu sefer de fren mesafesı artıyor dogal olarak. secım senın.
kısma olayını nasıl yapabiliriz peki kendimiz yapabilirmiyiz cbr alıncaya kadar idare etmem lazım ama düşük hızlarda bile güven vermio bana çift fren kullanamıyorum korkudan buda sadece arka frenle çok uzatıo durma mesafesini
2 Teker bir başka !
frenlemede çift fren kullanmaya çalış ani zamanlarda sana arka firen yetmeyebilir kombine fren yapman lazım, korkma olayıda geçiyo biyerde artık istemsiz çift fren kullanıyosun alışıyosun biyerden sonra
diyeceğim o ki korkuyorum çift frenden diye geçiştirme, kazasız sürüşler ;)
'' hayat ancak ölümle yüzyüze gelince anlam kazanır. ''
korkum kitlenio olmasından dolayı normalde kullanmaya çalışıyorum zaten ama mecbur kalmadıkça kullanmıyorum özellikle takip mesafesini fazla tutuyorum falan.çünkü kilitlenmeden tutma olayı çok hassas bçok çok hafif basınca tamam brzcık fazla sıkınca kaymaya başlıo ön ki bu şeklde bi keresinde üzerinden attı. allahtan max 20 le falan gidiodum hızım yoktu bişey olmadı.eğer fren tutma olayıyla ilgili ayar yapabiliosak nasıl yapabileceğim konusunda yardımcı olabilirseniz sevinirim biraz daha zor kilitlencek şekilde ayarlayayım cbr'ımı alıncaya kadar
2 Teker bir başka !
Şu an bu konu içerisinde 20 kullanıcı var. (0 üye ve 20 misafir)