Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Honda CBR 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #10741

    Üyelik
    01 Nisan 2012
    Alıntı sedat_57 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sizinde batıl inançlarınız varmı.. Bende mesela sık sık yıkamam 4-5 ayda bir..motor parladığı zaman kesin nazar değer düşerim hep başıma gelmiştir..
    Batıl inancım yok da 3 bin km'deyken köpüklü tazyikli su ile motoru ilk kez yıkattıktan sonra serviste yağ değiştirdim, çıkışında 1 km gittim ve ilk kazamı yaptım . Önümdeki araç sağa ani çıkıp frene abanınca ben de haliyle fren yaptım ama duramayıp, frenleme sonrası devrildim, arabaya ön tekerim değdiği için dengemi bozmuştu. Ardından düşününce kesinlikle kötü frenleme yaptığımı düşünüyorum, artık panikten miydi yoksa yıkatınca birşeyler oldu bilemiyorum. Çünkü yıkayan adamın motordan anladığı yok, heryerine su ve köpük sıktı, ben de pek ses edemedim, ilk zamanlardı. İnançtan ziyade kötü tecrübe yani . Pis dursun, pislikten zarar gelmez .
    sedat_57 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #10742
    kindar_martı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2012
    Şehir
    sTaNbuL
    Motosikleti
    sym adx 125
    Alıntı seigen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Batıl inancım yok da 3 bin km'deyken köpüklü tazyikli su ile motoru ilk kez yıkattıktan sonra serviste yağ değiştirdim, çıkışında 1 km gittim ve ilk kazamı yaptım . Önümdeki araç sağa ani çıkıp frene abanınca ben de haliyle fren yaptım ama duramayıp, frenleme sonrası devrildim, arabaya ön tekerim değdiği için dengemi bozmuştu. Ardından düşününce kesinlikle kötü frenleme yaptığımı düşünüyorum, artık panikten miydi yoksa yıkatınca birşeyler oldu bilemiyorum. Çünkü yıkayan adamın motordan anladığı yok, heryerine su ve köpük sıktı, ben de pek ses edemedim, ilk zamanlardı. İnançtan ziyade kötü tecrübe yani . Pis dursun, pislikten zarar gelmez .
    geçmiş olsun.kirlendikçe yıkatıyordum ben. yıkamadan önce elemanlar motorun bazı yerlerine su geçirmez sprey sıkıyordu. sonra yıkıyordu. direk olarak ta tazyikli suyu basmıyordu. lastiklere de siyah görünmesi için sürdükleri şeylerden motoru kaydırır diye kesinlikle sürmüyorlardı.

    bu arada pis duran yerler güneş altında motorun bir parçası haline geliyor. sittim sene çıkmıyor. makinaya yazık bea

  3. #10743
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Alıntı sedat_57 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sizinde batıl inançlarınız varmı.. Bende mesela sık sık yıkamam 4-5 ayda bir..motor parladığı zaman kesin nazar değer düşerim hep başıma gelmiştir..
    inan mak lazım.
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  4. #10744
    erro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    tracer 900
    Alıntı seigen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Batıl inancım yok da 3 bin km'deyken köpüklü tazyikli su ile motoru ilk kez yıkattıktan sonra serviste yağ değiştirdim, çıkışında 1 km gittim ve ilk kazamı yaptım . Önümdeki araç sağa ani çıkıp frene abanınca ben de haliyle fren yaptım ama duramayıp, frenleme sonrası devrildim, arabaya ön tekerim değdiği için dengemi bozmuştu. Ardından düşününce kesinlikle kötü frenleme yaptığımı düşünüyorum, artık panikten miydi yoksa yıkatınca birşeyler oldu bilemiyorum. Çünkü yıkayan adamın motordan anladığı yok, heryerine su ve köpük sıktı, ben de pek ses edemedim, ilk zamanlardı. İnançtan ziyade kötü tecrübe yani . Pis dursun, pislikten zarar gelmez .
    köpük kaydırmaz usta lastikleri..elbette yıkamadan sonra 1-2 km lastikler kuruyana kadar temkinli gitmek lazım...pis motora binmek hayatta içimden gelmiyo...özellikle grenaj olan yerlerin, göstergelrin tozlu olması...3-4 günde bir 5 litrelik suyu sabah binmeden önce döker bi de bezle silince cillop gibi çıkar motor...pislik enduroya yakışıyo..

  5. #10745
    jakiyamayess - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2007
    Motosikleti
    CBR 250r
    ben de çok sık yıkatmak isteyip yıkatamayanlardanım pislikler motorun bir parçası olmasın diye boya koruma yaptırdım. yıkattıktan sonra parlaklığını uzun süre koruması bir yana, pisliklerin boyaya zarar vermesini de engelliyor. hatta boya koruma çizilmesini de zorlaştırdığı için tank pad bile yapıştırmadım

  6. #10746

    Üyelik
    01 Nisan 2012
    En son üç hafta önce ikinci kere yıkattım. Hergün en az 60 km sürdüğüm için, aradan üç gün geçmedi eski haline döndü . Çok çabuk kirleniyor, yıkatmamamın bir sebebi de bu.

    @erro
    Lastik kaymadı zaten ama dediğim gibi frenleme mesafesi çok uzun sürdü, büyük ihtimal panik halinde frenleri yeterli güçte sıkamadım. Yine de fren diski veya kaliperinin yeni yıkanmış olmasının bir etkisi var mıydı diye düşünmeden edemiyorum.

  7. #10747
    brooklynnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2011
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    yeşil fıstık 300
    balatayi nasil yaktiniz ogrenebilir miyim merak ettigimden soruyorum

  8. #10748

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Alıntı seigen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lastik kaymadı zaten ama dediğim gibi frenleme mesafesi çok uzun sürdü, büyük ihtimal panik halinde frenleri yeterli güçte sıkamadım. Yine de fren diski veya kaliperinin yeni yıkanmış olmasının bir etkisi var mıydı diye düşünmeden edemiyorum.
    Sabun veya su kurumadıysa fren tutmaz zaten.

  9. #10749
    yashukawa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2011
    Şehir
    gaziantep
    Motosikleti
    Honda CBR 250r
    s.a. arkadaşlar elcik isteyen varmı? cbr'yi sattıktan sonra pişman oldum tekrar alırım dedim kış geldi bahara artıkk kazasız sürüşler dilerim hepinize
    http://www.motosiklet.net/forum/sati...ik-topuzu.html

  10. #10750
    hakanerdogan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2012
    Motosikleti
    DL1000A
    Alıntı brooklynnn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    balatayi nasil yaktiniz ogrenebilir miyim merak ettigimden soruyorum
    Şu sıralar sökülüyor balata

    Epey dik ve uzun bir yolda, Kızılay'da komünist kardeşler eylem yaptığı için trafikte kilitli kaldım, bir dolmuşçu üstüme sürdüğü için inip dövüştük biraz, sonra o gerginlik ile kavgada geçen zamandan ötürü önümüz boşaldı, birileri bizi ayırdıktan sonra bütün hıncımı gaz pedalına verdim, metrelerce kuyruğa "S" bendler çizdirerek kestire kestire çıktım, yol bitince 2. vitese almak istediğimde geçmedi, kilitlendi şanzıman yani 1. viteste takılı kaldım ve hemen ardına yavaşlayınca kokuyu aldım, aşağı bakınca da dumanları gördüm

    Biraz soğuttuktan sonra vites selektörünü tekmeleyerek yapışan baskıyı laaark diye ayırdım Kaçıra kaçıra ilerliyordu, nalet Honda değil mi, yolda bırakmadı, sonra manet çok boşladığı için biraz gerginleştirdim ama iç huzursuzluğu tabi, söktürüyorum şu an, çıkan şeye bakacağız, imkan olursa fotoğraflarım
    RuzgarSA bunu beğendi.

  11. #10751
    iguven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ekim 2011
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2015 MT-09 Tracer Race Blue :)
    Arkadaslar haftasonu 15000 bakimina gidecegim. En son 9000de bakim yaptirmistim

    Diger bakimlardan farkli olarak neler yapilmasi veya nelerin kontrol edilmesi gerekir sizce?
    Benim aklima gelenler:
    1) Buji omru?
    2) Fren Hidrolik sivilari (Sanki benim on frenin sivisi azaldi gibi)
    3) Zincir ve dislilerin omru
    4) Fren balatalarinin omru
    5) Debryaj balatasi omru

    Yukarida yazdiklarim nasil kontrol ediliyor veya edilebiliyor mu yada ne kadar omru kalmis anlasilabiliyor mu bir fikrim yok. Biri aydinlatirsa cok sevinirim.

  12. #10752
    kindar_martı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2012
    Şehir
    sTaNbuL
    Motosikleti
    sym adx 125
    Alıntı iguven adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaslar haftasonu 15000 bakimina gidecegim. En son 9000de bakim yaptirmistim

    Diger bakimlardan farkli olarak neler yapilmasi veya nelerin kontrol edilmesi gerekir sizce?
    Benim aklima gelenler:
    1) Buji omru?
    2) Fren Hidrolik sivilari (Sanki benim on frenin sivisi azaldi gibi)
    3) Zincir ve dislilerin omru
    4) Fren balatalarinin omru
    5) Debryaj balatasi omru

    Yukarida yazdiklarim nasil kontrol ediliyor veya edilebiliyor mu yada ne kadar omru kalmis anlasilabiliyor mu bir fikrim yok. Biri aydinlatirsa cok sevinirim.

    12bin devir çevirebilme kapasitesi olup ta 6000 km de bir servise giren supersport makinadan hayır gelmez. zaten senin makinanın bakıma ihtiyacı yok ki. özel üretimdir o. gittiği yere kadar kulllan at.
    kagy48 bunu beğendi.

  13. #10753
    iguven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ekim 2011
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2015 MT-09 Tracer Race Blue :)
    Alıntı kindar_martı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    12bin devir çevirebilme kapasitesi olup ta 6000 km de bir servise giren supersport makinadan hayır gelmez. zaten senin makinanın bakıma ihtiyacı yok ki. özel üretimdir o. gittiği yere kadar kulllan at.
    Neden hayir gelmesin ki? Bu motorun kitapciginda bakim araliklari kac bin biliyormusun sen? 12 bin kmde bir.
    Birseyi arastirinda yazin sallamayin hemen mesaneden.
    erro bunu beğendi.

  14. #10754
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    yağı sık sık kontrol edildikten sonra neden sorun olsun..alıştırdılar 2 binde bir servise gitmeye
    https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY

  15. #10755
    çelikatlı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2009
    Şehir
    ist..
    6bin km o devirleri çeviren motorun içinde çalışan 20tl lik yağ 6bin km sonra motorun içinde sidik olur. çıkan şeye bakarsanız artık yağ olmadığını zaten göreceksiniz.

  16. #10756

    Üyelik
    09 Ekim 2012
    mrb arkadaşlar . bu yazıyı yazarak aranıza katılmak için ilk adımı atmış bulunuyorum . Kendimi tanıtmak gerekirse adım mehmet Ailem Tekirdağda ben Sakaryada üniversitede okuyorum 21 yasındayım boyum 1.77 kilom 70. ilk adımı attım ama daha motor sahibi değilim . Aklımdaki motor honda cbr ama 125 cc mi yoksa 250 cc mi olmalı sizin düşüncelerinizi istiyorum. Motoru ayda bir uzun yolda yani tekirdağ sakarya arası ( 350 km ) kullanıcam ve şehir içinde . hız olarakta 120 - 130 giderim diye düşünüyorum sizce hangisi daha mantıklı bana yakıt maliyeti ne kadar olur. ayrıca kısın kullanırken çok sıkıntı yaşarmıyım düşüncelerinizi bekliyorum .

  17. #10757
    kindar_martı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2012
    Şehir
    sTaNbuL
    Motosikleti
    sym adx 125
    Alıntı iguven adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Neden hayir gelmesin ki? Bu motorun kitapciginda bakim araliklari kac bin biliyormusun sen? 12 bin kmde bir.
    Birseyi arastirinda yazin sallamayin hemen mesaneden.
    fabrikanın motor yağını test ettiği labaratuvar ortamını %100 tutturuyorsan kardeşim hiç düşünme. devam et.tekerin düz bassın.yolun açık olsun.

    Alıntı sedat_57 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yağı sık sık kontrol edildikten sonra neden sorun olsun..alıştırdılar 2 binde bir servise gitmeye
    sedat_57. bu mesajım sadece sanadır.

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...-nelerdir.html

    8ekim2008 saat 20:10 da neler dediğine bir bak kardeşim. ethemm76 da cevap yazmış üşenmemiş.


    saygılarımla.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:40 ----------

    Alıntı mehmet-çmr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    mrb arkadaşlar . bu yazıyı yazarak aranıza katılmak için ilk adımı atmış bulunuyorum . Kendimi tanıtmak gerekirse adım mehmet Ailem Tekirdağda ben Sakaryada üniversitede okuyorum 21 yasındayım boyum 1.77 kilom 70. ilk adımı attım ama daha motor sahibi değilim . Aklımdaki motor honda cbr ama 125 cc mi yoksa 250 cc mi olmalı sizin düşüncelerinizi istiyorum. Motoru ayda bir uzun yolda yani tekirdağ sakarya arası ( 350 km ) kullanıcam ve şehir içinde . hız olarakta 120 - 130 giderim diye düşünüyorum sizce hangisi daha mantıklı bana yakıt maliyeti ne kadar olur. ayrıca kısın kullanırken çok sıkıntı yaşarmıyım düşüncelerinizi bekliyorum .

    ailen motor sürmene izin verecekse eğer hyosung iyidir. GT 250 R . ikinci el al. düşsende çizsen de acıma motora. şekil olayı göreceli bir kavram ama daha kaslı durduğu için biraz da şeklin olur.

  18. #10758
    RuzgarSA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki ER6F
    Alıntı mehmet-çmr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    mrb arkadaşlar . bu yazıyı yazarak aranıza katılmak için ilk adımı atmış bulunuyorum . Kendimi tanıtmak gerekirse adım mehmet Ailem Tekirdağda ben Sakaryada üniversitede okuyorum 21 yasındayım boyum 1.77 kilom 70. ilk adımı attım ama daha motor sahibi değilim . Aklımdaki motor honda cbr ama 125 cc mi yoksa 250 cc mi olmalı sizin düşüncelerinizi istiyorum. Motoru ayda bir uzun yolda yani tekirdağ sakarya arası ( 350 km ) kullanıcam ve şehir içinde . hız olarakta 120 - 130 giderim diye düşünüyorum sizce hangisi daha mantıklı bana yakıt maliyeti ne kadar olur. ayrıca kısın kullanırken çok sıkıntı yaşarmıyım düşüncelerinizi bekliyorum .
    daha önceden motor tecrüben varsa senin için 250 cc lik bir motor daha uygun olacaktır çünkü 125 cc lik bir motor alırsan 350 km gibi bir yolu 120-130 km hızla gidebilmek için hep dip gaz yapman gerekecek ve hem hız hemde güç olarak bu uzun yolda sana güvenli ve yeterli gelmeyecektir.

  19. #10759
    erro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    tracer 900
    Alıntı kindar_martı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    fabrikanın motor yağını test ettiği labaratuvar ortamını %100 tutturuyorsan kardeşim hiç düşünme. devam et.tekerin düz bassın.yolun açık olsun.

    fabrika, zaten gerizekalı ya, bilmem kaç ülkede bütün motorların labaratuar ortamında sürüleceğini varsayarak o ifadeyi kitapçığa koymuş zaten...burada herkez zaten o km nin çok olduğunu konuştu, herkes 3000-4000 de bir değiştiriyo...6000 de çok değil bence...

  20. #10760

    Üyelik
    25 Mayıs 2011
    zincir disli takımı ve lastik değişince 0 gibi oldu. nasıl akıyo yolda süzülüyo cok fena :D


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 17 kullanıcı var. (0 üye ve 17 misafir)

Bu Konudaki Etiketler