Honda CBR 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
07 Ekim 2012, 20:00
#10741
Reklamlar
-
08 Ekim 2012, 04:46
#10742
seigen adlı üyeden alıntı
Batıl inancım yok da 3 bin km'deyken köpüklü tazyikli su ile motoru ilk kez yıkattıktan sonra serviste yağ değiştirdim, çıkışında 1 km gittim ve ilk kazamı yaptım
. Önümdeki araç sağa ani çıkıp frene abanınca ben de haliyle fren yaptım ama duramayıp, frenleme sonrası devrildim, arabaya ön tekerim değdiği için dengemi bozmuştu. Ardından düşününce kesinlikle kötü frenleme yaptığımı düşünüyorum, artık panikten miydi yoksa yıkatınca birşeyler oldu bilemiyorum. Çünkü yıkayan adamın motordan anladığı yok, heryerine su ve köpük sıktı, ben de pek ses edemedim, ilk zamanlardı. İnançtan ziyade kötü tecrübe yani
. Pis dursun, pislikten zarar gelmez
.
geçmiş olsun.kirlendikçe yıkatıyordum ben. yıkamadan önce elemanlar motorun bazı yerlerine su geçirmez sprey sıkıyordu. sonra yıkıyordu. direk olarak ta tazyikli suyu basmıyordu. lastiklere de siyah görünmesi için sürdükleri şeylerden motoru kaydırır diye kesinlikle sürmüyorlardı.
bu arada pis duran yerler güneş altında motorun bir parçası haline geliyor. sittim sene çıkmıyor. makinaya yazık bea
-
08 Ekim 2012, 08:08
#10743
sedat_57 adlı üyeden alıntı
sizinde batıl inançlarınız varmı.. Bende mesela sık sık yıkamam 4-5 ayda bir..motor parladığı zaman kesin nazar değer düşerim hep başıma gelmiştir..
inan mak lazım.
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
08 Ekim 2012, 10:12
#10744
seigen adlı üyeden alıntı
Batıl inancım yok da 3 bin km'deyken köpüklü tazyikli su ile motoru ilk kez yıkattıktan sonra serviste yağ değiştirdim, çıkışında 1 km gittim ve ilk kazamı yaptım
. Önümdeki araç sağa ani çıkıp frene abanınca ben de haliyle fren yaptım ama duramayıp, frenleme sonrası devrildim, arabaya ön tekerim değdiği için dengemi bozmuştu. Ardından düşününce kesinlikle kötü frenleme yaptığımı düşünüyorum, artık panikten miydi yoksa yıkatınca birşeyler oldu bilemiyorum. Çünkü yıkayan adamın motordan anladığı yok, heryerine su ve köpük sıktı, ben de pek ses edemedim, ilk zamanlardı. İnançtan ziyade kötü tecrübe yani
. Pis dursun, pislikten zarar gelmez
.
köpük kaydırmaz usta lastikleri..elbette yıkamadan sonra 1-2 km lastikler kuruyana kadar temkinli gitmek lazım...pis motora binmek hayatta içimden gelmiyo...özellikle grenaj olan yerlerin, göstergelrin tozlu olması...3-4 günde bir 5 litrelik suyu sabah binmeden önce döker bi de bezle silince cillop gibi çıkar motor...pislik enduroya yakışıyo..
-
08 Ekim 2012, 11:12
#10745
ben de çok sık yıkatmak isteyip yıkatamayanlardanım pislikler motorun bir parçası olmasın diye boya koruma yaptırdım. yıkattıktan sonra parlaklığını uzun süre koruması bir yana, pisliklerin boyaya zarar vermesini de engelliyor. hatta boya koruma çizilmesini de zorlaştırdığı için tank pad bile yapıştırmadım
-
08 Ekim 2012, 11:28
#10746
En son üç hafta önce ikinci kere yıkattım. Hergün en az 60 km sürdüğüm için, aradan üç gün geçmedi eski haline döndü . Çok çabuk kirleniyor, yıkatmamamın bir sebebi de bu.
@erro
Lastik kaymadı zaten ama dediğim gibi frenleme mesafesi çok uzun sürdü, büyük ihtimal panik halinde frenleri yeterli güçte sıkamadım. Yine de fren diski veya kaliperinin yeni yıkanmış olmasının bir etkisi var mıydı diye düşünmeden edemiyorum.
-
08 Ekim 2012, 15:26
#10747
balatayi nasil yaktiniz ogrenebilir miyim merak ettigimden soruyorum
-
08 Ekim 2012, 16:19
#10748
seigen adlı üyeden alıntı
Lastik kaymadı zaten ama dediğim gibi frenleme mesafesi çok uzun sürdü, büyük ihtimal panik halinde frenleri yeterli güçte sıkamadım. Yine de fren diski veya kaliperinin yeni yıkanmış olmasının bir etkisi var mıydı diye düşünmeden edemiyorum.
Sabun veya su kurumadıysa fren tutmaz zaten.
-
08 Ekim 2012, 16:48
#10749
s.a. arkadaşlar elcik isteyen varmı? cbr'yi sattıktan sonra pişman oldum tekrar alırım dedim kış geldi bahara artıkk kazasız sürüşler dilerim hepinize
http://www.motosiklet.net/forum/sati...ik-topuzu.html
-
08 Ekim 2012, 17:32
#10750
brooklynnn adlı üyeden alıntı
balatayi nasil yaktiniz ogrenebilir miyim merak ettigimden soruyorum
Şu sıralar sökülüyor balata
Epey dik ve uzun bir yolda, Kızılay'da komünist kardeşler eylem yaptığı için trafikte kilitli kaldım, bir dolmuşçu üstüme sürdüğü için inip dövüştük biraz, sonra o gerginlik ile kavgada geçen zamandan ötürü önümüz boşaldı, birileri bizi ayırdıktan sonra bütün hıncımı gaz pedalına verdim, metrelerce kuyruğa "S" bendler çizdirerek kestire kestire çıktım, yol bitince 2. vitese almak istediğimde geçmedi, kilitlendi şanzıman yani 1. viteste takılı kaldım ve hemen ardına yavaşlayınca kokuyu aldım, aşağı bakınca da dumanları gördüm
Biraz soğuttuktan sonra vites selektörünü tekmeleyerek yapışan baskıyı laaark diye ayırdım Kaçıra kaçıra ilerliyordu, nalet Honda değil mi, yolda bırakmadı, sonra manet çok boşladığı için biraz gerginleştirdim ama iç huzursuzluğu tabi, söktürüyorum şu an, çıkan şeye bakacağız, imkan olursa fotoğraflarım
-
08 Ekim 2012, 19:57
#10751
Arkadaslar haftasonu 15000 bakimina gidecegim. En son 9000de bakim yaptirmistim
Diger bakimlardan farkli olarak neler yapilmasi veya nelerin kontrol edilmesi gerekir sizce?
Benim aklima gelenler:
1) Buji omru?
2) Fren Hidrolik sivilari (Sanki benim on frenin sivisi azaldi gibi)
3) Zincir ve dislilerin omru
4) Fren balatalarinin omru
5) Debryaj balatasi omru
Yukarida yazdiklarim nasil kontrol ediliyor veya edilebiliyor mu yada ne kadar omru kalmis anlasilabiliyor mu bir fikrim yok. Biri aydinlatirsa cok sevinirim.
-
08 Ekim 2012, 20:29
#10752
iguven adlı üyeden alıntı
Arkadaslar haftasonu 15000 bakimina gidecegim. En son 9000de bakim yaptirmistim
Diger bakimlardan farkli olarak neler yapilmasi veya nelerin kontrol edilmesi gerekir sizce?
Benim aklima gelenler:
1) Buji omru?
2) Fren Hidrolik sivilari (Sanki benim on frenin sivisi azaldi gibi)
3) Zincir ve dislilerin omru
4) Fren balatalarinin omru
5) Debryaj balatasi omru
Yukarida yazdiklarim nasil kontrol ediliyor veya edilebiliyor mu yada ne kadar omru kalmis anlasilabiliyor mu bir fikrim yok. Biri aydinlatirsa cok sevinirim.
12bin devir çevirebilme kapasitesi olup ta 6000 km de bir servise giren supersport makinadan hayır gelmez. zaten senin makinanın bakıma ihtiyacı yok ki. özel üretimdir o. gittiği yere kadar kulllan at.
-
08 Ekim 2012, 22:38
#10753
kindar_martı adlı üyeden alıntı
12bin devir çevirebilme kapasitesi olup ta 6000 km de bir servise giren supersport makinadan hayır gelmez. zaten senin makinanın bakıma ihtiyacı yok ki. özel üretimdir o. gittiği yere kadar kulllan at.
Neden hayir gelmesin ki? Bu motorun kitapciginda bakim araliklari kac bin biliyormusun sen? 12 bin kmde bir.
Birseyi arastirinda yazin sallamayin hemen mesaneden.
-
08 Ekim 2012, 22:45
#10754
yağı sık sık kontrol edildikten sonra neden sorun olsun..alıştırdılar 2 binde bir servise gitmeye
https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY
-
08 Ekim 2012, 23:01
#10755
6bin km o devirleri çeviren motorun içinde çalışan 20tl lik yağ 6bin km sonra motorun içinde sidik olur. çıkan şeye bakarsanız artık yağ olmadığını zaten göreceksiniz.
-
09 Ekim 2012, 02:27
#10756
mrb arkadaşlar . bu yazıyı yazarak aranıza katılmak için ilk adımı atmış bulunuyorum . Kendimi tanıtmak gerekirse adım mehmet Ailem Tekirdağda ben Sakaryada üniversitede okuyorum 21 yasındayım boyum 1.77 kilom 70. ilk adımı attım ama daha motor sahibi değilim . Aklımdaki motor honda cbr ama 125 cc mi yoksa 250 cc mi olmalı sizin düşüncelerinizi istiyorum. Motoru ayda bir uzun yolda yani tekirdağ sakarya arası ( 350 km ) kullanıcam ve şehir içinde . hız olarakta 120 - 130 giderim diye düşünüyorum sizce hangisi daha mantıklı bana yakıt maliyeti ne kadar olur. ayrıca kısın kullanırken çok sıkıntı yaşarmıyım düşüncelerinizi bekliyorum .
-
09 Ekim 2012, 03:51
#10757
iguven adlı üyeden alıntı
Neden hayir gelmesin ki? Bu motorun kitapciginda bakim araliklari kac bin biliyormusun sen? 12 bin kmde bir.
Birseyi arastirinda yazin sallamayin hemen mesaneden.
fabrikanın motor yağını test ettiği labaratuvar ortamını %100 tutturuyorsan kardeşim hiç düşünme. devam et.tekerin düz bassın.yolun açık olsun.
sedat_57 adlı üyeden alıntı
yağı sık sık kontrol edildikten sonra neden sorun olsun..alıştırdılar 2 binde bir servise gitmeye
sedat_57. bu mesajım sadece sanadır.
http://www.motosiklet.net/forum/moto...-nelerdir.html
8ekim2008 saat 20:10 da neler dediğine bir bak kardeşim. ethemm76 da cevap yazmış üşenmemiş.
saygılarımla.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:40 ----------
mehmet-çmr adlı üyeden alıntı
mrb arkadaşlar . bu yazıyı yazarak aranıza katılmak için ilk adımı atmış bulunuyorum
. Kendimi tanıtmak gerekirse adım mehmet Ailem Tekirdağda ben Sakaryada üniversitede okuyorum 21 yasındayım boyum 1.77 kilom 70. ilk adımı attım ama daha motor sahibi değilim . Aklımdaki motor honda cbr ama 125 cc mi yoksa 250 cc mi olmalı sizin düşüncelerinizi istiyorum. Motoru ayda bir uzun yolda yani tekirdağ sakarya arası ( 350 km ) kullanıcam ve şehir içinde . hız olarakta 120 - 130 giderim diye düşünüyorum sizce hangisi daha mantıklı bana yakıt maliyeti ne kadar olur. ayrıca kısın kullanırken çok sıkıntı yaşarmıyım düşüncelerinizi bekliyorum .
ailen motor sürmene izin verecekse eğer hyosung iyidir. GT 250 R . ikinci el al. düşsende çizsen de acıma motora. şekil olayı göreceli bir kavram ama daha kaslı durduğu için biraz da şeklin olur.
-
09 Ekim 2012, 09:42
#10758
mehmet-çmr adlı üyeden alıntı
mrb arkadaşlar . bu yazıyı yazarak aranıza katılmak için ilk adımı atmış bulunuyorum
. Kendimi tanıtmak gerekirse adım mehmet Ailem Tekirdağda ben Sakaryada üniversitede okuyorum 21 yasındayım boyum 1.77 kilom 70. ilk adımı attım ama daha motor sahibi değilim . Aklımdaki motor honda cbr ama 125 cc mi yoksa 250 cc mi olmalı sizin düşüncelerinizi istiyorum. Motoru ayda bir uzun yolda yani tekirdağ sakarya arası ( 350 km ) kullanıcam ve şehir içinde . hız olarakta 120 - 130 giderim diye düşünüyorum sizce hangisi daha mantıklı bana yakıt maliyeti ne kadar olur. ayrıca kısın kullanırken çok sıkıntı yaşarmıyım düşüncelerinizi bekliyorum .
daha önceden motor tecrüben varsa senin için 250 cc lik bir motor daha uygun olacaktır çünkü 125 cc lik bir motor alırsan 350 km gibi bir yolu 120-130 km hızla gidebilmek için hep dip gaz yapman gerekecek ve hem hız hemde güç olarak bu uzun yolda sana güvenli ve yeterli gelmeyecektir.
-
09 Ekim 2012, 09:53
#10759
kindar_martı adlı üyeden alıntı
fabrikanın motor yağını test ettiği labaratuvar ortamını %100 tutturuyorsan kardeşim hiç düşünme. devam et.tekerin düz bassın.yolun açık olsun.
fabrika, zaten gerizekalı ya, bilmem kaç ülkede bütün motorların labaratuar ortamında sürüleceğini varsayarak o ifadeyi kitapçığa koymuş zaten...burada herkez zaten o km nin çok olduğunu konuştu, herkes 3000-4000 de bir değiştiriyo...6000 de çok değil bence...
-
09 Ekim 2012, 11:26
#10760
zincir disli takımı ve lastik değişince 0 gibi oldu. nasıl akıyo yolda süzülüyo cok fena :D
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 17 kullanıcı var. (0 üye ve 17 misafir)
Bu Konudaki Etiketler