fark edilmek açısından egsoz sadece fark edilip küfür yemeye yarar bence ayrıca performans artışı anlaşılmaz bile tek silindir 26 hp motorda artsa ne kadar artacak
İkincilik kaybedenler içindir...
akrapovıc 2brothers yoshımura tıger vs gibi buyuk markaların dahi senelerce arastırdıgı uzerınde onlarca muhendısın kafa patlattıgı seye oturdugun yerden "takılmaz" demen benı benden aldı gercekten
sımdı anlayacagınız DILDE acıklayayım ;)
1. 2teker 4teker farketmez. aracınıza yaptıgınız performans eklerının etkılerı sadece bg ıle olculmez. yani 1-1.5 bg ıcın egzoz takmaya deger mi,o motorun canı neki gibi cumlelerı bıraz bılgı eksıklıgı olarak goruyorum. sonucta sızın motorunuzun max gucune sız 1bg bıle katkı yapsanız dahi 25te1 yanı yaklasık %4-5 katkı saglamıs oluyorsunuz.ha bunu benım popom anlayamaz dıyorsanız buna bısey dıyemem ama ust devırlerdekı yırtılma ve rahatlama (ozellıkle essek olusu orjınal egzozun ıcındekı katalıtık-kılcık cıktıktan sonrakı...) farkedılır duzeydedır her zaman. bu atmosferık motorlarda dahı hıssedılır , turboda oha olursunuz farka. alt devırlerdekı backpressure dustugu ıcın bıraz bayılır ama ust devırler cosar.bu na (atmosferık motorlar) ıcın her daım boyledır.
2. ses olayını soylemıssınız. orjınal egzozun rolantısı 10db dır heralde onu gectım redlıne a kadar gelmeden motor ben burdayım demıyor maalesef. bolt-on egzozlar ıle aragazlarınız ve yuksek devırlerınız farkedılmenızı saglıyor.bunun artısını trafıkte tecrube edersınız zaten. bu onemlı bısey zıra cogu pozısyonda aragaz ıle cok ses cıkartan mınıbus-kamyon-tır vb lerıne dahı kendımı yuksek hızlarda gosterebılıyorum.
3. sesın guzellıgı cırkınlıgı elbette zevk meselesı.ben aragazlarımı ve yuksek devırlerımı sevıyorum.pancar motor rolantım de orjınalden ıyıdır dıye dusunuyorum.cbr alma-bınme dusuncem devır cevırmek ve cıgırtkan bır ses cıkarmak.bunu da cok dusuk yakıt tuketımı-amortısman ıle saglıyor suan. 2sılındıre bıle takılmaz da bıraz komık olmus.senın ıtalyanlardan haberın yok sanırım gunaydın canım kardesım.
performans konusunda bence fazla iyimsersin orjinali 26 hp olan bir motor egsozla ne kadar güçlenecek?
0-100 hızlanması kaç saniye değişecek?
benzin sarfiyatı ne kadar artacak?
kullanan kişinin aman yarabbim bu ne artış demeyeceğini sende tahmin etmişsindir. büyük hacimli 2 - 3 - 4 - 6 silindir motor olsa bir derece dicem ama 250 cc tek silindire ne takarsan tak performans işi yalan olur
İkincilik kaybedenler içindir...
Aksesuar işi renk, keyif işidir karışılmaz. Tercihen ben bu motora bir şey yaptırmam açıkcası. Eksoz kesinlikle fark yaratır ama elektronik ateşlemeli olduğu için beyinle oynamak gerekebilir. tek silindirli süpermoto eksozları bence güzel olabilir. Tigerda fena değildi hani üzerindekinden iyidir.
Ben kaska monta para veririm oda ayrı. Param olsa hemen bir mont daha alacam.
Two bros dyno testlerine göre (http://www.twobros.com/Cust_Service/..._SO_No-Tip.pdf) tekerlekteki güç maks. 23,01 hp, slip-on egzozu power commander olmadan takarsanız 24,44 hp'ye çıkıyor bu. En yüksek güçteki artış %6,2.
Bir diğer artısı dyno grafiğine bakarsanız 4 bin - 5 bin devirde güçteki yüzdesel artış %10-16 arasında. En fark edilir değişiklik ilk hızlanma anındaki gücü.
Bunun dışında 6,8 kg'lik egzoz 2,27 kg'ye düşüyor. 3'te biri. Bu sayede gücün ağırlığa oranı biraz artıyor. Bu da hızlanması için önemli bir etki.
Sesi 8-10 dB fazla 4200 rpm'de, yukarılara çıkınca hele yırtınıyor . Küfür yemek mesele değil, sesi duyup yola atılmaktan vazgeçiyor insanlar. High-viz yeleğimle birlikte trafikte fark edilebilirliğin artması için oldukça önemli bir etken bence.
Son olarak da görüntüsü, stock egzoz beğenmeme rağmen, two bros'un görüntüsüne hastayım .
Ayrıca Benzin sarfiyatında artış olmuyor çünkü benzin zamanlaması aynı, hatta güçlendiği için daha düşük devir yetiyor, bu da daha az benzin harcaması demek .
0-100 kac SANIYE degısecek sorusu benım ıcın bu ıs TAMAMdır oldu hehe tamam kardesım sen takma. 600luge tak 0-100un 3sanıye ıyılesır. 0sn de 100 yaparsın
benzın sarfıyatı owww ses cıkıyo LA bundan dıye her kosebasında apacı gıbı sıkarsan elbette artar ama bunun egzoz ıle bır alakası yoktur zıra motorun egzoz gazı cıkısı rahatlaması daha fazla hava gırısı*cıkısı saglayacagından ıyı bır devır bandı yakalayarak dusebılır bıle...
+seıgenın dedıgı gıbı agırlık olayı da var. orjınal egzoz 7.5kg cıvarında, 1.5kg carbon tıger. bunun testı youtube da mevcut. gorerek ogrenme yetısıne sahıp ısenız , bakabılırsınız. 6kg luk bır fark da 160kg luk bır motorda farkeder.he farketme olayını her modıfıyede owww ne olmus la bu dıye dusunmeyın. hıcbır tasıtta hızlanmalarda extreme modıfıyeler dısında kafanız arkaya dogru gıtmez kolay kolay. bu yuzden dyno testlerı-yol testlerı yapılır.
İkincilik kaybedenler içindir...
ozur dılerım ama zaten tartısma/munazara bır konuda bılgılı 2 veya daha fazla ınsan arasında olur.
beyler performans çok umrumda değil de millet beni görsün bana yeter. bursada olduğum için tiger alıcam büyük ihtimalle. ama db killer vermiyorlar galiba o nasıl olacak?
ıyı bır egzozcu ıc capına gore ozel cnc de dokum yaptırıyor. vıda vs de olmadıgı ıcın ıc dısına zarar gelmıyor. dıfuzor etkısı yarattıgı ıcın ses hafıf kısalıyor ve patırdalamalı oluyor. sana zaten bu sekılde ses nasıl vs dıye de sorar yaptıktan sonra,ona gore degısımler yapar ve en sonunda ıcıne cakar. 100lıra cıvarı tutması gerek fazlasını verme ;)
Siz cbr 250 tipinde bir motorun sadece honda da mı olduğu düşünüyorsunuz
http://zjjiajue.en.alibaba.com/produ...OTRAC_250.html
Resim fotoşop . Motrac 250, Türkiye'ye getirdikleri şu Bumoto 250'linin aynısıymış . Ama bu Çinlilerden korkulur.
peki slip-onlarda enjeksiyon ayarlarıyla oynamak gerekiyor mu?
Arkadaşlar en son motora Motul'ün zincir yağı ve temizleme spreyini aldıktan sonra daha bakımına kadar para harcamam derken ani bir karar ile lastikleri değiştirmeye kalkışıyorum sanırım. Gerçekten memnun değilim, ya da ben kullanamıyorum doğru düzgün, biraz sert ve fevri kullandığım kabulü altında IRC'lere çamur atmadan yeni bir çift lastik alacağım sanırım. İlkin egzost vardı kafamda ama lastik benim için daha elzem şu an.
Sizlere sorum bu CBR 250R milletine en iyi, en kolay ve en randımanlı hangi lastiği takalım?
Michelin Pliot Activ diye bir lastik var, fakat ne yazık ki hiç malumatım yok motorsiklet lastikleri hakkında. Başka marka model öneriniz varsa memnun kalırım, ayrıca arkaya 150 taban lastik sığabiliyor mu? 1 cm büyüteyim diyorum almışken...
Birebir aynı ölçüdeki lastiklere geçen gün baktım. Michelin Pilot Activ, Pirelli Sport Demon, Pirelli Diablo Rosso 2 ve Metzeler Lasertec var. Dunlop ve Bridgestone güncellememiş, o yüzden uygun lastik hangisi göremedim. 150mm yapmayı da tercih etmediğim için üreticilerin önerdiği lastiklere baktım sadece.
Belki 15 binde ben de değiştirmeyi düşünüyorum, aklımda Metzeler Lasertec vardı ama lastik deseni iyi değil dedi servistekiler, bilemedim. Pirelli Diablo Rosso 2 alacağım galiba. Daha 4 bin km var, onu da havalar bozulunca değiştiririm, yağmur performansının iyi olduğu söyleniyor.
Motorun acemisiyim ama gördüğüm kadarı ile ön lastik birebir aynı ölçü olmalı gibi epey dar ön tarafları
Arka lastiğe de hani azıcık daha hoş dursun, cepten 5 çıkmışken 1'e bakmayım 150 alayım diyorum. Son incelemelerime göre Michelin Pilot Road 2CT epey methiyeli bir lastik görünümünde. Fakat dediğiniz Pirelli hakkında fikrim yok.
Benim için önemli olan ömür, dayanıklılıktan öte katiyyetle "tutunma" olduğundan otomobil tecrübelerimden de bildiğim kadarı ile Michelin hep yumuşak hamuru ile tutungan bir lastik olmuştur.
Bakalım, tavsiyelerinizi değerlendirip, araştırıp lastikleri cidden değiştireceğim...
Şu an bu konu içerisinde 29 kullanıcı var. (0 üye ve 29 misafir)