Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Honda CBR 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #9501
    Pain - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 1000 RR
    Alıntı Kaan88 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tek silindirli bir makineye egzoz takılmaz hatta çift silindire dahi takılmaz ninja 250 ye takan arkadaslarada söyledim bunların gücü ne ki egzoz takıyorsunuz ama zevksel mesele yinede bir performans artısı yada ses bekleme sonucta ses pat pat diye geliyor olur 600 luk rr altında ona tak 1 sey demem

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:25 ----------

    bu arada ne zaman toplanıp cıkıyoruz gezmeye gebze motor klubunu pazartesi iftarı var gidelim diyorum
    Dün gece:D


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #9502
    erro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    tracer 900
    Alıntı Kaan88 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tek silindirli bir makineye egzoz takılmaz hatta çift silindire dahi takılmaz ninja 250 ye takan arkadaslarada söyledim bunların gücü ne ki egzoz takıyorsunuz ama zevksel mesele yinede bir performans artısı yada ses bekleme sonucta ses pat pat diye geliyor olur 600 luk rr altında ona tak 1 sey demem[COLOR="Silver"]
    ben de o şekilde düşünüyodum ama sesi bence çok daha iyi oluyo egzosla...egzos olayı sadece işitsel olarak işe yarıyodur bence bu motorda...

  3. #9503
    HaydarBıçak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2011
    Şehir
    İstanbul - Ümraniye
    Motosikleti
    cbr125r
    fark edilmek açısından egsoz sadece fark edilip küfür yemeye yarar bence ayrıca performans artışı anlaşılmaz bile tek silindir 26 hp motorda artsa ne kadar artacak
    İkincilik kaybedenler içindir...

  4. #9504
    wolrath - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Şehir
    istanbul / maltepe
    Motosikleti
    pani / 3colore
    Alıntı erro adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorun canı ne ki üst devirinde ne performansı beklemek lazım...yani bir egzos ne kadar performans katabilir bu motora...
    Alıntı Kaan88 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tek silindirli bir makineye egzoz takılmaz hatta çift silindire dahi takılmaz ninja 250 ye takan arkadaslarada söyledim bunların gücü ne ki egzoz takıyorsunuz ama zevksel mesele yinede bir performans artısı yada ses bekleme sonucta ses pat pat diye geliyor olur 600 luk rr altında ona tak 1 sey demem[COLOR="Silver"]
    akrapovıc 2brothers yoshımura tıger vs gibi buyuk markaların dahi senelerce arastırdıgı uzerınde onlarca muhendısın kafa patlattıgı seye oturdugun yerden "takılmaz" demen benı benden aldı gercekten

    sımdı anlayacagınız DILDE acıklayayım ;)

    1. 2teker 4teker farketmez. aracınıza yaptıgınız performans eklerının etkılerı sadece bg ıle olculmez. yani 1-1.5 bg ıcın egzoz takmaya deger mi,o motorun canı neki gibi cumlelerı bıraz bılgı eksıklıgı olarak goruyorum. sonucta sızın motorunuzun max gucune sız 1bg bıle katkı yapsanız dahi 25te1 yanı yaklasık %4-5 katkı saglamıs oluyorsunuz.ha bunu benım popom anlayamaz dıyorsanız buna bısey dıyemem ama ust devırlerdekı yırtılma ve rahatlama (ozellıkle essek olusu orjınal egzozun ıcındekı katalıtık-kılcık cıktıktan sonrakı...) farkedılır duzeydedır her zaman. bu atmosferık motorlarda dahı hıssedılır , turboda oha olursunuz farka. alt devırlerdekı backpressure dustugu ıcın bıraz bayılır ama ust devırler cosar.bu na (atmosferık motorlar) ıcın her daım boyledır.
    2. ses olayını soylemıssınız. orjınal egzozun rolantısı 10db dır heralde onu gectım redlıne a kadar gelmeden motor ben burdayım demıyor maalesef. bolt-on egzozlar ıle aragazlarınız ve yuksek devırlerınız farkedılmenızı saglıyor.bunun artısını trafıkte tecrube edersınız zaten. bu onemlı bısey zıra cogu pozısyonda aragaz ıle cok ses cıkartan mınıbus-kamyon-tır vb lerıne dahı kendımı yuksek hızlarda gosterebılıyorum.
    3. sesın guzellıgı cırkınlıgı elbette zevk meselesı.ben aragazlarımı ve yuksek devırlerımı sevıyorum.pancar motor rolantım de orjınalden ıyıdır dıye dusunuyorum.cbr alma-bınme dusuncem devır cevırmek ve cıgırtkan bır ses cıkarmak.bunu da cok dusuk yakıt tuketımı-amortısman ıle saglıyor suan. 2sılındıre bıle takılmaz da bıraz komık olmus.senın ıtalyanlardan haberın yok sanırım gunaydın canım kardesım.

  5. #9505
    HaydarBıçak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2011
    Şehir
    İstanbul - Ümraniye
    Motosikleti
    cbr125r
    Alıntı wolrath adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    akrapovıc 2brothers yoshımura tıger vs gibi buyuk markaların dahi senelerce arastırdıgı uzerınde onlarca muhendısın kafa patlattıgı seye oturdugun yerden "takılmaz" demen benı benden aldı gercekten

    sımdı anlayacagınız DILDE acıklayayım ;)

    1. 2teker 4teker farketmez. aracınıza yaptıgınız performans eklerının etkılerı sadece bg ıle olculmez. yani 1-1.5 bg ıcın egzoz takmaya deger mi,o motorun canı neki gibi cumlelerı bıraz bılgı eksıklıgı olarak goruyorum. sonucta sızın motorunuzun max gucune sız 1bg bıle katkı yapsanız dahi 25te1 yanı yaklasık %4-5 katkı saglamıs oluyorsunuz.ha bunu benım popom anlayamaz dıyorsanız buna bısey dıyemem ama ust devırlerdekı yırtılma ve rahatlama (ozellıkle essek olusu orjınal egzozun ıcındekı katalıtık-kılcık cıktıktan sonrakı...) farkedılır duzeydedır her zaman. bu atmosferık motorlarda dahı hıssedılır , turboda oha olursunuz farka. alt devırlerdekı backpressure dustugu ıcın bıraz bayılır ama ust devırler cosar.bu na (atmosferık motorlar) ıcın her daım boyledır.
    2. ses olayını soylemıssınız. orjınal egzozun rolantısı 10db dır heralde onu gectım redlıne a kadar gelmeden motor ben burdayım demıyor maalesef. bolt-on egzozlar ıle aragazlarınız ve yuksek devırlerınız farkedılmenızı saglıyor.bunun artısını trafıkte tecrube edersınız zaten. bu onemlı bısey zıra cogu pozısyonda aragaz ıle cok ses cıkartan mınıbus-kamyon-tır vb lerıne dahı kendımı yuksek hızlarda gosterebılıyorum.
    3. sesın guzellıgı cırkınlıgı elbette zevk meselesı.ben aragazlarımı ve yuksek devırlerımı sevıyorum.pancar motor rolantım de orjınalden ıyıdır dıye dusunuyorum.cbr alma-bınme dusuncem devır cevırmek ve cıgırtkan bır ses cıkarmak.bunu da cok dusuk yakıt tuketımı-amortısman ıle saglıyor suan. 2sılındıre bıle takılmaz da bıraz komık olmus.senın ıtalyanlardan haberın yok sanırım gunaydın canım kardesım.
    performans konusunda bence fazla iyimsersin orjinali 26 hp olan bir motor egsozla ne kadar güçlenecek?
    0-100 hızlanması kaç saniye değişecek?
    benzin sarfiyatı ne kadar artacak?

    kullanan kişinin aman yarabbim bu ne artış demeyeceğini sende tahmin etmişsindir. büyük hacimli 2 - 3 - 4 - 6 silindir motor olsa bir derece dicem ama 250 cc tek silindire ne takarsan tak performans işi yalan olur
    İkincilik kaybedenler içindir...

  6. #9506
    Can Özcan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2011
    Aksesuar işi renk, keyif işidir karışılmaz. Tercihen ben bu motora bir şey yaptırmam açıkcası. Eksoz kesinlikle fark yaratır ama elektronik ateşlemeli olduğu için beyinle oynamak gerekebilir. tek silindirli süpermoto eksozları bence güzel olabilir. Tigerda fena değildi hani üzerindekinden iyidir.

    Ben kaska monta para veririm oda ayrı. Param olsa hemen bir mont daha alacam.

  7. #9507

    Üyelik
    01 Nisan 2012
    Two bros dyno testlerine göre (http://www.twobros.com/Cust_Service/..._SO_No-Tip.pdf) tekerlekteki güç maks. 23,01 hp, slip-on egzozu power commander olmadan takarsanız 24,44 hp'ye çıkıyor bu. En yüksek güçteki artış %6,2.

    Bir diğer artısı dyno grafiğine bakarsanız 4 bin - 5 bin devirde güçteki yüzdesel artış %10-16 arasında. En fark edilir değişiklik ilk hızlanma anındaki gücü.

    Bunun dışında 6,8 kg'lik egzoz 2,27 kg'ye düşüyor. 3'te biri. Bu sayede gücün ağırlığa oranı biraz artıyor. Bu da hızlanması için önemli bir etki.

    Sesi 8-10 dB fazla 4200 rpm'de, yukarılara çıkınca hele yırtınıyor . Küfür yemek mesele değil, sesi duyup yola atılmaktan vazgeçiyor insanlar. High-viz yeleğimle birlikte trafikte fark edilebilirliğin artması için oldukça önemli bir etken bence.

    Son olarak da görüntüsü, stock egzoz beğenmeme rağmen, two bros'un görüntüsüne hastayım .

    Ayrıca Benzin sarfiyatında artış olmuyor çünkü benzin zamanlaması aynı, hatta güçlendiği için daha düşük devir yetiyor, bu da daha az benzin harcaması demek .
    wolrath bunu beğendi.

  8. #9508
    wolrath - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Şehir
    istanbul / maltepe
    Motosikleti
    pani / 3colore
    Alıntı HaydarBıçak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    performans konusunda bence fazla iyimsersin orjinali 26 hp olan bir motor egsozla ne kadar güçlenecek?
    0-100 hızlanması kaç saniye değişecek?
    benzin sarfiyatı ne kadar artacak?

    kullanan kişinin aman yarabbim bu ne artış demeyeceğini sende tahmin etmişsindir. büyük hacimli 2 - 3 - 4 - 6 silindir motor olsa bir derece dicem ama 250 cc tek silindire ne takarsan tak performans işi yalan olur
    0-100 kac SANIYE degısecek sorusu benım ıcın bu ıs TAMAMdır oldu hehe tamam kardesım sen takma. 600luge tak 0-100un 3sanıye ıyılesır. 0sn de 100 yaparsın

    benzın sarfıyatı owww ses cıkıyo LA bundan dıye her kosebasında apacı gıbı sıkarsan elbette artar ama bunun egzoz ıle bır alakası yoktur zıra motorun egzoz gazı cıkısı rahatlaması daha fazla hava gırısı*cıkısı saglayacagından ıyı bır devır bandı yakalayarak dusebılır bıle...

    +seıgenın dedıgı gıbı agırlık olayı da var. orjınal egzoz 7.5kg cıvarında, 1.5kg carbon tıger. bunun testı youtube da mevcut. gorerek ogrenme yetısıne sahıp ısenız , bakabılırsınız. 6kg luk bır fark da 160kg luk bır motorda farkeder.he farketme olayını her modıfıyede owww ne olmus la bu dıye dusunmeyın. hıcbır tasıtta hızlanmalarda extreme modıfıyeler dısında kafanız arkaya dogru gıtmez kolay kolay. bu yuzden dyno testlerı-yol testlerı yapılır.
    seigen bunu beğendi.

  9. #9509
    HaydarBıçak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2011
    Şehir
    İstanbul - Ümraniye
    Motosikleti
    cbr125r
    Alıntı wolrath adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    0-100 kac SANIYE degısecek sorusu benım ıcın bu ıs TAMAMdır oldu hehe tamam kardesım sen takma. 600luge tak 0-100un 3sanıye ıyılesır. 0sn de 100 yaparsın

    benzın sarfıyatı owww ses cıkıyo LA bundan dıye her kosebasında apacı gıbı sıkarsan elbette artar ama bunun egzoz ıle bır alakası yoktur zıra motorun egzoz gazı cıkısı rahatlaması daha fazla hava gırısı*cıkısı saglayacagından ıyı bır devır bandı yakalayarak dusebılır bıle...

    +seıgenın dedıgı gıbı agırlık olayı da var. orjınal egzoz 7.5kg cıvarında, 1.5kg carbon tıger. bunun testı youtube da mevcut. gorerek ogrenme yetısıne sahıp ısenız , bakabılırsınız. 6kg luk bır fark da 160kg luk bır motorda farkeder.he farketme olayını her modıfıyede owww ne olmus la bu dıye dusunmeyın. hıcbır tasıtta hızlanmalarda extreme modıfıyeler dısında kafanız arkaya dogru gıtmez kolay kolay. bu yuzden dyno testlerı-yol testlerı yapılır.
    çok enteresan bir yaklaşımın var 600 cc ye takacakmış 3 saniyeden 0a inecekmiş performanstan bahsediyorsun 0 -100 mevzusu açılınca yok köşe başında apaçi olunacakmış falan demeye başlıyorsun. gerçekten yaklaşımın çok ilginç tartışmaya lüzum kalmadı bence
    İkincilik kaybedenler içindir...

  10. #9510
    wolrath - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Şehir
    istanbul / maltepe
    Motosikleti
    pani / 3colore
    ozur dılerım ama zaten tartısma/munazara bır konuda bılgılı 2 veya daha fazla ınsan arasında olur.

  11. #9511

    Üyelik
    21 Temmuz 2012
    beyler performans çok umrumda değil de millet beni görsün bana yeter. bursada olduğum için tiger alıcam büyük ihtimalle. ama db killer vermiyorlar galiba o nasıl olacak?

  12. #9512
    wolrath - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Şehir
    istanbul / maltepe
    Motosikleti
    pani / 3colore
    ıyı bır egzozcu ıc capına gore ozel cnc de dokum yaptırıyor. vıda vs de olmadıgı ıcın ıc dısına zarar gelmıyor. dıfuzor etkısı yarattıgı ıcın ses hafıf kısalıyor ve patırdalamalı oluyor. sana zaten bu sekılde ses nasıl vs dıye de sorar yaptıktan sonra,ona gore degısımler yapar ve en sonunda ıcıne cakar. 100lıra cıvarı tutması gerek fazlasını verme ;)

  13. #9513
    pompei - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2011
    Motosikleti
    APRILLA ATR-7011
    Siz cbr 250 tipinde bir motorun sadece honda da mı olduğu düşünüyorsunuz

    http://zjjiajue.en.alibaba.com/produ...OTRAC_250.html

  14. #9514

    Üyelik
    01 Nisan 2012
    Resim fotoşop . Motrac 250, Türkiye'ye getirdikleri şu Bumoto 250'linin aynısıymış . Ama bu Çinlilerden korkulur.

  15. #9515

    Üyelik
    21 Temmuz 2012
    peki slip-onlarda enjeksiyon ayarlarıyla oynamak gerekiyor mu?

  16. #9516
    tugfox - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2012
    Alıntı TheIt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    peki slip-onlarda enjeksiyon ayarlarıyla oynamak gerekiyor mu?
    Slip-on modellerde gerek yok diye biliyorum direk takılıyor.

    Youtube'dan birçok farklı markanın egzoz seslerini dinledim ama canlısı farklı diyorlar bu yüzden bir buluşmada vs canlı olarak duymak isterim sesi merak ediyorum.

  17. #9517
    hakanerdogan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2012
    Motosikleti
    DL1000A
    Arkadaşlar en son motora Motul'ün zincir yağı ve temizleme spreyini aldıktan sonra daha bakımına kadar para harcamam derken ani bir karar ile lastikleri değiştirmeye kalkışıyorum sanırım. Gerçekten memnun değilim, ya da ben kullanamıyorum doğru düzgün, biraz sert ve fevri kullandığım kabulü altında IRC'lere çamur atmadan yeni bir çift lastik alacağım sanırım. İlkin egzost vardı kafamda ama lastik benim için daha elzem şu an.

    Sizlere sorum bu CBR 250R milletine en iyi, en kolay ve en randımanlı hangi lastiği takalım?

    Michelin Pliot Activ diye bir lastik var, fakat ne yazık ki hiç malumatım yok motorsiklet lastikleri hakkında. Başka marka model öneriniz varsa memnun kalırım, ayrıca arkaya 150 taban lastik sığabiliyor mu? 1 cm büyüteyim diyorum almışken...

  18. #9518

    Üyelik
    01 Nisan 2012
    Birebir aynı ölçüdeki lastiklere geçen gün baktım. Michelin Pilot Activ, Pirelli Sport Demon, Pirelli Diablo Rosso 2 ve Metzeler Lasertec var. Dunlop ve Bridgestone güncellememiş, o yüzden uygun lastik hangisi göremedim. 150mm yapmayı da tercih etmediğim için üreticilerin önerdiği lastiklere baktım sadece.

    Belki 15 binde ben de değiştirmeyi düşünüyorum, aklımda Metzeler Lasertec vardı ama lastik deseni iyi değil dedi servistekiler, bilemedim. Pirelli Diablo Rosso 2 alacağım galiba. Daha 4 bin km var, onu da havalar bozulunca değiştiririm, yağmur performansının iyi olduğu söyleniyor.

  19. #9519
    hakanerdogan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2012
    Motosikleti
    DL1000A
    Alıntı seigen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Birebir aynı ölçüdeki lastiklere geçen gün baktım. Michelin Pilot Activ, Pirelli Sport Demon, Pirelli Diablo Rosso 2 ve Metzeler Lasertec var. Dunlop ve Bridgestone güncellememiş, o yüzden uygun lastik hangisi göremedim. 150mm yapmayı da tercih etmediğim için üreticilerin önerdiği lastiklere baktım sadece.

    Belki 15 binde ben de değiştirmeyi düşünüyorum, aklımda Metzeler Lasertec vardı ama lastik deseni iyi değil dedi servistekiler, bilemedim. Pirelli Diablo Rosso 2 alacağım galiba. Daha 4 bin km var, onu da havalar bozulunca değiştiririm, yağmur performansının iyi olduğu söyleniyor.

    Motorun acemisiyim ama gördüğüm kadarı ile ön lastik birebir aynı ölçü olmalı gibi epey dar ön tarafları

    Arka lastiğe de hani azıcık daha hoş dursun, cepten 5 çıkmışken 1'e bakmayım 150 alayım diyorum. Son incelemelerime göre Michelin Pilot Road 2CT epey methiyeli bir lastik görünümünde. Fakat dediğiniz Pirelli hakkında fikrim yok.

    Benim için önemli olan ömür, dayanıklılıktan öte katiyyetle "tutunma" olduğundan otomobil tecrübelerimden de bildiğim kadarı ile Michelin hep yumuşak hamuru ile tutungan bir lastik olmuştur.

    Bakalım, tavsiyelerinizi değerlendirip, araştırıp lastikleri cidden değiştireceğim...

  20. #9520
    cenkkara07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2012
    Şehir
    Alanya
    Motosikleti
    TRACER900
    Bridgestone ve michelin candır


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 29 kullanıcı var. (0 üye ve 29 misafir)

Bu Konudaki Etiketler