Herkese selam. Uzun zamandır forumu takip ediyorum ama ilk defa yazma fırsatım oldu. Baya bi süredir beklediğim CBR 250 R ye bugün kavuştum. Motoru Ankara Plaza Bora dan aldım ve bulunduğum şehre kamyon ile 300 tl bedel karşılığında yollandı. Maalesef taşıma esnasında özellikle arka tutamakta ve egzos üzerinde cizikler oluşmuş. Motor yollanmadan önce bunun gibi kusurların olması durumunda sorumluluğun bana ait olduğunu bildiren bi kağıt imzalatmayı ihmal etmedi tabi vatandaşlar, bende sesimi çıkaramadım haliyle. Neyse motorun nazarı bu olsun diyelim, yapacak bir şey yok
Daha önce pek fazla bi motor tecrübem olduğu söylenemez. Hondanın 1. kur 2 günlük eğitimine katıldım ve motor tecrübem bunlardan ibaret. Bana verebileceğeniz olmazsa olmaz ekipman sürüş tavsiyesi, lastik tavsiyesi bunun gibi öneriler nelerdir?
Hoşgeldiniz öncelikle.Eğitimleri almışsınız,genel olarak tekniklere hakimsiniz demektir.Tavisyem trafiğe çıkmadan uzunca yollar yapmanız,gece çok geç saatler olabilir,ilerleyen zamanlarda trafiğin yoğun olmadığı saatlerde çıkarsınız.Kendinize güveniniz geldikçe kararınızı verirsiniz.Kendinize kurallar koyun:1000 km boyunca 80km/h hızı geçmeyeceğim gibi.Ekipman ve eğitimden sözetmiyorum çünkü eğitim aldığınıza göre zaten bunları düşünmüşsünüzdür diye tahmin ediyorum.Ve kitap almanızı öneririm,burada bir kaç sayfa önce de konuşmuştuk bunu.Kitabı alın okuyun,boş alanlarda öğrendiklerinizi deneyin:http://www.motosikletmacerasi.com/ke...us-icin-kitap/
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:48 ----------
Lastiklere gelince,yazı o lastiklerle idare edin derim,sıcacık asfaltta sorun yaşatmaz.
hayırlı uğurlu olsun..motora yeni bşalamış biri olarak haddim olmadan bi kaç tavsiyede bulunabilirim...
hemen trafiğe çıkma
kapalı alanda frenlere alış..arkayı sık sık kaydır nasıl tepki verdiğini öğren...
yokuşlarda dur kalk yap...
yürüme hızında motorla gitmeye çalış...
bunları trafiğe çıkmadan iyice refleks olarak oturtmaya çalış...
yolda ıslak zemin üzerinden geçerken frenleme yapma...
araçları çok yakından takip etme...
vites yükseltirken debriyajı bırakırken debriyajın son zamanlarında aynı anda hafif gaz ver yoksa motor yığılıyo...
virajda ön fren kullanma...
arka frene birden yüklenme...arka yavaşlatır ön durdurur....
arabalarla kapışma...
şimdilik bu kadar...güle güle kullan...
Teşekkür ederim hoşbulduk. Bende aynen öyle yapmayı düşünüyorum, uzun bi süre boş yollarda kullanmak gerek. Teslim aldıktan eve getirene kadar trafik içinde kullandım tabi ve pek sorun yaşadığımı söyleyemiycem. Ama bu işin şakaya gelmediğini ve çok dikkatli olunması gerektiğini biliyorum. Biraz tecrübe ettikten sonra Hondanın 2. kur eğitiminede katılmayı düşünüyorum.
Honda eğitiminde verdikleri kitabıda okudum. Ekipman olarak Shoei kask, 3 Mevsimlik Revit ceket ve Yazlık eldiven aldım. Ceket işi biraz aceleye geldi galiba bu mevsimde gündüz kullanılacak gibi görünmüyor pek açıkcası. Lastik hakkında genel okuduğum yorumlar motorun üzerindeki lastiklerin pek kalitelli olmadığı yönünde, ama zaten sınırları pek zorlucak bi durum şu an pek söz konusu olmadığı için benim işimi şu anda görür sizin söylediklerinizden anladığım kadarıyla. Rodaj süresi için 5000-6000 devirleri pek geçmemem gerektiği söylendi buda doğrudur tahmin ediyorum.
---------- Post added at 02:00 ---------- Previous post was at 01:58 ----------
Teşekkür ederim saol
O zaman sana acemiden nağmeler "hayırlı olsun" eşliğinde gelsin
21 Haziran 2012 günü aldım ben de motorumu Efe Honda'dan.
Bugün alalı 1 ay 8 gün olmuş 1800 km'deyim CBR 250'im ile.
İlk motorum, ben de acemiyim sizin gibi. Yaşadığım, acemisel sorunsallardan bahsedeyim;
-Lastikler zorlamadığınız zaman hiç problem çıkarmıyor. Ama ben de ilk günlerde hiç, hayatta zorlamam tövbeler tövbesi, hatta bu yaz siteden semtimden çıkmam diyordum, daha iki gün önce 200 km yola gidip geldik. Onun için bakın şakası yok, hakkaten zorlamayın )) Biliyorum zorlayacaksınız çünkü.
-Viraj içinde pek vitesle oynamayın derim. Ben ne zaman dönerken yavaşlamak isteyip vites düşürsem, debriyajı bırakırken kavramaya yabancı olan acemiler olduğumuz için pırttadanak motorun kıçı atıveriyor Peki hiç oynatmadık sizi virajda vitesle, ee nası öğrenecez o zaman yeri gelecek viraj içinde zıınk diye yavaşlamak icap edecek, o zaman bunun farkında olarak tecrübe edin bu durumu, debriyajı geri aniden sıkmaya hazır olun, parmaklar üstünde olsun en azından. Dileğim hiç yaşamamanız tabi.
-Sonuçta motorunuz bir Honda, fren dozajlamaları gayet güzel fakat ilk zamanlarda yaşamasanız bile biraz ilerleyen zamanlarda frenleri ısıtacak hareketler yapabiliyor olursanız, ki geçen başıma geldi, sürekli hızlan dur-kalk vs.... alev çıktı çıkacaktı frenlerden sıcaklık da 40 derecelere dayanınca o frenler tutmuyor abi ön freni bi çektim aaaa gidiyo motor ))
-Rampada kalkın. Bunu trafiğe kapalı düz yerde kullanıp kullanıp trafiğe çıkıp rampada ışıklarda durunca rezil olmayın. Ben oldum )) Arka freni otomobildeki el freni ile yapılan kalkış mantığı ile kullanmayı öğrenmek lazım.
-Başlangıç motoru olarak çok güzel bir motor olsa da ilk günlerde bana epey güçlü geliyordu, viraj içinde özellikle düşük viteste gazlamayın. Yine de 26.7 beygir az değil ilk kez motora binen adama, sonuçta R motoru, birden kudurabiliyor kötü asfaltta arka taraf Allah'a emanet IRC'lerle, IRC bu duruma mütevasıt, tecrübeyle sabit
-5. ya da 6. viteste gidiyon, ilerde ışık yandı gördün, duracaksın belli, vites düşürerek durun. Ben gittim 6. vitesle debriyajı sıkıp durdum. Yeşil yandı, vites düşmüyor abi 1'e )) boşa kaçıyor vites kolu motor dururken, debriyajı hafif salıp geri sıkmak gerekiyor vites otursun, aşağı itince düşsün diye. Tabi araba gibi değil aynı şeyi 6 kere yaparken geçecek zamanda arkadan küfür eksik olmuyor
-Yumuşak dozajlarda ön+arka frenle panik çalışın. Arabamızdaki gibi ani durumda löök diye frene gömemiyoruz motor üstünde malum, yön değiştirerek (yani çarpması olası şeyden kaçarak) yavaşlama egzersizleri yapmak lazım.
-3-4 taş ya da bir engeli açık aralıklarla dizin, giderek daraltın ama abartıp da kendinizi düşürecek duruma gelmeyin, çaresizlik anında ayak yere gitme refleksini edinsin, yavaş hızda slalomlarla geçin. Ama epey yavaş yani, ve bunu 2. viteste yapın ki gaz tepkiniz ve dengeniz gelişsin. (yani ne gazı çok çekin hızlanın, ne de istop ettirin, zira 1'de stop etmez 2 daha zordur)
NOT: Motorsiklet öncesinde trafiğe çıkmadıysanız işin rengi bambaşka olur, en azından otomobil şöförlüğünden oturmuş bir trafik algısı varsa, motor üstündeyken otomobil şöförlerinin sizi algılayamayacakları empatisini yapabiliyorsunuz ve defansif kullanıyorsunuz refleks olarak.
Benim yaşadıklarım bunlardı, yanlışım varsa tecrübeli arkadaşlar düzeltir
günaydın beyler;
jantlarınızda balans kurşunu var mı? gördüğüm bütün motorların jantlarında kurşun var, bir yıllık motorlarda bile ama benim motorda bunlardan göremedim...sizde durum nasıl...?
selamlar suzuki GSR 600 Düşünen varsa http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...4420203/detay/ linkten bana ulaşabilir.
>>>CBR250R<<<
gsxr 600 olsaydı düşünebilirdim )
Merhaba Arkadaşlar,
Şimdi sormak istediğim bi kaç soru size sürekli tekrarlanan sorular gibi gelebilir ama yinede sormak istiyorum 2 gün önce 1yıllık cbf150 motorumu sattım 2000 km civarındaydı.şimdiki hedeflerimden birisi cbr250 almak teknik özelliklerini vs. hakkındaki herşeyi yakından inceledim ilgili videoları hatmettim ama kullanan birilerinden akıl almak herzaman daha tatmin eder beni. Motorumu satarken bakmaya gelen arkadaşlardan biri (fazer sahibi) bana kesinlikle cbr250alma pişman olusun tarzı şeyler söyledi hatta cbf i çok ararsın dedi .Kıyaslanmaması gereken 2 motoru kıyasladı sizin bu konuda bana verebileceğiniz tavsiyeler nelerdir. Bir de unutmadan hız ve gösteriş delisi biri değilim. istediğim otobanda ve rampalarda ölmeyen en azından 130 140 km ulaşabiliceğim az yakan parçaları uygun bir motor almak. cbr250r benim aradığım motormudur?
hepiniz çok teşekkür ederim
Türkiye gerçekleri, klasikleri, klişeleri bunlar... 6 sene evvel otomobilimi alırken herkes bana sakın Skoda alma, eşşek gibi pişman olursun demişti, 0 km aldım, 112.000 km'deyim, yağ-filtre ve mazottan başka hiç bir masrafım olmadı
Motora gelecek olursak valla önce bi Yamaha'ya baksın o arkadaş, servis, yedek parça desteği gibi konularda Honda aşağı kalır bir marka değildir.
Bir ikincisi, CBF 150'yi ararsın demek, çok iddialı bir girizgah. Ne alaka yauv? CBR 250R PGMFI yakıt enjeksiyonlu bir motor, soğukken istop eden karbüratörlü bir motor ile nasıl kıyaslanır? Su soğutmalı ek olarak, yani saçmalıyorum bu kıyas elbette yapılmaz da, bizler pişman değiliz pek, ama her motorun artısı eksisi vardır.
Az yakar, 110-120 şiir gibi akar uzun yolda.
Bence de eğer ileride daha büyük motor hayallerin varsa direk düşük beygirli az yakan bi motor bakabilirsin mesala NC700s/x bakabilirsin.
Çünkü 5-6 bin km sonra sana cbr 250r yetmeyebilir hele artçı ile hiç yetmiyor.
Benim cbr250 su an yaklasık 11,000 km'de. 6000 kmlerde tam gaz vermeye başladım (motoru hakkı ile kullanmaya başladım ) ama şu an bazen yavaş kalıyor istediğim gibi hızlanamıyor özellikle rampalarda. Artçı ile rampalarda vites düşürmek zorunda kalıyorum. Ama az yakıyor şehirlerarası 100kmde minimum 3 litre, şehir içi ise 3,50-3,80 lt arası yakıyor.
Hocam,virajda zaten viteslerle oynanmaz,viraja girmeden hızını belirlersin ve çıkana kadar elini gaz kolunda sabit tutarsın,bir ihtimal ani bir çukur çıktı ve ya başka birşey oldu azıcık gaz koluyla oynarsın ama çok hassas bir şekilde.Ve bu çukur vb şeylerinde süpriz olmaması lazım çünkü bilmediğin viraja hızlı girilmez,biliyorsanda sıkıntı yaşamazsın zaten
Motor freni konusuna gelince,bende daha faydalı sanırdım ama bütün eğitmenlerin dediği şu: motosikleti fren durdurur vitesi sadece, durunca sıkıntı yaşamamak için yavaş yavaş düşürürüz,motor freninin arka frenden hiç bir farkı yoktur.(ben demiyorum,eğitmenler diyor:D)
Cevap yazan arkadaşlarıma çok teşekkürler.cbr konusunda sayenizde kafamda bişeyler oluşmaya başladı parça fiyatları ve az yakması benim tercih sebebimdir. 600 cc ve üzeri makinalarda 0 almaya gücümüz yetmeyeceği için ikinci eli çok tanıdık ve sağlam biri olmadığı sürece almak çok büyük risk geliyor bana. artı yakıt masrafı bakım masrafı küçük cc'li makinalara göre çok daha fazla sonuçta kendi adıma konuşuyorum geliri belli olan evli biriyim maddi açıdan beni zorlayacak motorlar sıkıntı yaşatır. cbr250 hız ve görüntü bbakımından beni tatmin edecektir diye düşünüyorum sonuçta cbf'te de 70 80 km hızları hiç geçmedim
zahmet edip cevap yazan arkadaşlarıma çok teşekkür ederim tekrar
Şu an bu konu içerisinde 12 kullanıcı var. (0 üye ve 12 misafir)