Honda CBR 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
09 Temmuz 2012, 17:39
#9041
Bugün 1000 km bakımına girdik ilk bakımı geçirdik motorumla.
Tabi nazara mı yoksa bir danaya mı geldim nedir, ağır sinirliyim bugün. Işıklarda arkamda bekleyen dolmuş taak diye bakımdan çıkan motoruma geçir, Allah'tan freni sıkmıyordum ve ellerim gidondaydı, biraz ilerleyip durdum, ayaklığı açtım.... Geçen bir kaç saniye içersinde , dolmuştan inen yolcular beni tutmaya çalışıyordu. Kaskı da montu da çıkarmadım, vizörü açıp dolmuşun kapıyı açtım indirdim adamı, aman abi pardon, aman usta özür dilerim. Neymiş abi, ayağı debriyajdan kaçmış, ulan 2.5 tonluk şeyin başına niye geçiyorsun debriyajı tutamıyorsan, hem ışıkta beklerken boşa alınır dangalak, abi haklısın, abi doğrusun... Kaldırımdan da tam kaza olmadan önce bi 600RR gidiyordu, dengesiz herife bak ya dedim, yayanın yürüdüğü yerde gidiyor ışıkta durmamak için, çıkaydım ben de kaldırıma başıma hiç biri gelmeyecekti, böyle bir ülke...
Kaybol la dedim. Bastım küfürü, uzadı anında it herif. Böyle Türkçe konuşamayan, dişleri sigara pakedinden farksız, bıyığı kir içinde leş gibi kokan dağdan inme öküzlere emanet canımız ya. Nasıl bir düzenleme, nasıl bir algı, ne biçim bir memleket ya.
Motorda hasar yok, zincirin gerginliğini de tekrar servise dönüp gösterdim, ayarladılar saolsunlar.
Eve dönüyorum, kavşağa yaklaşıyorum, ana yoldayım, Kia Bongo kamyonet, sol şeritten teker izinden akan trafikte akıyorum kendi halimde, ne slalom yaparım ne ani hareket, adam beni motor görünce, tam önüme, arada mesafe yok ha, kamyonetin burnu çıkardı, sol şeridi kapadı, sağdan hala akıyor trafik, önümde birden kamyonetin burnu ve camdan sarkık bir kol, tüten sigara, kapıdan içeri girmeye ramak kala yatırdım sağa bir slalom ile ıskaladım, dizim tamponuna sürttü, be adam, madem yola çıkaracaksın burnunu, aramızda 10 metre kalana kadar niye bekliyorsun, bildiğin gıcığına yapıyor ya motor diye, zevkine adam düşürmeye çalışıyorlar. Kafamı çevirdim sola ağır tempo frenle ilerlerken yüksek tempo sövüyorum tabi ama ses kasktan çıkmıyor, eli camdan çıkardı, lan oğlum o el çıkmayacaktı, trafikte arkamdan gelenler de destek oldu, indim abi kavşağın ortasında motordan, sırıtan desenli kaskımla üstüne yürüyorum kamyonetin, durdu trafik, açtım kapıyı, vizörü de açtım (kaskı hayatta çıkarmam) şimdi aşağı in, o kolu bi daha bi kaldır bakıyım dedim, bakacam nerene uygun dedim.
Kapıyı çekip topuk bastı gitti.
Abi nedir bu memleket ya, cehalet kol geziyor...
Motorsiklete adabıyla binen bütün arkadaşları önce Allah, sonra kendileri korusun, çok dikkatli olalım. Böyle masum masum giderken tacize uğramak kadar adamın sinirine dokunan bir şey yok...
Reklamlar
-
09 Temmuz 2012, 18:31
#9042
Geçmiş olsun. Allah beterinden esirgesin. Böyle kendini bilmez densizlerle, her trafiğe çıkışım da malesef karşılaşıyorum. Daha bugün bana yeşil yandığı halde, kamyonet sürücüsü kırmızıyı ihlal edip, benim önüme atladı. Atlayacağını da biliyordum zaten . Hızla yanına sürdüm, beni kestiğini de görüyorum aynadan. Yanına geldiğim de; Hem kırmızı da geçiyorsun, hem de üstüme sürüyorsun dedim. Abi kusura bakma, görmedim diyor . Ya ben de görmeseydim? Neyse tamam dedim, bastım gittim.
Trafiği okumak çok önemli, sürücülerin hal ve hareketlerinden, genel de ne yapacakları belli oluyor. Siz her daim sürüş sırasın da en kötüsünü aklınıza getirmelisiniz. Yanlış anlaşılmasın söylediklerim fakat bir motosiklet kazaya karışıyorsa, mutlaka bir şeyi eksik yaptığından karışıyordur. Bu aşırı hız olur, trafiği okuyamama olur, ani şerit değişimi olur vs... Yanlız bazı anlar olur, kaza kaçınılmaz da olabilir. Buna bir şey diyemem.
Işıklar da beklerken bir şekil de aralardan mutlaka en öne geçiniz. Geçemiyor musunuz? O zaman vites takılı vaziyette, sürekli arkanızı aynalardan kontrol ediniz. Ben hiç bir zaman beklerken boşa almam.
Önce emniyet, sonra hareket...
-
09 Temmuz 2012, 19:57
#9043
Aynen öyle SonpoL hocam, acı ama gerçek ki trafikteki herkesi düşman olarak görmek durumundayız.
-
09 Temmuz 2012, 20:45
#9044
rummenigge adlı üyeden alıntı
Sag alttaki 3lu favorilerimdir(Jager,Olmeca,Smirnoff).
Sirf bunun icin bile gelebilirim o yolu
Afiyetle ic..
tesekkurler.beklerım valla
Zippo's adlı üyeden alıntı
Barış hocam puig ön camı ebayden mi aldınız ?
mersinmotor'dan aldım. ayın 13'ü mersin'e donecegım ıstanbul'dan. istiyorsan sıparıs verebılırım
-
09 Temmuz 2012, 21:11
#9045
Lastik problemimle ilgili yorumlar icin tesekkurler. Problem lastikte degil, tecrubede sonucu cikinca lastigi biraz erteleyip Guvenli Surus 2 egitimi icin on basvuru yaptim. Aramizdan katilanlar olmustur. Faydali olacagi inancindayim. Bu arada bugun 1000km bakimini da yaptirdim. Sanki motosiklet degil de ben rodajdaymisim baya rahatladim
-
09 Temmuz 2012, 21:33
#9046
wolrath adlı üyeden alıntı
tesekkurler.beklerım valla
mersinmotor'dan aldım. ayın 13'ü mersin'e donecegım ıstanbul'dan. istiyorsan sıparıs verebılırım
İnternet sitesi filan var mı ?
-
09 Temmuz 2012, 21:42
#9047
bugün ikinci defa ön tekeri kitledim
ışık yeşile dönünce herkes asıldı tabi gaza...benim de önümdeki arabayla aramda 80 cm var yok...önümdeki de kalktı e tabi ben de ani kalkış yapmamamın 2 saniye sonrasında öndeki frene asılınca ben de istemsiz ön freni sıktım...ve lastiğin kayarken çıkardığı sesi duydum neyseki yavaş olduğum için ayaklarımla motoru dengede tuttum...
ön teker kitlenince gidon otomatik olarak dönüyor ve motor anında yatma eğilimine giriyor...bende ikisinde de sağa kırıldı gidon ama ayaklarımda dengede tutabildim neyseki...hızımda 15 gibi bişeydi sanırım...
-
09 Temmuz 2012, 22:17
#9048
Zippo's adlı üyeden alıntı
İnternet sitesi filan var mı ?
http://www.motorturkiye.com/index.php?sec=2
-
09 Temmuz 2012, 22:19
#9049
wolrath adlı üyeden alıntı
Göremedim ki koymamışlar galiba.125 içinde var mıdır ki ?
-
09 Temmuz 2012, 22:24
#9050
erro adlı üyeden alıntı
bugün ikinci defa ön tekeri kitledim
ışık yeşile dönünce herkes asıldı tabi gaza...benim de önümdeki arabayla aramda 80 cm var yok...önümdeki de kalktı e tabi ben de ani kalkış yapmamamın 2 saniye sonrasında öndeki frene asılınca ben de istemsiz ön freni sıktım...ve lastiğin kayarken çıkardığı sesi duydum
neyseki yavaş olduğum için ayaklarımla motoru dengede tuttum...
ön teker kitlenince gidon otomatik olarak dönüyor ve motor anında yatma eğilimine giriyor...bende ikisinde de sağa kırıldı gidon ama ayaklarımda dengede tutabildim neyseki...hızımda 15 gibi bişeydi sanırım...
gecmıs olsun. on frenım zayıf ama hıc kıtlemedı sımdıye kadar.kıtleme tehlıkesındense , az tutmasını ve kontrollu kullanmayı tercıh edıyorum.
---------- Post added at 21:24 ---------- Previous post was at 21:21 ----------
Zippo's adlı üyeden alıntı
Göremedim ki koymamışlar galiba.125 içinde var mıdır ki ?
koymamıslardır. depoları var buyuk. ben de ıstanbuldakı depolarından getırttım. yarın bı ara sor. vardır muhtemelen ;)
-
10 Temmuz 2012, 01:05
#9051
-
10 Temmuz 2012, 13:54
#9052
Ne zamandır üyelik aktivasyonu yapamıyordum , forumu takip ediyorum ama cevap yazamıyordum. Adım Can , İstanbul'dan. CBR250 benim 5.motorum. Kymco agility cityden sonra açıkçası motor kullandığımı hissetmeye başladım. İnsan scooter a alışınca bagaj olmadan da edemiyor. O yüzden Givi SR1103 çanta demiri siparişi verdim uyguladığım zaman resimlerini de eklerim. Boşuna aramayın kappa ve givi harici çanta demiri yok. Yurtdışını bile araştırdım hepco-becker var daha pahalı ve yolcu tutma demirine uygulanan uydurma bir demir var o da şık değil zaten. Resimlerini ekleyeceğim. Aklınıza gelen herşeyi sorabilirsiniz , zincir temizliği için herkes gazyağı diyor valla bütün istanbulu dolaştım eski sanayide buldum o da maşallah spreyle aynı para
-
10 Temmuz 2012, 15:27
#9053
Önce emniyet, sonra hareket...
-
10 Temmuz 2012, 16:15
#9054
totocan adlı üyeden alıntı
Ne zamandır üyelik aktivasyonu yapamıyordum , forumu takip ediyorum ama cevap yazamıyordum. Adım Can , İstanbul'dan. CBR250 benim 5.motorum. Kymco agility cityden sonra açıkçası motor kullandığımı hissetmeye başladım. İnsan scooter a alışınca bagaj olmadan da edemiyor. O yüzden Givi SR1103 çanta demiri siparişi verdim uyguladığım zaman resimlerini de eklerim. Boşuna aramayın kappa ve givi harici çanta demiri yok. Yurtdışını bile araştırdım hepco-becker var daha pahalı ve yolcu tutma demirine uygulanan uydurma bir demir var o da şık değil zaten. Resimlerini ekleyeceğim. Aklınıza gelen herşeyi sorabilirsiniz , zincir temizliği için herkes gazyağı diyor valla bütün istanbulu dolaştım eski sanayide buldum o da maşallah spreyle aynı para
hayırlı olsun...çantalarla motorun görüntüsünü bozarsın bence...çok elzem değilse sırt çantası vs. gibi şeylerle idare edersin..en kötü ihtimalle tekstil sidecaseler işini görür..ihtiyacın olduğunda kullanırsın...
zincir temizliği konusunda da gazyağı falan uğraşma...yok fırça zırt pırt..al bi balata spreyi koç gibi temizlersin 2-3 dakikada...5 tl zaten ve temizleme işlemini ortalama 1000 km de bir yapıcaksın...hiç geek yok...
-
10 Temmuz 2012, 17:09
#9055
biliyorum ben de sırt çantası kullandım , file de aldım ayrıca , artçıyı bir yere bırakınca 2. kaskı kolumda taşımak istemediğimden. Ama daha önce de belirtmiştim scooterdan geçtiğim için (öncesinde vitesli kullandım ybr,nx4 falcon ) zor oluyor. Ayrıca artçının sürücüye sarılması çok yanlış arka demirlere tutunması lazım fakat bu motorda güven vermiyor arkadaki kişiye. İnsan ani hızlanmalarda vs düşecek gibi oluyor ve genelde artçılı kullandığımdan benim açımdan bir ihtiyaç görüntüyü geçtim. Uygulayanlar da gördüm bizzat hoşuma gitti. Bir de cbr250 çok hoş bir motor , çok ekonomik , çok dengeli eyvallah ama ss olarak görmüyorum ben , yurt dışında da bir çok insan 600rr dan ziyade honda vfr yavrusu olarak görüyor Arka çantadan sonra bi de yan çanta konulursa motorun havası tamamen değişiyor. Gerçi ben yorumları anlıyorum hak da veriyorum birçok kişiye. "Ya bi racing aldık adam aynısına çanta takmış ne yapmış" diyor birçok kişi racing havasının bozulmasını istemiyor aynı tepkiyi görünüşünü çok beğenerek aldığım kymco maxi scooter ımı pizzacının birinde gördüğümde vermiştim Ama ihtiyaç meselesi bir de istanbul-karamürsel arası çok kullanıyorum git gel 280km. Her motorumla yaptım o yolu defalarca , cbr ile de cuma kısmetse gideceğim , aktarırım uzun yol çantalı "kısmetse" deneyimimi.
-
10 Temmuz 2012, 17:17
#9056
Ben topcase taktım givi marka ve hiç rahat etmediğim kadar rahat ettim. Artçı taşırken de artçı acısından ekstra bı güvence ve rahatlık oluyor. Ayrıca herkes estetik durmuyor diyor ama sırtımda 40 Lt çanta taşırken daha çok tepki aldığımı söyleyebilirim. Çantamı fileyle arkaya tutturduğumda ise topcase den daha kötü bir görüntü oluşuyor en azından topcase orjinal. İstanbuldan Samsun'a gelirkende müthiş faydasını hissettim. Sonuc olarak evet kişisel görüştür ve ben kullanan biri olarak yakıştığını ve müthiş is gördüğünü rahatlıkla söyleyebilirim.
-
10 Temmuz 2012, 17:52
#9057
erreeen adlı üyeden alıntı
Ben topcase taktım givi marka ve hiç rahat etmediğim kadar rahat ettim. Artçı taşırken de artçı acısından ekstra bı güvence ve rahatlık oluyor. Ayrıca herkes estetik durmuyor diyor ama sırtımda 40 Lt çanta taşırken daha çok tepki aldığımı söyleyebilirim. Çantamı fileyle arkaya tutturduğumda ise topcase den daha kötü bir görüntü oluşuyor en azından topcase orjinal. İstanbuldan Samsun'a gelirkende müthiş faydasını hissettim. Sonuc olarak evet kişisel görüştür ve ben kullanan biri olarak yakıştığını ve müthiş is gördüğünü rahatlıkla söyleyebilirim.
fotoğraflarını paylaşabilir misin? Merak ettim nasıl durduğunu
-
10 Temmuz 2012, 17:54
#9058
-
10 Temmuz 2012, 18:07
#9059
Tamamen katılıyorum. Yazın kavuran sıcağında motoru park ettikten sonra herhangi bir yerde arkadaşlarla buluştuğunda uzaylı gibi bakıyor insanlar sana ... Hadi çantana bellik eldiven yanındaki ıvır zıvırını koydun. Millet kısa kol t-shirt giyiyor , ben bir elimde kask bir elimde tam koruma mont (katlasam tek başına çantayı doldurur eee hani nerde bagaj) gittiğimde kimse , olsun motorun böyle daha seksi daha hızlı duruyor demiyor
Bu arada ben lastiklerden de şikayetçi değilim (ıslak zemin hariç geçen eyüpte ara sokakta sanırım birşey yıkamışlardı sonradan farkettim hafif eğimli yolu çıkarken biraz ani bir kalkış yaptım , tam da arkadaşın işyerinin önüydü , kumda motokross yapıyorum sandım arka maaşallah koptu gidiyor hiç panik yapmadan ani frenleme de yapmadan motoru toparladım , bayağı uzun süre istemsiz drift yapmışım arkadaş söyledi Özellikle de sakura , kenda , duro gibi motor üzerinde gelen lastikleri kullandıktan sonra kuru zeminde ve ısındıktan sonra gayet iyi. Kitliyorsanız da o biraz tecrübesizliktendir. İmkan varsa arkadaşımda var pirelli sport demon alın çok memnun , michelin de olabilir. Bu ikisi dışında bence para vermeyin. Sirkecide geçen sordum mitas mı ne emin değilim , abi tık tık tık hesap makinesinde hesap yapıyor dedim heralde 100-150 arası. Demesin mi 250 lira çüşş diyecektim neyse kolay gelsin diyerekten çıkmam bir oldu anlamıştır herhalde
Cbr 250 nin anlam veremediğim tek yanı ön camı. İyi bir kaskım var sessiz de oldukça , motoru ilk aldığımda hava rüzgarlı vs. diyordum çok gürültü yapıyordu. Ama farkettim bütün rüzgar camdan sekip suratımda patlıyor. Aynı şekilde gündüz kaskın vizörünü açamıyorum ne kadar toz pislik varsa gözüme doluyor. Daha önce yarım kask kullanıyordum vizörü açıkken bile rahatsız etmiyordu şehiriçi (önceki motorlarda) Bazıları bende problem yok diyebilir ama boy 1.75-1.80 gibi olan arkadaşlar yorum yaparsa sevinirim. Bazı arkadaşlar puig cam takıyor sebebi bu olabilir mi?
Araba kendini , motor sahibini öldürür demişler... O yüzden motorunuzu iyi tanıyın ve bakımlarını aksatmayın.....
-
10 Temmuz 2012, 18:11
#9060
erreeen adlı üyeden alıntı
gitti caaanım ss,hoşgeldin sport touring:D
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 13 kullanıcı var. (0 üye ve 13 misafir)
Bu Konudaki Etiketler