Merhabalar, motorumu alalı 1 hafta oldu, yeni başlıyorum, 300 km'deyiz şu an CBR 250 R'ım ile, epeydir takip ediyordum konuyu, Ankara'dan selamlar
Allah Allah siyahı hiç bir yerde yok.
Görüşelim Cumartesi öğlen müsaitim ama motora binemem heralde dişçiden çıkıcan çünkü.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:39 ----------
Sorun düz viraja girerken değil, yokuş yukarıda problem yok. Yokuş aşağı viraj mesele. Gazla hız ayarlıyamıyorsun. Arka fren yatırırken tehlikeli ön fren hiç olmaz bende düşük viteste motoru bağarttırıyorum inerken :D. Sorun yokuş aşağı. Tabi 1000km motor sürmüş bir adam soruyor bu soruyu.
Senin bahsettiğin yöntemi biliyorum uyguluyorumda hızlı virajlarda. Kontra olmadanda dönmüyorum zaten ama düşük hızlarda sorunum var eğitim almam lazım. Keith Code Twist of Wristi kaç kere izledim bilmiyorum. İzleyip şile yoluna çıktım zaten :D .
Az önce konşuk motordan 0km tri color cbr 250mi siparis ettim plaka islemleri basladi insallah önümüzdeki hafta istanbula gelicem motoru almaya rodajda iyi olcak alanya-istanbul ortalama 900km
Rodajı kaç km sürüyor ve rodaj boyunca geçilmemesi önerilen devir veya hız limiti ne kadar öğrenebilirimiyim ? Şimdiden teşekkürler.
İstanbul avrupa yakası adres teslimi ürün gönderilir. PAZAR GÜNLERİ AÇIĞIZ. Gezici servis ve yol yardımı 24 saat tel:2124419975-76-5352540874-5072613874-5072613864 sahibinden.com ile Ürünlerimizi(Get)K.K.taksit ile alabilirsiniz. Ptt kapıda ödeme sistemi - Mail Order - Havale İle ödeme imkanı* * Msn * * motomarketim@Hotmail.Com * * Adr: Talatpaşa Cad.Ufuk Apt.No:41 Bahçelievler - İst.(Yaşam Hastahanesi Yan Binası)
arkadaşlar mrb. kısmetse bende kısa süre sonra cbr 250 almayı düşünüyorum. forumu takip etmeye çalışıyorum genel olarak.bende motor kullanmaya yeni başlayanlardanım kısmetse cbr 250 ile başlayıp devam etmeyi düşünüyorum. forumdaki mesajlara göz atınca genel olarak lastik sıkıntısı ( "Michelin Lastik Pilot Activ" ile sorun kalmıomuş heralde) bide yakıt sıkıntısı 95 oktan diomuş servis heralde. bunun haricinde bana önerebileceğiniz her türlü konu olursa çok sevinirim. şimdiden teşekkürler, kazasız belasız...
paran varsa lastik değiştirmen faydana olur ama yaz aylarında orjinal lastik bir sıkıntı yaratmıyor ben yağmurlu havalarda da kullandım orjinal lastiklerden memnunum. 95 oktan tavsiye edilen ve forumdan yüksek kimya mühendisi bir arkadaş 97 oktan özel yapım motorlar için fazla para vermeyin performans artışı olmaz dedi. ama bu forumda Çağdaş 97 kullanıyor memnun. ben motoru sıfır aldım ve ekstra hiç birşey yapmadım ve almadım çok memnunum sana da tavsiyem bu hayırlı olsun
bende michelin pilot activ lastik var ama ne hikmetse güvenemiyorum lastiklere. virajda yatınca bırakcak gibi hissediyorum. şimdiye kadar sorun yaşamadım ama ön yargım var sanırım. benzin konusuna gelince uzun süre 95 kullanıp sonra 97 alınca yüksek devirde titreşimin azaldığı fark ediliyor denemenizi tavsiye ederim.
İkincilik kaybedenler içindir...
Hayırlı olsun dileklerini ileten arkadaşlara teşekkürler.
443. sayfanın 8854. mesajındaki 0 km aldığım motorumla şu an ilk haftamı bitirmiş, 400 km'yi bir haftada yapmış bulunmaktayım. Yeni başlıyorum, ilk motorum.
-Motor ile ilgili izlenimlerime gelecek olursak makine on numara... 3500 rpm yukarsında her devirde istek var, pek nazlanmıyor ve bir yeni başlayan için basit bir makine değil onu söyleyim.
-Sıkışık trafikte sürekli dur-kalka girdim, çok kolay fan açmıyor fakat biraz süre uzayıp iş abartıya gelince radyatörün 12 voltluk işlemci fanı ordan sıcak sıcak üflemeye başlıyor. Bu iyi bir şey elbette, sonuçta küçük bir motor ama su soğutmalı, radyatörü fanlı falan.
-100-110 km/s gibi hızlarda hafif rüzgarlı havalarda düşük ağırlığından olduğuna kanaat getirdiğim yanal rüzgarlardan etkilenme hissi orta derecede mevcut, iki lastik boyu kadar sizi şeridinizden atabiliyor, ama alıştıktan sonra vücüt ağırlığı ve denge kontrolü ile üstesinden zamanla gelmeye başlayabiliyorsunuz, yanlış anlaşılmasın, yüksek şiddette bir rüzgar yeme sorunu olduğuna inanmıyorum, zaten ideal hızlarda (80-90 km/s) sorun yok.
-Ön cam (cam da değil gerçi, acemi motorcu olduğumdan adını bilmiyorum) titriyor
-Ön amortisör fevkalade güzel, arka birazcık sert, hep böyle olacaksa işimiz iş, ama yeni sanırım o yüzden, zamanla yumuşayacağını düşünüyorum.
-Debriyaj kelebek gibi, kavrama hissi on numara.
-Fren dozajları gayet kararında. Çarpık bir durum olmadı, trafikte önüme kıran bir andaval yüzünden 55 km/s civarı bir hızla aniden arka ve öne eş zamanlı panik fren uyguladığımda böbreğimi ağzımdan çıkarırcasına durdu.
-Yakıt tüketimi fevkalade... Hele rodaj evresinde olduğunu ve benim de acemi oluşumu düşünürsek oldukça az tüketiyor. (9 litre benzin ile 310 km gittim)
-Lastikler...... Yok abi, berbat değil, ama hakkaten "iyi lastik" denebilecek gibi de değil. Kavşaklarda ara ara çok ama çok hafif gaz açışlarda pıt pıt dönüş yönünün tersine bıraktığı oldu, lakin ülkemin güzelim asfaltı, toz örtülü yolları, yağ akıtan otobüslerimiz kamyonlarımızı da düşünürsek, bir acemi için sıkıntı çıkarmaz bence. Kanaatim lastikler vasat. Bu sezon motoru iyice öğrenip, önümüzdeki sezona Michelin alacağım kısmetse.
-Teknik bir aksaklık yok, motor dolu dolu, ayaklık açıkken harekete izin vermiyor, elektronik yakıt enjeksiyonlu, 4 subaplı, gösterge gayet yeterli ve modern, kontak açışlarda hoşgeldin patlaması falan yapıyor Işık, korna, sinyal, selektör düğmeleri ergonomik. İlk çalıştırmadan sonra hiç istop etme sorunu yaşamadım, çalıştıktan 30 saniye sonra rölanti falan hemen normale dönüyor.
-Egzost ana susturucusunun üstünde ayrı bir kaplama daha var, egzost alev alev yanarken dahi o üstündeki malzeme ısınmıyor deri yakacak kadar, başarılı, branda örterken de ana susturucuya değdirmezseniz brandanız da yanmıyor.
-Vites geçişleri net, hissedilir.
-Yağ penceresi gayet başarılı, hem rengini hem seviyeyi görmek mümkün.
-Aynaları genelde başarılı bulunmuş, bence de yeterli fakat bugün bana anamdan emdiğim sütü burnumdan getirdi. Klasik memleketim ritüelidir, bir çukur ki tepe üstü konuşlu, görünmüyor yani, çukur mu desem hendek mi desem artık, girdim çıktım laak laaak... Sol ayna yere bakıyor sallanıyor. Lan??? Durdum. Bir tane vidası sen atla kurtul yerinden yere düş.... Öbür vidayı da (alyan ister) söktüm, aynayı sırt çantama attım ama düşen vidası düştü, sol aynasız da gitmek çok tehlikeli, gözü kapamak gibi. Motoru çektim kenara, güneşin alnında kaskı koluma takıpı üstümde montla terden geberene kadar belki 500 metre akan traiğin olduğu yolda boşluk buldukça yürüdüm, aradım taradım, kaçar mı ulan, buldum o düşen somunu Doğru arkadaşın dükkana, yakındım da Allah'tan, 2 km falan aynasız gittim, ne zor işmiş... Sonra güzelce loctite sıvı conta ile o vidaları sıktı arkadaş, diğer aynayada yapın aynısını. Yeni alan arkadaşlara bu uygulamayı tavsiye ederim, ayna yere düşüp arkadan gelen bir araba ezerse, işiniz iş...
-Popişin altındaki alet çantasında ayna vidaları için uygun anahtar yok, eksiklik.
-Titreşim segmentine, tek silindir oluşuna istinaden bence gayet az.
Sonuç olarak şehir içinde beni epey idare eder gibi bu makine. Otomobilimi 0 km almıştım, o da ilk otomobilim, 111.000 km yaşantımız var şu ana dek ve motorsikletsiz geçen yazlara üzülmekteyim, umarım arabam kıskanmıyordur bu durumu Ölmez sağ kalırsak bi 2 sene kadar bunu kullanmayı, iyice tecrübe edinmeyi düşünüyorum, arkasına kısmet olursa ve kendimi hazır hissedersem hobi amaçlı bir 600RR alabilirim sanırım.
NOT: Boyum 191 cm, kilom 85 kg. Ama ne yapayım, Honda işte lanet... Bunu beğendim, evet ayrıca bir itiraftır, yüksek motorla (enduro vs...) başlamaya da korktum yalan yok Namussuzun tipi de güzel, biblo gibi.
http://www.youtube.com/watch?v=BqAqy...eature=related
iyi haftasonlari "
Şu an bu konu içerisinde 28 kullanıcı var. (0 üye ve 28 misafir)