Sertlik değil ön yükleme olması lazım o ayar. Yabancı site ve forumlardan okuduğum kadarıyla tek bir ayarı var arka süspansyonun, o da ön yükleme (preload).
Bu ayarın ne olduğunundan kısaca bahsedelim mevzuyu açmışken. Arkanıza yolcu aldığınızda arka süspansyon yolcunun ağırlığından dolayı dalar, ön süspansyon da olması gerekenden fazla açılır ve motosikletin burnu yukarı çıkar. Bu da geometrinin bozulması ve sürüş dinamiğinin etkilenmesi demek (ön taraf sürücünün tepkilerine yeterince çabuk cevap vermez). Bu durumda arka süspansyonun ön yükleme (preload) ayarını 1-2 tık (ağırlığa göre 3 de olabilir) arttırdığınızda motosikletin geometrisi yolcusuz sürüşteki durumuna döner. Kabaca motosikletin arka tarafının yükseklik ayarı olarak düşünebilirsiniz.
Büyük motosikletlerde hem ön hem arka süspansyonda sıkıştırma (compression), geri sekme (rebound) ve ön yükleme (preload) ayarları bulunur. Bunlar (özellikle geri sekme ve sıkıştırma) farklı yol şartlarına veya motosiklet piste sokulacaksa pist şartlarına göre uygun değişiklikleri yapmak içindir. Süspansyon ayarı iyi teorik bilgi ve oldukça tecrübe isteyen bir konu. Dolayısıyla çoğu sürücünün fabrika ayarlarına müdahale etmemesi en doğru olanı. CBR 250 gibi nispeten giriş seviyesi (veya giriş seviyesine daha yakın diyelim) bir motosiklette bu ayarların tümünün olmaması hem sürüş güvenliği hem de maliyet açısından doğru seçim. Honda'nın yolculu sürüş yapmak isteyenleri düşünerek arka süspansyona ön yükleme ayarı koyması güzel bir artı. Bu ayar CBR 125'lerde yok mesela (yeni çıkan 2011 kasada var mı bilmiyorum, yorumum daha önceki modeller için). Yolcu aldığınız zaman motosiklet üzerindeki kontrolünüz hissedilir derecede azalıyor.
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
bugun alışveriş merkezinin önünde gördüm motoru ,eleman kıvrıla kıvrıla gitti ,beyaz mavi kırmızı olanıydı çok şık gerekten
cbr 250r da titreşim rahatsız edecek kadar çok mu acaba çalıştırdım bayisinde sehpadayken motorun hız göstergesi sallanıyordu yolculuk halindeyken nasıl acaba alıcaktım bu sebepte dolayı az hevesim kırıldı dogrusu yoksa çok güzel motor bende çok begendim BU ARADA CBR 250R ALAN ARKADAŞLARA HAYIRLI OLSUN bu motoru alabilmem için aklımda ki bazı soruların gitmesi gerekior lütfen yardım edin
motokurt,Blindfire,atiturhan
resimler için teşekkürler artık yollarda görelim cbr250 lileri
https://www.youtube.com/alifeyizoglu
Bana kısaca şu şekilde özetlemişlerdi;
Amortisör en sert noktada 25kg'lik bir basınca maruz kaldığında esneme yaparken, en yumuşağa ayarlandığında ise 15kg'lık bir basınca maruz kalınca esneme yapıyor (rakamları şu an sallıyorum).
Ninja'da en sertte kullandığımda arka lastik topaç gibi sektiğinden en yumuşağa ayarladım, bozuk yolda lastiğin yerle olan temeası azaldığından patinaj yapmaya başlıyordu (bunda hamuru sertleşen eski lastikleriminde etkisi vardı tabiki). sürücünün / taşınan yükün ağırlığına göre ayar yapmakta fayda var.
sürekli artçıyla seyahat edenlerin bu ayarı sertte bırakmasında fayda var.
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
Benim xciting250'yi ilk aldığımda rolantideyken aynalar sallanıyodu.Çok rahatsız etmeyen hafif bi titreşim vardı.Hatta ilk kalkış anında hafiften gıdıklayan bi titreşim yapıyodu ama kalktıktan sonra bi daha son hıza kadar titreşim eser yoktu.Daha sonra ilerleyen zamanlarda o kalkıştaki ve rolantideki titreşim de kalmadı.Şu an nerdeyse hiç titreşim yok.Daha önce cbf250 kullandığımdan 250cc tek silindir motor titreşim yapar diye korkuyodum ama korkularım boşa çıktı.Gerçi bizim maxiscooterların kavrama sistemi farklıdır.Benim servisteki usta periyodik bakımlarda bi kaç kere debriyajı söküp temizlik yaptı.Maxiscooterlarda debriyaj temizliği baya bi titreşimi azaltıyo.Yani bence rolantideki titreşimden fazla korkmamak lazım ama yine de bi test etme imkanınız varsa mutlaka test edin.Titreşimli motor insanın bütün zevkinin içine edebilir.Kullanan arkadaşlarında bu konuya dürüstçe açıklık getirmeleri lazım.Bi tane güvenilir bir uzman şu motoru test edip test yazısı hazırlasa çok iyi olacak.
ben de motora baktım, durduğu yerde kontağı açıp çalıştırınca ön cam titriyordu. elcik ve aynalarda hafif titreme vardı. cbr125'e göre titreşimi hissedilir düzeyde yüksek geldi.
şekil tasarım çok hoş, internette göründüğünden daha büyük ve 600'lük motor gibi gösterişli. insanın gözü gönlü açılıyor. ama motor henüz rolantideyken titreşim hissedilmesi konfor arayanlar için biraz can sıkıcı.
Maysta gelecek olanlar geldimi acaba* bayiilre
Haklısınız ben daha önce çift silindirli bir motorda rodajı 3000 devirle yapmıştım ve 70 yapıyodu.. Tork da çok daha kuvvetliydi tabii.. Ortalama dediğiniz gibi 4000-5000 ideal sanırım tabi düz yolda.. 6.vitese çıktığınızda 6000 devirle kaç yaptığınızı bilgilendirirseniz sevinirim merak ediyorum açıkcası
mayıs ayında izmir bornva yukselişe 2 mtor glecek.2.sni bgun bn aldm şmdi eski mtora alıcı gelecek onu bekliyorum
Size özetlenen özellik amortisörün sertlik ayarı. Shrieker arkadaşımızın açıkladığı ise ön yükleme yani bir nevi amartisörün yükseklik ayarı(sertliğini değiştirmiyor). Yani Sizi doğru bilgilendirmişler ancak başka bir konuda . Zaten CBR250R da bende sertlik ayarı olmasını beklemiyorum açıkçası. Preload-ön yükleme özelliği daha basit bir özelliktir.
#sürenadam
rodaj yaparken 50 kg lik bir artçının zararı olurmu?
---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:59 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:28 ----------
Benim kredi onaylanmıştır
parayı tamamladım kaporamıda verdim nakliye işinide yükseliş honda yaparmış
ama benim mondial ucuza gidiyor napalım artık böyle oldu
---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:42 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:59 ----------
benim plakaya param yetmedi yanlız kendim çıkartacağım
nasıl oluyor bu iş anlatabilirmisiniz
herşeyden önce bir sigorta şirketi bul ve mali sorumluluk sigortasını plakasız olarak motor ve şasi numarasına göre yaptır. sigorta poliçesinin fotokopisi ile birlikte aşağıda anlattıklarımı yapman lazım.
Aracın faturasıyla beraber uygunluk belgesi (fatura ile beraber bayi veriyor) ikametgah belgesi, Ek 1 diye bir form var tescil şube yakınlarında satılıyor ondan alacaksın. aracın ötv vergi makbuzlarının da dahil hepsinden 3 er tane fotokopi çektir orada lazım oluyor. bir de bu motor için emniyetin ağzıyla gümrüğe yazılan iki tane evrak var sabit metin (ben orada bu işi yapan adamlara yazdırdım 10 YTL verdim). onu doldurman gerekiyor.
eğer istanbulda yaşıyorsan istanbul emniyetin internet adresinden randevu alman alım. randevuyu yeni kayıt işlemi olarak seçeceksin. ilerle dediğinde plaka soruyor. burada seötiğin plaka senin plakan oluyor ona dikkat.
Arkadaslar bende cbr 250 almak icin kredi cektim para hazir ama izmir bayisi temmuza kadar elimizde yok dedi bildigim kadariyla manisada da yok bildiginiz bir yer varmi bulabilecegim
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)