valla şunu anladım ki türkiye yollarında enduro şart...imkanım olsa en kısa zamanda bi enduro alırım ama şartlar müsade etmiyo...cbr 250 r şehir içi için çok iyi ama uzun yollar için yorucu olduğunu düşünüyorum...
valla şunu anladım ki türkiye yollarında enduro şart...imkanım olsa en kısa zamanda bi enduro alırım ama şartlar müsade etmiyo...cbr 250 r şehir içi için çok iyi ama uzun yollar için yorucu olduğunu düşünüyorum...
Uzun yol olarak İstanbul'dan Tekirdağ'a ve Ankara'ya gittim. Forumdan üç kişi olarak gittik günübirlik Tekirdağ'a hatta. Ankara'ya da o gezinin verdiği uzun yol tecrübesiyle kendi başıma gittim . Gidişte 2 kere mola verdim, dönüşte bir kez. Mola vermemin asıl sebebi böcek temizliği , dönüşte sabah çok erken çıktığım için daha az böcek vardı, hele o ölünce devasa sarı bir leke bırakanlar daha yola çıkmamıştı , o yüzden bir kere durmak yetti.
Oturuş pozisyonu olarak hiç rahatsızlık çekmedim ama titreşim az da olsa uzun yolda ve çoğunlukla 140 km/h'nin üzerinde gittiğim için etkisini gösteriyor. Ellerim ve ayaklarım titreşimde sıklıkla uyuştu, tabii 8-9 k rpm'de sürekli gittiğim için titreşim yüksek o devirlerde. Onun harici gürültü bayaa fazla, kaskım acayip sessiz olmasına rağmen, kaskın altından geçen rüzgar asıl gürültü kaynağı, onu da yok etmek için öne kapanıyordum. Ne yazık ki, rüzgarlığın etkili olduğu alanı çok küçük, o yüzden sonuna kadar kapanmak gerekebiliyor, o da bir saat kadar sonra boyun ağrısıyla sonuçlanıyor . Sırf bu yüzden, bir sonraki motorumu naked olarak almaktan vazgeçtim.
Onun harici beklediğim kadar yorucu geçmedi. Hatta akşamı geri dönmeyi düşündüm ama bir gece kalırım diye plan yaptığım için yanıma renksiz vizörü almamıştım, karanlıkta da siyah vizörle sürmek en tehlikeli şey. Bizzat tecrübe ettim. Tekirdağ gezisi sonrası o şekilde dönmüştüm, sadece önümdeki aracın ışıkları gözüküyor ve vizör içindeki pinlock da bütün ışıkları dağıttığı için görmeyi acayip zorlaştırıyor.
Sözün özü, uzun yol için çok da kötü değil, özellikle bel ağrısı çekersin gibisinden yorumlar almıştım öncesinde, en az ağrıyan yerim belimdi diyebilirim . Dediğim gibi asıl sorun eller ve ayakların uyuşması.
))). Bence sen seçimde hata yaptın gibime geldi. Bence rahat bir motor. Suzuki an125 scooterım vardı. Konfor olarak onun kadar da rahat . Gt250r filan alsaydın, durum daha vahim olurdu senin için . Fakat hiç üzülme. İleride illa ki değiştirirsin. Cbr250r revaçta olan bir model. Elinden çıkarman zor olmaz. Benim canımı sıkan tek nokta; Şu top speed olayı. Hızı genelleme yaptığın da yeterli gelebilir. Fakat gerçekten otoban da ha gayret diyorum bazen motorla giderken . Onun dışında sınıfına göre üstün yanları bir hayli fazla. Yakıt tükemi, honda'nın ülkemiz de ki değeri, bakım masrafları vs. gerçekten çok ekonomik ve yakışıklı bir motor cbr250r.
Aslında benim de bazen aklıma gelmiyor değil. Üstüne bir kaç bin TL koyup, gt650r gibi bir makina bakayım diye. Gt650r dememin nedeni, teknik özelliklerin diğer 600'lüklere oranla daha az güç üretmesi. Fakat daha bizim mazimiz çok taze. İleri de ne olur bilinmez. İlk sözüme sadık kalırsam, bundan sonra ki makinam 600f daha sonrası binliğe geçtiğim de ducati düşünüyordum. Aslında cbr250r dan sonra Gsxr 600, daha sonra binlikte olabilir. Suzukinin modları sayesinde, motor gücü kısıtlanabiliyor. Ama şöyle bir durum da var, ben 250cc üstüne çıktığım da, abs'siz bir modele binmeyi asla düşünmüyorum. Dur bakalım ne olacak. Benim tarzım kesinlikle race. Daha başka bir model düşenemiyorum kendim de. Scooterları yazın ihtiyaçlarım dolayısı ile kullanıyordum. Fakat madem başladık bu işe, hep gönül verdiğim bir race makina da devam edeceğim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:33 ----------
Çağdaş merhaba,
Tireşim olayına katılıyorum. Belli bir devirden sonra hissedilir derece de var motor da. Yok diyene inanmam. Çünkü kendimden biliyorum. Bel ağrısı bende de rahatsız edici boyutta olmadı. Fakat bazen sinyal veriyordu bana. Artık yolculuklarıma bellik ile devam ediyorum. İnan korumanın yanında, belim daha rahat ediyor.
Vizör konusun da siyah vizör dediğin gibi tehlikeli. Bence siyah vizörün gündüz bile kullanılması çok sağlıklı değil. Bu sorunu renkli vizör alarak çözdüm (aynalı vizör). Gece de kullanıyorum. Gayet rahatım. O yüzden aynalı vizör tavsiye ederim. En azından kendi kaskım için (xr-1100).
Önce emniyet, sonra hareket...
Bel ağrım olmadı zaten, dediğim gibi en az ağrıyan yerim belimdi . Bende shoei qwest var, yalnız shoei sitesine bakınca (http://jp.shoei.com/support/en/faq/parts.html), aynalı olanların ışığı geçirgenliği smoke'a göre daha düşük, bir de pinlock kullanıyor musun içinde? Her ikisi için de zaten gece kullanmayınız diye yazıyor aslında ama yaptım bir hata işte .
Arkadaşlar çok damlar oldum bu ara topice =))) Ama sizler cbr 250 kullanıcısı olarak bu motoru almada ninja 250r 2010 modelini al dermisiniz?Ama dürüst cevap verin :D Diyin bana ya kardeş cbr 250 alırsan şunlar dezavantaj ninja alırsan şunlar dezavantaj diye.Yani burdaki cıbır 250 cilere gerçekten çok ihtiyacım var ,alacağım vardı geldi oda çok şükür.Param hazır sadece kafam karıştı.9.000 e kadar para verebilirim.Baya bi işim düştü size hadi cıbırcılar BEKLİYORUMM!! :D bu arada sinan polat kardeşim aynen paran varsa italyan alıcan ama satamıyorsun kardeşim ya =)) Nexus 500 ü çok zor sattım
doktor 3 hafta önce bel fıtığı teşhisi koymasına rağmen motorda hiç belim ağrımıyo...Seigen 2 molayla ankaraya çok iyi gelmişsin...benim 45 dakikada bir durmam gerekiyoo.yaş ilerledi ondan mı acaba türkiye yollarının berbat olması da motor için etken...ben bugün sürat rekorumu kırarak 130 u gördüm bir anlık... 6500-7000 devir ve sonrası titreşim insanı rahatsız ediyo...belki normaldir bilmiyorum ilk motorum...almak istediğim enduronun bundan çok farklı olacağını düşünmüyorum....
sonpol..seçimde yanlış yapmış olsam bile içim rahat..motor kalite, benzin şahane...hava 1500..., trafikte atak ve kıvrak...uzun yolda utandırmıyo...daha ne olsun...yaştan dolayı beni yoruyo olabilir ama daha 30 dayız
Hep diyorum, yine diyeceğim . Ninja piyasada kendisini kanıtlamış bir model. 250'lik ler içinde en kuvvetlisi. Her şey iyi hoşta, eskidi be dostum artık. Eğri oturup, doğru konuşmak lazım. Ninja tahmin ediyorum, bu senenin sonunda, en geç 2013'ün ilk çeyreğin de yenilecek. Yenilendiği vakit, kuşkusuz daha iddialı bir model ile karşımıza çıkacak. Şu anda bana soracak olursan, ben kawasakiyi tercih etmezdim. Nedenine gelecek olursak;
1. Eskiyen tasarım:Analog ekranlar filan artık bu devirde olmaz. Özellikle tüm firmalar, tamamen elektronik kadrana geçiyorlar ki, çoğu kişi yadırgasada olması gereken budur.
2. Bakım maliyeti: Yedek parçalar çok pahalı. Litrelik motor fiyatların da. Arka amortisörün 1.500 TL olduğu söylenmişti yanlış hatırlamıyorsam. Bahsi geçen konu altın elbiseli adam yani Barkın abinin testlerinde ele alınmıştı.
3. Satış sonrası hizmet: Servis darlığı ve tedarik süresi boyunca yapılan şikayetler ele alındığın da. Tercih yapacak kişilerin bu konuyu dikkate almaları gerekmektedir. Yaşadığınız il de veya ilçe de servis olanakları iyice araştırılmalı ve size zorluk çıkarmayacak konumda olmalıdır.
4. İkicliel: İkinciel de elbette ki Honda gibi hareket beklemeyin. Fakat her satıcının bir alıcısı vardır. Saydığım olumsuzlukları size koz kullanarak, fiyatta ciddi indirimler yaptıran olacaktır.
Fakat Honda da durum böyle değil. Hondayı maddeler halinde sıralayım;
1. Rakiplerine göre uygun fiyatı.
2. Bakım maliyeti düşük, yedek parça fiyatları neredeyse bir Çinli motosiklet kadar uygun.
3. Hemen hemen her yerde servis sıkıntısı yaşamazsınız.
4. Yakıtı oldukça ekonomik, performansı tatmin edicidir. Ben top speed haricin de bir sıkıntı yaşamıyorum ki en yüksek 172km. hız yapabildim. Fakat bu hıza her şartta ulaşamıyorum. Fakat, ara hızlanmalar da filan gayet tatmin edici. En azından rakiplerinden aşağı kalır bir tarafı yok.
5. Çok konforlu bir model. Bunu demek için demiyorum. İyi bir scooter kadar konforlu. Al artçınıda paşa paşa gez.
6. Elden çıkarmak istediğin de soranın çok olur. Malum Honda hayat onda. Ben demiyorum. Halk diyor .
Kısacası, 250'lik te en hızlısı bende olsun diyorsan ninja, geri kalan her şey için cbr diyorum.
Tercih senin. Hangisinden zevk alacağını düşünüyorsan, tercihini o yönde yap. Sonuçta binecek olan sensin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:41 ----------
Abi dur bakalım yaş 30 diyorsun daha nedir ki yahu 30 . Bak ben de 26 yaşındayım. Ben belki 40'ı geçitiğim de (ölmez ömrümüz varsa) o zaman düşünürüm enduro tarzları. O da belki . Sen erken emekli edeceksin kendini anlaşılan . Hayırlısı olsun .
Bu arada geçmiş olsun.
Önce emniyet, sonra hareket...
@SONPOL nickli kardeşim saolasın yazdıklarını tek tek okudum.Çok teşekkür ediyorum ilgine alakana,yazdıklarının hepsi gerçekten çok mantıklı geldi.Haklısın parça konusu olsun,2.el olsun kawa sıkıntılı.
Aynen insanlarda bi hondadır almış gidiyor hadi bakalım hayırlısı =)Piyasayı resmen aldı honda.Benim kışın motoru satma durumum oluyor her yıl bu yüzden hondada sıkıntı çekmem diye düşünüyorum.
Benim kalbimde her zaman 1 tane motor var onu hiç satmamak üzere alıcam piaggio xevo 250 inş. ilerleyen zamanlarda ve hep garajımda durucak o alet.Bilsem kışın satıcam şimdide alırımda işte malum 2.eli yok piaggio nun fazla.Ama alemde tek geçerim italyan motosikletleri kim ne derse desin!!!Sürüş zevkleri mükemmel dir.Ve her zaman favorimdir DUCATİ,GİLERA,PİAGGİO!!
Ama artık kararım %99 cbr 250!!Bir daha bu topice motoru almadan yazmıyorum :D Aldığımda paylaşırım siz değerli insanlarla.Kazasız sürüşler herkese!!!!
Enduro gerçekten beni de düşündürüyor. Şehiriçinde zor olur diyen insan çok birde şehiriçinde endurolar çok yakıt tüketiyor deniyor. Şehirdışı düşünüldüğünde hep asfaltta kalıcaksanız ve R1200GS, Transalp ve benzeri modeller büyük geliyorsa almayın. 600lükler daha çok arazi şartlarına göre üretiliyor. Amarsitörler, motorun tork eğrisi falan genelde arazi üstüne. 600cc de bence touring gibi ama amarsitör salınımı normal bir naked benzeri şehir motorundan biraz daha fazla bir model işi çözer. Modeli bulamadım hala gerçi cbr600f bu işe uyar gibiydi ama oturuş pozisyonu sanki biraz racing. Şimdi hondanın NC700X' i var o bu iş için güzel gözüküyor birde kawasaki ninja 600ün otoruş pozisyonu cbr600f kadar eğik değil ve gidonu racing gidiyonu gibi değil. Denemek lazım. Tabi Alien tarzıyla Fazer da var.
İlk fotoğrafta 1000 cc lik bir sport touring gibi çıkmış:D
)). Evet, o benim de dikkati çekti.
Önce emniyet, sonra hareket...
Güzel açıymış,aynı fotoğraftan bende deneyeceğim:DBelki bende 600cc ye filan çıkarırım:D
bugun gomme smoked sınyallerım geldı
cıhancan kardesıme tekrar tesekkurler
sonerım de aynaları halletmıstı sagolsun
sırada bakalım neler olacak eylul'e kadar seyır sepetım var. bu tarıhe kadar alabıldıgım kadar malzeme alıp , 1-2gunde anca taktırırım
Hayırlı olsun. Gelince beraber halettiririz. Geriye kalanları da ufak ufak hallederiz .
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:52 ----------
Hatta sana xenon da takarız benim bayiye gidip.
Önce emniyet, sonra hareket...
Şu an bu konu içerisinde 9 kullanıcı var. (0 üye ve 9 misafir)