Honda CBR 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
01 Haziran 2012, 06:07
#8081
Videodaki elemanın sürüşü tamamen ofsayt bi kere. Dirsekler dümdüz bütün ağırlık elciklere verilmiş vaziyette... Bu haldeyken önfrene azıcık dokunsanız bile siz farkında olmadan vücut ağırlığınız sağ veya sol elciği ileri ittireceğinden ön lastiği kaydırmanız kaçınılmaz (fren + dönmekle aynı şey). Zaten eleman ağırlığını refleks olarak diğer elciğe veriyor ama o sürüş pozisyonunda kurtarması imkansız gibi. Dirsekleriniz bükülü olsun, olabildiğince geriye oturarak dizilerinizle depoyu sıkın (ağırlığınızın kollarınıza binmemesi için) çok daha etkili ve güvenli bir şekilde frenleme yapabileceğinizi göreceksiniz.
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
Reklamlar
-
01 Haziran 2012, 09:42
#8082
Shrieker adlı üyeden alıntı
Videodaki elemanın sürüşü tamamen ofsayt bi kere. Dirsekler dümdüz bütün ağırlık elciklere verilmiş vaziyette... Bu haldeyken önfrene azıcık dokunsanız bile siz farkında olmadan vücut ağırlığınız sağ veya sol elciği ileri ittireceğinden ön lastiği kaydırmanız kaçınılmaz (fren + dönmekle aynı şey). Zaten eleman ağırlığını refleks olarak diğer elciğe veriyor ama o sürüş pozisyonunda kurtarması imkansız gibi. Dirsekleriniz bükülü olsun, olabildiğince geriye oturarak dizilerinizle depoyu sıkın (ağırlığınızın kollarınıza binmemesi için) çok daha etkili ve güvenli bir şekilde frenleme yapabileceğinizi göreceksiniz.
bence motorun oturuş pozisyonundan dolayı ağırlık ister istemez bir miktar kollara biniyor...
-
01 Haziran 2012, 10:10
#8083
o değilde yorumlara bittim ben facebooktaki orada millet hep hakaret etmiş kullanan kişiye ama bu kullanan kişi halil hayabusa diye geçer youtube'da tek teker 300 km/h ile giden videolarıda var,ben hepsini izlemiştim 1-2 ay kadar önce, adam hayabusa ile temde 300 kapatan bir adam hem de tek teker yani işi bilen biri ama bu düşmeyeceği anlamına gelmez tabiki
-
01 Haziran 2012, 10:59
#8084
gunaydin arkadaslar size bir sorum olacak 17 yasindayim 1.65 boyum var motor almak istiyorum ama boy sorun olur mu diye korkuyorum. cbr 250r de boy sorun olur mu?
-
01 Haziran 2012, 11:09
#8085
günaydın, boy sorun olmaz ama sele yükseliği 78 cm yerden, bacağının uzunluğuna göre değişir , bacağın yetmeyebilir belki aynı anda 2 ayağını yere basamazsın ama basacaksın diye bir kaidede yok bence almadan önce git otur bir üstüne bak dene
-
01 Haziran 2012, 11:13
#8086
desterhuso adlı üyeden alıntı
gunaydin arkadaslar size bir sorum olacak 17 yasindayim 1.65 boyum var motor almak istiyorum ama boy sorun olur mu diye korkuyorum. cbr 250r de boy sorun olur mu?
evet olabilir sanırım....178 ile yere tam basıyorum ama sınırda..yani biraz daha yüksek olsa topuklarım kalkacak sanki...kilo da 85..
-
01 Haziran 2012, 12:16
#8087
spawn1984 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar frenleme konusunda yukarıda demiş arkadaş ön fren kullanmaya alışmak lazım diye , honda güvenli eğitim sürüşünde bize öğretilen 2 freni aynı anda kullanın demeleriydi, nedir bunun aslı astarı ?
bunun aslı astarını da söylüyorlardı Honda'nın eğitiminde(yokuş çalışmasında),demek size söylemeyen hoca denk gelmiş.
arkadaşların dediği gibi %70 ön %30 arka freni kullanmak lazım.
şöyle söyleyelim, motosiklet giderken belli bir ivmelenme oluyor ve ağırlık(sen+motosiklet) ön tekerden çok daha fazla arka tekere binmiş(burada binmiş demeyelim de arka tekere doğru bir yüklenme oluyor imkan olsa çizsem de oklarla daha güzel olurdu ) oluyor.(ön tekerde sadece gidon ağırlığın kalıyor)
Dolayısıyla da ağırlık binen tekerin fren mesafesi çok daha artıyor.
Ve evet mutlaka fren çalışması yapmak lazım,zaten Honda'daki eğitimde de söyledikleri: önemli olan motosikleti hareket ettirip gitmek değildir, motosikletin nerede durabileceğini kestirebilmektir, bunun için de bolca (yıllarca motosiklet kullansak bile her model yenilememizde) fren çalışması yapmamız gerektiğiydi.
-
01 Haziran 2012, 12:41
#8088
benim de fren çalışmam lazım ama vakit bulamadım..fren çalışması için önerileriniz nelerdir..yani ani fren yapalım, limitleri görelim derken çalışırken düşmeyelim
-
01 Haziran 2012, 12:52
#8089
Fren konusu önemli gerçekten. Bu konu da bilinçlenmek lazım. Scooterlar da olsun, ilk vitesli deneyimlerim olsun, ilk önce frenleme üzerine çalışmışımdır. Daha sonrasın da motor limitlerini test ederim kendimce. Genellikle çift fren çalışırım. Hiç kazam da olmadı Allaha şükür. Fakat her motorun tepkisi farklı elbette.
Yazıları fazla okuyamadım. Birazdan Bodrum'a doğru yola çıkacağım. İzmir'e dönüş yaptığım da hızınıza yetişmeye çalışacağım . Sayfamız malum, hızlı ilerliyor . Görüşene dek, hoşcakalın..
Önce emniyet, sonra hareket...
-
01 Haziran 2012, 13:01
#8090
erro adlı üyeden alıntı
fren çalışması için önerileriniz nelerdir..
o zaman biraz bilgilenelim, bilinçlenelim...
-
01 Haziran 2012, 13:17
#8091
erro adlı üyeden alıntı
benim de fren çalışmam lazım ama vakit bulamadım..fren çalışması için önerileriniz nelerdir..yani ani fren yapalım, limitleri görelim derken çalışırken düşmeyelim
Fren calismasi icin oncelikle bos bir alan bulunur(bu bir acik otopark olabilir,alisveris merkezlerinin acik otoparklari aksam saatlerinde uygun olur)
Daha sonra kendimize bir nokta belirleyerek motosikletimizle giderken tam o noktadayken frenleme yapilir(burada freni cok sikip kilitlememek lazim)
Ayni sabit hizla o noktadan frenlemeye baslanarak her defasinda fren mesafemizi kisaltmaya calisarak bu teknik calisilir.
Tatmin noktasina erisince bu kez 2. Frenleme calismasi yapilir ki bu daha zevklidir.
Bu kez yine bir nokta(yerdeki bir cizgi veya hizasindaki bir sey baz alinir.
Burada da amac oncesinden frenleme yaparak o noktada(bu cok mumkun olmasa da) durmaktir.Yani o noktaya en yakin yerde durabilmektir.
Varsin ilk denemelerde o noktayi asin,problem degil.Her defasinda daha da yakin durdugunuzu goreceksiniz. ;)
-
01 Haziran 2012, 14:35
#8092
Evet millet, artık mezun sayılırım. Bitirme sunumumu da yaptım bugün. Sadece notların açıklanıp, diplomayı almak kaldı. O da en kolay kısmı zaten
-
01 Haziran 2012, 14:49
#8093
erreeen adlı üyeden alıntı
Evet millet, artık mezun sayılırım. Bitirme sunumumu da yaptım bugün. Sadece notların açıklanıp, diplomayı almak kaldı. O da en kolay kısmı zaten
gözün aydın.başarıların sürekli olsun
-
01 Haziran 2012, 14:53
#8094
-
01 Haziran 2012, 14:56
#8095
@RuzgarSA
Teşekkür ederim abi iyi dileklerin için.
@spawn1984
İTÜ Geomatik Mühendisliği (Harita da denebilir )
-
01 Haziran 2012, 14:59
#8096
erreeen adlı üyeden alıntı
@RuzgarSA
Teşekkür ederim abi iyi dileklerin için.
@spawn1984
İTÜ Geomatik Mühendisliği (Harita da denebilir
)
tebrikler asıl hayat şimdi başlıyo :D
-
01 Haziran 2012, 15:42
#8097
rummenigge adlı üyeden alıntı
Fren calismasi icin oncelikle bos bir alan bulunur(bu bir acik otopark olabilir,alisveris merkezlerinin acik otoparklari aksam saatlerinde uygun olur)
Daha sonra kendimize bir nokta belirleyerek motosikletimizle giderken tam o noktadayken frenleme yapilir(burada freni cok sikip kilitlememek lazim)
Ayni sabit hizla o noktadan frenlemeye baslanarak her defasinda fren mesafemizi kisaltmaya calisarak bu teknik calisilir.
Tatmin noktasina erisince bu kez 2. Frenleme calismasi yapilir ki bu daha zevklidir.
Bu kez yine bir nokta(yerdeki bir cizgi veya hizasindaki bir sey baz alinir.
Burada da amac oncesinden frenleme yaparak o noktada(bu cok mumkun olmasa da) durmaktir.Yani o noktaya en yakin yerde durabilmektir.
Varsin ilk denemelerde o noktayi asin,problem degil.Her defasinda daha da yakin durdugunuzu goreceksiniz. ;)
Bende ekleyeyim bari bi çalışma şekli...
7-8 metre aralıklı iki kuka ya da nokta belirleyelim... 3. vitesle gelirken ilk noktaya geldiğimizde ani frenleme yapıp ikinci engeli de büyük bir cisim gibi algılayıp iki kuka arasından diğer tarafa geçelim...yani ikinci kukayı bir araba gibi düşünüp çarpmamak için engelden kaçma çalışmaları denenebilir...tabi bu kaçma esnasında frenleme yapılmıyo olması lazım tam emin değilim...???
-
01 Haziran 2012, 18:21
#8098
spawn1984 adlı üyeden alıntı
o değilde yorumlara bittim ben facebooktaki orada millet hep hakaret etmiş kullanan kişiye ama bu kullanan kişi halil hayabusa diye geçer youtube'da tek teker 300 km/h ile giden videolarıda var,ben hepsini izlemiştim 1-2 ay kadar önce, adam hayabusa ile temde 300 kapatan bir adam hem de tek teker
yani işi bilen biri ama bu düşmeyeceği anlamına gelmez tabiki
300 ıle tek teker yapan turbo hayabusa'lı "ghost rider". halıl degıl
---------- Post added at 17:21 ---------- Previous post was at 17:18 ----------
sungurmete adlı üyeden alıntı
maşallah,sanırım bende öyle olurum.aksine bütün kuşlarda ihtiyaçlarını benim arabanın üzerinde giderirler.motor gelince belki arabayı rahat bırakırlar
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:34 ----------
sen motoru gemiye atıp götürüceksin sanırım,gemi genişmi bari,arada turlayabilicekmisin
biraz genis
http://turkishnavy.files.wordpress.c.../09/nl1251.jpg
-
01 Haziran 2012, 19:45
#8099
Pardon ya o tek teker kamildi vefat etti diye duydum bir arkadastan dogru mu acaba :(
-
01 Haziran 2012, 20:03
#8100
isimlere bak ya
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 22 kullanıcı var. (0 üye ve 22 misafir)
Bu Konudaki Etiketler