benımkıde boyle herkezınkı boyle sanırsam
benımkıde boyle herkezınkı boyle sanırsam
MABİOSİ
Benimkide çok yakın ama zinciri gerdirmekle hallolur diye düşünüyorum.Yanı bende sürtme yok sadece çok yakın.
@teocan94
attan inip esekse binecegim kötü olur.
@wolrath
normalde r pek sevmiyorum ama cbr da çok rüzgar yediğim için bir denemek istiyorum racing.
@ereeeen
o seslerin kaynağı olarak ben de orayı gördüm. gerdirdim zinciri falan ama o temas hiç kesilmedi. ben de normal herhalde diye düşünmüştüm. eğer sorun oysa bir care bulup garantiden halletmemiz lazım beyler.
@wolky-ksk
kasksiz fazla gaz vermeden biraz sürüş yap, Kaska duyulmuyor o sesler.
Arkadaşlar benzin tüketiminde rekor kırdım
Haftasonu İstanbul - Kartepe - Mudurnu - Göynük gezisi yaptım arkadaşlarla. Ve benzin tasarrufuna kastım Bir depoda;
Akyazı - Dokurcun - Mudurnu - Abant gölü - Göynük - Taraklı - Geyve - Sakarya'dan TEM'e bağlandım - TEM'den Gebzeye kadar geldim.
Depoyu doldurduğumda 10,22 Lt aldı ve 351 km yapmıştım yani 1 lt ile 34,34 km, 100 km'de 2,91 lt Mükemmel bir sayı. İlk defa bu kadar az benzin tükettim hiç 3 lt'nin altına düşememiştim şimdiye kadar (motorum 7000km'de).
Benzin tasarrufu için özellikle dikkat ettiğim noktalar;
1) 110'u geçmemeye çalıştım hep. TEM'de falan 90-100-110 arasında dolaştım.
2) Ani gaz kapatıp ani gaz açmadım. Önceden ilerisini gözlemleyip ona göre yavaş yavaş gaz kapadım veya yavaş yavaş gaz açtım. Normal bir araba gibi hızlandım hep motor gibi değil
3) 30-40 saniye için olsa bile vites değiştirdim 7000 deviri geçmemeye çalıştım. Mesela 60-70 ile 4. viteste giderken hızlanıp hız 80e varınca 5. vitese aldım 90a varınca 6. vitese. Devri hep düşük tutmaya çalıştım. (Titreşim de bayağı az geliyor o zaman tavsiye edilir.) Ayrıca vites geçişleri ne kadar hızlı ve akıcı olursa o kadar iyi.
4) Yokuş yukarı çıkarken özellikle motoru sıkıştırmadım. Yokuş yukarı çıkarken hızlanmak çok benzin tüketiyor onun yerine hızımı sabit tutmaya çalıştım. Mesela 2km tırmanma var diyelim düz yolda 100 ile giderken tırmanmaya gelince 80-85 ile sabit tırmanmaya devam ettim.
@sungurmete ,
hocam sana tavsiyem 2 günlüğüne istanbul'a gelip "honda güvenli sürüş eğitimi 1" e katılman, bende senin gibiyim, 2002 den beri istanbul trafiğinde aktif olarak araba kullanmaktayım, bazı günler hatta 12 saat araç üstündeyim, ancak hiç motor tecrübem yoktu, dedim napsam acaba cbf150 falan alsam 3-5 ay binsem sonra cbr250 mi alsam baktım pek mantıklı gelmedi, birde 10 yıldır racing kullanan arkadaşım var o da dedi ben bugüne kadar daha hiç düşmedim motordan , düşeceğim diye bişey yok falan deyince dedim en iyisi eğitime gideyim sonrada cbr alayım direk, ki öyle de oldu =) tavsiye ederim imkanın varsa git hondanın eğitimine topu topu 2 gün zaten ;)
@kemalpak @Zippo's @Okur_tr
Ben bunu 1000 bakımına gittiğimde soracağım ama direk söylemeyeceğim. Yoksa direk evet öyle diyebilirler. Şaşırtmalı soracağım dolaylı yoldan. İnanılmaz saçma bir durum. Zincirin herhangi bir yere sürtmesinin nasıl faydalı olacağını anlayamıyorum. Ve kasksiz sürdüğüm gün çıkan sesler sanki zincirin bir yerine çalı kagit vs sıkışmış o sürtüyor gibi bir sesti. Diğer arkadaslar da zaman buldukça bir baksın böyle mı diye lütfen.
@wolky-ksk
Gerdirmekle geçeceğini sanmıyorum, ki gerdirenlerde de ses devam ettiğine göre.
"Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif
Bu ses bende de fazlasıyla var. Bu sürtme sesi canımı sıkmaya başladı. Haftasonu iki tane servis gezdim ikiside normal dediler.
Bişey olmaz dediler. Zincirin gerginliğini aldılar ama yinede sürtüyor. Artık canımı sıkmaya başladı bu durum. Niye sürtsün ki zincir oraya.
Çaresini bulacaksakta birlikte bulacağız sanırım, servislerden hayır gelmeyecek bize anlaşıldı.
Bizim motorun yakıt sarfiyatı için referans olacak bir yazı olmuş, tekerinize sağlık.
Güzel gezmişsiniz bu arada. Yakıt sarfiyatı çok az gerçekten.
Bende haftasonu Düzce'ye gideceğim ama ben sanırım biraz kasacağım motoru
Bakalım o zaman ne yakacak?
"Cahillerle tartışmaya girmeyin çünkü ben hiç yenemedim!"
İmam-ı Gazâli Hazretleri (k.s)
Abi bir sorum olacak, bu fotoğraflarını koyduğum kısmı bilerek mi gitmiştin servise, yoksa sadece ses var diye mi gitmiştin ? Merakım bunu gördüklerinde ne diyecekleri. Belki de 17 senedir bisiklet kullanıyorum. O zincirlerle az mı haşır neşir olmadık. Yeri geldi arasına bişeyler sıkıştı, bir yerelere sürttü. Tecrübeyle sabit, ses aynı ses, bir yerlere sürtüyor. Zincirin tek temas edeceği yer dişliler olması gerekir. Bu bölgede bildiğin kızak gibi üzerinden sürtüyor plastik parçaya. Ayrıca dikkatli baktığınızda anlayacaksınız orada bir hata olma ihtimali yüksek. Uzak resimden daha iyi anlaşılıyor, tam sürttüğü bölgede o plastik parça v şeklinde tepe yapıyor. Yani o parça sürten noktaya kadar yükseliyor ve oradan itibaren alçalmaya devam ediyor, sadece o noktada sağlam bir temas var. O parça bu v şeklini almasa sürtmeyecek. Yani önce tasarlanıp sonradan başka birşey için bu v şeklini almış olabilir ve zincir gözardı edilmiş olabilir. Çözüm olarak aklıma tek gelen, plastik bir parça olduğu için 5-10 mm traşlanması geliyor. Sizlerden ricam bir önce bakalım bu konuya. İstanbulda büyük bir çoğunluk durumdayız. Hep birlikte olduğumuzda bu durumu rahatlıkla çözdürebiliriz diye düşünüyorum.
Bu arada enginozan Engin abi'den bunun mantığını destekliyici birşeyler öğrendim. Kızak gibi olması sebebiyle, çünkü tam zinricin ortasına denk geliyor fazla olan yağı toplayıp dağılmasını sağladığını söyledi. Mantıklı ancak benimki ucundan değil baya baya sürtüyor gibi geldi bilemedim şimdi.
Aslında doğrusunu söylemek gerekirse ikinci gittiğimde farkettim sürttüğünü. Usta bişey olmaz diyince ayrıldım oradan.
Bende bilemedim şimdi belki bilerek yapmışlardır Honda mühendisleri. İlk defa görüyorum bu durumu..
---------- Post added at 11:01 ---------- Previous post was at 10:50 ----------
Bu sitede de bu konuyu tartışmışlar, sanırım bir çok motorda var bu. Zincir kaydırıcı olarak geçiyormuş adı.
Zamanla alışacağını söylüyorlar ve motorun üzerine oturunca bir daha bakılmasını söylüyorlar.
http://www.svrider.com/forum/showthread.php?p=1163303
Bu da diğer konu;
http://www.svrider.com/forum/showthread.php?t=106499
"Cahillerle tartışmaya girmeyin çünkü ben hiç yenemedim!"
İmam-ı Gazâli Hazretleri (k.s)
herkese selam ve saygılarımla:
zincirin sürttüğü mafsal(arka çatal)daki aparat zincir deformesini önleyici fiber plastik karışımı bir malzemedir.her motorsikletin o kısmında mutlaka vardır.cross motorsikletlerde daha uzunve belirgindir.hem mafsalı zincirin darbesinden korur.hemde bu sürtünmeden doğacak olan sesi önler.
o aparatı söküpte bi binmeyi denerseniz o zaman sesein kralını dinleme fırsatınız olabilir
maalesef honda zencir sesi konusunda sessiz zincir kullandık dese de pek o kadar sessiz olduğu zöylenemez.size tavsiyem ipone zinciryağı kullanmanızdır.ben kullanıyorum bahsettiğiniz ses yok denecek kadar azalıyor.
Şu an bu konu içerisinde 12 kullanıcı var. (0 üye ve 12 misafir)