Gecmis olsun Allah korumus.
Arkadaşları benim motorun arka lastiğinin tam ortasında çok küçük bi yerde lastik aşınmış içindeki metal gözüküyor.Bu uzun vadede sorun yaratabilirmi bana?
Haftasonu 1000kmlik gezi yaptım 3 günde. Bu sıradaki deneyimlerimi paylaşayım.
Yarısı otoban yarısı köy yolları idi gezinin. İstanbul - Tekirdağ - Keşan - Çanakkale - Gelibolu - Kilitbahir üzerinden Çanakkale'ye oradan da Geyikli'den Bozcaada'ya geçtik. Dönüştede Bandırma - Tirilye - Mudanya - Yalova üzerinden döndük.
Motor otobanda hiç üzmüyor bir kere. Elinin altında her zaman hazır seni bekleyen gücün olması çok rahatlatıcı. Mesela 90-100 ile giderken sağ şeritte kamyon kuyrukları olabiliyor. Onları sollamak istediğinde farkında olmadan motor 120 -130'a çok rahat çıkıyor ve o da yetiyor. Akıcı bir şekilde sollamanı yapıp yeniden sağ şerite geçiyorsun.
Fakat 100-110 hızlarından sonra öndeki rüzgarlık çok yetersiz kalıyor ve aşırı titriyor. Bu bayağı rahatsız edici. Yanal rüzgarlar da motoru bayağı etkiliyor grenajlardan dolayı. Onun için sürekli rüzgar yönüne doğru motoru yatırmak ve rüzgar arttığında gazı açmak gerekiyor. Sanırım biraz dağa ağır ve güçlü olsa motor daha rahat yol alınabilir. Bende bir de GIVI'nin 34 litrelik topcasei bulunmakta bunun da etkisi var tabii.
Vites göstergesi olmaması ilk başlarda benim kafamı karıştırıyordu fakat hangi devirde hangi hızla gittiğini bilmek yeterli hangi viteste olduğunu anlayabilmek için.
4. viteste 7000 devirde 85 km/s
5. viteste 7000 devirde 100 km/s
6. viteste 7000 devirde 120 km/s oluyor.
Buna göre mesela 6500 devirde hızınız 90 gibi ise demek ki 5. vitestesiniz.
ya da 8000 devirde hızınız 90 gibi ise 4. vitestesiniz ve daha 2 vites daha büyültme lüksünüz var
Köy yollarında ise virajları almak çok keyifli. Hiç fren kullanmadan sadece gaz ayarı ve vites büyültüp küçültmek ile (motor freni kullanarak) her virajı almak mümkün. Ve virajlarda çok güzel yatıyor motor. Çok stabil ve güven verici. Bende michelin pilot active lastikler var ısınınca canavarlar
Tirilyeden Mudanyaya inen virajlı 10 kmlik yol var orada hiç fren kullanmadan sadece 2 - 3 - 4. vitesler arasında dolaşarak inebildim. Ve yokuş aşağı virajlarda da eğer motoru dizleriniz ile güzelce sıkarsanız motorla birlikte virajlarda yatmak çok keyifli.
Yakıt olarak tam hesaplamadım ama ortalama 100 kmde 3,6L - 3,7L gibi birşeyler yaktı.
Frenler konusunda da eğer 2 freni aynı anda orantılı olarak kullanırsanız motor gayet güvenli bir mesafede duruyor.
Herkese kazasız belasız sürüşler.
benim cbr250 15701 km oldu. 6700 de motor yağsız kaldığı için garantiden motor parçaları değişti, 14000 de kaza geçirdim 2000 tl masraf oldu.
dün 23 nisanda istanbul-malkara keşan yaptık et yedik ciger yedik döndük. giderken 6. vites 90-100 km ile gittik dönüşte içime şeytan girdi yine 140-160 kilit geldim
0 sorun var motorda motorumu çok seviyorum :D
gecen sezonki videolarım http://www.youtube.com/aytacaksel burdan bakabilirsiniz. bu sene siftahı açmadım daha
gecmis olsun kaza nasil oldu ? Bireysel hatadan dolayi mi yoksa baska nedenlerden dolayi mi ? Ayrica degisen parcalar neler ?
beyler motoruna kasko yaptıran var mı?
ASPANDA BÜRKÜT, JERDE KÖKBÖRÜ BOL
Ben yaptırmadım ama alırken motoru sigorta şirketine araştırtmıştım,2-3 tane şirket yapıyordu(biride ergo idi sanırım),sağlam para istiyorlardı.Ve şartlarıda,kapalı otoparktan çalınırsa ödüyorlardı zararı onun dışında nereden çalınırsa çalınsın ödemiyorlardı.Bende şöyle düşündüm;bir tek çalınmasından korkuyorum onuda karşılamıyorlar ve ciddi bir kaza yapsamda motorun hasarını düşünecek durumda olacağımı sanmıyorum.Bu yüzden mantıklı gelmedi yapmadım.
güneş sigortaya sordum bugün yapmıyorlar, yaparız diyende de bi bityeniği vardır gibime geliyor bizim apartmanın altında mağazaya kiralık verilmek için bekleyen bi yer var, şimdilik masterlock zincir + alarmılı disk kilidi vs önlemlerle orada tutuyorum, ama hırsız olacak şerefsizler çözmemiş midir bunların ilmini tabiki çözmüştür peki arkadaşlar alarm oluyor mu bizim motorlara? veya yaptıranınız var mı?
ASPANDA BÜRKÜT, JERDE KÖKBÖRÜ BOL
Yüksek risk sınıfına giriyor işte,sağlıklı genç insana kolaylıkla sağlık sigortası yaparlar,ama yaşlı ya da hasta için durum değişir.Ne de olsa başına birşey gelmeyecek şeylere yaparlar kasko tamamen kar,risk girdiği anda,gerçek anlamada işe yarayacakları anda yapmıyorlar işte.
Motosiklet kaskosunda firmalarda haklı.
Çalınan motor için emniyet hiçbirşey yapmıyor, kamera kayıtlarını bile getirsen adamların umru değil. Ama ay sonu kutsal bir meslek olan öğretmenlerden daha yüksek olan maaşlarını gönül rahatlığıyla çekiyorlar oh mis...Bide kendi veya yakınlarının motoru çalındığı zaman 2 günde o motor bulunur ne hikmetse artık!
Sloganlarıda çok iyi ''Halk için emniyet, adalet için hizmet'' Çok ince bir mizah anlayışı...
Arkadaslar bugun zinciri yagladm anesin verdigi guya servisinde kullandgi yaglardan diilde baska biyag yarn vericem onceleri brz zncir skrtisi vardi suan kesildi tavsiye ederm basarili
Yağmurda kullanmayı seviyorum ya ama sağlam bi yağcak asfaltı temizleyince çok güzel oluyo
http://www.youtube.com/watch?v=GXKwnr-oEn8
Video 10 dk ama 24 dk yazıyor 10.dkdan sonrası siyah ekran editlerken problem olmuş
Şu an bu konu içerisinde 11 kullanıcı var. (0 üye ve 11 misafir)