neye göre pahalı? çin motorlarına göre elbet pahalı olacaktır,orjinal parça bi kere takarsın senelerce arıza yapmaz,ama ucuz parça istiyosan muadilleri ve çin mallarıda bulunuyor,bütçeme göre hangini istersem takabiliyorum,kaldıki pek arıza durumuda olmuyor.Değiştirdiğim hava ve yağ filtresi onlarda 10ar tl,gaz teli 5 tl,zincir ve dişli takımı 80-100tl.Birtek km saati dijital olduğu için pahalı onunda çin malı olanı var 250tl
işkembeden sallamak lafı ne zamandır hakarete girmiştir şaşırdım doğrusu. Wikipedia benim için bir kriter değildir. Vfr sporttouring bir motordur Cbr ise supersport bir motordur honda bunları bu şekilde sınıflandırmışsa bu kadar tartışmanın anlamı yoktur. İlk baştaki uslübünüza bakmanızı öneririm. Hakaret etmedim ben. tartışma ortamı illaki olacaktır. Nese lafı fazla uzatmıyorum.1- üsluba dikkat edelim lütfen ben size kaba hakaret etmedim...
2- lütfen bana delil li gelin hep kafanızdan bir şeyler sallayıp duruyorsunuz
3- öyle google giripde çoluk çocuk bloglarından yarım yamalak yalan yanlış bilgi almaya ihtiyacım yok..
belgemi istiyorsunuz buyrun wiki pedia..
http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_VF_and_VFR
The VF and VFR series (VF meaning Vee-Four, and VFR meaning Vee-Four Racing) was a motorcycle made by Honda and had a V4 engine. The bike was also the first to utilize a Sprag (one-way) clutch.
Yetmezmi ben işkembeden atmam delilli belgeli yazarım sizin gibi çamur at izi kalsın tutar belki şeklindede yazmam bilginiz yok o bellide bari olana saygınız olsun hadi bana olmasın önemli değil bari motoru yapan hondaya saygınız olsun adamlar yapmış neticede motoru..
Vfr hondanın sitesinde bile sport kısmında cbr larla aynı segmentte geçer racing olmayan bir motor niye cbr lar ile aynı segmentte geçsin herhalde bu hondada cahil işi bilmiyor.. siz bir adamları arayında hata yapmışsınız işi bilmiyorsunuz vfr st segmentinde bir motor lütfen motoru o segmente alın deyin...
vfr de yeni vfr lerde moto-gp teknolojisi kullanılmışdır moto gp nedir bilirmisiniz ? race olmayan bir makinaya niye moto gp teknolojisi kullansınlar..
http://powersports.honda.com/street/sport.aspx
St dediğiniz modeller bunlardır biraz bir şeyler öğreninde bilginiz olsun millete bilmeden çamur atmayın lütfen.
http://powersports.honda.com/street/sport-touring.aspx
road olayına gelince road dediğiniz olaya touring girer st girer crossover chopper cruiser girer sport dan bazı vfr tarzı motorlar girer ms serisi yani maxi scooter lardan bazıları girer road öyle geniş bir kavramki öyle basite indirgeyemessiniz..
Kaynak: http://www.motosiklet.net/forum/newr...#ixzz1JUOgslLG
2009 Honda Cbr 125r -> 2006 As 200 Gy -> 2010 S&T GT 250R -> 2012 150 MCX RoadRacer -> 2013 Kuba XCG 150 -> 2017 Pulsar RS 200 -> 2024 Dominar D 400
evet o test çok güzel olmuş motoru tam anlamıyla analiz etmişler orda dedikleride belli commuter tarzında bir motor demişler yani ybr cbf tadında gündelik kullanıma gelicek ama ybr cbf den farkı görüntüsü havalı ve şık bir motor ben o öyle algıladım en azından o testi.. yani güzel aslında kaç tane ss motoru gündelik kullanımda commuter tadında kullanabilirsinki..
Ben de bu siteye bir şeyler öğrenmek ve bir bildiğim varsa paylaşmak için giriyorum.
İnsanların birbirine karşı nazik davranarak da tartışabileceklerine inanıyorum.
Bu yüzden bildiğiniz bir şey varsa paylaşın (adı üstünde; bilgi paylaşım başlığı) ama nezaketle... Bilmiyorsanız da illa bir şeyler yazmak zorunda değilsiniz bu kadar iddialı olmak nedendir anlamıyorum, ortamı da germenin bir manası yok...
Honda CBR 250 konusuna dönersek...
250'lik ile başladığımdan halen 250'liklere bakıyorum ara sıra...
Fuarda da gördüm yakından baktım, evet bana göre biraz cılız duruyor ama sırf motoru Honda diye şehir içinde kullanmak için almak isterim, ancak artık ABS'siz motora binmek istemem o ayrı... Keşke ABS'li olanlardan da gelse de VFR'm sadece hafta sonları uzun yola gitse...
yukarda amerikada testini verdim ordaki motorda abs sizdi şimdi aklıma geldi oda ilginç amerikaya bile abs siz olanını yollamışlar..
@logaritma:
cbr250r ve ninja250r, bu aralar doğal olarak çok kıyaslanıyor, ikiside kendi sınıfında ss başlangıç duzeyi olarak satılıyor olsa da ST oturma pozisyonuna sahip modellerdir. Farkı görmeniz için önce ninja250r'a sonrada yzf125'e yada gt250r'a oturmanızı öneririm. Fuarda cbr250r'i uzun süre inceleyen biri olarak kesin olarak söyleyebileceğim şey oturuş pozisyonu olarak ninja ile cbr250'nin bir farkı yok.
cbr125'in eski ve yeni kasasıda aynı şekilde spor touring oturma pozisyonuna sahiptir, bunu 2006 model cbr125 kullanmış biri olarak rahatlıkla söyleyebilirim. Honda'nın yeni tasarladığı cbr125'in ağabeyi 250cc'lik modelide aynı şekilde tasarlandığı aşikar.
Eğer motosikletler oturma pozisyonuna göre sınıflandırılıyorsa cbr250r'a ST denmesi gayet normal.
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
mayısta alıyorum allahın izniyle kaporayı vermişim allah herkese almak nasip etsin
Yazılanları takip ediyorum. Kullanıcılarar bile işin içinden çıkamıyor çoğu zaman. Aslında hondanın pazarlama uzmanları ikili bir oyun oynuyorlar bu modeli pazarlarken. hem millet heycanlansın diye CBR logosunu kullanıp sitesinde SS modellerin altına sıralıyor CBR125 ve CBR250 yi internet sitesinde hemde ön far ve genel dizaynını CBR600RR den kesin olarak ayırıp VFR sitili yaparak supersport modelin hızlı imajını yerlere düşürmek istemiyor. Çünkü ne kadar pahalı ve şeçkin olursa olsun dev gibi bir motosiklet olan VFR1200 ün yanında yarısı kadar kalıcagı için pek etkilemicektir bu far benzerliği 1200 müşterisinin egosunu
ÖTV 250 cc altında %08 üstünde %37 ken ve benzinde böyle cep yakmaktayken mantık hep bu tarz modellerden yana olucaktır.
Motor videolarda 5. viteste hiç nazlanmadan 145 yapıyor. Bu türkiye trafiginde istenildiği zaman 110-120 ile giden araçlardan rahatça sıyrılması için yeterli
0-100 arası da 8.5 sn ışıklarda da 2000cc arabalardan daha atik
İşlevselliği ve ekonomikliğiyle gayet yeterli bi model. Fiyat 8.800 düzeyinde kalıp kötü niyetli zamlar gelmesse eger Kawasakinin satışları hondanın 5 te bi kadar bile olmaz. ayrıca Ninja 250 lerde ikinci elde ciddi değer yitirmeye başlıcaktır..Aynı kondisyondaki Honda 7000 tl ye satılırken kawasakiyi 9000 e satmak olası gözükmüyor. Adam ya honda alıcaktır yada 9000 verip sıfır honda alıcaktır Bu sınıf için 2000 fark az değil arkadaşlar.. ha illa kawasaki isteyen o farkı veiricektir ama dediğim gibi 2. elde o farkı çıkartması zor. hibe edilen bi para olacaktır
su anda bu motoru teslım almıs bır arkadasımız varmı yokmu mtde atladıgım gormedıgım bı yazı varsada affola
@overcloud
hocam oturma pozisyonun bir önemi varmı touring gibi kullanamadıkdan sonra sana hak veriyorum katılıyorumda ama nedense kimse beni anlamakmı istemiyor yoksa benmi kendimi doğru ifade edemiyorum bilmiyorum touring motor nedir bana göre burdan yükümüzü alıp geze geze italya almanya yunanistandan türkiyeye girmekdir.. forumdan bunu yapan arkadaşlarda oldu bilirsin çok güzel bu tür geziler var.. touring deyince benim için touring bu.. peki bu motorla böyle ağır bir yükün altına girilirmi girilmez çünkü oturma pozisyonuyla iş bitmiyor motorun yapısal yanıda var touring motor şasesinden tutda güç dağılım dengesine kadar özel yapılır bilirsin.. çünkü arkasına yeri gelir bir araba yükü biner çadırlar valizler tamir takım zerzavatları.. buna göre buna uygun bir 250 lik touring motor yapılsa onada sözüm yok.. torku yüksek tutulur beygiri düşük tutulur son sürati düşük olur ama yükü kaldırır sağlam gider öyle olur ama bir motorun çatalı ile oturma poizsyonu ile bir motor touring olmaz.. motor çok güzel commuter bir motor şehir içinde görüntüsü güzel keyifli gezebiliceğiniz al benisi olan bir motor az yakar duruşuda güzel fiyatıda makul ama ondan fazlasını bu motordan beklemek biraz haksızlık olur düşüncesindeyim saygılar üstat..
ya benim anlamadığım bişi var bu cbr 125 ve 250 super sport gibi tasarlandığına çok şaşırıyorum bu tamamiyle vfr1200 ufağı gibi normalde beni cezbetmezdi yoksa .bende racing motor merakı yok en fazla sport truring alırım vfr1200 de hayatım boyunca gelebiliceğim en son nokta o yuzden bunun ufağı gibi durduğundan bu motorları çok beğendim ve alır almazda cbr yazısını sökerdim
bana hak vericeksiniz
vfr1200
cbr250
işte bu yuzden bu motoru seviyorum racing tasarımı ise
böyle agresif olmalı
Mustafa Kemal Atatürk
Logaritma ST motorda torkyüksek olmalı demişsin. Sonuçta tork motorun cc ile direk alakalı bişey. Ufak farklar ise stroku uzun tutmak veya iki silindir yerine tek silindir kullanmak olabilir. Moto usanın teslerine ne kadar güvenilir bilemem ama kağıt üzrinde 6.5 hp aln fark tekerlek beygirinde 4 hp çıkmış kawasaki ile. Ayrıca tekerleğe gönderilen torkta Honda 2 nm gibi bi fark atmış. hemde bunu daha düşük devirde veriyor.. motor ST moduna uygun kullanıldığında Honda elinzin altında daha esnek bi motor üretmeyi başarmış honda 250 cc için gayet başarılı yüksek tork var.Düşük torklu ST olmaz demşsin ama o açıdan bakarsak bu cc de ST olmaz
düşük torklu st olmaz demedim sadece torku yüksek tutarlarsa düşük hacimlide yükü daha iyi kaldırır dedim alana hayırlı olsun güzel bir motor ben destekliyorum umarım daha çok çeşit düşük hacimde ülkeye motorlar girer insanlarda çinli almakdan vazgeçip kalitlei güzel motorlar alırlar.. firmalar çok geç bile kaldılar yüksek cc sevdalarından.. avrupa komple emisyon üstünden vergilendirmeye geçdi artık eski nesil emisyon değerleri bile belli olmayan yüksek hacimli motorlar rağbet görmüyor vergileri çok yüksek avrupada.. türkiyeyede bu vergilendirme bu sene geliyor o yüzden ben bu tip emisyon değeri düşük küçük hacimli euro 5 normalarında üretilen motorlardan yanayım her türlüsü gelsin memlekete.
Bu bizim yaptığımız tartışmaların aynısını Honda bu motoru tasarlarken kendi içerisinde kesin yapmıştır.
Logaritma'nın dediğine katılıyorum. Umarım bütün markalar bu tip motorlar getirsin, ortalık 250 cc'den geçilmesin. 250 cc uzun menzilli iki kişilik geziler hariç her türlü ihtiyaç için yeterli. VFR250 de 10000 TL'ye falan tekrar gelse çok güzel olur.
bene yinede bu model yinede ST yada SS başlangıç modeli olarak görülebilir. Sonuçta ister ss ister st olsun safkan bir touring yada safkan bir ss olamayacaktır
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
Arkadaşlar bende fuarda satın almıştım ve nihayet dün teslim aldım motoru.fakat plakam henüz çıkmadığı için trafiğe çıkmadım, sokak arasında bi kaç tur attım. dört gözle plakamın gelmesini bekliyorum.
Simdi Izmir yukselis Hondayi aradim. Motokurt abinin motoru gelmis yarin gelin gorun dediler. Bir dahaki partiyi sormadim cunku once motoru gormek ve dokunmak istiyorum...
Motokurt abi kazasiz belasiz bin ve bizi lutfen habersiz, bilgisiz birakma...
A.Cenk Tuzun
Karsiyaka / Izmir
Gözün aydın Motokurt abi en kısa zamanda resimlerini paylaş bizimle
https://www.youtube.com/alifeyizoglu
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)