"Cahillerle tartışmaya girmeyin çünkü ben hiç yenemedim!"
İmam-ı Gazâli Hazretleri (k.s)
Arkadaşlar gezi güzel fakat artçılar sürüş pozisyonu,
viraj yatışına pek dikkat etmiyorlar sanırım.
Dik durmaya çalışarak denge zorlaşıyor.Aman dikkat !!!
Deniz, güneş, martı çığlığı ve yosun kokusu yoksa yaşam da yoktur...
Yaklaşık 400'ü buldu. Demir ve Çanta. Sanayide demircilerin yaptıkları var, onlarıda gördüm ucuz ama estetik yapamıyorlar çanta demirlerini, boyalarıda çok kötü. Madem SS'ye çanta yapıcaz bari estetik olsun dedim. Sökmesi - takması basit olduğu için uzun tur planlarında takılıp, sonra sökülebilir. Komple demir Montajı 20 Dk sürüyor. Demirin yan kısmında delik var, buradan arka askı yuvalarına bir demir profil yapılırsa çok rahat iki yan çanta bağlama yeride oluşturulabilir.
Beyler şöyle bir koruma takozu buldum, ne dersiniz?
http://www.ebay.com/itm/Xrace-NO-CUT...ht_2439wt_1302
"Cahillerle tartışmaya girmeyin çünkü ben hiç yenemedim!"
İmam-ı Gazâli Hazretleri (k.s)
Arkadaşlar aranıza yeni katıldım. Sizlere 250r kullanıcılarına deneyimleri ile ilgili bir hususu soracağım. Konu şu : 15-02-2012 tarihinde Konşuk motordan tri color renginde sıfır aldım.Şu anda motor
120 km.civarında ilk kullandığımdan beri özellikle 1.vitesten 2.vitese geçirirken silkeleme oluyor yanlız özelikle düşük süratte bu durum oluşuyor.Halbuki 30 yılı aşkın süredir araba kullanıyorum.Motor halen rodaj'da olduğundan yumuşak vede düşük süratte kullanmaya çalışıyorum. Daha önceden tanıştığım Ali Esengül'e durumu anlattım test yaptı motorun gayet iyi olduğunu söyledi.Benim ricam üzerine üstte kavrama yapan debriyaj manetini aşağıya düşürdü. Bunun bir miktar faydası oldu ancak istediğim gibi yumuşak ve ağır süratte silkelemenin önüne geçemiyorum.Motordan keyif alamıyorum zarar gelecek diye korkuyorum.Ali usta devirli kullan diyor bu durumda sıkışık trafikte ağır giderken 1. viteste motoru 4-5 bin devire kadar getirip 2.vitese atmam gerekiyor herhalde
lütfen bu durumla ilgili deneyim ve bilgisi olanlar varsa beni aydınlatırlarsa çok memnun olurum. Hepinize Saygılrımla.
Hocam zaten 4000-5000 devirden önce vites yükseltilmez ki. Hatta rodajda dahi olsa vites yükseltileceği zaman 5000 in üzerine bir kaç saniyeligine çıkıp vites yükseltmek en doğru olanıdır. Bence sizin motorunuzda hiç bir problem yok. Motosikletler otomobillere göre daha yüksek devirlerde güç üretirler, sizde uzun yıllar otomobil kullandığınız için bu yanılsamaya düşmüşsünüz sanırım
rodaj'dan sonra vites geçiş aralığını 6 - 9 bin arası yaparsanız daha rahat olacaktır.
30 yıldır otomobil kullanıyorum demişsiniz, o yüzden şu şekilde anlatmaya çalışacağım;
standart benzinli bir binek otomobil 8bin devir çevirebilir. ekonomik kullanım için vites geçişleri 3bin devir civarında yapılır.
spor motosikletler ise ortalama 13bin devir çeviriyor, vites geçişini de buna göre 5 - 6bin devir civarı düşünebilirsiniz. (kendi sürüşümden örnek verecek olursam ben çevreyolunda o anki hızıma göre 8 - 10bin devir aralığında vites atıyorum - sıkışık trafikte ise 5bin devir civarında)
tabi boş yolda ekonomik kullanım için 6'nci vites 5bin devirde kullanırsınız o ayrı bir durum.
bu arada rodajdan sonra arada bir motoru yuksek devirlerde de kullanın, kurum bağlamasın alet
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
Sayın arkadaşlar verdiğiniz cevaplar için çok teşekkür ederim. Ancak benim sıkıntım düşük süratte 20 - 30 km. ile sıkışık trafikte 1.vitesten 2.vitese geçerken. Genelde daha yüksek viteslerde herhangi bir problem yaşamıyorum. Haliyle 1.vitesten 2.vitese geçerken 1. vites'te motoru bağırtarak 2. vitese geçirmek zorundasınız aksi halde yeni kullanmayı
öğrenen acemiler gibi motor silkeleme yapıyor.Demekki istesenizde bu motorlar ile ağır ve sakin gidilemiyor illa bağırtarak kullanacağız galiba....
Semih arkadaş doğru söylüyor. Bu motorlar yüksek devirli. Araba yada commuter motor'a benzemiyor şanzıman sistemi. 1-2'ye düşük devirde geçirirsen motor yerinde sayar. Düşük viteslerde çok yüksek devir zemin kaygan yada tozlu ise arka tekeri yalpalatır. Ben devir göstergesine hiç bakmadığım için motor sesini referans alıyorum. Bence fazla ayar işine girme, zamanla motor zaten kullanıcısını ayarlıyor. Vitesli motor tecrüben yeni ise biraz debriyaj çalışması yapman lazım gibi gözüküyor, buda zaman ve yol yapmak ister. Bu nedenle motor keyfini hiç bozma, öyle kolay kolay bozulmaz honda'lar taş gibidir maşallah. Özellikle 250'lik 2.vites yüksek devirde güzel böğrünüyor. Ben özellikle 2-3 lerde yüksek devir kullanıyorum.
Evet bencede dert etme, keyifle binin motorunuza. Allah kaza bela göstermesin.
"Cahillerle tartışmaya girmeyin çünkü ben hiç yenemedim!"
İmam-ı Gazâli Hazretleri (k.s)
Arkadaşlar motorunu satmayı düşünen yada çevresinde tanıdığı bildiği güvenilir birileri varsa satmayı düşünen haberleşmek isterim, çok temiz 1000 km de bir motorun peşindeydim tam nakit durumumu ayarladım dün aksam satılmış motor =( dün akşam gitseydim bugün aranızdaydım=) 0 km ler nisanın sonunda gelecek diyorlar onuda beklemek istemiyorum temiz birşey denk gelirse bilginiz olsun lütfen alıcıyım
Teşekkürler..
sıfır motor yokmu bayiilerde?
Youtube: YOL AVCISI
125 sıparısı vermeye gıttıgımde ıst otoseverde sıyahı vardı hatta bana satmaya calıstı hazır elınde dıye bılgınıze
Bende otomobilde daha tecrubeliyimdir ama motorun calışma prensipleri farklı. İlk baslarda benzer sorunları yasadım. Arabada kavrama sistemi debriyajla ayarlanıyor motorda bunu unutun ve gazla kavramayı ayarlamaya çalışın derim ben sorunu böyle astım bir süre sonra debriyaji fark etmeden ayarlamaya başlıyorsunuz. Arkadaşların dediği gibi yüksek devirlerden korkmayın denedik hiç biseycikler olmuyor kazasız belasiz hayırlı sürüşler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:48 ----------
Walla buraya yazdım kasindim dükkanın onundeydi motor giydim kıyafeti caddede bir aşağı bir yukarı ) biraz turlarım geldim.
Beyler bir aksam yine toplansak belki birileri daha gelir?
anil bana dedigin motormu satilan ben sana geri cevap attim ama biraz gec attim
kusurabakma , o motor degilse satilan beraber bakalim ?
Bende önce motosiklet sonra araba kullanmaya başladım arabayıda motor gibi vites düşüşlerini motor gibi yapıyım dedimde ortalık karıştı
bahsettiğim motor satılmış, buluştuğumuz akşam konuşmuştuk ya mutluhandaki. Daha doğrusu kapora aldık dedi adam hala satılmama ihtimali var yani=) eğer bir problem cıkarsa alıcıyla görüşelim dedim ama bakalım kısmetse zaten olur, kısmet değilsede yapacak birşey yok, sahiibinden den bakıyorum ama 9000 den aşağı fiyat çeken yok. motor zaten 9500 lira ki- bu satanların çoğu 8.800 den aldılar , simdide 9000 e satmaya çalışıolar. gidip sıfır aldırtcaklar bana ama biraz sıkışıyorum öylede zaten kredi cektim bir miktar, ne yapsam karar veremedim açıkcası :S
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)