Acun0
Sen ısrarla kawasakinin sırsalı çift silindirli motorunun Hondadan fersah fersah üstün olduğunun haribe iddia edip duruyorsun ama Ninja kullanıcıları motorlarının alt devir çekişlerinden ve torkundan biraz şikayetçi.
Tek silindiri ağzına dolamış kötüleme aracı olarak kullana dur CBR 250nin sürüş keyfi ve çekişi Ninja 250 den daha üstün. Söylediklerinin gerçek olmasını bende isterdim ama malesef desteksiz konuşup zihin bulandırıyosun birazda. İnsanlarıda yanlış yönlendirme.
İyi çekiş ve Düşük cc li motordan daha iyi sürüş keyfi almak isteyen Kawasaki nin aksine Honda alsın 250cc de
http://c1202.hizliresim.com/u/9/2kr9b.jpg
Şimdi bu motorların çekişinin direk etkileyen tork değerlerine bakalım ve örnegin günlük kullanım devirleri olan 6.000 devir civarı güçlerini karşılaştıralım
http://a1202.hizliresim.com/u/9/2krcx.jpg
maksimum torklar belli Kawasaki hem max tork değerinde eziliyor hemde bunu çok yüksek devirde vererek viteslerle sürekli oynamayı gerektiriyor
6000 devirde
CBR250 14.3 ft-ıb (%24 daha fazla çekiş ve gaz tekkisi)
Ninja250 11.5 ft-ıb
4500 devirde
CBR250 14.0 ft-ıb (%40 daha fazla güç ve gaz tepkisi)
Ninja250 10.0 ft-ıb
Ve Kawa nın 9.000 de verdeiği torku Honda daha 3500 devirde veriyor
Günlük sürüş performansını rampalardaki çekiş gücünü ve artçılı yüklü sürüşte bu yüksek torkun önemi büyüktür ve bunu düşük devirde vermesi sürücünün bu çekişi direk hissetmesini sağlar
Kawasakinin 33 hp ye 26 olan güç üstünlüğüne bakalım
Kağıt üstünde 7 hp güç fazlası varmış kawanın...
http://a1202.hizliresim.com/u/9/2krty.jpg
evet sadece 2.3 beygircik tekrlek beygiri. Ve bu motorlarla motoGP yarışlarına katılıp sürekli 10.000 devir üzeri motoru yormadığımızı varsayıp
Gezilerde ve trafik içinde çokça kullandığımız orta devir güçlerine yine bakalım..
5000 devir
Honda 12.7 hp
Kawa 10.0 hp
7000 deivir
Honda 19 hp
Kawa 15 hp.
Yani 10.000 devirin altında Hondadan çok zayıf kaldığı belli. Artı bunun üstüne Kawa Honda dan 9 k,lo daha agır ki zaten günlük kullanımda düşük verimsiz olan torknunu dahada etkisiz hale getiriyor.
Hondayla daha az vites değiştirip elinin altında gücü herzaman hissetmek yüksek devirlere çıkmadan motoru zorlamdan da keyif almak ve bundan dolayıda çok daha az yakmak mümkün
Hala çift silindir çift silindir diyosan yine burda çürütelim
Bu kadar fanatiklik ve ön yargı iyi bişey değil...