Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Honda CBR 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #4061
    Zippo's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2011
    Motosikleti
    2011 600F ABS
    Alıntı alper150zc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hyodada 150lilik var hey maşşlah bence değmez katlanır die düşünüyorum yanakları
    140 dakariz farketmez


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #4062
    Deryali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-09
    160'lık lastik taktıran arkadaştan fotoğraf bekliyoruz Lütfen bizimle fotoğrafları paylaşır mısın ?
    Ayrıca yakıt ve son hız daki değişimleride test ettiysen bizimle paylaşırmısın.?
    "Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif

  3. #4063

    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR250R (olacak)
    Motoru alır almaz lastiği değiştirmeli mi sizce?

  4. #4064
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı newton06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ön lastikte da tabanı genişlettiğim için yanak oranını 60 olarak seçtik. 120/60/17 ön lastik, 160/60/17 arka lastik. Yakıt tüketimi ve son hızdaki değişimleri test edemedim. Ancak artan sürtünme ile yol tutuşu geliştirdiğimiz düşünülürse son hızda düşüş ve yakıt tüketiminde artış gözlemeyi bekliyorum. Fotoğraf koymaya çalışacağım en kısa zamanda ancak arkadaşlar motosikletin duruşu değişti diyebilirim. Motorumu parkettikten sonra bakmaya doyamıyorum . Resmen safkan bir yarış motoru gibi görünmeye başladı makine.

    Bu arada arkadaşlar, lastikleri değiştirmeden önce benim kafamdaki en kritik soru işareti genişleyen lastiklerin zincir ya da başka bir aksama sürtüp sürtmeyeceği idi. 400km'lik deneyim sonunda lastik üzerinden herhangi bir sürtme izine raslamadım.
    Honda'nın mühendislerinden daha iyi mi bileceksiniz motor için en ideal lastik boyutunu hem büyük ihtimalle görsel nedenlerle yaptınız bu değişikliği. lastik genişleyince sürtünmenin artacağının garantisi yok birim alan başına ağırlık azalıyor bir kere. O motorda ciddi güç var, lastik, süspansiyonlar hepsi bir arada hesaplanıp uygun olanları seçilmiştir.

  5. #4065
    yashukawa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2011
    Şehir
    gaziantep
    Motosikleti
    Honda CBR 250r
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Honda'nın mühendislerinden daha iyi mi bileceksiniz motor için en ideal lastik boyutunu hem büyük ihtimalle görsel nedenlerle yaptınız bu değişikliği. lastik genişleyince sürtünmenin artacağının garantisi yok birim alan başına ağırlık azalıyor bir kere. O motorda ciddi güç var, lastik, süspansiyonlar hepsi bir arada hesaplanıp uygun olanları seçilmiştir.
    bencede katılıyorum hocam söylediklerinize 160 fazla olmamışmı

  6. #4066
    afatsum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2011
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    MT 07
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Honda'nın mühendislerinden daha iyi mi bileceksiniz motor için en ideal lastik boyutunu hem büyük ihtimalle görsel nedenlerle yaptınız bu değişikliği. lastik genişleyince sürtünmenin artacağının garantisi yok birim alan başına ağırlık azalıyor bir kere. O motorda ciddi güç var, lastik, süspansiyonlar hepsi bir arada hesaplanıp uygun olanları seçilmiştir.
    Ama soyle birseyde var o muhendisler bizlerin kullanici hatalarini bilmem nereleride hesaba katiyorlar o yuzden motorlara sinirlama geliyor chip tuning ile bu sinirlama kalkiyor lastik olayindada boyle birsey oldugunu dusunuyorum

  7. #4067
    Deryali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-09
    6.viteste 6bin devirde motor tam 100km/h ile gidiyor. 160/60 lık lastik takınca acaba aynı değerlerde motor kak km/h ile gidiyor ?
    Şu lastiği takan arkadaş bir fotoğraf ile birlikte sorumu cevaplarsa sevinirim.
    "Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif

  8. #4068
    brooklynnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2011
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    yeşil fıstık 300
    4 gözle bekliyorum fotoğrafları
    herkese ilham olabilir fotoğraflar

  9. #4069
    Felon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2010
    Alıntı newton06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ön lastikte da tabanı genişlettiğim için yanak oranını 60 olarak seçtik. 120/60/17 ön lastik, 160/60/17 arka lastik. Yakıt tüketimi ve son hızdaki değişimleri test edemedim. Ancak artan sürtünme ile yol tutuşu geliştirdiğimiz düşünülürse son hızda düşüş ve yakıt tüketiminde artış gözlemeyi bekliyorum. Fotoğraf koymaya çalışacağım en kısa zamanda ancak arkadaşlar motosikletin duruşu değişti diyebilirim. Motorumu parkettikten sonra bakmaya doyamıyorum . Resmen safkan bir yarış motoru gibi görünmeye başladı makine.

    Bu arada arkadaşlar, lastikleri değiştirmeden önce benim kafamdaki en kritik soru işareti genişleyen lastiklerin zincir ya da başka bir aksama sürtüp sürtmeyeceği idi. 400km'lik deneyim sonunda lastik üzerinden herhangi bir sürtme izine raslamadım.
    Yol tutuşunu arttırdığınız konusunda kesinlikle yanılıyosunuz.
    Aynı çapta genişliğe sahip bir janta daha büyük lastik koymak,lastiğin daha çok kıvrılmasına,bombeli bir şekilde durmasına neden olur.Yol tutuşunu,motorun viraj kabiliyetini azaltır.
    Yakıt sarfiyatında gözle görülür bi fark olacağını sanmam ama son hızda ufak bi düşme olabilir.Tek artısı görsellik
    https://www.youtube.com/alifeyizoglu

  10. #4070

    Üyelik
    30 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR250R
    Arkadaşlar motorum yakınlarımda olmadığı için fotoğraf koyamıyorum şu an ama en kısa zamanda fotoğraf koyacağım. Ben lastik değiştirirken kimseye bunun çok iyi bişey olduğunu söylemediğim gibi tavisye ediyorum ya da faydalı birşeymiş gibi de durumu size lanse etmedim.

    Felon arkadaşımızın da söylediği gibi lastik kalınlığının artması yol tutuşu tek başına etkileyen bir parametre değildir. Normal şartlarda iyi mühendislik yapılarak seçilen lastik kalınlıkları, araç ağırığı, kullanıldığı ülkenin asfalt ve iklim koşulları, yol kaplamalarının sürtünme değerleri, ortalama kullanıcı yükleri, lastiğin malzeme kalitesi göz önünde bulundurularak belirlenir. Bu konu hakkında öğrenciliği zamanında oldukça ciddi bir kaç kitap okumuşluğum da vardır. Ancak Honda CBR250R üretiminde bu denli kalitesiz bir lastiğin standart üretime sokulması aslında en iyi tasarımdan ziyade düşük maliyet hedeflerini de ortaya çıkarıyor. Yol tutuş kesinlikle aldığım lastik kalitesinin artmasından dolayı azalmadı. Fakat Delon'un söylediği bombeleşme de gözlemleniyor. Bu arada jant kalınlığımız sanıldığı kadar ince olmadığı için bu bombeleşme rahatsız edici boyutlarda değil. 400km'lik kullanım sonunda yatarak dönüşlerden kaynaklı lastik üzerinde oluşan izlere baktığımda daha çok yatmama izin verdiğini görebiliyorum.

    Yineliyorum mühendisliğe saygım sonsuzdur ve ben de standart dışı bir hareketi çok desteklemiyorum...
    stalnoy kon bunu beğendi.

  11. #4071
    Volkan Serezli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2009
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    benzinde mutlaka artış olacaktı 160 lık lastik almamamın tek nedenidir
    ama alırsam tabikide 150 lik alırım
    hayırlı olsun bu arada resimleri bekleriz

  12. #4072
    Deryali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-09
    Arkadaşlar
    Rodaj dönemindeyim 25Tl'lik benzin ile 160km gittim normal midir ?
    Yani 3.6lt / 100km yapıyor.
    "Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif

  13. #4073
    GP500-1st - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2008
    160 göze doyurucu bi kalınlık versede ben 150 den fazlasının canta uyumsuzluğundan dolayı limit değerlerde yol tutuşu olumsuz etkileyeceğini düşünüyorum.

    Tabi bu sitede biçok kişi 2011 öncesi kasa 100'lük arka lastiğe sahip olan cbr125 e 120'lik lastik takarak gezdi. Burda 100'ü 120 çıkarmak %20 artış anlamındayken 140'ı 160'a çıkarmak % 14.3 artışa denk geliyor. Bu da daha az uyumsuzluk demek.

    Ama illa arttırılıcaksa kendi fikrim 150'lik ten yana. 1cm daha kalın olup görsellik vericeğine problem yaşatmayıp iyi yol tutuş vermesi daha önemli

  14. #4074
    rq7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Temmuz 2010
    Alıntı Deryali adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar
    Rodaj dönemindeyim 25Tl'lik benzin ile 160km gittim normal midir ?
    bence normal kardeş kullanıma bağlı olarak yaptığın km de az çok oynamalar olur.

  15. #4075
    kimi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Kasım 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 1000RR
    Bence orjinal ebatlardan şaşmamalı.

  16. #4076
    Deryali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-09
    Alıntı GP500-1st adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    160 göze doyurucu bi kalınlık versede ben 150 den fazlasının canta uyumsuzluğundan dolayı limit değerlerde yol tutuşu olumsuz etkileyeceğini düşünüyorum.

    Tabi bu sitede biçok kişi 2011 öncesi kasa 100'lük arka lastiğe sahip olan cbr125 e 120'lik lastik takarak gezdi. Burda 100'ü 120 çıkarmak %20 artış anlamındayken 140'ı 160'a çıkarmak % 14.3 artışa denk geliyor. Bu da daha az uyumsuzluk demek.

    Ama illa arttırılıcaksa kendi fikrim 150'lik ten yana. 1cm daha kalın olup görsellik vericeğine problem yaşatmayıp iyi yol tutuş vermesi daha önemli
    150/70/17 diye bir lastik var mı ? Yoksa 150'ye çıkaracağız diye yanak kalınlığından kısıp 150-60-17 mi yapmak zorundayız. yanak kalınlığının azalmasının avantaj/dezavantajları nelerdir :=) ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:50 ----------

    Alıntı rq7 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bence normal kardeş kullanıma bağlı olarak yaptığın km de az çok oynamalar olur.
    Sizin yakıt durumu nasıl ?
    "Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif

  17. #4077
    rq7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Temmuz 2010
    Alıntı Deryali adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sizin yakıt durumu nasıl ?
    Ben bayadır yakıtı kontrol etmiyorum ne kadar gidiyor diye ama en sok baktığımda full depo ile ortalama 340-360 km civarıydı galiba

  18. #4078
    motokurt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2011
    Şehir
    izmir,gaziemir
    Motosikleti
    suzuki V stron dl1000 .HONDA CBR 250 R-SENATÖR 150
    KİMİ nik li arkadaşa katılıyorum...Şu kesinlikle unutulmamalıdır ki mühendislik çalışmalarında dikkat edilen en önemli, unsur; En yüksek verim,en iyi estetik, ve maliyet hesabıdır. Bir önemsiz görünen civataya bile binen yükün hesabı yapılmış ne daha kalını ne de daha incesi olması gereken neyse o kullanılmıştır. Lastik ebatlarını büyüterek belki görüntüyü biraz değiştirmiş olabilirsiniz. Ama muhakkak performansta ,yakıtta eksiye düşmüşsünüzdür. Bu işler okadar basit değil marka olmuş bir firmanın ürettiği üründe yılların tecrübesi ve binlerce mühendisin bilgi birikimi yatmaktadar.. Kalite işte budur.
    Alıntı kimi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence orjinal ebatlardan şaşmamalı.
    DİL BİR MİLLETİN SES BAYRAĞIDIR .LÜTFEN YAZIŞMALARIMIZDA ALFABEMİZDE OLMAYAN HARFLERİ,NOKSAN HARFLERLE YAZILMIŞ KELİMELERİ KULLANMAYALIM. Benim ayağımın altı da müsait ,başımın üstü de. Nerede duracağını sen belirle.

  19. #4079
    overcloud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    XL650V Transalp
    Alıntı Deryali adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    150/70/17 diye bir lastik var mı ? Yoksa 150'ye çıkaracağız diye yanak kalınlığından kısıp 150-60-17 mi yapmak zorundayız. yanak kalınlığının azalmasının avantaj/dezavantajları nelerdir :=) ?
    150/70'in yanak kalınlığı fazla olacağından sürüşünü olumsuz etkileyecektir, arka lastik çok zıplayabilir (buna yabancılar balon etkisi diyor) lastiğin çapı artacağı için (yanak kalınlığından dolayı) son süratte çok az bir artış olabilir.

    Lastik çapını en az şekilde etkileyecek bir model seçmende fayda var. 150/60 250cc sınıfındaki motorlar için en ideal lastik gibi görünüyor. ninja'ya 150/60 kılı kılına sığıyor, ben 140/70 kullanıyorum, standardı 130/70.

    marka / model olarak michelin pilot aktiv yada michelin pilot road düşünülebilir. Dandik IRC'lerden sonra inanılmaz bir fark hissediyorsun, sanki yeni bir motora biniyormuşsun gibi fark yaratıyor.

    150/60'lık lastiğin eksi yanı lastik yanağı ince olacağından konforunu azaltabilir. 140/70'de ideal bir seçim aslında. görünüşe önem veriyorsan 150/60 şık olur.
    the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda

  20. #4080

    Üyelik
    15 Ekim 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR250R
    Bir motor için ne tavsiye edilmişse en uygun ebatlar onlardır. Bu motorun kapasitesi belli. Doğan görünümlü şahin zorlamasına gerek yok.


    140/70/17
    110/70/17


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 17 kullanıcı var. (0 üye ve 17 misafir)

Bu Konudaki Etiketler