160'lık lastik taktıran arkadaştan fotoğraf bekliyoruz Lütfen bizimle fotoğrafları paylaşır mısın ?
Ayrıca yakıt ve son hız daki değişimleride test ettiysen bizimle paylaşırmısın.?
"Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif
Motoru alır almaz lastiği değiştirmeli mi sizce?
Honda'nın mühendislerinden daha iyi mi bileceksiniz motor için en ideal lastik boyutunu hem büyük ihtimalle görsel nedenlerle yaptınız bu değişikliği. lastik genişleyince sürtünmenin artacağının garantisi yok birim alan başına ağırlık azalıyor bir kere. O motorda ciddi güç var, lastik, süspansiyonlar hepsi bir arada hesaplanıp uygun olanları seçilmiştir.
6.viteste 6bin devirde motor tam 100km/h ile gidiyor. 160/60 lık lastik takınca acaba aynı değerlerde motor kak km/h ile gidiyor ?
Şu lastiği takan arkadaş bir fotoğraf ile birlikte sorumu cevaplarsa sevinirim.
"Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif
4 gözle bekliyorum fotoğrafları
herkese ilham olabilir fotoğraflar
Yol tutuşunu arttırdığınız konusunda kesinlikle yanılıyosunuz.
Aynı çapta genişliğe sahip bir janta daha büyük lastik koymak,lastiğin daha çok kıvrılmasına,bombeli bir şekilde durmasına neden olur.Yol tutuşunu,motorun viraj kabiliyetini azaltır.
Yakıt sarfiyatında gözle görülür bi fark olacağını sanmam ama son hızda ufak bi düşme olabilir.Tek artısı görsellik
https://www.youtube.com/alifeyizoglu
Arkadaşlar motorum yakınlarımda olmadığı için fotoğraf koyamıyorum şu an ama en kısa zamanda fotoğraf koyacağım. Ben lastik değiştirirken kimseye bunun çok iyi bişey olduğunu söylemediğim gibi tavisye ediyorum ya da faydalı birşeymiş gibi de durumu size lanse etmedim.
Felon arkadaşımızın da söylediği gibi lastik kalınlığının artması yol tutuşu tek başına etkileyen bir parametre değildir. Normal şartlarda iyi mühendislik yapılarak seçilen lastik kalınlıkları, araç ağırığı, kullanıldığı ülkenin asfalt ve iklim koşulları, yol kaplamalarının sürtünme değerleri, ortalama kullanıcı yükleri, lastiğin malzeme kalitesi göz önünde bulundurularak belirlenir. Bu konu hakkında öğrenciliği zamanında oldukça ciddi bir kaç kitap okumuşluğum da vardır. Ancak Honda CBR250R üretiminde bu denli kalitesiz bir lastiğin standart üretime sokulması aslında en iyi tasarımdan ziyade düşük maliyet hedeflerini de ortaya çıkarıyor. Yol tutuş kesinlikle aldığım lastik kalitesinin artmasından dolayı azalmadı. Fakat Delon'un söylediği bombeleşme de gözlemleniyor. Bu arada jant kalınlığımız sanıldığı kadar ince olmadığı için bu bombeleşme rahatsız edici boyutlarda değil. 400km'lik kullanım sonunda yatarak dönüşlerden kaynaklı lastik üzerinde oluşan izlere baktığımda daha çok yatmama izin verdiğini görebiliyorum.
Yineliyorum mühendisliğe saygım sonsuzdur ve ben de standart dışı bir hareketi çok desteklemiyorum...
benzinde mutlaka artış olacaktı 160 lık lastik almamamın tek nedenidir
ama alırsam tabikide 150 lik alırım
hayırlı olsun bu arada resimleri bekleriz
Arkadaşlar
Rodaj dönemindeyim 25Tl'lik benzin ile 160km gittim normal midir ?
Yani 3.6lt / 100km yapıyor.
"Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif
160 göze doyurucu bi kalınlık versede ben 150 den fazlasının canta uyumsuzluğundan dolayı limit değerlerde yol tutuşu olumsuz etkileyeceğini düşünüyorum.
Tabi bu sitede biçok kişi 2011 öncesi kasa 100'lük arka lastiğe sahip olan cbr125 e 120'lik lastik takarak gezdi. Burda 100'ü 120 çıkarmak %20 artış anlamındayken 140'ı 160'a çıkarmak % 14.3 artışa denk geliyor. Bu da daha az uyumsuzluk demek.
Ama illa arttırılıcaksa kendi fikrim 150'lik ten yana. 1cm daha kalın olup görsellik vericeğine problem yaşatmayıp iyi yol tutuş vermesi daha önemli
Bence orjinal ebatlardan şaşmamalı.
150/70/17 diye bir lastik var mı ? Yoksa 150'ye çıkaracağız diye yanak kalınlığından kısıp 150-60-17 mi yapmak zorundayız. yanak kalınlığının azalmasının avantaj/dezavantajları nelerdir :=) ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:50 ----------
Sizin yakıt durumu nasıl ?
"Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif
KİMİ nik li arkadaşa katılıyorum...Şu kesinlikle unutulmamalıdır ki mühendislik çalışmalarında dikkat edilen en önemli, unsur; En yüksek verim,en iyi estetik, ve maliyet hesabıdır. Bir önemsiz görünen civataya bile binen yükün hesabı yapılmış ne daha kalını ne de daha incesi olması gereken neyse o kullanılmıştır. Lastik ebatlarını büyüterek belki görüntüyü biraz değiştirmiş olabilirsiniz. Ama muhakkak performansta ,yakıtta eksiye düşmüşsünüzdür. Bu işler okadar basit değil marka olmuş bir firmanın ürettiği üründe yılların tecrübesi ve binlerce mühendisin bilgi birikimi yatmaktadar.. Kalite işte budur.
DİL BİR MİLLETİN SES BAYRAĞIDIR .LÜTFEN YAZIŞMALARIMIZDA ALFABEMİZDE OLMAYAN HARFLERİ,NOKSAN HARFLERLE YAZILMIŞ KELİMELERİ KULLANMAYALIM. Benim ayağımın altı da müsait ,başımın üstü de. Nerede duracağını sen belirle.
150/70'in yanak kalınlığı fazla olacağından sürüşünü olumsuz etkileyecektir, arka lastik çok zıplayabilir (buna yabancılar balon etkisi diyor) lastiğin çapı artacağı için (yanak kalınlığından dolayı) son süratte çok az bir artış olabilir.
Lastik çapını en az şekilde etkileyecek bir model seçmende fayda var. 150/60 250cc sınıfındaki motorlar için en ideal lastik gibi görünüyor. ninja'ya 150/60 kılı kılına sığıyor, ben 140/70 kullanıyorum, standardı 130/70.
marka / model olarak michelin pilot aktiv yada michelin pilot road düşünülebilir. Dandik IRC'lerden sonra inanılmaz bir fark hissediyorsun, sanki yeni bir motora biniyormuşsun gibi fark yaratıyor.
150/60'lık lastiğin eksi yanı lastik yanağı ince olacağından konforunu azaltabilir. 140/70'de ideal bir seçim aslında. görünüşe önem veriyorsan 150/60 şık olur.
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
Bir motor için ne tavsiye edilmişse en uygun ebatlar onlardır. Bu motorun kapasitesi belli. Doğan görünümlü şahin zorlamasına gerek yok.
140/70/17
110/70/17
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)