Honda CBR 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
18 Kasım 2011, 17:42
#3481
Tolga Bey adlı üyeden alıntı
Dostlar merhaba,
Foruma yeni katıldım.. CBR 250 R düşünüyorum bende..
Bo motora arka çanta demiri taktıran oldu mu.. Ekli linkte sanırım bu motor için arka demir var..
Düşüncelerinizi almak isterim..Herkese selamlar..
http://www.givi.it/My-motorcycle/?ma...o=CBR-250-R-11
Yanılmıyorsam verdiğin linkte CBR125 lik için uygun çanta demiri verilmiş. Modeller farklı olduğu için bağlantı civata ölçüleri tutmayabilir. CBR125'likle karşılaştırmak lazım. Çanta taktıran arkadaşların fotoları var güzel duruyor ama R serisi ruhuna biraz ters sanırsam.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:12 ----------
http://youtu.be/rlMbFlPzS24 Bu adam niye motorun dengesini sağlarken birden bire uçuyor üzerinden ?
Reklamlar
-
18 Kasım 2011, 18:03
#3482
Yazılanlardan sonra önce alarmlı disk kilidi almaya karar verdim sonra vazgeçtim. Forumda bilgi, deneyim paylaşımının güzelliği de burda işte
@SARP AY52 bence virajı hızla sola doğru alırken kayan motoru toplamak için sağa kırınca motor komutlarına cevap vermiş ama serbest vaziyetteki vücudu verememiş ve vücut farklı yöne motor farklı yöne gitmek isteyince motor sürücünün direktifleri doğrultusunda kendisini toplamayı baaşrsa bile sürücünün vücudu motor üstüne sabit olmadığından motorla birlikte hareket edemeyip kendi yoluna devam etmiş. Bu konularda hiçbir deneyimim yok sadece tahmin ediyorum ve gördüğümden çıkardığım bu
EDIT: Bence motoru toplamak için gidonu kırması hata olmuş. Motor çok sert komuta tepki vermiş ama sürücünün kendi vücudu uyum sağlayamamış ve sürücüyü üzerinden atmak zorunda kalmış. Gidon kıracağına yatık vaziyetteki motorun açısını azaltıp motoru düzelene kadar bir miktar havaya kaldırması gerekiyormuş. Böyle yapsa motor sürücüyü üzerinden atmak zorunda kalmadan sürücüyle beraber aynı yöne hareket edebilirdi
-
18 Kasım 2011, 18:17
#3483
CaptainHakan adlı üyeden alıntı
Yazılanlardan sonra önce alarmlı disk kilidi almaya karar verdim sonra vazgeçtim. Forumda bilgi, deneyim paylaşımının güzelliği de burda işte
@SARP AY52 bence virajı hızla sola doğru alırken kayan motoru toplamak için sağa kırınca motor komutlarına cevap vermiş ama serbest vaziyetteki vücudu verememiş ve vücut farklı yöne motor farklı yöne gitmek isteyince motor sürücünün direktifleri doğrultusunda kendisini toplamayı baaşrsa bile sürücünün vücudu motor üstüne sabit olmadığından motorla birlikte hareket edemeyip kendi yoluna devam etmiş. Bu konularda hiçbir deneyimim yok sadece tahmin ediyorum ve gördüğümden çıkardığım bu
EDIT: Bence motoru toplamak için gidonu kırması hata olmuş. Motor çok sert komuta tepki vermiş ama sürücünün kendi vücudu uyum sağlayamamış ve sürücüyü üzerinden atmak zorunda kalmış. Gidon kıracağına yatık vaziyetteki motorun açısını azaltıp motoru düzelene kadar bir miktar havaya kaldırması gerekiyormuş. Böyle yapsa motor sürücüyü üzerinden atmak zorunda kalmadan sürücüyle beraber aynı yöne hareket edebilirdi
http://alfamotosiklet.blogspot.com/2...anatomisi.html
Bu makalede anlatıyor highside ve lowside kaza sebeplerini...
-
18 Kasım 2011, 18:42
#3484
selamlar, yanıt için teşekkürler..
Genel olarak motorunuzdan memnun musunuz? Hangi rengi tavsiye edersiniz..?
Siyah renk sanırım hoş duruyor ama arabadaki gibi temiz tutmak büyük sorun olabilir.
Siz herhangi bir modifikasyon yaptınız mı motorunuza?
R serileri için koruma demiri yerine takoz oluyor sanırım.. Taktıran var mı, tavsiye eder misiniz..?
Sevgiler...
-
18 Kasım 2011, 19:10
#3485
Geçenlerde gece yol çalışması yapılan hafif tozlu ama asfalt bir yola gidiyordum. Trafik lambalarında kalkış yaptım biraz hızlanıp 2.vitese attım gazı verdim birden motorun arkası bir sağa bir sola gitti. 250'lik motoru küçümsedim herhal Gazı kesince düzeldi arkası. Sonra düşündüm neden oldu diye ? Ya fazla gaz açtım ? Yada yol tozlu diye tekerlek tutunamadı ? Yada ortaya yakın oturmuştum ağırlık merkezi ortada kalıp arka tekerlerk çok havada kaldı ? Son seçenek orjinal lastikler düşündüğümden de kötü :( Kalkışta ve hemen sonra kıç atan oldu mu arkadaşlar ?
-
18 Kasım 2011, 19:13
#3486
Motoru yeni aldığımda ilk iki hafta bende de kalkışta kıç atma sorunları çok oluyordu. Özellikle ışıklarda en önde bekliyorsam ve düz değilde hemen bir tarafa dönmem gerekiyorsa oluyordu. Gazı ayarlamamakla ilgili birşey. Sonra kendiliğinden alıştım ve hiç yaşamadım. Kesinlikle 250cc küçümsenecek motor değil hem de benim gibi 100cc Yamaha BWS scooter'dan direkt geçiyorsanız. 100cc'lik BWS'de motoru çalıştırdığım gibi direkt son gaz vermeye alışmıştım. Hiç gaz kesmeden kullanırdım. Haliyle gaz ayarı hak getire Gaz ayarı diye birşey olduğunu cbr250r ile öğrendim ben
-
18 Kasım 2011, 22:17
#3487
-
18 Kasım 2011, 22:42
#3488
Evet arkadaşlar.
Bekliyoruz. Kimse gelmeye çekinmesin ve üşenmesin sakın! Hem çok zevkli, hem çok doyurucu bir kalvaltı olduğu gibi bol boğaz gezintili, manzaralı, bol sohbetli bir gezi oluyor.
Bekliyoruz...
*** 2013 Model Hyosung Gt250r EFI Full Kırmızı Racing ***
-
19 Kasım 2011, 00:13
#3489
iguven adlı üyeden alıntı
sanki bana fazla yatırıp artçı ayaklığını yere sürttürüyor bu yuzden motor kıç atıyor ters tarafa sonrada direksiyonu kırınca sürücüyü atıyor üstünden
-
19 Kasım 2011, 11:35
#3490
Tekrar tekrar izledim videoyu. Artçı ayaklıkları kapalı. Anladığım şu adamın motorsiklette giderken fotoğrafını çekecekler. Sürücü viraja giriyor. Virajda yatıyor yatarken gazı açıyor. Arka teker ön tekerden daha hızlı dönüp highside oluyor. Ön freni hiç sıkmıyor. Refleks olarak diğer tarafa motoru yatırmak için motoru kaldırınca motor tepki verip sürücüyü vahşi at gibi üstünden atıyor. Acaba ne yapmalı o an ? a) arka frene asılmak b) ön frene asılmak c)hem ön hem arka d) motoru kendi yönüne bırakmak e)şahadet getirmek f) fotoğrafa gülümsemek
-
19 Kasım 2011, 11:40
#3491
SARP AY52 adlı üyeden alıntı
Tekrar tekrar izledim videoyu. Artçı ayaklıkları kapalı. Anladığım şu adamın motorsiklette giderken fotoğrafını çekecekler. Sürücü viraja giriyor. Virajda yatıyor yatarken gazı açıyor. Arka teker ön tekerden daha hızlı dönüp highside oluyor. Ön freni hiç sıkmıyor. Refleks olarak diğer tarafa motoru yatırmak için motoru kaldırınca motor tepki verip sürücüyü vahşi at gibi üstünden atıyor. Acaba ne yapmalı o an ? a) arka frene asılmak b) ön frene asılmak c)hem ön hem arka d) motoru kendi yönüne bırakmak e)şahadet getirmek
f) fotoğrafa gülümsemek
gazı açtığında arka sarmaya başlamışsa o ve motor neredeyse videodaki gibi 40-45derece yatıksa yapcak çok bişe yok.arka kaymaya başladığında gazı sabit bi şekilde tutup motoru dikmesi gerekiyodu ama o derece yatıkken onu relax bi şekilde yapmakta cidden prof işi.hertürlü düşücekti yani o hatanın getirisi budur.
https://www.youtube.com/alifeyizoglu
-
19 Kasım 2011, 11:56
#3492
SARP AY52 adlı üyeden alıntı
Tekrar tekrar izledim videoyu. Artçı ayaklıkları kapalı. Anladığım şu adamın motorsiklette giderken fotoğrafını çekecekler. Sürücü viraja giriyor. Virajda yatıyor yatarken gazı açıyor. Arka teker ön tekerden daha hızlı dönüp highside oluyor. Ön freni hiç sıkmıyor. Refleks olarak diğer tarafa motoru yatırmak için motoru kaldırınca motor tepki verip sürücüyü vahşi at gibi üstünden atıyor. Acaba ne yapmalı o an ? a) arka frene asılmak b) ön frene asılmak c)hem ön hem arka d) motoru kendi yönüne bırakmak e)şahadet getirmek
f) fotoğrafa gülümsemek
benim anladığım kadarıyla arka teker kendini salmaya başladığı anda sürücü debriyajı sıkarak motoru toparlamak istiyor ve motor kendisini çok ani bir şekilde düzeltiği için sürücüyü üzerinden atıyor. (doğru yada yanlış olabilir)
bence o anda ne yapılacağından ziyade olay işi oraya getirmemekte yoksa yerlere pas pas
aslında bu video farklı bir konu başlığı altında uzun uzun konuşulmuştu ama bulamadım o başlığı
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
-
19 Kasım 2011, 14:39
#3493
Arkadaşlar tam virajda başını arkaya çevirdikten sonra tekrar önüne bakıyor ve işte o zaman
denge bozuluyor. Çünkü virajı da almış oluyor ve toparlamak isterken o panikle iş bitiyor.
Ben böyle yorumluyorum.
Deniz, güneş, martı çığlığı ve yosun kokusu yoksa yaşam da yoktur...
-
19 Kasım 2011, 23:05
#3494
Merhaba dostlar geçen hafta aldığım Tricolor cbr250R ile bende aranıza katılmış bulunmaktayım. Motosiklet dünyasına yeni katılmış bir arkadaşınız olarak başlangıç motorunu ( burda sizin yorumlarınızı okuyarak) cbr250 yi tercih ettim.Tüm yorumculara teşekkür ederim.İnşallah pişmanlık yaşamam..
Tabi motoru alır almaz geçen hafta Ankara soğuğunda biraz fazla kullanınca ilk ve son binişim oldu.. bir haftadır hasta yatıyorum :(
Şu meşhur Rodaj olayını nasıl yapacağım?? 25 km kullandıktan sonra 2-3 ay makina hiç kullanmadan beklerse bi sorun olurmu..rodaj ilkbaharda devam edilebilirmi ?
-
19 Kasım 2011, 23:17
#3495
iyi cesaret 250 cc ile motosiklet dünyasına girmek..r serisi bir motor altındaki..hayırlı olsun..Allah kazadan beladan korusun
-
19 Kasım 2011, 23:21
#3496
CBR cılar paylaşmak istedim
-
19 Kasım 2011, 23:22
#3497
Sevgili dostlarımız unutmayın! Yarın boğaz gezisine bekliyoruz. Detaylar yukarıda.
Hayırlı uğurlu olsun Mimar-arc. Güzel günler de kullanın.
*** 2013 Model Hyosung Gt250r EFI Full Kırmızı Racing ***
-
19 Kasım 2011, 23:25
#3498
theplatoon adlı üyeden alıntı
iyi cesaret 250 cc ile motosiklet dünyasına girmek..r serisi bir motor altındaki..hayırlı olsun..Allah kazadan beladan korusun
fazla abartmayalım bence .. yavru racing diyebiliriz ancak.
-
19 Kasım 2011, 23:41
#3499
theplatoon adlı üyeden alıntı
iyi cesaret 250 cc ile motosiklet dünyasına girmek..r serisi bir motor altındaki..hayırlı olsun..Allah kazadan beladan korusun
3 arkadaş beraber ders aldık ve motor almaya karar verdik.. diğer 2 arkadaşım 600 f aldılar.. bana da 600 cc ile başlamam için epey baskı yaptılar... hatta birçok kişi 250 cc sana 1 ay sonra yetmez, pişman olursun dediler.. bir gece oturup sabaha kadar buradaki yorumları okuyup 250 cc ye karar verdim.. Bence doğru karar verdim diye düşünüyorum..
-
20 Kasım 2011, 00:23
#3500
motorcu48 adlı üyeden alıntı
CBR cılar paylaşmak istedim
O Işığın Üzerindeki Site Şu: http://www.motosport.com
Baya Çeşit var Hatta Hayatımda Hiç Görmediğim Kadar Çok Diyebilirim ama O Işığı Bulamadım
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)
Bu Konudaki Etiketler