ninja ile kıyaslandığında belli bi fark ortaya çıkıyo mu ? fiyat açısından ciddi bi fark var değer mi sizce ?
Ses harika geliyo gerçekten de...
Hayırlı olsun EmpeRoRMacE. Allah kaza bela vermesin inşallah. Benim motor da siyah CBR250R
Jantlar aldığında siyah mıydı? Hep hayal etmişimdir jantlar siyah olsa nasıl olurdu diye harika olmuş. Kırmızı şerit de çok yakışmış. Kendin yaptırdıysan nerde kaça nasıl yaptırdın bilmek isterim.
---------- Post added at 13:38 ---------- Previous post was at 13:24 ----------
Bu arada Tayland sitesini inceliyordum. Yeni CBR250R'larda grenaj üstündeki kısımların rengi sanırım VBR1200F gibi metal grisi olacak. Türkiye'ye gelmeyen kırmızı modellerde zaten böyleydi ama siyah modelini de aynı şekilde yapmışlar. Bi yandan hoşuma gitti bi yandan garip geldi iyi mi olmuş kötü mü olmuş karar veremedim. Yeni renkler arasında gri de var ki bence siyaha alternatif olabilir. Bu yeni metal renkli grenajla birlikte güzel görünüyor. Aşağıya bir siyah bir de gri olanın resimlerini ekliyorum. Kırmızı renk zaten önceki gibi.
Bu arada CBR150R modelleri geliyor !!!! Tipi bizim motorlara çok benziyor ama motor teknolojisi nasıl olur bilemem. Bu adreste250R ile 150R ların detaylı teknik karşılaştırması var.
Siyahın üzerinde metal çizgiler daha güzel duruyor. Umarım 2012'de kırmızı renk ve ABS gelir.
biz yıllarca cbr 125 lere bindik ama zaten cbr 150 ler vardı ve insanlar biniyodu ama Türkiyeye göndermiyolardı
Her asker yeşil bereli olamaz
Cbr 150 ler Thailand da var zaten yeni kasalar çıktığından beri(eski kasada vardı). Avrupaya ehliyet sınırlaması yüzünden gelmiyor. Türkiyede için bi sakınca yok ama satış politikası işte..
Emperormace hayırlı olsun. Olması gerektiği hale getirmişsin cantları güzel olmuş ama siyah böyle gelmeliydi 200 lira extra masraf çokda az sayılmaz
buraya cbr 150r ı getirmezler, yurt dışında da 125r yok zaten, 150r var çoğu yerde...
bu arada ilginç bir teori ama bence 4 silindirli düşük cc leri öyle yada böyle geri getirecekler...400cc 4 silindir 70bg bir racing olsa piyasada (yeni modellerden bahsediyorum tabii ki) ve fiyatı 20.000 civarı olsa, cbr600rr ne kadar satıyorsa onun kadar satar...piyasada devasa boşluklar var...birde ilginç kanuni yasalar var tabii, 250cc ler 34bg den fazla güçlü olamaz vs vs gibi...
400 cc Racinglerin üretim maliyeti ve satış fiyatı 600 cc ye çok yakın(%10 bile fark yok) olduğu için tutunamayıp piyasadan silindiler. Çünkü avrupalı için o fiyat farkı çok komik. Ama böyle olunca da piyasa çok saçma bi noktaya geldi. Resmen teknoloji ve çesitlilik geri işliyor.
Racing 4 silindirili olur o ses ve yüksek devir(CBr 250RR(94') motorun karakteristiğidir ve diğer tarzlardan üstünlüğü ve farkıdır. Süpersport kategorisine konan Cbr 250 nini sesini ve cekişinin Hyo GV250 den bi farkı yok hatta eksiği var
orneğin benip yaşım 30 u geçti ölüm ve kaza haberlerine doydum. Bünyede mantık dışı risk istemiyor. Ama 4 silindirde güç 120 hp den açılıyor. 90 lı yıllarda motorlar çok daha iyiydi. ZXR-400 ler 250 ler CBR250RRler( Baby blade). Aprilla rs 250(V2 70 hp) Suzukinin rg 250si..Şimdi Honda adam gibi 4 silindirli 250 cc üretse 15 milyardan fazla verirdim ama teksilindir 250 ye bile şükreder olduk. Keşke Suzuki falan bi 4 silindir gerçek 250 racing üretsede Farklı amaçlardaki kullanıcılarda mutlu olsa. Ama kimse risk almak istemiyor. Bide Günümüzün dünyasında müşterinin istediği değilde önüne konan tüketilmek zorunda bırakılıyor Tüketici aptallaştırılıyor
Arkadaşlar bildiğiniz gibi Avrupa ve Amerika'da kanunlarla belirlenen CC / Güç limitleri ve sürücülerin kullanabileceği cc / tecrübe kuralları var. Buna göre ehliyetini yeni alan birisi 125cc'nin üzerinde vitesli motor kullanamıyor. Avrupa'da en düşükk vitesli motor bu yüzden 125cc'den başlıyor. Bunun dışında 250cc'de ki güç limitide 33hp'dir ki bu yüzden cbr250rr ve zx250r gibi modeller artık üretilmiyor ve ninja'nın atası olan zzr250'nin gücü 36hp'den 33hp'e düşürüldü. Yani öyle eskisi gibi 250cc 4 silindir makina üretilmesi mümkün değil.
Çıkarılan kanunlar yüzünden üreticilerin üretim ve satış politikaları 125/150 - 250 - 600 şeklinde gidiyor ve silindir sayısıda bu güç limitlerine göre belirleniyor.
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
cc de güç sınırlaması kadar aptalca birşey olamaz. Ehliyet yılına göre güç sınırı olmalı. Bu kanunlar iyice zırvalık üretücilerinde işine geliyor olmalı tek tip basit motor aksamları üretmek.
Motosikletin özelliği hafif olmasından dolayı motorunun daha devirli çalışmaya uygun olması. Yani 1300 hayabusanın 197 hp lik motoru Civic typr in 2000cc 200 hp lik motoru yerine kullanılsa 5000-6000 bin km de iflas eder motora binen yük yüzünden. Ninja 250 için o 33 beygir ile 36 beygir arasındaki 3 beygir önemli.
Cbr 250 ile Ninja 250 yi ton/hp oranını karşılaştıralım
CBR250: 26.5hp 162 kg + 80 kg sürücü+5 kg ekipman (247kg) 26.5 bölü 0.247 buda 107 beygir ton başına eder.
Ninja 250R 33hp 164 kg(emin değilim) + 85 kg (249 kg) buda 132 beygir ton başına düşüyor. Ninjanın hızlanırken ne kadar avantajlı olduğu belli
Yani aradaki o 6.5 beygirin performansının arabalardaki karşılığı Bunlar 1200 kiloluk arabalar olsalardı aradaki güç farkının minimum 30 beygire denk geliceği.
Honda kötü motor demiyorum ama kawa gerçekten devirli kulanımda hondaya babay yapar Küçük güçler etkili farklar yaratıyor motosiklette..
tek kelime ile muhteşem...
http://www.youtube.com/watch?v=0nhizdJg6CI
evet bu güç sınırlamasını bende anlayabilmiş değilim mesela 1.4 golf 160 bg olabiliyor ama benim fiesta 1.6 90 bg neiş? nerde kanun nerde satış politikası?benim verdiğim vergiyle bu birmi? ayıreten bizde bir pro822 kamyon var motoru 270 bg ama ruhsatta 214 bg yazıyor ayıreten 270 bg motorlu 827 kamyonlarda var örnek açısından söylüyorum . bu işlere akıl sır ermiyor.
bu efe mut'lu
ybr - cbf 140 yaparmı gibi bir muhabbet bu eski bir ybr kullanıcısı olarak 6 yıl kullandım ve bir kez 130 km hız yaptım ve motorun aerodinamik olarak bu hızları yapmaya uygun olamadığını anladım ninja ile cbr arasındada ninja geçermi evet geçer ama niyet nedir bu cbr almaktaki daha tasarruflumu tasarruflu gibi 150 kadar sorunsuzmu evet 250 bir makineyi 300 km yaptırmaktaki mantık nedir onu anlayamıyorum farklı kılasmandalar gibime geliyor açaba öylemi ?
Süper gerçekten de. Motorumdan ayrı kalalı 10 gün kadar oluyor. Nasıl özlemişim sesini Bizim cbr250r'ları hızlı kullanmak için ille 6000 devirlerden aşağıya inmemek gerekiyor vites değişimlerinden sonra. Acaba 600cc'lik motorlarda vites değiştirdikten sonra daha düşük devirlerden mi gaz vermeye başlanıyor yoksa onlardada aynı mı? Bizim motor gücü düşük geldiği için böyle oluyor diye zannediyorum. 600cc lik hiç kullanmadım. Merak ediyorum.
Bundan hiç haberim yoktu. Zannediyordum ki teknoloji o cc için o kadarına müsade ediyor ya da ekonomik motor üretmek için gücünü sınırlı tutuyorlar. Ne kadar saçma bu beygir sınırlaması ya... Adamlar mazdaya 1.4 motora 220 beygir koyabiliyor. Motora koyamıyor !
200TL hakikaten çok gibi. Araba boyatsan ancak o kadar alırlar. Ama siyah renk cant ve kırmızı şeriti o kadar çok istiyorum ki seninki kadar temiz yapacak bi yer bulsam ve motora zarar vermeyeceklerine güvensem hemen paraya kıyar yaptırırım
Arkadaşlar Dainese deri montlar ile Rev'it Ignition arasında karar vermekte zorlanıyorum. Siz ne dersiniz ?
Dainese linki
Rev'it linki
Aslında Rev'it için Anes bi kampanya yapmış ama sadece 48 beden kalmış sanırım. Nereden ulaşacağımı bilmediğimden arayıp soramadım. Bu kampanya için bedenler olsa hiç düşünmeden oradan alıcam. Linki burada Bu kampanya dahilinde ellerinde çeşit olup olmadığını bileniniz var mı?
Bir de kask tavsiyeniz var mı? Çok iyi kalitede(güvenlik değerleri yukarıda) ama makul fiyat aralığında birşey arıyorum. Bir de bizim cbr250'lere bağlanabilen kayışı olsun istiyorum. Kampanyalı iyi ürünler var mı bildiğiniz?
Motorunu bu hafta teslim alacak olan kimse yok mu ?
Bana en son cuma günü için gün verildi..
benim cbr 125 de gelmiş. Hayırlısıyla belgeleri yollayacaklar yarına plakayı çıkardıktan sonra almaya gideceğim
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)