Honda CBR 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
11 Ekim 2016, 22:26
#25421
Selamın Aleyküm beyler 2014 cbr 250r aldım çok şükür. Gaz verince ara ara bir yerden zırıltı gibi şıkırtı gibi bir ses geliyor, motorun nerdeyse heryerine baktım gevşemiş vidası yok. Aynalardan, granajdan veya siperlikten de ses gelmiyor. Bu ilginç sesin nerden geldiğini bir türlü anlayamadım, motor kısmından veya depo kısmından geliyor gibi.
Ses düşük seviyede. Sanki bozuk paraların yumuşak yumuşak birbirine çarpması gibi farklı bir zırıltı-şıkırtı titremeden 2 demirin birbirine çarpması gibi yani... Ama sürekli yok, ara ara gaz verdikçe oluyor sanıyorum. Her gaz verdiğimde de olmuyor yani.
Egzos sesinden ve fullface kask kullandığımdan dolayı sesin nereden geldiğini de anlayamadım.
Motosikletin yağ seviyesi normal, zincirdendir diye düşündüm ama zincirden gelmiyor ses...
Nette aradım bir başlık buldum ama bilen eden vardır diye sizlere sormak istedim. (Motosiklet 10.500 km de ve servis bakımlı)
Tekeriniz düz bassın...
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/98281-cbr-250-r-dan-5500-de-gelen-sesin-cozumu.html[COLOR="Silver"]
Reklamlar
-
11 Ekim 2016, 23:05
#25422
-
12 Ekim 2016, 08:50
#25423
daha önce başıma geldiği için söylüyorum;
sadece gaz verince zırıltı yapıyosa, ön konsolun içteki vidaları gevşemiş olabilir,
karenajların içine ufak tefek taşlar girmiş olabilir.
-
13 Ekim 2016, 02:29
#25424
ÇOK ÇOK ÖNEMLİ SORUNLARIM VAR.
11 ekim 2016 salı günü, ilk motorum olan, 2012 model honda cbr 250r aldım. 46bin km'de. 5700 liraya geldi. Yalnız motora gaz vermeyince motor 10 saniye içinde stop ediyor. Ve motordan ısınınca ses geliyormuş ustam söyledi. Rölantide 1400 devirde dönüyor motor. Normalde 1600'imiş rölanti devri. Anlayacağınız motorun çok derdi var. Öğrenciyim ve motor şu anda ustamda duruyor. Ustam iyi birisine benziyor fakat yeni tanıştığımızdan ve motordan anlamadığımdan dolayı buraya doğal olarak endişelerimi, kaygılarımı yazmak durumundayım. İnanın uyuyamıyorum beyler 2 gündür motoru aldım fakat süremedim. Ateşlemesinde sıkıntı varmış. Motor açılacak ve durumuna öyle bakılacakmış. Birleştirilecek ve denenecek olmazsa tekrar açılacakmış motor. Olmazsa komple motor değiştirelecekmiş 1.5 milyar dedi motora ve motor numarası da yazılacakmış bir şekilde ruhsata uydurulup. Kafam çok karışık motordan zerre anladığımda yok. Yazıyı buraya kadar okuyanlara gerçekten teşekkür ederim. Lütfen boş yahut alaycı yorum yazmayın. Yardımcı olursanız cidden çok sevinirim başta da dediğim gibi öğrenciyim 7500 bütçe ayırdım ve tek mermim vardı 5700e makineyi aldım böyle bir sorun var. Ve sorunun motor değiştirilecek kadar ciddi olduğu bana söylenmedi. Motoru ustam tavsiye etti.
-
13 Ekim 2016, 08:47
#25425
Nct adlı üyeden alıntı
ÇOK ÇOK ÖNEMLİ SORUNLARIM VAR.
11 ekim 2016 salı günü, ilk motorum olan, 2012 model honda cbr 250r aldım. 46bin km'de. 5700 liraya geldi. Yalnız motora gaz vermeyince motor 10 saniye içinde stop ediyor. Ve motordan ısınınca ses geliyormuş ustam söyledi. Rölantide 1400 devirde dönüyor motor. Normalde 1600'imiş rölanti devri. Anlayacağınız motorun çok derdi var. Öğrenciyim ve motor şu anda ustamda duruyor. Ustam iyi birisine benziyor fakat yeni tanıştığımızdan ve motordan anlamadığımdan dolayı buraya doğal olarak endişelerimi, kaygılarımı yazmak durumundayım. İnanın uyuyamıyorum beyler 2 gündür motoru aldım fakat süremedim. Ateşlemesinde sıkıntı varmış. Motor açılacak ve durumuna öyle bakılacakmış. Birleştirilecek ve denenecek olmazsa tekrar açılacakmış motor. Olmazsa komple motor değiştirelecekmiş 1.5 milyar dedi motora ve motor numarası da yazılacakmış bir şekilde ruhsata uydurulup. Kafam çok karışık motordan zerre anladığımda yok. Yazıyı buraya kadar okuyanlara gerçekten teşekkür ederim. Lütfen boş yahut alaycı yorum yazmayın. Yardımcı olursanız cidden çok sevinirim başta da dediğim gibi öğrenciyim 7500 bütçe ayırdım ve tek mermim vardı 5700e makineyi aldım böyle bir sorun var. Ve sorunun motor değiştirilecek kadar ciddi olduğu bana söylenmedi. Motoru ustam tavsiye etti.
5700 e 2012 model cbr pek piyasada yok, ucuz etin yahnisi hesabı olmuş gibi sanki
-
13 Ekim 2016, 10:52
#25426
Nct adlı üyeden alıntı
ÇOK ÇOK ÖNEMLİ SORUNLARIM VAR.
11 ekim 2016 salı günü, ilk motorum olan, 2012 model honda cbr 250r aldım. 46bin km'de. 5700 liraya geldi. Yalnız motora gaz vermeyince motor 10 saniye içinde stop ediyor. Ve motordan ısınınca ses geliyormuş ustam söyledi. Rölantide 1400 devirde dönüyor motor. Normalde 1600'imiş rölanti devri. Anlayacağınız motorun çok derdi var. Öğrenciyim ve motor şu anda ustamda duruyor. Ustam iyi birisine benziyor fakat yeni tanıştığımızdan ve motordan anlamadığımdan dolayı buraya doğal olarak endişelerimi, kaygılarımı yazmak durumundayım. İnanın uyuyamıyorum beyler 2 gündür motoru aldım fakat süremedim. Ateşlemesinde sıkıntı varmış. Motor açılacak ve durumuna öyle bakılacakmış. Birleştirilecek ve denenecek olmazsa tekrar açılacakmış motor. Olmazsa komple motor değiştirelecekmiş 1.5 milyar dedi motora ve motor numarası da yazılacakmış bir şekilde ruhsata uydurulup. Kafam çok karışık motordan zerre anladığımda yok. Yazıyı buraya kadar okuyanlara gerçekten teşekkür ederim. Lütfen boş yahut alaycı yorum yazmayın. Yardımcı olursanız cidden çok sevinirim başta da dediğim gibi öğrenciyim 7500 bütçe ayırdım ve tek mermim vardı 5700e makineyi aldım böyle bir sorun var. Ve sorunun motor değiştirilecek kadar ciddi olduğu bana söylenmedi. Motoru ustam tavsiye etti.
Ah be güzel kardeşim. Motosikletini almadan önce sorsaydın buraya bi yazsaydın. Motosikletten anlamayan veya ilk defa motosiklet camiasına adım atan kardeşlerimizim en büyük zaafı bu galiba. Motosiklet alınıyor arızalar, sorunlar, problemler... sonra buraya sorular soruluyor. Okurken benim bile canım sıkıldı. Bi defa ustan yanlış demiş. Motosikletlerin ideal devir arlığı 1,6 değil 1.5 dur. 1,4 ile 1,6 arasında gidip geliyorsa hava ayarında veya roölantide bir sıkıntı var. Yani normal ısı derecesine (3 tırnak)geldiyse 1,5 da çalışması gerekir. Öte yandan bu motoru sana tavsiye eden ustan "sen motoru al masraflarını ben karşılarım güzel güzel binersin" demiş sanki. Hiç bulaşma demedi mi? 46 bin km ye gelmiş bir cbr ın didik didik incelenmesi gerekir. Neden daha düşük km lerde sport ama fiyatı uygun başka bir marka bakmadın. Pulsar gibi, Hyosung gibi. Bütçen düşükse...Yani senin motor açık kalp ameliyatına girecek ama sağ çıkar mı çıkmaz mı belirsiz. İnsanın gözüne uyku girer mi? Ustalar hep "iyidir" zaten...
Bunlar enjeksiyonlu beyinli makineler. Ustan özel servis yada tamirci ustasıysa hayatında da 125 ve 150 lik çan çin çun motorlar açıp kapatıyorsa. CBR 250 söküp takmadıysa... Allah yardımcın olsun. Tek yolun ya bakımlarına dişini sıkacaksın, yada hemen ilana ver!
-
13 Ekim 2016, 12:32
#25427
Ben de ustanın pek bir şey anlamadığı düşüncesindeyim. Motoru açıcaz, toplayıp bakıcaz çalışıyor mu diye bir problem çözme ne duydum ne gördüm. Yok zaten.
O ustaya hem zamanını, hem paranı kaptırırsın gibi geliyor. Ya honda servisine git, yapılan iş garantili olur.(sözde) ''Yaptık, olmadı.'' diye bi durum olmaz... Ya da bilinen, ''pahalı'' motosikletlerin gittiği , iyi niyetli bir usta bulmaya çalış
-
13 Ekim 2016, 16:18
#25428
Nct adlı üyeden alıntı
ÇOK ÇOK ÖNEMLİ SORUNLARIM VAR.
11 ekim 2016 salı günü, ilk motorum olan, 2012 model honda cbr 250r aldım. 46bin km'de. 5700 liraya geldi. Yalnız motora gaz vermeyince motor 10 saniye içinde stop ediyor. Ve motordan ısınınca ses geliyormuş ustam söyledi. Rölantide 1400 devirde dönüyor motor. Normalde 1600'imiş rölanti devri. Anlayacağınız motorun çok derdi var. Öğrenciyim ve motor şu anda ustamda duruyor. Ustam iyi birisine benziyor fakat yeni tanıştığımızdan ve motordan anlamadığımdan dolayı buraya doğal olarak endişelerimi, kaygılarımı yazmak durumundayım. İnanın uyuyamıyorum beyler 2 gündür motoru aldım fakat süremedim. Ateşlemesinde sıkıntı varmış. Motor açılacak ve durumuna öyle bakılacakmış. Birleştirilecek ve denenecek olmazsa tekrar açılacakmış motor. Olmazsa komple motor değiştirelecekmiş 1.5 milyar dedi motora ve motor numarası da yazılacakmış bir şekilde ruhsata uydurulup. Kafam çok karışık motordan zerre anladığımda yok. Yazıyı buraya kadar okuyanlara gerçekten teşekkür ederim. Lütfen boş yahut alaycı yorum yazmayın. Yardımcı olursanız cidden çok sevinirim başta da dediğim gibi öğrenciyim 7500 bütçe ayırdım ve tek mermim vardı 5700e makineyi aldım böyle bir sorun var. Ve sorunun motor değiştirilecek kadar ciddi olduğu bana söylenmedi. Motoru ustam tavsiye etti.
Benim elimdeki kullanma klavuzunda 1.400±100 devir diyor, ne iş?
Bana kalırsa 125 karbüratörlünün üstünü sökmemiş "ustayım" diye gezinen mahalle arası bir usta ise hiç bulaşma direk bir honda servisine götür. İstanbuldaysan D&B, konşuk ve esengül iyidir...
-
14 Ekim 2016, 00:00
#25429
Merhaba aranıza yeni katıldım 3 ay önce 0 aldım cbr 250 mi yaklaşık 1.700 kmdir de kullanıyorum. Neden anlayamadığım bir sebepten bazen yolda giderken (debriyaj çekili olduğunda dahi) birden stop ediyor. Benden mi kaynaklı motordan mı bilemedim. Çok nadir karşılaştığımdan bunun için servise gitmek de istemedim. Arıza lambası falan da yanmıyor. Başına gelen var mı ya da tahmini olan ?
-
14 Ekim 2016, 00:55
#25430
Doruq adlı üyeden alıntı
Merhaba aranıza yeni katıldım 3 ay önce 0 aldım cbr 250 mi yaklaşık 1.700 kmdir de kullanıyorum. Neden anlayamadığım bir sebepten bazen yolda giderken (debriyaj çekili olduğunda dahi) birden stop ediyor. Benden mi kaynaklı motordan mı bilemedim. Çok nadir karşılaştığımdan bunun için servise gitmek de istemedim. Arıza lambası falan da yanmıyor. Başına gelen var mı ya da tahmini olan ?
Benzini fulleyince yapiyo stop olayini.
Youtube kanalim: https://m.youtube.com/channel/UCunH1ErmfU-G4UtZc3s624A
-
14 Ekim 2016, 10:05
#25431
Bugraaa adlı üyeden alıntı
Benzini fulleyince yapiyo stop olayini.
2012 cbr kasam da ağzına kadar doldurdum hiç stop etmedi. Bu yeni kasalar neden hep problemli yahu? İncik cıncıktan sorunlar çıkarıyor.
- - Booooobbbb... buuuuuuuuu - -
-
14 Ekim 2016, 11:47
#25432
Merhaba arkadaşlar bende 2016 model '0'km CBR 250r aldım ve aranıza katıldım. 1273 sayfa okumanın ne kadar zor olduğunu bilirsiniz. Benim sizden istediğim küçük bir kaç bilgi. Zinciri kaç km de bir hangi marka temizleme malzemesiyle temizleyip, hangi marka yağla yağlamalıyım?
-
14 Ekim 2016, 13:50
#25433
pitho adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar bende 2016 model '0'km CBR 250r aldım ve aranıza katıldım. 1273 sayfa okumanın ne kadar zor olduğunu bilirsiniz. Benim sizden istediğim küçük bir kaç bilgi. Zinciri kaç km de bir hangi marka temizleme malzemesiyle temizleyip, hangi marka yağla yağlamalıyım?
yağlama için motul ve ipone iyidir. ben ipone racing chain kullanıyorum.
temizleme için gaz yağı (en iyisi bu sanırım), mazot (gaz yağı bulamazsan), yine motul ve ipone un temizleme spreyleri kullanılabilir. ben ipone un temizleme spreyini kullanıyorum.
ipone zincir yağı, zincire güzelce yapıştığı için 1000 km de bir temizleyip yağlama yapınca yeterli oluyor.
çok toz topraklı yollara girersen 300-500 km de yağlayabilirsin.
-
14 Ekim 2016, 14:17
#25434
Youtube kanalim: https://m.youtube.com/channel/UCunH1ErmfU-G4UtZc3s624A
-
14 Ekim 2016, 14:29
#25435
LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı
yağlama için motul ve ipone iyidir. ben ipone racing chain kullanıyorum.
temizleme için gaz yağı (en iyisi bu sanırım), mazot (gaz yağı bulamazsan), yine motul ve ipone un temizleme spreyleri kullanılabilir. ben ipone un temizleme spreyini kullanıyorum.
ipone zincir yağı, zincire güzelce yapıştığı için 1000 km de bir temizleyip yağlama yapınca yeterli oluyor.
çok toz topraklı yollara girersen 300-500 km de yağlayabilirsin.
Teşekkür ederim. Motorum 300km yi geçti. hep asfaltta kullanıyorum. Hafta sonu temizlik yapıcam inş videoları izleyerek öğrenirim herhalde.
-
14 Ekim 2016, 15:35
#25436
Bugraaa adlı üyeden alıntı
Benzini fulleyince yapiyo stop olayini.
Teşekkürler, ilk fullemede dikkat edeceğim
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:30 ----------
pitho adlı üyeden alıntı
Teşekkür ederim. Motorum 300km yi geçti. hep asfaltta kullanıyorum. Hafta sonu temizlik yapıcam inş videoları izleyerek öğrenirim herhalde.
Ben motul C1 le temizleyip C4 le yağlıyorum. 400 - 500 kmde bir yağlıyorum. Kullanım klavuzunda her 500 kmde bir temizleyip yağlayın yazıyor. Yağlamak çok kolay sadece zincirin üzerindeki kapağı sökmek işlence vidalardan bir tanesi pegin altında kalıyor.
-
14 Ekim 2016, 23:04
#25437
Bugün ustam komple motoru değiştirdiğini söyledi. Motoru çalıştırdık bir sıkıntısı yok gibi duruyordu. Deviri 1500'deydi. Stop olayını yaşamadık. Fakat ustam bir sıkıntı yaşamamam adına yarın motoru deneyeceğini söyledi. Şehir içi uzun bir deneme yapacakmış, bu şekilde sorun çıkarsa şayet, motorun garantisini verdi. Kendisi benden aynı fiyata satın alacakmış. Yeni motor takıldı. Rödajıyla alakalı bilgilendirme yaptı. 1300 lira ücret verdim. İşçilik eski motora sayılacak. Eski motor ustamda kalacak.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:02 ----------
Nct adlı üyeden alıntı
Bugün ustam komple motoru değiştirdiğini söyledi. Motoru çalıştırdık bir sıkıntısı yok gibi duruyordu. Deviri 1500'deydi. Stop olayını yaşamadık. Fakat ustam bir sıkıntı yaşamamam adına yarın motoru deneyeceğini söyledi. Şehir içi uzun bir deneme yapacakmış, bu şekilde sorun çıkarsa şayet, motorun garantisini verdi. Kendisi benden aynı fiyata satın alacakmış. Yeni motor takıldı. Rödajıyla alakalı bilgilendirme yaptı. 1300 lira ücret verdim. İşçilik eski motora sayılacak. Eski motor ustamda kalacak.
bir de buna ek olarak, motor dışında, karbüratöründe de bir sıkıntı varmış sanırım. Dediğim gibi motor komple yeni bir motorla değişti ve yeni motor 17bin kilometredeymiş.
-
14 Ekim 2016, 23:43
#25438
Nct adlı üyeden alıntı
Bugün ustam komple motoru değiştirdiğini söyledi. Motoru çalıştırdık bir sıkıntısı yok gibi duruyordu. Deviri 1500'deydi. Stop olayını yaşamadık. Fakat ustam bir sıkıntı yaşamamam adına yarın motoru deneyeceğini söyledi. Şehir içi uzun bir deneme yapacakmış, bu şekilde sorun çıkarsa şayet, motorun garantisini verdi. Kendisi benden aynı fiyata satın alacakmış. Yeni motor takıldı. Rödajıyla alakalı bilgilendirme yaptı. 1300 lira ücret verdim. İşçilik eski motora sayılacak. Eski motor ustamda kalacak.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:02 ----------
bir de buna ek olarak, motor dışında, karbüratöründe de bir sıkıntı varmış sanırım. Dediğim gibi motor komple yeni bir motorla değişti ve yeni motor 17bin kilometredeymiş.
çıkan parçaları gördünüz mü
2014 Salcano Wolf 125 > 2017 Bajaj Pulsar 200NS ABS > 2020 YAMAHA YZF-R25
-
14 Ekim 2016, 23:50
#25439
evet eski motor komple yerdeydi ve açıktı
-
15 Ekim 2016, 00:20
#25440
Arkadaşlar 2014 ve üstü cbr ı olan birisi Kitapçıktan servis bakımı için olan KM grafiginin olduğu sayfanın resmini buraya atabilir mi acaba ?
1.000-4.000-8.000-12.000-16.000 km
diye mi gidiyor tam bilen var mı ?
12.000 bakımı 250 TL civarı tutar dediler yakın zamanda yaptıran var mı?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)
Bu Konudaki Etiketler