Honda CBR 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
21 Ağustos 2016, 09:15
#25221
Motül 7100 10w-30 koyun tartışmayı boşuna uzatmayın bence. 30-40-50 dediğiniz ikinci rakkamlar kesinlikle ama kesinlikle sadece ısıyı göstermiyor. Azcık internetten araştırırsanız şu sanayi ustalarının ezbere konuşmalarını ve tabularını yıkarsınız. Peki bana kim kendi kullandığı yağdaki ilk çalıştırma anı ve motorun stabil ısıya ulaştığı andaki yağın yırtılma direncini ve motor üzerindeki nüfuz edebilme verisini söyleye bilir?
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:34 ----------
Benim kullandığım yağın teknik verileri.
PERFORMANCE
STANDARDS API SL / SJ / SH / SG
APPROVAL JASO MA under N° M033MOT077
PROPERTIES
Colour Visual Red
Viscosity grade SAE J 300 10W-30
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.861
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 73.5 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 11.4 mm²/s
Viscosity index ASTM D2270 147
Pour point ASTM D97 -33°C / -27.4°F
Flash point ASTM D92 232°C / 449.6°F
TBN ASTM D2896 8.0 mg KOH/g
Reklamlar
-
21 Ağustos 2016, 10:38
#25222
MoRFy adlı üyeden alıntı
Motül 7100 10w-30 koyun tartışmayı boşuna uzatmayın bence. 30-40-50 dediğiniz ikinci rakkamlar kesinlikle ama kesinlikle sadece ısıyı göstermiyor. Azcık internetten araştırırsanız şu sanayi ustalarının ezbere konuşmalarını ve tabularını yıkarsınız. Peki bana kim kendi kullandığı yağdaki ilk çalıştırma anı ve motorun stabil ısıya ulaştığı andaki yağın yırtılma direncini ve motor üzerindeki nüfuz edebilme verisini söyleye bilir?
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:34 ----------
Benim kullandığım yağın teknik verileri.
PERFORMANCE
STANDARDS API SL / SJ / SH / SG
APPROVAL JASO MA under N° M033MOT077
PROPERTIES
Colour Visual Red
Viscosity grade SAE J 300 10W-30
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.861
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 73.5 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 11.4 mm²/s
Viscosity index ASTM D2270 147
Pour point ASTM D97 -33°C / -27.4°F
Flash point ASTM D92 232°C / 449.6°F
TBN ASTM D2896 8.0 mg KOH/g
usta nasıl memnun musun 7100 10w-30 dan? titreşim durumu vs nasıldır. Kullanmaya başlayalı kaç km oldu?
-
21 Ağustos 2016, 18:41
#25223
jimi_hendrix adlı üyeden alıntı
usta nasıl memnun musun 7100 10w-30 dan? titreşim durumu vs nasıldır. Kullanmaya başlayalı kaç km oldu?
Yağ farkına birebir şahidim.
Benim motorum tricolor şuan 3500 km de içinde motül 7100 10-30 var ve vites geçişleri mükemmel sabit bi hızla giderken eşek gibi anırmıyor.
1 haftadır kullandığım 2015 repsol var 7300 km de ve serviste shell 10-40 yağ konmuş. Vitesler takır tukur zordan geçiyor hatta motor çalışırken boşa hiç geçmiyor. Çok nadir geçiyor. Stabil giderkende motorda olandan fazla ses var.(diğer motora göre)motordan anlamayan eşim bile repsole binince neden bu motor böyle farklı çLışıyor dedi. Deneyin pişman olmazsdınız.. Litre fiyatı 40tl bilginiz olsun...
Titreşim konusunda bişi diyemeyeceğim varsada fark bn pek hissetmiyorum eldiven ekipman vs den dolayı. Birde depoda stompgrip var.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:55 ----------
Bu arada arkadaşlar bahsi geçen honda cbr250 repsol 2015 model olup 7300 küsür km de satılıktır düşme kalkma yok servis bakımlı temiz motordur. Fotoları zaman bulunca ekleyecem araç fazlalığından satılık fiyat uygun tutulacak özelden yazabilir düşünen arkadaşlar...
-
22 Ağustos 2016, 09:43
#25224
yaw millet motorum bir defa yanlışlıkla kesiciye sokuldu. Bi zararı olmuş mudur? redline'ye girmeden redline sınırında kesti bu arada...
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
-
22 Ağustos 2016, 09:47
#25225
jimi_hendrix adlı üyeden alıntı
sıkıntı olacağını sanmıyorum. kesici demek daha fazla bu şekilde gidersen motora zarar verirsin demektir. Mühendis sınır koymuş ki zaten kesiciye girdiğinde hız ve devir düşüyor bir nebze hemen.
-
22 Ağustos 2016, 09:49
#25226
şu motoru aldığım günden beridir hiç 6.000 rpm yi geçmedim... dolayısı ile çok korktum. redline nin kesiciden sonra olması biraz rahatlatıyor beni...
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
-
22 Ağustos 2016, 10:03
#25227
jimi_hendrix adlı üyeden alıntı
şu motoru aldığım günden beridir hiç 6.000 rpm yi geçmedim... dolayısı ile çok korktum. redline nin kesiciden sonra olması biraz rahatlatıyor beni...
Birazda devirli kullanmaktan yanayım. 6 bi deviri hiç geçmediysen motosiklet sağır, ve hantal kalabilir. Sonuç olarak performans motosikleti kullanıyoruz. Birazda hakkını vermek gerekiyor. CBF den sonra CBR a geçince bende 6 bin devrin üstüne çıkmadım. CBF gibi kullandım, sonra bu motosikletin bu muameleyi haketmediğini gördüm ve devirli çevirdim. Şu an gayet atılgan. Tabi yerli yersiz suratler değil. İhtiyaç hissettiğim anlarda bunu yapıyorum.
-
22 Ağustos 2016, 10:30
#25228
ramcixx adlı üyeden alıntı
Birazda devirli kullanmaktan yanayım. 6 bi deviri hiç geçmediysen motosiklet sağır, ve hantal kalabilir. Sonuç olarak performans motosikleti kullanıyoruz. Birazda hakkını vermek gerekiyor. CBF den sonra CBR a geçince bende 6 bin devrin üstüne çıkmadım. CBF gibi kullandım, sonra bu motosikletin bu muameleyi haketmediğini gördüm ve devirli çevirdim. Şu an gayet atılgan. Tabi yerli yersiz suratler değil. İhtiyaç hissettiğim anlarda bunu yapıyorum.
o zaman kesici iyi mi gelmiştir :D
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
-
22 Ağustos 2016, 10:40
#25229
şehir içinde temkinli ve yavaş olsamda şehir dışında heleki edirne- istanbul yolu duble ve dümdüz trafiksiz bir yol (rüzgardan yorulmadığım anlardan) 160-170 in altına düşmediğim bir yoldur. arada motorun hakkını vermek lazım şehir içinde fıtı fıtı güzel şekil az yakar ama yolu buldunmuda gideceksin ne yaktığına bakmayacaksın
-
22 Ağustos 2016, 19:21
#25230
MoRFy adlı üyeden alıntı
şehir içinde temkinli ve yavaş olsamda şehir dışında heleki edirne- istanbul yolu duble ve dümdüz trafiksiz bir yol (rüzgardan yorulmadığım anlardan) 160-170 in altına düşmediğim bir yoldur. arada motorun hakkını vermek lazım şehir içinde fıtı fıtı güzel şekil az yakar ama yolu buldunmuda gideceksin ne yaktığına bakmayacaksın
fıtı fıtı kullanmaya devam ama arada bir bi 10.000 rpm çevirttireyim mi?
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:09 ----------
kusura bakmayın bu yönden paranoyağımdır...
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
-
22 Ağustos 2016, 21:07
#25231
Yanlış anlaşılma olmasın sürekli tapa gaz 13.000 rpm giden tiplerden değiliz Ama adam 10-13 bin devir kırmızı demiş ancak 12.500-13.000 gibi kesiciye giriyor 10 bin rpm çok değil diye düşünüyorum...
-
23 Ağustos 2016, 10:51
#25232
MoRFy adlı üyeden alıntı
Yanlış anlaşılma olmasın sürekli tapa gaz 13.000 rpm giden tiplerden değiliz �� Ama adam 10-13 bin devir kırmızı demiş ancak 12.500-13.000 gibi kesiciye giriyor 10 bin rpm çok değil diye düşünüyorum...
İdeali 7,5 8 bin devir bana kalırsa. Ha 10 bin devri çok nadir durumlarda çevirebiliriz. Nolur çok keyifli bir anımıza denk gelir 10 bin devire çıkabilirsin Zaten keyfin yoksa canın sıkkınsa 4-5 bin devirde seyredersin. Normal bir psikolojiyle kullanıyorsan (uzun yolda sakin bir şekilde seyir halindeysen) 7,8 bin devirler normal.
Devir olayı da tamamen ruh halimizle bağlantılı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:44 ----------
jimi_hendrix adlı üyeden alıntı
o zaman kesici iyi mi gelmiştir :D
Abecim kesici sana bir uyarı bir önlem, kesici iyi gelmemiştir.
- - Booooobbbb... buuuuuuuuu - -
-
23 Ağustos 2016, 12:01
#25233
ben tam redline sınırında vites atıyorum.
-
23 Ağustos 2016, 20:40
#25234
ramcixx adlı üyeden alıntı
İdeali 7,5 8 bin devir bana kalırsa. Ha 10 bin devri çok nadir durumlarda çevirebiliriz. Nolur çok keyifli bir anımıza denk gelir 10 bin devire çıkabilirsin
Zaten keyfin yoksa canın sıkkınsa 4-5 bin devirde seyredersin. Normal bir psikolojiyle kullanıyorsan (uzun yolda sakin bir şekilde seyir halindeysen) 7,8 bin devirler normal.
Devir olayı da tamamen ruh halimizle bağlantılı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:44 ----------
Abecim kesici sana bir uyarı bir önlem, kesici iyi gelmemiştir.
ne kadar sinirli olursam olayım trafikte her zaman aşırı sakin bir adamımdır. motorun üstüne biner binmez ruh halim değişir bir anda.usta "kesici iyi mi gelmiştir" diye şakasına yazdım zaten, ama geri dönüşü olmayan bir hasar verip vermeyeceği konusunda felaket korktum ben.
MoRFy abi benim motorda max 12.000 rpm var ve 10500 üzerini kırmızıyla göstermiş... 13.000 devir??? anlamadım ben...
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
-
24 Ağustos 2016, 09:43
#25235
jimi_hendrix adlı üyeden alıntı
ne kadar sinirli olursam olayım trafikte her zaman aşırı sakin bir adamımdır. motorun üstüne biner binmez ruh halim değişir bir anda.usta "kesici iyi mi gelmiştir" diye şakasına yazdım zaten, ama geri dönüşü olmayan bir hasar verip vermeyeceği konusunda felaket korktum ben.
MoRFy abi benim motorda max 12.000 rpm var ve 10500 üzerini kırmızıyla göstermiş... 13.000 devir??? anlamadım ben...
özür dilerim bir yanlışlık olmuş 11-11.500 gibi kesici giriyor 12.000 devir var doğru diyorsunuz.
[QUOTE=ramcixx;3988961]İdeali 7,5 8 bin devir bana kalırsa. Ha 10 bin devri çok nadir durumlarda çevirebiliriz. Nolur çok keyifli bir anımıza denk gelir 10 bin devire çıkabilirsin Zaten keyfin yoksa canın sıkkınsa 4-5 bin devirde seyredersin. Normal bir psikolojiyle kullanıyorsan (uzun yolda sakin bir şekilde seyir halindeysen) 7,8 bin devirler normal.
Devir olayı da tamamen ruh halimizle bağlantılı.[COLOR="Silver"]
Normalde 6bin devirde sürmek çok hoş oluyor egzoz sesi az çıkıyor 100-110 km arasına tekabul ediyor. her nekadar ideal hızlar olsada bazı noktalarda insanın canını sıkabiliyor bu hızlar. Örneğin rodajda 6bin deviri geçmemiştim ve 2-3 kez uzun yol yaptım sağ şeritte arkamdan metro turizim sellektör yapıyordu beton kamyonları solluyordu. yüksek devir yüksek hız gerekli görülürse ve keyifli zamanlarda neden yapılmasın. Adam kesici koymuş uyarı için uyarıya kadar yolu var :D
-
24 Ağustos 2016, 10:19
#25236
jimi_hendrix adlı üyeden alıntı
ne kadar sinirli olursam olayım trafikte her zaman aşırı sakin bir adamımdır. motorun üstüne biner binmez ruh halim değişir bir anda.usta "kesici iyi mi gelmiştir" diye şakasına yazdım zaten, ama geri dönüşü olmayan bir hasar verip vermeyeceği konusunda felaket korktum ben.
MoRFy abi benim motorda max 12.000 rpm var ve 10500 üzerini kırmızıyla göstermiş... 13.000 devir??? anlamadım ben...
Sürekli kesiciye bilerek girersen tabi ki teknik bir arıza açabilir zaman sonra. Bazen bende giriyorum ama farkında olmadan özellikle birinci viteste yakalandığım oluyor. İstemsizce olduğu sürece sıkıntı olmaz.
- - Booooobbbb... buuuuuuuuu - -
-
24 Ağustos 2016, 20:02
#25237
cevaplarınız için sağolun millet...
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
-
28 Ağustos 2016, 13:17
#25238
Merhaba arkadaşlar 4 gün önce yeni kasa repsol cbr aldım artık bende cbr ailiesindenim öncelikle bi sorum olcak bu egzos kısımının rengi değişiyor ve onun için ne yapmamız gerekir ?
-
28 Ağustos 2016, 17:00
#25239
selamın aleyküm arkadaşlar CBR 250 R almayı dusunuyorum 2012 ikinci ele param yetiyo
Siz kullanıcılar öneririmisiniz sorunları varmı ya da ne sorunalrı cıkarıyor
Diger sayfaları okicak vaktim olmadıgı icin size soruyorum
Teşekkürler şimdiden
-
28 Ağustos 2016, 23:30
#25240
KumanBayram adlı üyeden alıntı
selamın aleyküm arkadaşlar CBR 250 R almayı dusunuyorum 2012 ikinci ele param yetiyo
Siz kullanıcılar öneririmisiniz sorunları varmı ya da ne sorunalrı cıkarıyor
Diger sayfaları okicak vaktim olmadıgı icin size soruyorum
Teşekkürler şimdiden
Alacağın Motoru mutlaka servise gösterip al temiz kullanılmış bişey bulursan sorun çıkaran alet değil cbr 250
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)
Bu Konudaki Etiketler