Honda CBR 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
17 Ağustos 2016, 17:09
#25201
ramcixx adlı üyeden alıntı
Yağların hepsinin kalitesi aşağı yukarı aynıdır. Yağ, performans'da küçük bir fark hissettirir. Tamamen psikolojiktir.
İvmeleme, Zincir ve motosikletin mekanik torkundan öteye geçmez. Yağ bu dilimin %5 idir.
Yavru bilmediğin bir şey var. Her yağ aynı değil. Motul 5100 serisi 10/40 yağ koydum motor mallaştı. Debriyaj salağa bağladı.(Bunu söyleyen Çok kullanıcı var bu forumda) Kaçırıp duruyordu. Hemen değişim yaptım. O zamanlar Castrol Power 1 10/40 kullandım ve sorun çözülmüştü. Eneos u fuarda gördüm. Öylelik araştırdım aldım. Ciddi fark var. Kısacası Sadece Psikolojik değil
Dört Teker Bedenimi, 250R Ruhumu Taşır..!
Reklamlar
-
18 Ağustos 2016, 10:10
#25202
cx571 adlı üyeden alıntı
Yavru bilmediğin bir şey var. Her yağ aynı değil. Motul 5100 serisi 10/40 yağ koydum motor mallaştı. Debriyaj salağa bağladı.(Bunu söyleyen Çok kullanıcı var bu forumda) Kaçırıp duruyordu. Hemen değişim yaptım. O zamanlar Castrol Power 1 10/40 kullandım ve sorun çözülmüştü. Eneos u fuarda gördüm. Öylelik araştırdım aldım. Ciddi fark var. Kısacası Sadece Psikolojik değil
Şu Eneos'u birde ben denicem bu yağı epey metheden oluyor
- - Booooobbbb... buuuuuuuuu - -
-
18 Ağustos 2016, 12:43
#25203
Merhaba arkadaşlar dün motosikletimi 4000 bakımına soktum mobil 1 yağ kullandılar dün farkettim 1. Viteste kalkerken debriyajı bırakırken tak diye birşey vuruyor alt motorda ne olabilir neden olabilir bazen diğer viteslerde de yapıyor
-
18 Ağustos 2016, 13:58
#25204
trancexp adlı üyeden alıntı
egzoz takarsanız üst devirlere gerek kalmıyor egzoz yokken 7500 - 8000 binden aşağı vites atmıyodum.şimdi max 6.000 .zincir yağının yapışkan olması zaten bu işin kalitesini gösteriyor zincire yapışıyor bırakmıyor .
Egzozun orta-alt devirlerde tork artışı sağladığını ilk defa duyuyorum Kağıt üzerinde tam tersi olması gerekir, belki durum sesten kaynaklı psikolojiktir.
Az silindir, çok iş
-
18 Ağustos 2016, 16:31
#25205
aliberkgngr adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar dün motosikletimi 4000 bakımına soktum mobil 1 yağ kullandılar dün farkettim 1. Viteste kalkerken debriyajı bırakırken tak diye birşey vuruyor alt motorda ne olabilir neden olabilir bazen diğer viteslerde de yapıyor
Mobil 1 yağ mı? Servislere bu yüzden güvenmiyorum... ALırım yağımı kendim katarım. Mobil 1 de nereden çıktı şimdi?
- - Booooobbbb... buuuuuuuuu - -
-
18 Ağustos 2016, 18:34
#25206
ramcixx adlı üyeden alıntı
Mobil 1 yağ mı?
Servislere bu yüzden güvenmiyorum... ALırım yağımı kendim katarım. Mobil 1 de nereden çıktı şimdi?
bende öyle yapacağım galiba çünkü enios ve mobil 1 yağları varmış sadece satacağım zaman sıkıntı olmasın diye mecbur bakımını yaptırıyorum
-
18 Ağustos 2016, 20:03
#25207
aliberkgngr adlı üyeden alıntı
bende öyle yapacağım galiba çünkü enios ve mobil 1 yağları varmış sadece satacağım zaman sıkıntı olmasın diye mecbur bakımını yaptırıyorum
eneos alaydın yaw keşke...
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
-
18 Ağustos 2016, 20:05
#25208
jimi_hendrix adlı üyeden alıntı
eneos alaydın yaw keşke...
o yağıda ilk defa duydum mobili önceden kullanan vardı.
-
18 Ağustos 2016, 21:04
#25209
aliberkgngr adlı üyeden alıntı
o yağıda ilk defa duydum mobili önceden kullanan vardı.
eneos çok kral bi yağdır;forumun bu bölümünden birkaç kişi kullanıyordu. Esengüldeki ustalar da iyi olduğunu söylüyor kendileri ipone kullanmalarına rağmen
-
19 Ağustos 2016, 14:07
#25210
aliberkgngr adlı üyeden alıntı
o yağıda ilk defa duydum mobili önceden kullanan vardı.
Motosiklet camiasında yeniyseniz gündemden haberiniz olmaması doğal. Mobil genellikle otomobillerde kullanılır. Motosiklet sektöründe Mobil yağın motosikletler için özel üretilmiş bir yağı yok diye biliyorum. Eneos %100 japon menşeili bir yağdır.
Motosiklet bakımların kim ne kullanıyor sık takip edip çok okumakta yarar var. Ufkunuz bu sayede yükselir.
- - Booooobbbb... buuuuuuuuu - -
-
19 Ağustos 2016, 14:32
#25211
ramcixx adlı üyeden alıntı
Motosiklet camiasında yeniyseniz gündemden haberiniz olmaması doğal. Mobil genellikle otomobillerde kullanılır. Motosiklet sektöründe Mobil yağın motosikletler için özel üretilmiş bir yağı yok diye biliyorum. Eneos %100 japon menşeili bir yağdır.
Motosiklet bakımların kim ne kullanıyor sık takip edip çok okumakta yarar var. Ufkunuz bu sayede yükselir.
yani 8-9 yıldır bu motosiklet işiyle ilgileniyorum ama son 4 yıldır baya içine girdim gibi bir şey. Motosiklet sektöründe mobil yağın motosiklet için olanı var ve türleri de var ve her yağ her motorda kullanılmaz eski motorum da sırf castrol, motul, ipone ve mobil kullandığım için diğer seçenekleri araştırmak istemedim. o yüzden bilmiyordum.
-
19 Ağustos 2016, 14:53
#25212
aliberkgngr adlı üyeden alıntı
bende öyle yapacağım galiba çünkü enios ve mobil 1 yağları varmış sadece satacağım zaman sıkıntı olmasın diye mecbur bakımını yaptırıyorum
Eneos alsaydın keske. Ben eneos kullanıyorum. Artık eneostan baskada motoruma yağ koymam.
1. Mükemmel Koruma ve Temizlik
Japon motorsikletleri için tasarlanmış özel dengeli formülüyle tüm sürüş koşullarında mükemmel koruma sağlar. Böylece orijinal performans seviyesini kaybetmeden motor ömrünü uzaptır temiz bir motor sağlar.
2. Üstün Kavrama ve Vites Kutusu
Kalkış sırasında mükemmel kavrama ve vites geçişlerini sağlar.
3. Düşük Yağ Tüketimi
Özel tasarlanmış formülü sayesinde yağın buharlaşmasını önler ve yağ tüketimini minimuma indirir.
4. Yakıt Tasarrufu
Özel formülü sayesinde yakıt tasarufu beklentilerini tamamiyle karşılar.
● KULLANIM HONDA, YAMAHA, SUZUKI ve KAWASAKI.
Yüksek güçlü motorsiklertler, ATV'ler, off-road motorsikletleri, 4 zamanlı motorlar, Euro2 veya Euro 3 emisyon yönetmeliğine uygun motorlar, fitted with exhaust gas
Dört Teker Bedenimi, 250R Ruhumu Taşır..!
-
19 Ağustos 2016, 15:36
#25213
Arkadaşlar benimde yağ konusunda kafam karışmış durumda ama motorum farklı. Bu eneosu honda msx te kullanayım diyorum. City max yarı sentetik midir? Şuanda motul 5100 10/30 kullanıyorum daha öncede aynı yağın 10/40 olanını kullanmıştım. Sanırım 10/40 biraz kalın geldiği için motor gitmekte zorlanıyordu sonra 10/30 la değiştirdim rahatladı ama yinede yeterli performansı göremediğimi düşünüyorum. Motul deki ester katkısından dolayı bir performans düşüklüğü olabilir mi? Mesela ipone markanın 10/30 yağında ester ibaresi yok daha üst mesela 15/50 gibi performans yağlarda var. Yani bu düşük cc motosikletlerde ester katkısı motorun performansını düşürüyor olabilir mi?
-
20 Ağustos 2016, 10:31
#25214
divergent adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar benimde yağ konusunda kafam karışmış durumda ama motorum farklı. Bu eneosu honda msx te kullanayım diyorum. City max yarı sentetik midir? Şuanda motul 5100 10/30 kullanıyorum daha öncede aynı yağın 10/40 olanını kullanmıştım. Sanırım 10/40 biraz kalın geldiği için motor gitmekte zorlanıyordu sonra 10/30 la değiştirdim rahatladı ama yinede yeterli performansı göremediğimi düşünüyorum. Motul deki ester katkısından dolayı bir performans düşüklüğü olabilir mi? Mesela ipone markanın 10/30 yağında ester ibaresi yok daha üst mesela 15/50 gibi performans yağlarda var. Yani bu düşük cc motosikletlerde ester katkısı motorun performansını düşürüyor olabilir mi?
Castrol Power 1 4T 10/40
Motul 5100 10 / 40
İPONE RS4000 10/40 VE İPONE 10/40(DÜZ)
ENEOS CİTY MAX 10/40
Bu yağların hepsinide : Honda CBR 125R - Honda CBR 250 R - Yamaha YBR 125 cc motorlarımda kullandım.
Castrol 10/40 : CBR 125 R için biçilmiş kaftan....
İpone 2 seriside : CBR 250 R ve Yamahada Müthiş Performans...
Motul 5100 : Motorun debriyajın anasını ağlattı. Kaçırdı deli gibi.
SIRALAMA olarak dersek : 1.Eneos City Max 10/40 . 2.İpone 10/40 . 3 Castrol . 4. Motul.(Valla 5100 serisini kullandım tavsiye etmem)
Dört Teker Bedenimi, 250R Ruhumu Taşır..!
-
20 Ağustos 2016, 10:42
#25215
divergent adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar benimde yağ konusunda kafam karışmış durumda ama motorum farklı. Bu eneosu honda msx te kullanayım diyorum. City max yarı sentetik midir? Şuanda motul 5100 10/30 kullanıyorum daha öncede aynı yağın 10/40 olanını kullanmıştım. Sanırım 10/40 biraz kalın geldiği için motor gitmekte zorlanıyordu sonra 10/30 la değiştirdim rahatladı ama yinede yeterli performansı göremediğimi düşünüyorum. Motul deki ester katkısından dolayı bir performans düşüklüğü olabilir mi? Mesela ipone markanın 10/30 yağında ester ibaresi yok daha üst mesela 15/50 gibi performans yağlarda var. Yani bu düşük cc motosikletlerde ester katkısı motorun performansını düşürüyor olabilir mi?
ipone r4000rs 10/30 kullanıyorum. yakıt tüketimi inanılmaz düştü. Daha önceki sahibi de sadece ipone r4000rs 10/30 ve ipone r4000rs 10/40 kullanmış...
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
-
20 Ağustos 2016, 11:29
#25216
jimi_hendrix adlı üyeden alıntı
ipone r4000rs 10/30 kullanıyorum. yakıt tüketimi inanılmaz düştü. Daha önceki sahibi de sadece ipone r4000rs 10/30 ve ipone r4000rs 10/40 kullanmış...
Kitapçıkta bile 10/30 yazarken biz 10/40 kullanıyoruz. Belki de 10 birim bile bayağı farkediyor
-
20 Ağustos 2016, 13:18
#25217
@ramcixx yağ konusunda yanlış bilgiler vermeyelim. Şöyle 10w40 diye yazılıyor burda önemli kıstas ilk rakam olan 10 dur diğeri ise ısıya dayanma direncidir. Mesela 10-40 ile 10-50 arasında akışkanlık incelik kalınlık olarak hiçbir fark yoktur. Ama ilk rakam değişirse mesela 5-40 yada 0-40 çok daha ince bir yağdır. Yağ ne kadar incelirse performans artar yakıt tüketimide düşer 15-50 daha kalın yazın yüksek ısıya sıcaklarda trafikte dur kalk yapınca dayansın diye bazı motorcu kardeşlerimiz tercih etmektedir.. Fakat top speed düşer bizzat test ettim. Ayrıca kışın soğuk havalarda ilk çalıştırmada daha geç ısınır.. Ayrıca kışın 10-40 yazın 15-50 değişim yapılan motorlarda segmanları daha fazla törpüleyeceği için belli bir km sonra diğer motorlara göre erken yağ yakma başlayabilir ve bi kere kalın bi kere ince yağ konulduğu için yağ pompası sıkıntısı olabilir.Bence Tr ikliminde genel olarak 10-40 idealdir. Hiç numara değişikliğine gerek yok. Kendi şahsi değerlendirmelerim ve kanaatimdir.
Dipnot ; hangi marka yağ kullanırsanız kullanın eğer motorunuza uzun süre binecekseniz ve İstanbul gibi yoğun trafikli bir şehirde iseniz en geç 4bin km de yağınızı değiştirin maddi durum iyi değilse bi 12 lik bi 8 lik anahtar ile kendiniz de halledebilirsiniz..
-
20 Ağustos 2016, 20:21
#25218
ulan döndük dolaştık yağ muhabbetine gene geldik :D
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
-
20 Ağustos 2016, 20:55
#25219
xcom adlı üyeden alıntı
@ramcixx yağ konusunda yanlış bilgiler vermeyelim. Şöyle 10w40 diye yazılıyor burda önemli kıstas ilk rakam olan 10 dur diğeri ise ısıya dayanma direncidir. Mesela 10-40 ile 10-50 arasında akışkanlık incelik kalınlık olarak hiçbir fark yoktur. Ama ilk rakam değişirse mesela 5-40 yada 0-40 çok daha ince bir yağdır. Yağ ne kadar incelirse performans artar yakıt tüketimide düşer 15-50 daha kalın yazın yüksek ısıya sıcaklarda trafikte dur kalk yapınca dayansın diye bazı motorcu kardeşlerimiz tercih etmektedir.. Fakat top speed düşer bizzat test ettim. Ayrıca kışın soğuk havalarda ilk çalıştırmada daha geç ısınır.. Ayrıca kışın 10-40 yazın 15-50 değişim yapılan motorlarda segmanları daha fazla törpüleyeceği için belli bir km sonra diğer motorlara göre erken yağ yakma başlayabilir ve bi kere kalın bi kere ince yağ konulduğu için yağ pompası sıkıntısı olabilir.Bence Tr ikliminde genel olarak 10-40 idealdir. Hiç numara değişikliğine gerek yok. Kendi şahsi değerlendirmelerim ve kanaatimdir.
Dipnot ; hangi marka yağ kullanırsanız kullanın eğer motorunuza uzun süre binecekseniz ve İstanbul gibi yoğun trafikli bir şehirde iseniz en geç 4bin km de yağınızı değiştirin maddi durum iyi değilse bi 12 lik bi 8 lik anahtar ile kendiniz de halledebilirsiniz..
Farklı kalınlıktaki yağlar, yağ pompasının çalışmasını ne şekilde etkileyebilir?
-
21 Ağustos 2016, 01:04
#25220
BatuhanK adlı üyeden alıntı
Farklı kalınlıktaki yağlar, yağ pompasının çalışmasını ne şekilde etkileyebilir?
çalışmaya etki demeyelim 10w30 önerilen motora 15w50 yağ konulduğunda yağın kalınlığından ve yoğunluğundan ötürü yağ pompasına ekstra direnç ve basınca maruz bırakıp ömrünü kısaltırız.. Eksik yazmışım telden kusura bakmayın.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)
Bu Konudaki Etiketler