Çok teşekkür ederim, yüreğime su serptiniz ben de kalbimin sesini dinleyip son anda CBR 250R demiştim; haftaya rodaj için kontak açıcam inşallah 125 cc ile kamyonların tırların arasında gerisinde berisinde kalmaktan harap bitap düşmüştüm :(
Çok teşekkür ederim, yüreğime su serptiniz ben de kalbimin sesini dinleyip son anda CBR 250R demiştim; haftaya rodaj için kontak açıcam inşallah 125 cc ile kamyonların tırların arasında gerisinde berisinde kalmaktan harap bitap düşmüştüm :(
2015 sıfır tricolor model ile aranıza katıldım. motorda yeniyim, önerdiğiniz, dikkat et dediğiniz şeyler var mı?
motoru çalıştırırken yağ lambası söndükten sonra çalıştır dediğiniz, motor ısınmadan kalkma dediğiniz.. gibi şeyler.
bu arada motoru kaç dakika ısıtmalıyım? kaç çizgi olduktan sonra süreyim?
Hayırlı olsun, neden MT-25 almadınız merak ettim..? Ben de trafikte dikkat çekmek görünmek adına Sarı Siyah Repsol olanından aldım 2016 model.
3 Yıldır Yamaha YBR 125cc kullanıyorum. Isınmadan kasıt soğuk havalarda motorun rölanti devrini bulması içindir. Yağ soğuk olduğu için akışkanlığı az olur, bu sebeple birden yüklenirsen motora pistonlar içinde çalıştığı silindiri çizebiliyor. Ama sıcak normal havalarda zaten ilk marşla motor devrinde çalışır; korkma, yağ akışkanlığı idealdir ve ilk marştan sonra yağlama işlemi sağlıklı ve güvenli bir şekilde başlar.
Hava durumuna göre marş alınca motor, 5 - 10 saniye hafif hafif gaz ver; motor tatlı tatlı ısınır bu durumda. Motor yağı, devir daim soğutma sıvısı kendine gelir.
Ben 15 - 20 saniye daha bekler rölantide çalıştırım motorumu, faydasını yıllar geçtikçe tork ve güç kaybı yaşamayarak görürsünüz.
2014 Tricolor Cbr 250 ile aranıza katıldım arkadaşlar. Xmax vardı takas + nakit şeklinde aldım motoru. Aslında mt25 veya r25 düşünüyordum fakat hem takasta cbr'ın denk gelmesi, hem de yedek parça fiyatlarından dolayı Cbr aldım. 2 gün oldu alalı gayet memnunum, katlanır plakalık ön cam ve manet almayı düşünüyorum. Onun dışında hiçbişey yapmayı düşünmüyorum. Gayet keyifli güzel bi motor. Daha önce hyosung Gt250R vardı geçen yıllarda, ona göre titreşimi fazla tabi. Zaten çift silindir olduğu için r25 yönelmiştim ama hem yedek parça fiyatları hem de normal fiyatları çok yüksek geldi. Herkese kazasız sürüşler
Hayırlı olsun, güle güle kulanın. Repsol renkleri olanından aldım ben de, Honda CBR 250R 2016. Yamaha X-MAX 250 alacaktım; ama şehir içinde büyük olur; kıvrak atik değil diye düşündüm. Siz, eski bir X-Max kullanıcı olarak, Yamaha X-MAX 250 ile CBR 250R'yi kıyaslayabilir misiniz acaba; kullanım konforu, yakıt sarfiyatı, uzun yola gelişi gibi kıstaslara göre...
Benim Xmax 2013 Model idi. Aldığım Cbr ise 2014 Model. Cbr ile uzun yol yapmadım ama kıyaslama olarak şöyle söyleyim;
- Xmax'e göre Cbr çok daha kıvrak bir motor. Ama Xmax ile şehiriçi de bir sıkıntı yaşamadım ben.
- Xmax yaklaşık full depo ile (13,2L) şehir içi maksimum 330 Kilometreyi gördüm sakin kullanım. Cbr nasıl bi yakıt tüketimine sahip şuan için bilmiyorum yeni fulledim.
- Xmax Top Speed yokuş aşağı 145 150 arası gördüm. Daha fazla gitmiyor Cbr ile dün 174 bastım rüzgara karşı, xmaxe göre akıp gidiyor tabi ki.
- Konfor olarak iki motoru karşılaştırmak çok mantıklı değil, tabi ki Xmax daha konforlu ve rahat bir motor. Ama Cbr'dan alacağınız keyfi Xmax'ten asla alamazsınız. Xmax varken zevk amaçlı çıkıp turlamazdım sadece taşıt olarak kullanırdım. Ama cbr için aynı şeyi söyleyemem
Hayırlı olsun Allah kazasız belasız binmeyi nasip etsin
Teşekkür ederiz, çok faydalı oldu paylaşımınız. Objektif bir değerlendirme olmuş kanımca, iyi ki CBR 250R almışım dedim. 174 dediğinize göre, iyi bir rodajla belki ben de görebilirim o hızları. Trafiğe göre tehlike arzeden durumlarda aralardan kaçmak için bu hızlar gerekebiliyor yeri gelince ama elbette sürekli olarak bu hızlarda yol almak çok güvenli olmasa gerek
Keyifli sürüşler dilerim, âmin.
Ben açıkçası normalde dipgaz kullanan birisi değilim. Motoru ikinci el aldığım için son hızı nasıl, 150 de falan tıkanıyor mu , motorda bi sorun var mıdır falan gibisinden trafiğin olmadığı yani bikaç arabanın geçtiği boş bi çevreyolunda denedim. Tekrar o hızlara çıkacağımı pek sanmam Güzel motor bence, keyifli sürüşler dilerim kazasız belasız.
Sürekli 160 170 gdemiyorsun zaten motor 9 ve 10 bininci devirlerde bağırıyor + rüzgar faktörü sürüş keyfini zımparalıyor 110 120 azamai 100 cbr ile keyifl sürüş yapmak istiyorsan. Yanında ki iki üç tane modeldaşın varsa tadından yenmez...
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:31 ----------
Kardeşim 250 sınıfında ki bütün motorlarda genel geçer olan budur. Kitapçıklarında da ayrıca belirtilir. 600 cc ve üzerinde ise yağ haznesi genişleyeceğinden motorunda performansı buna etkili tabi ne her yağ değişiminde bir değişiyor olabilir. Büyük motorlar (600 cc ve üzeri) için birşey diyemeyeceğim. Araştırıp soruşturmak lazım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:37 ----------
Hayırlı uğurlu olsun öncelikle;
1-Kontağı çevirdiğinde devir saati yarım tur atar o arada enjeksiyon ısıtma sesi gelir onu bekle ve marşa bas.
2-Kışın binermisin bilmiyorum ama 5 10 dk ısıtıp hareket etmen motor açısından sağlıklı olur. YAzın ısıtmana gerek yok. Marş bas devam et.
3-3 çizgi normal sıcaklık, bunu 3 çizgi olana kadar beklemene gerek yok. Atla motoruna ve yol al. 4 ve 5. çizgilere geçtiğinde radyatör hortumu veya soğutma sisteminde bir arıza olabilir. Arada bir göz at. Arıza olduğunda en yakın servise gitmelisin.
Tekrar hayırlı uğurlu olsun, keyifli sürüşler...
- - Booooobbbb... buuuuuuuuu - -
hocam bu şarj aleti meselesini soracaktım. forumu okudum sele altından kablo geçirmeden felan bahsedilmiş de; yaw benim motorda geçen gün dikkat ettim. amortisörlerin şasi ile birleştiği noktada ucu boş iki tane kablo var. Sonradan takılmış bişeye de benzemiyor. Dışına plastik hortum var ucu da hava almasın diye kapakla çok düzgün kapatılmış.
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
Alet akıyor arkadaşlar, pata pata diye gidiyor. İlk gün 100 km oldu, 5000, 6500 devir arası 80 - 100 Km/Sa hızlarda kullanıyorum aleti. Altımda o motorla daha yavaş gidemiyorum açıkcası. Ümit ederim rodajı doğru yapıyorumdur. 1000 Km sonra servise gel dediler, yağ bakımı ve kontrol için.
Not. Motor ayaklıkta düşecekmiş gibi duruyor, çok sağlam değil ayaklığı; ürkütüyor beni. Sağ tarafın duvar gibi - yıkıldığında yere yuvarlanmayacak - bir cepheye bakması yerinde olur. Allah korusun, bir çocuğun üstüne falan düşebilir..!!!
Bahsettiğin şey tam motor bloğu yan ayağın olduğu yerse 3 tane ayrı hortum var birinin ağzı kapalı diğer ikisinin açık. Bunlar tahliye yakıt tahliye hortumu benzinde ki pisliği dışarı atmak için. Senin çok dikkat etmen gereken bişe yok. Ağzı kapalı olan hortum hafif sarımsı şeffaftır. arada kapağını çıkar içinde pislik varsa boşalt, genelde temiz oluyor.
- - Booooobbbb... buuuuuuuuu - -
Arkadaşlar sağ gidon topuzum düşmüş, nerde nasıl düştü hiç bilmiyorum gevşemiş zaten vidası. Bizim cbrların gidon topuzu ölçüsü falan nedir veya bunlar universal mi oluyor uygun fiyatlı nasıl çözerim bu işi ?
Selan arkadaşlar foruma yeni üye oldum. bende 2 hafta sonra direksiyon sınavına giriyorum ve ardından a sınıfı ehliyet sahibi olucam. motora karşı ciddi bir heves içerisindeyim, araştırmalarım sonucu cbr 250 r almaya karar verdim. sizce 2. elmi almalıyım yoksa sıfırmı? teşekkürler arkadaşlar.
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)