Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Honda CBR 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #24801

    Üyelik
    28 Mayıs 2016
    Çok teşekkür ederim, yüreğime su serptiniz ben de kalbimin sesini dinleyip son anda CBR 250R demiştim; haftaya rodaj için kontak açıcam inşallah 125 cc ile kamyonların tırların arasında gerisinde berisinde kalmaktan harap bitap düşmüştüm :(


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #24802
    X-Slim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2015
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    23' Tvs Jupiter 110 CC
    Alıntı ramcixx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kardeşim merhaba;
    Öncelikle hayırlı uğurlu olsun yeni cıbırın. Cıbır candır.

    Bakım için;
    3,5 4 bin km de yağını kendin değiştir.
    300 400 km de bir zincirin temizle yağla (zincir sıcakken yağlanır). Ardından trip metreni sıfırla, km takibini yap.
    Hava filtren için daha erken, buji de öyle.
    Yağ filtresini iki yağda bir değiştirmen gerekir.
    Zaman zaman WD 40 ile debriyaj ve fren manetleri, kontrol dügmeleri, ayak koyduğun braketleri yağlamayı unutma, gıcırdama yapıyor bi süre sonra.
    Lastik havalarına fırsatın oldukça bak. Havasız binme. Yakıtını ve motorun çekişini etkiler. (TEK KİŞİ: ÖN 29 ARKA 29) (İKİ KİŞİ: ÖN 29 ARKA 33)

    Hepsi bu. Ağır bir sıkıntı olursa servise başvurman daha sağlıklı olur veya buraya foruma yazarsın arkadaşlar yardımcı olacaktır.

    iyi sürüşler...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:36 ----------



    Ben taktım kardeşim. Monte etmedim ama. Fotoğrafını sana atayım. bulabilirsen tak motoruna. (takipte kal)
    Hocam yağ filtresi bütün büyük motorlarda mi öyle ?
    2 yagda 1 değişim ?

  3. #24803

    Üyelik
    24 Nisan 2016
    2015 sıfır tricolor model ile aranıza katıldım. motorda yeniyim, önerdiğiniz, dikkat et dediğiniz şeyler var mı?

    motoru çalıştırırken yağ lambası söndükten sonra çalıştır dediğiniz, motor ısınmadan kalkma dediğiniz.. gibi şeyler.

    bu arada motoru kaç dakika ısıtmalıyım? kaç çizgi olduktan sonra süreyim?
    Bilgin1980 bunu beğendi.

  4. #24804

    Üyelik
    28 Mayıs 2016
    Alıntı Schiffer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2015 sıfır tricolor model ile aranıza katıldım. motorda yeniyim, önerdiğiniz, dikkat et dediğiniz şeyler var mı?

    motoru çalıştırırken yağ lambası söndükten sonra çalıştır dediğiniz, motor ısınmadan kalkma dediğiniz.. gibi şeyler.

    bu arada motoru kaç dakika ısıtmalıyım? kaç çizgi olduktan sonra süreyim?
    Hayırlı olsun, neden MT-25 almadınız merak ettim..? Ben de trafikte dikkat çekmek görünmek adına Sarı Siyah Repsol olanından aldım 2016 model.

    3 Yıldır Yamaha YBR 125cc kullanıyorum. Isınmadan kasıt soğuk havalarda motorun rölanti devrini bulması içindir. Yağ soğuk olduğu için akışkanlığı az olur, bu sebeple birden yüklenirsen motora pistonlar içinde çalıştığı silindiri çizebiliyor. Ama sıcak normal havalarda zaten ilk marşla motor devrinde çalışır; korkma, yağ akışkanlığı idealdir ve ilk marştan sonra yağlama işlemi sağlıklı ve güvenli bir şekilde başlar.

    Hava durumuna göre marş alınca motor, 5 - 10 saniye hafif hafif gaz ver; motor tatlı tatlı ısınır bu durumda. Motor yağı, devir daim soğutma sıvısı kendine gelir.

    Ben 15 - 20 saniye daha bekler rölantide çalıştırım motorumu, faydasını yıllar geçtikçe tork ve güç kaybı yaşamayarak görürsünüz.

  5. #24805

    Üyelik
    24 Nisan 2016
    Alıntı Bilgin1980 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayırlı olsun, neden MT-25 almadınız merak ettim..? Ben de trafikte dikkat çekmek görünmek adına Sarı Siyah Repsol olanından aldım 2016 model.

    3 Yıldır Yamaha YBR 125cc kullanıyorum. Isınmadan kasıt soğuk havalarda motorun rölanti devrini bulması içindir. Yağ soğuk olduğu için akışkanlığı az olur, bu sebeple birden yüklenirsen motora pistonlar içinde çalıştığı silindiri çizebiliyor. Ama sıcak normal havalarda zaten ilk marşla motor devrinde çalışır; korkma, yağ akışkanlığı idealdir ve ilk marştan sonra yağlama işlemi sağlıklı ve güvenli bir şekilde başlar.

    Hava durumuna göre marş alınca motor, 5 - 10 saniye hafif hafif gaz ver; motor tatlı tatlı ısınır bu durumda. Motor yağı, devir daim soğutma sıvısı kendine gelir.

    Ben 15 - 20 saniye daha bekler rölantide çalıştırım motorumu, faydasını yıllar geçtikçe tork ve güç kaybı yaşamayarak görürsünüz.
    naked sevmiyorum. r25 süşünmüştüm aslında ama hem fiyat olarak hem başlangıç olduğu için cbr seçtim. bide servis ağı ve yakıtta daha iyi olduğu için iyice pekişmişti tercihim

  6. #24806
    Cekomastik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Hyosung GT250R 2013
    2014 Tricolor Cbr 250 ile aranıza katıldım arkadaşlar. Xmax vardı takas + nakit şeklinde aldım motoru. Aslında mt25 veya r25 düşünüyordum fakat hem takasta cbr'ın denk gelmesi, hem de yedek parça fiyatlarından dolayı Cbr aldım. 2 gün oldu alalı gayet memnunum, katlanır plakalık ön cam ve manet almayı düşünüyorum. Onun dışında hiçbişey yapmayı düşünmüyorum. Gayet keyifli güzel bi motor. Daha önce hyosung Gt250R vardı geçen yıllarda, ona göre titreşimi fazla tabi. Zaten çift silindir olduğu için r25 yönelmiştim ama hem yedek parça fiyatları hem de normal fiyatları çok yüksek geldi. Herkese kazasız sürüşler
    Bilgin1980 bunu beğendi.

  7. #24807

    Üyelik
    28 Mayıs 2016
    Alıntı Cekomastik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2014 Tricolor Cbr 250 ile aranıza katıldım arkadaşlar. Xmax vardı takas + nakit şeklinde aldım motoru. Aslında mt25 veya r25 düşünüyordum fakat hem takasta cbr'ın denk gelmesi, hem de yedek parça fiyatlarından dolayı Cbr aldım. 2 gün oldu alalı gayet memnunum, katlanır plakalık ön cam ve manet almayı düşünüyorum. Onun dışında hiçbişey yapmayı düşünmüyorum. Gayet keyifli güzel bi motor. Daha önce hyosung Gt250R vardı geçen yıllarda, ona göre titreşimi fazla tabi. Zaten çift silindir olduğu için r25 yönelmiştim ama hem yedek parça fiyatları hem de normal fiyatları çok yüksek geldi. Herkese kazasız sürüşler
    Hayırlı olsun, güle güle kulanın. Repsol renkleri olanından aldım ben de, Honda CBR 250R 2016. Yamaha X-MAX 250 alacaktım; ama şehir içinde büyük olur; kıvrak atik değil diye düşündüm. Siz, eski bir X-Max kullanıcı olarak, Yamaha X-MAX 250 ile CBR 250R'yi kıyaslayabilir misiniz acaba; kullanım konforu, yakıt sarfiyatı, uzun yola gelişi gibi kıstaslara göre...

  8. #24808
    Cekomastik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Hyosung GT250R 2013
    Benim Xmax 2013 Model idi. Aldığım Cbr ise 2014 Model. Cbr ile uzun yol yapmadım ama kıyaslama olarak şöyle söyleyim;

    - Xmax'e göre Cbr çok daha kıvrak bir motor. Ama Xmax ile şehiriçi de bir sıkıntı yaşamadım ben.
    - Xmax yaklaşık full depo ile (13,2L) şehir içi maksimum 330 Kilometreyi gördüm sakin kullanım. Cbr nasıl bi yakıt tüketimine sahip şuan için bilmiyorum yeni fulledim.
    - Xmax Top Speed yokuş aşağı 145 150 arası gördüm. Daha fazla gitmiyor Cbr ile dün 174 bastım rüzgara karşı, xmaxe göre akıp gidiyor tabi ki.
    - Konfor olarak iki motoru karşılaştırmak çok mantıklı değil, tabi ki Xmax daha konforlu ve rahat bir motor. Ama Cbr'dan alacağınız keyfi Xmax'ten asla alamazsınız. Xmax varken zevk amaçlı çıkıp turlamazdım sadece taşıt olarak kullanırdım. Ama cbr için aynı şeyi söyleyemem

    Hayırlı olsun Allah kazasız belasız binmeyi nasip etsin
    Bilgin1980 bunu beğendi.

  9. #24809

    Üyelik
    28 Mayıs 2016
    Alıntı Cekomastik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim Xmax 2013 Model idi. Aldığım Cbr ise 2014 Model. Cbr ile uzun yol yapmadım ama kıyaslama olarak şöyle söyleyim;

    - Xmax'e göre Cbr çok daha kıvrak bir motor. Ama Xmax ile şehiriçi de bir sıkıntı yaşamadım ben.
    - Xmax yaklaşık full depo ile (13,2L) şehir içi maksimum 330 Kilometreyi gördüm sakin kullanım. Cbr nasıl bi yakıt tüketimine sahip şuan için bilmiyorum yeni fulledim.
    - Xmax Top Speed yokuş aşağı 145 150 arası gördüm. Daha fazla gitmiyor Cbr ile dün 174 bastım rüzgara karşı, xmaxe göre akıp gidiyor tabi ki.
    - Konfor olarak iki motoru karşılaştırmak çok mantıklı değil, tabi ki Xmax daha konforlu ve rahat bir motor. Ama Cbr'dan alacağınız keyfi Xmax'ten asla alamazsınız. Xmax varken zevk amaçlı çıkıp turlamazdım sadece taşıt olarak kullanırdım. Ama cbr için aynı şeyi söyleyemem

    Hayırlı olsun Allah kazasız belasız binmeyi nasip etsin
    Teşekkür ederiz, çok faydalı oldu paylaşımınız. Objektif bir değerlendirme olmuş kanımca, iyi ki CBR 250R almışım dedim. 174 dediğinize göre, iyi bir rodajla belki ben de görebilirim o hızları. Trafiğe göre tehlike arzeden durumlarda aralardan kaçmak için bu hızlar gerekebiliyor yeri gelince ama elbette sürekli olarak bu hızlarda yol almak çok güvenli olmasa gerek

    Keyifli sürüşler dilerim, âmin.

  10. #24810
    Cekomastik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Hyosung GT250R 2013
    Ben açıkçası normalde dipgaz kullanan birisi değilim. Motoru ikinci el aldığım için son hızı nasıl, 150 de falan tıkanıyor mu , motorda bi sorun var mıdır falan gibisinden trafiğin olmadığı yani bikaç arabanın geçtiği boş bi çevreyolunda denedim. Tekrar o hızlara çıkacağımı pek sanmam Güzel motor bence, keyifli sürüşler dilerim kazasız belasız.
    Bilgin1980 bunu beğendi.

  11. #24811
    ramcixx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2012
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    cbf150 - cbr250 - cbf1000 - f650gs - cbf600
    Alıntı Bilgin1980 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkür ederiz, çok faydalı oldu paylaşımınız. Objektif bir değerlendirme olmuş kanımca, iyi ki CBR 250R almışım dedim. 174 dediğinize göre, iyi bir rodajla belki ben de görebilirim o hızları. Trafiğe göre tehlike arzeden durumlarda aralardan kaçmak için bu hızlar gerekebiliyor yeri gelince ama elbette sürekli olarak bu hızlarda yol almak çok güvenli olmasa gerek

    Keyifli sürüşler dilerim, âmin.
    Sürekli 160 170 gdemiyorsun zaten motor 9 ve 10 bininci devirlerde bağırıyor + rüzgar faktörü sürüş keyfini zımparalıyor 110 120 azamai 100 cbr ile keyifl sürüş yapmak istiyorsan. Yanında ki iki üç tane modeldaşın varsa tadından yenmez...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:31 ----------

    Alıntı X-Slim adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam yağ filtresi bütün büyük motorlarda mi öyle ?
    2 yagda 1 değişim ?
    Kardeşim 250 sınıfında ki bütün motorlarda genel geçer olan budur. Kitapçıklarında da ayrıca belirtilir. 600 cc ve üzerinde ise yağ haznesi genişleyeceğinden motorunda performansı buna etkili tabi ne her yağ değişiminde bir değişiyor olabilir. Büyük motorlar (600 cc ve üzeri) için birşey diyemeyeceğim. Araştırıp soruşturmak lazım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:37 ----------

    Alıntı Schiffer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2015 sıfır tricolor model ile aranıza katıldım. motorda yeniyim, önerdiğiniz, dikkat et dediğiniz şeyler var mı?

    motoru çalıştırırken yağ lambası söndükten sonra çalıştır dediğiniz, motor ısınmadan kalkma dediğiniz.. gibi şeyler.

    bu arada motoru kaç dakika ısıtmalıyım? kaç çizgi olduktan sonra süreyim?
    Hayırlı uğurlu olsun öncelikle;
    1-Kontağı çevirdiğinde devir saati yarım tur atar o arada enjeksiyon ısıtma sesi gelir onu bekle ve marşa bas.
    2-Kışın binermisin bilmiyorum ama 5 10 dk ısıtıp hareket etmen motor açısından sağlıklı olur. YAzın ısıtmana gerek yok. Marş bas devam et.
    3-3 çizgi normal sıcaklık, bunu 3 çizgi olana kadar beklemene gerek yok. Atla motoruna ve yol al. 4 ve 5. çizgilere geçtiğinde radyatör hortumu veya soğutma sisteminde bir arıza olabilir. Arada bir göz at. Arıza olduğunda en yakın servise gitmelisin.

    Tekrar hayırlı uğurlu olsun, keyifli sürüşler...
    likewhat, Bilgin1980 ve Schiffer bunu beğendiler.
    - - Booooobbbb... buuuuuuuuu - -

  12. #24812
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    hocam bu şarj aleti meselesini soracaktım. forumu okudum sele altından kablo geçirmeden felan bahsedilmiş de; yaw benim motorda geçen gün dikkat ettim. amortisörlerin şasi ile birleştiği noktada ucu boş iki tane kablo var. Sonradan takılmış bişeye de benzemiyor. Dışına plastik hortum var ucu da hava almasın diye kapakla çok düzgün kapatılmış.
    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"

  13. #24813

    Üyelik
    28 Mayıs 2016
    Alet akıyor arkadaşlar, pata pata diye gidiyor. İlk gün 100 km oldu, 5000, 6500 devir arası 80 - 100 Km/Sa hızlarda kullanıyorum aleti. Altımda o motorla daha yavaş gidemiyorum açıkcası. Ümit ederim rodajı doğru yapıyorumdur. 1000 Km sonra servise gel dediler, yağ bakımı ve kontrol için.

    Not. Motor ayaklıkta düşecekmiş gibi duruyor, çok sağlam değil ayaklığı; ürkütüyor beni. Sağ tarafın duvar gibi - yıkıldığında yere yuvarlanmayacak - bir cepheye bakması yerinde olur. Allah korusun, bir çocuğun üstüne falan düşebilir..!!!

  14. #24814
    trancexp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2006
    Şehir
    ist/b.çekmece
    Motosikleti
    MT-07 &MT125
    Alıntı Bilgin1980 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Alet akıyor arkadaşlar, pata pata diye gidiyor. İlk gün 100 km oldu, 5000, 6500 devir arası 80 - 100 Km/Sa hızlarda kullanıyorum aleti. Altımda o motorla daha yavaş gidemiyorum açıkcası. Ümit ederim rodajı doğru yapıyorumdur. 1000 Km sonra servise gel dediler, yağ bakımı ve kontrol için.

    Not. Motor ayaklıkta düşecekmiş gibi duruyor, çok sağlam değil ayaklığı; ürkütüyor beni. Sağ tarafın duvar gibi - yıkıldığında yere yuvarlanmayacak - bir cepheye bakması yerinde olur. Allah korusun, bir çocuğun üstüne falan düşebilir..!!!
    mümkün mertebe 5.000 i geçme. MAx 5.500.
    Bilgin1980 bunu beğendi.

  15. #24815
    ramcixx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2012
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    cbf150 - cbr250 - cbf1000 - f650gs - cbf600
    Alıntı jimi_hendrix adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam bu şarj aleti meselesini soracaktım. forumu okudum sele altından kablo geçirmeden felan bahsedilmiş de; yaw benim motorda geçen gün dikkat ettim. amortisörlerin şasi ile birleştiği noktada ucu boş iki tane kablo var. Sonradan takılmış bişeye de benzemiyor. Dışına plastik hortum var ucu da hava almasın diye kapakla çok düzgün kapatılmış.
    Bahsettiğin şey tam motor bloğu yan ayağın olduğu yerse 3 tane ayrı hortum var birinin ağzı kapalı diğer ikisinin açık. Bunlar tahliye yakıt tahliye hortumu benzinde ki pisliği dışarı atmak için. Senin çok dikkat etmen gereken bişe yok. Ağzı kapalı olan hortum hafif sarımsı şeffaftır. arada kapağını çıkar içinde pislik varsa boşalt, genelde temiz oluyor.
    - - Booooobbbb... buuuuuuuuu - -

  16. #24816
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    Alıntı ramcixx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bahsettiğin şey tam motor bloğu yan ayağın olduğu yerse 3 tane ayrı hortum var birinin ağzı kapalı diğer ikisinin açık. Bunlar tahliye yakıt tahliye hortumu benzinde ki pisliği dışarı atmak için. Senin çok dikkat etmen gereken bişe yok. Ağzı kapalı olan hortum hafif sarımsı şeffaftır. arada kapağını çıkar içinde pislik varsa boşalt, genelde temiz oluyor.
    yok hocam onları demiyorum motor bloğının üsütünden benzin deposunun oraya doğru dışında plastik hortum bulunan iki tane kablo var. acaba onlar bu şarj vs için midir
    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"

  17. #24817

    Üyelik
    28 Mayıs 2016
    Alıntı trancexp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    mümkün mertebe 5.000 i geçme. MAx 5.500.
    Tam bir sabır testi, basssan alet uçacak, ama sen sabırla dizginliyorsun. Bugün daha dikkatliydim, 200 Km etti; kaldı 800 Km. 4000 - 5000 bazen de 6000'i yokladım. Hızlanıp, yavaşlıyor; 3, 4, 5, 6 diye motoru zorlamadan uygun devirlerde vitesleri geziyorum.

  18. #24818
    Cekomastik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Hyosung GT250R 2013
    Arkadaşlar sağ gidon topuzum düşmüş, nerde nasıl düştü hiç bilmiyorum gevşemiş zaten vidası. Bizim cbrların gidon topuzu ölçüsü falan nedir veya bunlar universal mi oluyor uygun fiyatlı nasıl çözerim bu işi ?

  19. #24819

    Üyelik
    17 Mayıs 2016
    Motosikleti
    Yamaha Mt - 25
    Selan arkadaşlar foruma yeni üye oldum. bende 2 hafta sonra direksiyon sınavına giriyorum ve ardından a sınıfı ehliyet sahibi olucam. motora karşı ciddi bir heves içerisindeyim, araştırmalarım sonucu cbr 250 r almaya karar verdim. sizce 2. elmi almalıyım yoksa sıfırmı? teşekkürler arkadaşlar.

  20. #24820
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    Alıntı Cekomastik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar sağ gidon topuzum düşmüş, nerde nasıl düştü hiç bilmiyorum gevşemiş zaten vidası. Bizim cbrların gidon topuzu ölçüsü falan nedir veya bunlar universal mi oluyor uygun fiyatlı nasıl çözerim bu işi ?
    internetten satan yerler var 10 liraya felan halledersin bi topuzu
    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)

Bu Konudaki Etiketler