ön arka balataya servis işçilik hariç 210 tl para çekti.
daha gider miyim servise?
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:52 ----------
bujiyede 78 lira dedi. şaka gibi
ön arka balataya servis işçilik hariç 210 tl para çekti.
daha gider miyim servise?
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:52 ----------
bujiyede 78 lira dedi. şaka gibi
Orjinal iridyum bujisi yurtdışında da pahalı ama. Ben de o fiyatlara geliyor diye hatırlıyorum. Dolar bu kadar değilken üstelik.
Bilen ustalar veya kullanıcılar var ama İstanbul servisleri bilmiyor, ve uğraşmak istemediğinden "gerek yok yhaaaa bu makinelere" diye sallıyorlar.
Ebc organik fren balatası (KMA yetkili satıcısında) 18 ve 20 euro idi, ön arkayı euro zıpladığı için 120 TL'ye almıştım. Bilgin olsun
--------------------------------------
Bende sığar iki cihân ben bu cihâna sığmazam.
nette baktım ama düzgün bi kaynak bulamadım.
hondanın sitesinde de herhangi bir bilgi bulamadım.
kitapçıkta zaten gösterilmemiş.
ustaya gidip iyice ayarını bozdurtmak istemiyorum.
çünkü bi kere yağ değişimine gittim, civataları makine ile sıktı, bir sonraki yağ değişimini kendimiz yaptık, civataların orta kısımları incelmiş, bi tanesini el anahtarıyla sıkarken kırıldı falan derken bir daha ustaya para verip de motorun ayarını bozdurtmak istemiyorum.
mümkünse öğrenip bakımını kendim yapmaya çalışıyorum.
KMA, Kilerli Motorlu Araçlar did zincir, esjot dişli ve EBC fren balatalarının Türkiye distribütorü ;
http://www.k-ma.com.tr/tr/659/KMA%20...amlar%C4%B1../
Ktm Spormoto (Hasanpaşa) yanında kalıyor.
Gidip motosikletini söyle, uyan balata serileri (organik, yarı organik, sinterli vs) ve zincir dişli setini söylüyorlar.
Vallahi en kötüsü o civatanın uçlarının sıyrılması, dikkat et, benim başıma gelmedi henüz Allah'a şükür.
Düzgün usta bulana kadar açtırma motor bloğunu zaten. Şahsen benim yapabileceğim bir şey değil. Balata değişimi, zincir gerdirme bunlara şimdilik elime ve teknik bilgime güvenmediğimden bir ustada hallediyorum.
Subap ayarı için Inazuma kitapçığı 5bin km.de bir kontrol edin diyor ama yetkili servis 2013'ten beri hiç bir Inazuma motorunu açmadık gerek yok demişti.
İngilizce bulduğum bir kullanma kılavuzu resimlerle en ince ayrıntısına girerek (kaç tane vida var, sentil ile kaç cm ayarlama yapmak gerekir vs) açıklamıştı.
Rahatsız eden bir ses veya performans düşüklüğü yaşamadığım için ben de periyodik bakımları yapmakla yetinmiştim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:35 ----------
Lynxmaster aşağıdaki konuya mutlaka göz at, baka baka yapamazsın tabi ama en azından kafanda bir şeyler oluşur ;
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...-degisimi.html
Yarı sinterli demiştir
Şu konuda çok detaylı bilgiler veren bir abimiz oldu 2.sayfadaki Bulent78 isimli abinin yorumlarına bak az çok bilgin olur.
http://www.motosiklet.net/forum/moto...dali-olur.html
hocam arkadaş güzel anlatmış fakat cbr250r daki değerler ile cbf150 deki değerler farklı olabilir.
elimden geldiğince bakımı kendim yapmaya çalışıyorum.
en son yaptığımız bakımda balatalar iyi durumda olduğu için sadece fren hidroliğini değiştirdik. normalde ustaya götürsek sadece işçilik için 50 lira isterdi sanırım, çünkü ince ince yapmak gerekiyor, araba gibi direk kutuyu boşalt geç olmuo, hava kaçırmadan bi yandan boşaltıp bi yandan doldurmak dikkat istiyo.
ben yine bi bakınayım da eğer ki bulabilirsen cbr250r için subap ayarı anlatımı, videosu her türlü türkçe, ingilizce kaynak olabilir.
Valve adjusment olarak geçer ,
Adam ingilizce de olsa adım adım anlatarak fotoğraflarla açıklamış.
http://motorsportrider.net/Content/M...veAdjust1.aspx
Teknik ingilizcenizin olması gerekiyor.
Ama en başta da dediğim gibi yağ boşaltma, hidrolik sıvısı değişmeye benzemez siz iyi bir usta soruşturun bence.
--------------------------------------
Bende sığar iki cihân ben bu cihâna sığmazam.
Bu arada arkadaşlar,
ön arka balata değişim işçiliği ne kadardır?
ben bu ay çok sağlam bir bakım yapıyorum aşırı açılıcam sanırım.
ön arka balata
çelik fren hortumları
zincir dişli seti
yağ
yağ filtresi+hava filtresi
buji
hemen hemen hepsini değiştireceğim.
Arkadaşlar bu 15x15 fileler var ya arka seleye kask vs bağlamak için. Filenin uçlarını nereye takıyorsunuz ?
Merhabalar arkadaşlar. Bir sorum olacak. Cbr250 2014 kasa motosikletim var ve arka fren balatası bitmiş durumda. Usta diske de zarar vermiş ikisinin de değişmesi lazım acil dedi 2 ay önce ama maddi sıkıntıdan değiştiremedim. Yan sanayi parça ile değiştirmeyi düşünüyorum. İstanbulda bu işi yapan yer var mı bildiğiniz?
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:36 ----------
Yazmayı unuttum bir de motosikletim 13000 de ama bakımı en son 4binde yapıldı. Yağı değişti yakın zamanda sadece. Bakımı da dışarda yaptırmayı düşünüyorum önerir misiniz?
hocam 13bin de arka balatayı nasıl bitirdiniz yav.
bende 2013 model var, şuan 16500 km de genellikle ön fren kullanmama rağmen ön balatalar orta seviyede, bi 5bin km daha gider.
2014 kasalarda genel bir sıkıntı var sanırım, biri de yavaşlarken ses yapıyo die konu açmıştı
Cbr 250r video çekildi yeni
https://www.youtube.com/watch?v=UIee00upvMI
motorum çalındı sandım.
herşey gözümün önünde bir anda geçti çok kötü bir duyguydu.
siz siz olun yedek anahtarınızı kız arkadaşına verip,üstüne birde motor sürmeyi öğretmeyin.
bizim uyanık motoru park ettiğim yerden alıp başka yere çekmiş. ( salak gibi kilidin de yedek anahtarını verdim )
iş çıkışına gelicem dedi, bi baktım motor yok. nasıl psikolojim bozuldu anlatamam. Allaha şükür çalınmadı
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)