arkadaşlar ben1600 devirdim yahu pazar günü bir buluşalım diyorum kimseden tık yok iyi olmazmı
arkadaşlar ben1600 devirdim yahu pazar günü bir buluşalım diyorum kimseden tık yok iyi olmazmı
LÜTFEN OKUYUNUZ. Merhaba arkadaşlar. Ben de CBR 250R kullanıcısıyım. Bir sorum olacak size. Bu rodaj konusunu tam anlamadım ben. Kılavuzu okudum ılımlı kullanın falan diyor. Şu an 700 km.de motorum. Kaç km.ye kadar tam gaz yapmayacağım ya da hep uzun yola mı gideceğim? RODAJ'da önemli olan unsur ne yani?
kitapcığı oku her model için ayrı bir rodaj sunuyorlar mesela benim ps150 için kitapcıkta ilk 500 kmye kadar ani kalkışlardan sakınınız diyor.xciting250 için rodaj zamanı 1600 km koymuşlar cbf150 de yanında kitapçık vermemişlerdi bana ama servis sürekli aynı viteste gitme sık sık vites değiştir diye tavsiyede bulunmuştu
Mustafa Kemal Atatürk
ilk 500km kilometrede daha fazla özen göstererek motorsikletinizin gelecekteki güvenirliliğini ve performansını garanti altına almış olursunuz bu süre içinde tam gazdan ve ani hızlanmalardan kaçının yazıyor cbf 150için kitapçıkta :D:D:
bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...
Yav bu rodaj konusunu artık 6 yaşında çocuklar bile biliyor ama halen tartışılıyor.
Rodaj markaya göre farklılık falan da göstermez!
İster araba, ister motor alın. İlk 300-500 Km çok sakin ve yüksek devirlere çıkmadan değişik devirlerde kullanacaksınız. Uzun süre sabit tek bir devir de tutmayacaksınız. Hatta ara ara da dinlendirmeniz tavsiye edilir. Çünkü bu dönemde motorun neredeyse tüm parçaları çok sıkı ve birbirine alışmamış olduğundan ortaya çıkan ısı muhteşem derece de yüksek olacak ve normal soğutma sistemi tam yeterli gelmeyecektir. O sebeple ara ara istop edip yarım saat kadar dinlendirmekte fayda vardır. Ayrıca bu dönemde kesinlikle 2 kişi binmeyin ve dik yokuşlar çıkmayın. 500 Km'den sonra bu kıstasları biraz daha esneterek kullanacaksınız. Ama yine ani hızlanma, uzun süre sabit bir devirde kullanma ve aşırı zorlama yapmadan. Bu periyodu yavaş yavaş yükselterek imkanınız varsa 1500-2000 Km'ye kadar takip ederseniz, mükemmel bir rodaj yapmış olursunuz. Ondan sonra istediğiniz kadar basın diyeceğim ama hiç bir zaman redline'a sokulmaz motor zaten.
Bu arada motor ve şanzıman yağını, süresini beklemeden istediğiniz sıklıkta değiştiriniz. Hatta normal değişim sürecinin yarısında.
Unutmadan! Motor sağır olur basın! Gibi geri zekalı yorumlara da sakın itimat etmeyin! Dediğim rodajı 2.000 Km'ye kadar devam ettirenler görecekler ki, ondan sonra yanyana gittikleri aynı tipteki herkesin motorunu rahatlıkla elerler. Ayrıca mükemmel bir uzun rektifiye aralığına sahip olacaklar. Yani emsallerinden en az 3'te 1 oranında daha uzun motor ömrüne sahip olacaklar.
*** 2013 Model Hyosung Gt250r EFI Full Kırmızı Racing ***
merhaba ;
bende bu motoru almak ıstıyorumda motoru kullanan arkadaşlara bi sorum olucak motorla uzun yol yapılabılırmı sıkıntısız bi şekilde 2500 km mesela ??
bu sabah iki motor sapancaya kahvalti yapmaya gittik. bugun toplamda 391km yol yaptim, benzine verdigim para 83 tl. kabacana 4.9litre/100km ediyor yanlisim yok ise. nasil bukadar cok harcadigimi soracak olursaniz 6. vites dip gaz surekli. motorun son hizi 160km/s arkadaslar, artik %100 eminim. geri donus yolunda 172km/s gordum fakat yokus asagiydi. zorlarsaniz benzini iciyor, helal olsun ama
motorum 9000km oldu bu arada..
yolda arkadasin 600f ini deneme sansimda oldu, 220km/s gordum tamam dedim motoru saticam sanirsam
Motor uzun yolu yapar ama racing tipi motorlar uzun yol için kesinlikle uygun değil. Oturuş pozisyonundan dolayı 30 dakika içinde haşatınız çıkıyor. Hele ki 2500 Km yol gidince isterseniz 50 kere de dinlenseniz, kamburunuz çıkar ve hatta şekliniz bile bozulur.
Uzun yol için en uygun motor tipi sırasıyla, Touring, Land Cruiser, Cruiser, Enduro veya Comet tipi motorlar. Racing bu listeye giremez bile. O amaçla düşünüyorsanız hiç bakmayın! Aynı markanın yazdığım modellerine bakın.
*** 2013 Model Hyosung Gt250r EFI Full Kırmızı Racing ***
Teknika cbr250r'in oturuş pozisyonunu gt250r gibi düşünme. gidonu dik olduğu için touring gibi oturuyorsun ve gayet rahat.
2500km yapılabilir ama bunu 3 - 4 günde yaparsın.
---------- Post added at 14:32 ---------- Previous post was at 14:26 ----------
9bin km iyi rakam, güzel gezmişsin
ninja'nın da tüketimi 160 - 185km arası 4.8lt/100km şeklinde. motorlar aşağı yukar aynı yakıyor. cbr 90km sabit hızla gidildiğinde ninja'dan daha az tüketiyor olabilir. 90 - 100km hızda hiç ölçüm yaptın mı?
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
Yok yav çok fark yok!
*** 2013 Model Hyosung Gt250r EFI Full Kırmızı Racing ***
Teşekkür ediyorum tavsiyeleriniz için.
Arkadaşlar motorda birkac degisiklige gitmek istiyorum xenon far jantlari siyaha boyatma kirmizi jant seridi egzos ust kapagi karbon kaplama yada uygun bulabilirsem performans egzos sizce nasil olur ve parcalari temin edebilecegim bildiginiz yer varmi tesekkurler.
Şahsen ben 50 yeri oynanıp değiştirilmiş motoru almam.
*** 2013 Model Hyosung Gt250r EFI Full Kırmızı Racing ***
aynen sahibindende ilanlara bakiyorum, motorun herhangi bir yerinde 46 yaziyorsa direk kapatiyorum
Bende sticker falan sevmiyorum ama jant siyah olsa güzel olmaz mı gri bozuyor bence ve ayrica egzos üstü artçılardan dolayi çizildi ve çizilen yerler nokta nokta paslanmaya başladı kaplama hem koruyucu hem de ona da siyah veya carbon un yakisacagini dusunuyorum
Eksoz üzerine ne tür bir karbon kaplama bulacaksın? Çünkü, inanılmaz sıcak oluyor.
*** 2013 Model Hyosung Gt250r EFI Full Kırmızı Racing ***
Egzosun üstündeki koruyucu parça el değmicek kadar ısınmıyor kaplama işi yapan bi arkadaş var sordum ona sıcakken baktı tutar dedi ama bende arada kaldım diğer alternatif boyama ama onun geri dönüşü yok pek içime sinmiyor.
Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)