kendinizi sikarsaniz her tarafiniz uyusur. rahat birakin gidonu.
kendinizi sikarsaniz her tarafiniz uyusur. rahat birakin gidonu.
arkadaşlar bün gece bir izmit yaptım 250 km mesafe yaptım iki kişiydik motor iyice yapışmaya başladı yola yaklaşık 31-32 tl yaktı sizce nasıl bu arada motorda iki kişiydik yani tek olsam bi 5tl daha düşerdi heralde bu arada aytaç dün anese yola çıkmadan ilk 1000 bakımı için gittim seni konuştuk dilek hn. sana 3000 de gel demiş avrupadaki 250r lardan tr dekiler farklıymış ondan 10,000 de yağ değişimi yapılamıyormuş
bu arada merak eden varsa aneste ilk 1,000 bakımı 60tl tutuyor
saygılar
Tüm CBR'lar yan yana...Youtube da ses denemesi yapmışlar
http://www.youtube.com/watch?v=keIXVPPT7zY
bende dün akşamdan biraz yol yapmak için 150 km lik yola gittim 150 de bugün geri gelince bayaa rodaj bitti gibi oldu. ancak bazı izlenimlerim varki paylaşmak istiyorum. benimm kilo 125 motoru hafif rampa aşşağı yollarda biraz sıkıştırdım bakim napacak diye 145 - 150 km leri görüyor ancak yetersiz bu neden derseniz motorun bağırmasından ve titreşiminden bi vites daha istediği belli oluyo. bu yüzden yarından itibaren motorun ön ve arka dişlileriyle oynamayı ve hızı 180 hatta 200 km lere çıkarmayı motorunda vites aralıklarının ve gaz yemesinin dahada uzamasını sağlamayı düşünüyorum. motor gücü bu dişli konusunu kaldırır gibime geliyor. ilk olarak önden bi diş büyütüp arkadanda 2 diş ufaltmayı düşünüyorum. eğer bunu yerse belki önü bi diş daha büyütebilirim. tabi zincirde elverirse bunlara. bakalım gelişmeleri yazarım
Motrun rampa aşşağı bağırmasından demişsin.. Motorlar fabrika üretimi ürettiği güçle düzde yapabileceği en fazla hıza göre son vites oranı hassas ölçümler sonucu belirlenir. araba veya motor farketmez motorun verdiği max güç devrinin biraz üstü redline nında biraz öncesi son sürat devridir.
CBR 250 nin max güç devri 8500 ve 9500 de 155 falan yapıyor. bu düzdeki yapıcağı max devir. inişler ve arkadan gelen rüzgar içinse 10500 falan devir nerede kesiliyosa oraya kadar pay bırakmışlar. yani motor açılınca zaten 165 km yokuş aşşağı yapıcak. Düzde ise vitesi dahada uzatırsanız 155 km yi görmesi hem tekerleğe giden torku düştüğü için tehlikeye giricek hemde ulaşma süresi çok uzuyacak
Bana yapıcağınız işlem pek mantıklı gelmiyor. 4 silindirli 45 hplik eski cbr250RR bile 190 yapıyor ve 180 de zorlanıyorsa 27 beygirden zorlamanın gereği yok bence. Honda mühendisleri optimum ayarı bulmak için ince hesaplar yapmışlar daha fazla son sürat yapsa bence sizin yapmak istediğiniz ayarda teslim ederlerdi
sen rahatına bak,ibrede sağlam motorda
Her asker yeşil bereli olamaz
250cc çift silindir supersport makinalar 180km görebiliyor.ibrede şaşma yolda eğim olmadan.
Hyosung gt 250r ile gördüm 180kmh.Kamera aparatı aldım videosunuda çekicem kanıt olarak ama aparat yüzünden motora pek kapanamıyorum
rüzgar, son hızda önemli biryere sahip.ama en kısa zamanda bi çözüm bulup yapıcam bu dediğimi cbrlar 160da kalakalsın siz japona binin.şimdi sıfırını alcak olsam ben kore güzeline binerim yine..
https://www.youtube.com/alifeyizoglu
bende zamanında benim hyo gt250r ile 178 i görmüştüm ama birdaha hyo alırmısın desen asla ...
Her asker yeşil bereli olamaz
herkese gönlündeki motora binmek kismet olsun, gerisi boş
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
düz yolda cbr 250r ninde 171km videoları var youtube de ali bi bakarsan görürsün aradaki 9-10km sürat farkı için 100km 1lt fazla yakıta gerek yok bencede cbf 150 10-11kuruş yakıyor cbr 250r 11-12kuruş yakıyor vede honda nın parça kalitesi daha iyi gördüm 10 gündür geziyorum bakıyorum 2 modele cbr 250r 1 adım onde bence fakat bide şöle bi olay var bizim ortak bi noktamız var biz motorsiklet sürmekten gezmekten zevk alan insanlarız yok su iyi yok bu iyi kaka hyo pis japon gibi kavga etmemizin bi manası yok bence :D
bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...
hep bir hoysongum olsun istemistim allah honda verdi. olsun bunada sukur.
1000 km doldurunca Alanya servisinin yolunu tutum. yolda radara girdim ve ceza yedim. Hondanin antalyadaki servis isini cozmesi lazim. bakim masraflari bu seklilde katlanacak. Serviste yag ve hava filtresi degismis. 50 tl ucret odedim. radar cezasinin neredeyse 3te 1i. Servisyeni bir model oldugunu ve 3000km de tekrar gelmemi soyledi. Isi saglama aljp 3000de tekrar gidecem. donuste motoru bi deniyeyim dedim. 5 viteste 140 yaptim. 6 viteste 9bin deviri geciremedim. maksimim 151i gordu. 160 yada 170 yapanlar nasil yapiyor anlayabilmis degilim. Bizim cibirlar L3 arac sinifi icindeymis. Hiz limitide 90 km aklinizda bulunsun
---------- Post added at 22:12 ---------- Previous post was at 22:10 ----------
Hiz artinca yakit sarfiyati artti. Biu sefer
dolu depoyla 300 km ya gider ya gitmez
5. vites kesmeye girmeden once 155e kadar cikmana izin veriyor. 6. vites sonra
13 litre depo varya hani o depoya yapis motorun bir parcasiymissin gibi davran yapiyo
Bunları farklı başlıklar altında çok yazdım, bir kez daha yazayım.
Motor son hızı sadece ve sadece güce bağlıdır. İki silindirle, tek silindirle falan ilgisi yoktur bunun. Çok silindirkliler daha fazla devir çevirebildiklerinden daha güçlü olurlar, işin o kısmı ayrı. Yukarıda GP500-1st isimli arkadaş gayet güzel anlatmış. Adamlar motorun gücüne göre dişli oranlarını genelde öyle bir ayarlarlar ki motor çevirebildiği maksimum devire geldiğinde aynı zamanda son viteste maksimum hızına da ulaşır. Yani öyle dişli falan değiştirerek son hızı arttıramazsınız. Ancak bir alt viteste son hızı görebilirsiniz ama üst vitese geçince yavaşlarsınız.
İkincisi de motorun üzerine yatarak tabi ki daha hızlı gidilebilir. Zaten motor, gücünün %90'nını rüzgar direncine harcar. Siz bu direnci depo üzerine yatarak azaltırsanız daha hızlı gidersiniz. Forumda sıkça yapılan anlamsız son sürat muhabbetlerinde işin bu kısmına kimse değinmez. Halbuki ikisi birbirinin aynı iki motosikletin birbirlerinden bu kadar farklı hızlarda gidebilmelerinin tek sebebi budur. O 3 - 4 BG gücündeki mobiletler o yüzden 150 km yapabilirler işte. Halbuki oları kullanan arkadaşlar kasklarını montlarını giyip, motorlarının aksesuarlarını takıp, düzgünce seleye otursalar 70'i zor görecekler.
Özetle, dişli falan değiştirip boşuna uğraşmayın. Sonra dişli değiştirdim son hızım değişmedi diye başlık açarsınız burada. Zaten kaç defa son hıza çıkıyorsunuz ki ? Motoru bozmaya değer mi bunun için ?
isim vermiyorum ama biraz objektif olalım,seko arkadaşın yorumuda güzel olmuş :
cbr 250 bu hızları çok hırpalanarak zorlanarak belki görüyodur ama bi nijayla bi hyo gt250r ile neden kıyaslanır onu anlamıyorm
cbr 250 si olan bir arkadaş 2 kişi 175 leri görebilirmi göremez ama hyo ve ninja görüyor,(bizzat kullandım gördüm)
cbr 250 performans olarak ninja ve hyo nun yanından geçemez arkadaş bunu iddia etmeyin,yukarda elemanın biri 151 i geçmiyo diyo
yutubdaki videolara gelince olabilir,yokuş aşşağıdır,motoruyla oynanmıştır,125 lik mondiallerle oynuyolar mal 180 i görüyo,biz standarttan bahsediyoruz
ama kalite yönünden
hondamı hyo mu kawasakimi deseniz kesinlikle
1.sırada Honda gelir
Her asker yeşil bereli olamaz
ben kalite yonunden kawasaki'nin daha üstün olduğunu düşünüyorum açıkçası. evet cbr'in göstergeleri güzel ama kalite sadece gösterge ile olmuyor. artçı ayak pegleri, h4 çift flamanlı far, egzost tasarımı, fren - debriyaj manetleri ve motor sesi cbr'daki eksi yönler. kawa'da ise kullanıcıların beğenmediği tek yön göstergeler. zevklerle renkler tartışılmaz tabiki ama kalite olarak honda'nın çok bariz bir üstünlüğü yok.
bu son sürat meselesine gelince; önemli olan son sürate ne kadar sürede ulaşabildiğidir bence ama buna fazla takılmamak lazım. sürat meraklısı olan insanlar zaten 250cc motosiklet kullanmaz.
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
ön ve arka dişliden hiçbiryerde yok ancak üzerindeki arka dişlinin göbeğini kullanıp ona bikaç diş ufak başka bi dişliyi kaynatma konusunu anlattı ustalar oda kafama yatmadı. ön dişli zaten başlı başına değişik bi freze olduğundan dolayıda onun alternatifide yok ne yazıkki. onuda yine frezecilerde istediğiniz ölçülerde yaptırabileceğinizi söylediler oda oldukça maliyetli bir iş. dişlileri değişme konusunu bi süreliğine rafa kaldırıyorum bu sebeplerden..
değiştirme ihtiyacıda çok fazla sürat meraklısı olduğumdan değil 6 viteste motorun bi vites daha istemesinden kaynaklı. eğer arka dişliyi 2 diş ufaltabilseydim bu motoru hem rahatlatacak hemde vites aralıklarını uzatacaktı
Şu an bu konu içerisinde 14 kullanıcı var. (0 üye ve 14 misafir)