Tarsus Honda bayiinde Siyah cbr 250r var bilginize...
Tarsus Honda bayiinde Siyah cbr 250r var bilginize...
Göze Giren Şemsiye Açılmaz:cat:
geçmiş olsun 1000 bakım faturasında değişen yağ ve filtreyi kontrol edin kullanım kitapçığın'dakinden farklı özellikte bir ürün kullanılmış ise direk honda merkezle irtibata geçin bence hatalı bir durum tespit ederseniz kanunen hakkınızı arayın direk ürün değişimini talep edin
anes hakkında şöyle bir şikayet gözüme çarptı
http://www.sikayetvar.com/sikayet/no...+Magdur+Ediyor!
bilinçli tüketiçi olalım lütfen tekrar geçmiş olsun
Bendeki ingiliz bike dergilerinde Hondaların yağ değişim periyotları Tüm modeller için(1-2-4 silindir) 4.000 mil. Yani yaklşık 6.000 km de bir diyor.
Kawasaki ve suzukiler 3500 mil olarak açıklamış(1mil 1.6 km)
Yamahalar ise 6000 mil - 9500 km
Honda türkiye ile yapılan görüşmede bakım periyodları 12000 km görülmektedir, yanlız hondanın önerisi 4000 km periyodlarında motorun daha sağlıklı ve uzun ömürlü olması açısından 4000 km periyodlarında yağ değişimi yapılması gerektiğini tavsiye ettiler. motototal'in honda türkiye ile yapmış olduğu görüşme sonucudur Bilginize..
Motorum 700km'deyken uzun yola çıkmayı planladığım ve geri dönüşte 1000km'nin üzerinde olacağını düşünerek ilk bakımını İstanbul ANES motor'da yaptırdım. YAğ ve yağ filtresi değişimi ile fren balata ve disk temizleme spreyi için 67.50TL fatura kesildi. Shell Advance AX7 10W-40 yarı sentetik yağ kullanıldı. Bana da 4000km öncesinde tekrar bakıma gelerek yağ değişimi yapmam önerildi.
Bu arada asıl mesele dün ataşehir girişinde MEmorial Hastanesi yakınlarında bir kontrolsüz kavşakta dururken arkadan bir araç çarptı. Şans eseri düşmedim ya da akan trafiğin içine kadar itmedi araç beni. Motorda gözle görününr bir hasar olmamasına karşı kavga bela tutanak tuttuk. Motorun arka teker aksında bir sapma varmıdır acaba diyerek zincir gerdirme civatalarının pozisyonlarını kontrol ettim ama yşne gözle görünür bir sapma yok. SOn olarakda TEM'de dönüş yolunda 155km/s hıza kadar çıkıp motorun davranışında bir saçmalık var mı diye baktım. Yine bir gariplik sezmedim. Acaba motoru servise götürsem onlar lift'e alıp dengeyle ilgili bir test yapabilirler mi? Yoksa benim gibi ilkel metodlarla mı anlamaya çalışırlar dersiniz?
@newton: geçmiş olsun.
yumuşak dokunduysa bir problem olacağını sanmam. bir çekme yada sapma olup olmadığının anlamanın en kolay yöntemi motoru sürerken ellerini bırakmaktır ama daha önce hiç yapmadıysan dengeni ayarlayamazsın ve vucüdünü kastığın için motor bir yöne doğru kendiliğinden sapar. sen en iyisi servise götür ordakilerin motoru test etmesini iste. zaten iyi bir usta problem olup olmadığını hemen anlar.
bu arada uyguladığın yöntem hiçte ilkel değil, tersine akıllıca. bir başka yöntemde motor ile ıslak bir yerden geçtikten ön ve arka tekerlek izleri birbiriyle aynı mı diye kontrol etmektir.
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
overcloud arkadaşım öncelikle tavsiyelerin ve görüşlerin için teşekkür ederim.
Motora çok da yavaş vurmadı aslında ama yine de beni düşürecek bir etkisi de olmadı. Islak yol testi ve elleri bırakma testi benim tecrübemi aşacak nitelikte testler gibi geliyor bana :( Servise götürüp bir göstermeyi düşünüyorum artık. Umarım önemli birşey olmamıştır.
bu motordan artık hayır gelmez. motorun yağsız çalışması yada az yağ ile çalışması motoru bitiren en büyük faktördür.
hondanın çoğu motoru yağ yakar yada eksiltir. servise gitmene gerek kalmadan devamlı kontrol etmeliydin. 5000 km boyunca yağ seviyesini hiç kontrol etmeden motora binmen hayret ettirdi beni
gerçi 5000 km de 1500 lt yağ eksiltmesi dogal bir olay değil.
geçmiş olsun demekten başka bir şey yok
en azından cbr 250 kullanıcıları daha dikkatli olup yağ seviyesine bakmalılar.
Acun damladı :D
@newton06, çok çok geçmiş olsun.İnş bir sorun çıkmaz
servis ile konuştum, motorun bozulan aşınan bütün parçaları garanti kapsamında değiştirilecekmiş. sanırsam yeniden rodaj yapıcam.
Bende CBF 150 var 2000 km de bir bakıma sokuyorum CBR250R nasil 7000 de bir girer ki devri daha yuksek degilmi bunun?
Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...
2000km nedir abi bi sıkımlık canı var :D sık gitmek güzelde seninki fazla sık olmuş sanki bizim bakımlar 1000-12000-24000 diye gidiyor. 6700de çatlıyomuş o ayrı..
Valla bana servisin dediğini yapıyorum CBF lerde durum bu sanırım :D zaten akraba olduk git gel git gel yakında evlerine cayada giderim :D
Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...
Ben motosikleti devirdim birkaç ay önce geçen günlerde farkettim motor ellerimi bırakınca sola doğru çekiyor hemde uzun yol yapınca sol koluma sızlama giriyor,ben hatayı kendimde aradım,dün gece sol kolun üstüne yattım ondan ağrıyor gibi ama bi götürsemmi bende servise ?
bikaç resim atiimde forum canlansın biraz sıcak sıcak taze çektim
maşallah diyelim beyler .
Maşallah nazar değmesin inşallah.
Bende bu modeli düşünüyorum ama çok kararsızım.
125'ten sonra direk 600'e mi geçeyim yoksa bunu mu alayım karar veremidim.
Siz ne dersiniz arkadaşlar? Bu haylazı mı alsam yoksa biraz daha bekleyip 600'lükmü alsam?
Bence 600 lük almak daha mantıklı görünüyor.
bu gün motoron dergisi geçti elime ninja 250 ile cbr 250 yi test eden bir yazı galiba avrupada yapılan bir test pilakalar yabancı idi. biraz yazılardan aklımda kalanlardan bahsedeyim.
hondanın maxsimum hızı sınırlı hemen güçlü bir çekişperformansı sunarken titreşimler hız artııkça başlıyor belli bir noktada kesiliyor.
ninja ya göre asvalttaki bozukluklarda daha fazla sallama yapıyor. ama bu sallama gazı kesmeye neden olmuyor.
hondanın tek büyük sorunu firenleri zayıf hızlı giderken sert firen yapınca yeterince yavaşlaya mayan cbr nin firenleri pek iyi sayılmaz. ama virajları çok çevik.
motorların genel performansından söz edersek hondanın tek silindirli motoruna göre daha iyi olan kawasaki titreşimi bir hayli az olan çift silindirli motoru iki zamanlı bir motoru anımsatıyor.
cbr 250 şehir içi 1 lt ile 24 km giderken şehir dışında 1 lt ile 26 km gitmiş.
kısaca kawasaki için fazla ödemeye değer mi? derseniz şu yanıtı veririz performans meraklısı iseniz kesinlikle kawasaki gaza biraz yüklendiğinizde daha sağlam ve dengeli bir gövdeye sahip olduğunu belli ediyor. ama honda da iyi bir motor.
acunun icine seytan girmis
acun kardeşim keşke bu değerlendirmelerde kawasakinin parça servis sorunuyla hondanın servisi ve parça sıkıntısının olup olmadığınıda yazsaydın biraz . herşey asfaltta 5 - 10 km eksik yada fazla gitmeyle alakalı yada belli devirlerde motorun titremesiyle ilgili olmamalı bazı karşılaştırmalar yaparken. neticede 250 cc bi motor alıyorsunuz ve bu motordan kimse 600 yada 1000 cc race motorlarda olan gaz tepkilerini yada fren tepkilerini beklememeli . ben 600 de 1000 de hayabusada alıp uzun süreler kullandım. bu 250 hondayıda hepsinden iyi bu diyerek almadım zaten. ancak gerek benzin sarfiyatı gerek bakım lastik vergi vb maliyetleri göz önünde bulundurduğunda bu zamanda en mantıklısı bu geldi bana. yukarda yazan arkadaş gibi ya 600 lükmü alsam bunumu alsam sorusunun en mantıklı cevabıda budur. eğer cebinde benzin paran varsa eğer lastik bittiğinde 1000 tl ye yakın takım lastik parası vermek vergi zamanı geldiğinde arabandan fazla vergi vermek ve motorunu bakıma soktuğunda benim için bikaç yüz önemli değil ne diyolarsada veririm diyosan 600 lükte 1000 likte daha güzel olur. ben yaşadığım şehirde bu motorun servisi varmı parçası gelirmi sıkıntısı olurmu ve yukardaki yazdım kıstasları yakalıyomu ona bakarım . 250 cc bir motor belli devirde titrese nolur diğerinden 5 km az gitse çok gitse nolur
Şu an bu konu içerisinde 14 kullanıcı var. (0 üye ve 14 misafir)