Honda CBR 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
11 Ağustos 2014, 14:32
#21541
bizde artik cbr 250 tri color kulanıcısıyız....iyi geldi bu melet bana....hızla işim yok zati...konfor fena deil... büyük makinalardan sonra yakıt yok....yanınada bir tanede nc 700x koydukmu tamamdır.....
Reklamlar
-
11 Ağustos 2014, 17:31
#21542
Mitoqondri adlı üyeden alıntı
Eyv hocam cevap için.. Ama sorun tam olarak öyle değil.. Zincirin yağsız kalma şansı yok denecek kadar az.. 150-200 km'de bir gazyağı ile temizleyip yağlıyorum.. Motul kullanıyorum yağ olarakta.. Ayrıca teker askıda havada çevirince bu durum oluyordu.. Yere basınca bir sorun yok.. Sanırım boşlukta oldupundan oluyordu.. Yinede dikkat edicem hocam saolun..
Bu arada zincir dişli takımını kaça aldınız.. ? Kaç bin km de değiştirdiniz.. Marka model nedir.. ? Kalitesi bakımından.. Cevaplarsanız sevinirim..
Bir de benim motor 1400 km de bu kadar çabuk zincir eskitecek olduğunu sanmıyorum..
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:09 ----------
Eyv hocam akşam 7 den sonra müsaitim ben.. Ne zaman istersen.. ;)
selam. zinciri gerdikten sonra olması bana germe işleminde her iki maşanın doğru hizalanmamış olabileceği ihtimalini düşündürdü. bir de servisler zinciri üzerinde kullanıcı varken bakıp ayrlarlar. sen boşken yaptığın için olabilir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:29 ----------
afyonlu003 adlı üyeden alıntı
Depo daki benzini bitsin bide shell den alayım abi. Keşke ıspartaya geliyorum deseydin be abi gelirdim bende
selam. bu kadar sık stop ettiğine göre akü yada akü şarj aksamında bir sorun(şase yapıyor bile olabilir) var mı onu da ihtimaller arasında düşünün isterseniz.
-
11 Ağustos 2014, 17:56
#21543
easy81 adlı üyeden alıntı
selam. zinciri gerdikten sonra olması bana germe işleminde her iki maşanın doğru hizalanmamış olabileceği ihtimalini düşündürdü. bir de servisler zinciri üzerinde kullanıcı varken bakıp ayrlarlar. sen boşken yaptığın için olabilir.[COLOR="Silver"]
Hocam cevap için teşekkür ederim.. Yalnız maşanın her iki tarafıda eşit durumda.. Şu anlık bi tersliğini hissettmedim.. Yinede bi kontrol ederim.. ;)
-
12 Ağustos 2014, 09:17
#21544
afyonlu003 adlı üyeden alıntı
Depo daki benzini bitsin bide shell den alayım abi. Keşke ıspartaya geliyorum deseydin be abi gelirdim bende
Shell in yakitini deneye bilirsin hakan bide ben motoru yikadiktan sonra stop ediyordu sende oyle oluyormu gecende sagnak yagmura yakalandim stop etcekmis gbi oldu su alan bir parça felan mi oluyor acaba
-
12 Ağustos 2014, 11:40
#21545
Mitoqondri adlı üyeden alıntı
Hocam gazyağı ile güzelce temizlerim hep..
Ayrıca diş fırçası ve boya frçası ile güzelce araşarını temizlerim..
Zincirde leke bile yoktu.. Ama ıslaktı tabi.. Neyse sonuçta yağladım yapacak birşey yok.. Eyv cevap için.. Birde bu gerginlik olayını çözemedim.. Arka lastik havada çeviriyorum 2.5 cm sonra birden geriliyor sonra tekrar yine gevşiyor bu neden olur ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:52 ----------
Hakan kardeşim geçmiş olsun.. Eğer çok sık olmuşsa servise git aldığın bujiye bi baksınlar.. Zaten bi farklıydı o bence ondan olabilir..
Üstad merhaba,
bende zincir bakımına çok önem veririm fakat sanırım önceki sahibi yağlardan bi habermiş sanıırım uzun süre yağsız bırakmış sanırım. dikkatlice bakınca benimkindede paslar görünüyo ama çok minik. Ve baklalarda sıkışma var sanırım hepsi düz durmuyo tam olarak. Galiba değişme zamanı gelmiş değilmi ?
Ayrıca genel olarak herkese sorumda şu olcak; zincir değişiminde dişli setide değişmek şartmı ? bu durum sanki eskdien yoktu şimdi herkes aynı şeyi söyler oldu nedir doğruluğu bu durumun ?
İstanbul da hiç toplantı yapılmıyormu ayrıca ya ? ateşi sönmüş bir bölüm olmuş burası yahu
-
12 Ağustos 2014, 12:12
#21546
Merhabalar. 5000-5500 devirdeki ses konusunu hortlatayım istedim . Yaklaşık bir ay kadar önce 2011 model bir cbr 250 aldım. 5000 devir civarındaki ses bende de vardı. Yabancı forumlarda, özellikle ayak peglerinin altındaki pulların gevşek olduğu söylenmiş(doğru) bir kısmı böyle gidermiş. Ben bu yolla gideremedim. Ancak motor boşta ve yan ayaktayken sesin pek gelmediğini anladım. Biraz araştırınca motorun üzerinde bir vidanın gevşek olduğunu gördüm. Güzelce sıkınca şıngırtı gitti. Belki işine yarayan olur diye paylaştım. Sanırım 5000 devir civarında titreşim top yapıyor ya da rezonansa geliyor.
-
12 Ağustos 2014, 12:25
#21547
malibu79 adlı üyeden alıntı
Merhabalar. 5000-5500 devirdeki ses konusunu hortlatayım istedim
. Yaklaşık bir ay kadar önce 2011 model bir cbr 250 aldım. 5000 devir civarındaki ses bende de vardı. Yabancı forumlarda, özellikle ayak peglerinin altındaki pulların gevşek olduğu söylenmiş(doğru) bir kısmı böyle gidermiş. Ben bu yolla gideremedim. Ancak motor boşta ve yan ayaktayken sesin pek gelmediğini anladım. Biraz araştırınca motorun üzerinde bir vidanın gevşek olduğunu gördüm. Güzelce sıkınca şıngırtı gitti. Belki işine yarayan olur diye paylaştım. Sanırım 5000 devir civarında titreşim top yapıyor ya da rezonansa geliyor.
fotoğraflarla gösterebilirmisin ayak peglerinin neresinde oldugunu ve motorun üstündeki hangi vidadan bahsettiğinizi ? bizde sıkalımda bari şu rezonansa bi son verelim
-
12 Ağustos 2014, 13:23
#21548
sertacr8888 adlı üyeden alıntı
Üstad merhaba,
bende zincir bakımına çok önem veririm fakat sanırım önceki sahibi yağlardan bi habermiş sanıırım uzun süre yağsız bırakmış sanırım. dikkatlice bakınca benimkindede paslar görünüyo ama çok minik. Ve baklalarda sıkışma var sanırım hepsi düz durmuyo tam olarak. Galiba değişme zamanı gelmiş değilmi ?
Ayrıca genel olarak herkese sorumda şu olcak; zincir değişiminde dişli setide değişmek şartmı ? bu durum sanki eskdien yoktu şimdi herkes aynı şeyi söyler oldu nedir doğruluğu bu durumun ?
İstanbul da hiç toplantı yapılmıyormu ayrıca ya ? ateşi sönmüş bir bölüm olmuş burası yahu
Hocam benim motor 1400 km'de zincir ve dişlide her hangi bir sorun yok.. Zincir dişlileri gayet sağlam zincirde daha germem için çok yer var.. Ancak arka tarafı sehpaya aldığımda bu durumla karşılaştım.. Açıkcası başka bir motorda da denemek gerekir.. Belkide fazla gerdim zinciri.. Ama motoru 1. vitese takıp geri çekiyorum üst taraf gergin oluyor alt taraftaki boşluğu elimle yokluyorum 2.0 2.5 cm arasında.. Üzerine yük binincede biraz daha geriliyordur elbet.. 2.5 - 3.0 cm arası olması gerekiyor evet ama bu seferde çok gevşek gibi geliyor bana..
Pas olayına gelirsek eğer motoru temizledim yıkadım zinciri yağlamadan önce suyu iyice aksın gitsin diye boşta tekeri çevirip baya bi sonra kuruması için bıraktım.. 3 saat sonra geldiğimde pim başlarında ufak paslar oluşmuştu sorun sadece bu.. Şaşırdım 3 saatte bu hali almasına yağladım geçtim.. Şu an o pas lekeleri yok.. Geçmiş.. Ufak tefek sorunlar bunlar fazla dert etmiyorum açıkcası.. ;)
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:21 ----------
malibu79 adlı üyeden alıntı
Merhabalar. 5000-5500 devirdeki ses konusunu hortlatayım istedim
. Yaklaşık bir ay kadar önce 2011 model bir cbr 250 aldım. 5000 devir civarındaki ses bende de vardı. Yabancı forumlarda, özellikle ayak peglerinin altındaki pulların gevşek olduğu söylenmiş(doğru) bir kısmı böyle gidermiş. Ben bu yolla gideremedim. Ancak motor boşta ve yan ayaktayken sesin pek gelmediğini anladım. Biraz araştırınca motorun üzerinde bir vidanın gevşek olduğunu gördüm. Güzelce sıkınca şıngırtı gitti. Belki işine yarayan olur diye paylaştım. Sanırım 5000 devir civarında titreşim top yapıyor ya da rezonansa geliyor.
Hocam bu peglerin orayala o gevşek vidanın olduğu bölümü fotolama şansınız varmı ? Rica etsem.. ?
-
12 Ağustos 2014, 13:57
#21549
Mitoqondri adlı üyeden alıntı
Hocam benim motor 1400 km'de zincir ve dişlide her hangi bir sorun yok.. Zincir dişlileri gayet sağlam zincirde daha germem için çok yer var.. Ancak arka tarafı sehpaya aldığımda bu durumla karşılaştım.. Açıkcası başka bir motorda da denemek gerekir.. Belkide fazla gerdim zinciri.. Ama motoru 1. vitese takıp geri çekiyorum üst taraf gergin oluyor alt taraftaki boşluğu elimle yokluyorum 2.0 2.5 cm arasında.. Üzerine yük binincede biraz daha geriliyordur elbet.. 2.5 - 3.0 cm arası olması gerekiyor evet ama bu seferde çok gevşek gibi geliyor bana..
Pas olayına gelirsek eğer motoru temizledim yıkadım zinciri yağlamadan önce suyu iyice aksın gitsin diye boşta tekeri çevirip baya bi sonra kuruması için bıraktım.. 3 saat sonra geldiğimde pim başlarında ufak paslar oluşmuştu sorun sadece bu.. Şaşırdım 3 saatte bu hali almasına yağladım geçtim.. Şu an o pas lekeleri yok.. Geçmiş.. Ufak tefek sorunlar bunlar fazla dert etmiyorum açıkcası.. ;)
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:21 ----------
Hocam bu peglerin orayala o gevşek vidanın olduğu bölümü fotolama şansınız varmı ? Rica etsem.. ?
benimde pim bşları paslı duruyordu çok ufakdan. benim taktiğimde hep mazotla iyice silerim 2 3 seans. sonra bez ile kurularım zincir ayna gibi parlak zerre yağ kalmaz o şekilde çok azcık sürerim 15 20 km arası. sonra geldiğimde yağlarım oda sadece iç yüzeyini. ama benim geride sorun yok sadece baklalardan bazıları bükük duruyo o sinirimi bozuyor.
ayrıca sana şunu söylim benimde motor yan ayaktlıktayken üstteki zincir arka çatala değiyior normalde. üstüne oturdugumda hava kalıyor normal bi şekilde. bence bunuda bi kontrol et bakalım sendede öylemi ? üst zincir arka çataldaki zincir koruma süngeri var ona değiyor. bilgin olsun.
-
12 Ağustos 2014, 14:00
#21550
sertacr8888 adlı üyeden alıntı
Ayrıca genel olarak herkese sorumda şu olcak; zincir değişiminde dişli setide değişmek şartmı ? bu durum sanki eskdien yoktu şimdi herkes aynı şeyi söyler oldu nedir doğruluğu bu durumun ?
Zincirin bakımını yapmazsan zincir uzar, zinciri değiştirmen gerekir. Uzamış zinciri kullanmaya devam edersen dişliler de bozulur. Bu durumda dişlileri de değiştirmen gerekecektir.
-
12 Ağustos 2014, 14:02
#21551
Arkadaşlar şu an motor yanımda degil en erkan önümüzdeki hafta atabilirim resmi. Sürücü ve artçının ayaklarını koyduğu peglerin altında yuvarlak rondelalar var dördünde de. Çatal perçin gibi bir şeyle tutturulmuş uçları kıvrık. Bir miktar sese sebep olabilir. Vida ise motor bloğunu şaseye sabitleyen kalın bir vidaydı. 5000 devirde titreşimle ses yapacak ne varsa maksimum ses yapıyor. Sorun motorda degil gibi.
-
12 Ağustos 2014, 14:23
#21552
mucoist adlı üyeden alıntı
Zincirin bakımını yapmazsan zincir uzar, zinciri değiştirmen gerekir. Uzamış zinciri kullanmaya devam edersen dişliler de bozulur. Bu durumda dişlileri de değiştirmen gerekecektir.
Teşekkürler,
bakımını hiç aksatmam ama 2.el motorda önceki sahip kasapda olabilir tabi bilemediğimden en iyisi komple değişim. ondan sonrası bende olacgından sadece zincir değişirim zamanı gelince..
Bu arada tahmini bir zaman biliyormusunuz zincir değişimi için ? 30bin km civarı falan doğrumudur ?
-
12 Ağustos 2014, 14:36
#21553
Gel de sövme şimdi şu durama bi bak resmen kazaya davetiye gönderiyolar... Kazıyı yapıp bi güzel etrafına mıcırları dökmüşler..
[URL=http://imageshack.com/f/ipcQ6FXmj][/URL
-
12 Ağustos 2014, 15:36
#21554
malibu79 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar şu an motor yanımda degil en erkan önümüzdeki hafta atabilirim resmi. Sürücü ve artçının ayaklarını koyduğu peglerin altında yuvarlak rondelalar var dördünde de. Çatal perçin gibi bir şeyle tutturulmuş uçları kıvrık. Bir miktar sese sebep olabilir. Vida ise motor bloğunu şaseye sabitleyen kalın bir vidaydı. 5000 devirde titreşimle ses yapacak ne varsa maksimum ses yapıyor. Sorun motorda degil gibi.
Hocam dediğiniz yerlere baktım.. Ayak peglerindeki pimlerin oradaki pullar sallanıyor ama o kadar ses yapacağını sanmıyorum..
Ayrıca motoru tutan vidayı 1000 bakımında komple vidalarını kontrol ettirip sıktırdım.. ;) Teşekkürler..
Yalnız şunu okumuştum yabancı forumlarda deneyenler olmuş bütün karenajları söküp öyle denemişler ve sonuç aynı ses var..
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:12 ----------
sertacr8888 adlı üyeden alıntı
benimde pim bşları paslı duruyordu çok ufakdan. benim taktiğimde hep mazotla iyice silerim 2 3 seans. sonra bez ile kurularım zincir ayna gibi parlak zerre yağ kalmaz o şekilde çok azcık sürerim 15 20 km arası. sonra geldiğimde yağlarım oda sadece iç yüzeyini. ama benim geride sorun yok sadece baklalardan bazıları bükük duruyo o sinirimi bozuyor.
ayrıca sana şunu söylim benimde motor yan ayaktlıktayken üstteki zincir arka çatala değiyior normalde. üstüne oturdugumda hava kalıyor normal bi şekilde. bence bunuda bi kontrol et bakalım sendede öylemi ? üst zincir arka çataldaki zincir koruma süngeri var ona değiyor. bilgin olsun.
Hocam benim zincirde arka maşaya değmiyor.. Dediğin gibi sadece ön bölümde olan koruyucu kauçuk malzemeye değiyor.. Üzerine oturduğumda ise çok az yukarı kalkıyor ama yinede o kağuçuğa azda olsa temaz halinde.. Zaten değmesi normal olan.. O kauçuk maşayı korumak için.. Yoksa maşayı yer bitirir zincir..
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:17 ----------
afyonlu003 adlı üyeden alıntı
Sakin ol şampiyon sakin ol.. Anlıyorum seni kardeşim.. Ama bizim ülkemiz böyle.. Bende geçen Isparta'ya gittiğimde yol yapım çalışması varmış.. Bakın "varmış" diyorum çünkü hiç bir uyarı levhası yoktu çalışma olan yere gelene kadar.. Tabi yolu yeni yapıyorlar.. Mıcırlar yerde rahat 5-6 cm den fazla kalınlığı var.. Hızı düşürdüm ama mıcıra girince motor inceden yalpa yaptı.. Isparta'ya gidecek olanlar varsa dikkat etsin.. Antalya'dan Isparta yönünde Isprtaya 40-50 km kala bir yerde yol yapım çalışması var.. ;)
Bizim ülkemizde insan canı önemli olmadı için bizlerin 2 katı dikkat etmesi gerekiyor..
Tabi resimlerden de belli tam küfür etmelik kardeşim.. Hak veriyorum sana.. ;)
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:21 ----------
Evet yol yapım çalışmasının nasıl olduğunu anlamanız adına bir kaç foto..
Motorun her yeri toz içinde kaldı.. :D
Saolsunlar birde yolu ıslayan tankerler olunca manzara bu.. :D
İyi bir temizliği hakediyor doğrusu.. :D
Evet buda yolda beni yalnız bırakmayan sinekler.. :D
-
12 Ağustos 2014, 18:36
#21555
Zeki su motora biraz bin kardeşim ne zaman Baksam burdasin kış gelince bol bol konusuruz burada
-
12 Ağustos 2014, 19:03
#21556
koraycbr adlı üyeden alıntı
Zeki su motora biraz bin kardeşim ne zaman Baksam burdasin
kış gelince bol bol konusuruz burada
Koray gün içinde işteyim kardeşim zaten.. Genellikle boşluk buldukça mobilden takip ediyorum forumu..
Ofiste olduğum sürecede pc başındayım.. Can sıkıntısı anlican.. :D
Motora binmeye pek fırsatım kalmıyor.. :D
Ancak hafta sonları biniyorum.. ;)
Hafta içi evden işe işten eve.. :D
-
12 Ağustos 2014, 19:35
#21557
-
12 Ağustos 2014, 20:07
#21558
Zeki abi nolmuş yahu öyle biraz daha devam etseydin motorun beyaz renge bürünecekmiş
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:01 ----------
benim aklım da var abi bi crf bu gidişle de geçicem zaten ona zorluyolar
-
12 Ağustos 2014, 20:30
#21559
Samet hafta sonu Isparta'ya gittim.. Yol yapım çalışması vardı.. Mıcır dökmüşler onun tozu, bir de yolu ıslayınca sonuç bu.. Şehir dışında oldu anlican.. :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:27 ----------
Hakan elimde olsa ben motoru sırtıma alır geçirirdim o yoldan ama yapacak birşey yoktu.. O kadar da temizlemiştim oysa ki.. Neyse artık yapacak birşey yok.. :D
-
12 Ağustos 2014, 23:34
#21560
Günümüz Türkiye yollarının hali ve sonucu geçen gün su patladı iyi hoş kazdilar yaptılar kapatmadilar etraf toz toprak ve sonuç beyaz motor akşama kadar kahverengi rengini almıştı.ne yapcaz katlanicaz artıkın
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 9 kullanıcı var. (0 üye ve 9 misafir)
Bu Konudaki Etiketler