Honda CBR 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
09 Ağustos 2014, 09:45
#21501
Mitoqondri adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar motorda 4000 ile 7000 arası titreşim başlıyor.. Bu titreşim 80-90'dan sonra daha da artıyor.. Ayaklıklara kadar titriyor.. Tek silindir olduğundan mı böyledir.. Başka cbr250 de olmadığından deneme şansım olmadı.. Sizde de durum böyle midir ?
Birde 10-40 yağ koyduk, 10-30 koysaydık kitapçıkta önerdiği gibi titreşim daha da azalırmıydı..
Forumlarda araştırdım çoğu kullanıcıda durum böyle.. Normal olduğunu yazanlar var..
Daha önce scoteer kullanmamdan ötürü mü titreşimi bu kadar hissediyorum..
Motor bacak arasında olduğu için olabilir mi ? Mantık yürütüyorum..
Merak içindeyim açılcası.. ?
Dostum titresimin sebebi tek silindir olması. Motorun bacaklarla tutulmasi ve seleninde bir scootera göre daha az süngerli olması da titresimin daha çok hissedilmesine neden oluyor.
Reklamlar
-
09 Ağustos 2014, 10:17
#21502
Ben neden hissetmıyorum bu titreşimi yaw? 10/40 ipone yağ kullanıyorum. ybr 125 esd VAR ondada castrol kullanıyom ondada titremıyor.
Bu arada 2013 ile 2014 kasanın parçaların birçoğu aynı gidon filan aynı.
-
09 Ağustos 2014, 10:28
#21503
Yeni kasa dahil 4 ayri Cbr 250 kullandim. Hepsinin titreşimi birbirinden farklı. Kullanilan yağ + RODAJ bence en önemli etken.
-
09 Ağustos 2014, 10:59
#21504
Tardigrat adlı üyeden alıntı
Dostum titresimin sebebi tek silindir olması. Motorun bacaklarla tutulmasi ve seleninde bir scootera göre daha az süngerli olması da titresimin daha çok hissedilmesine neden oluyor.
Yani yürüttüğüm mantık doğru o zaman..
Teşekkür ederim cevap için..
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:48 ----------
koraycbr adlı üyeden alıntı
Yeni kasa dahil 4 ayri Cbr 250 kullandim. Hepsinin titreşimi birbirinden farklı. Kullanilan yağ + RODAJ bence en önemli etken.
Koray yağ motul kardeşim 10-40 5100 rodajda şehir içi yapıldı..
İlk yağ değiştirdikten sonra düzeldi gibi gelmişti bana ama sonradan anladım yağla pek alakası yok aynı titreşim vardı.. Yapacak birşey yok herşey normalse 4 silindir alana kadar alışıcaz.. :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:51 ----------
cx571 adlı üyeden alıntı
Ben neden hissetmıyorum bu titreşimi yaw? 10/40 ipone yağ kullanıyorum. ybr 125 esd VAR ondada castrol kullanıyom ondada titremıyor.
Bu arada 2013 ile 2014 kasanın parçaların birçoğu aynı gidon filan aynı.
Hocam nasıl hissetmiyorsunuz ya havada gidiyorsunuz yada sizin motor hondanın ustalık eseri..
Ben şunu demiyorum.. Motor şangır şungur titriyor yolda gidemiyorum sürüşüme engel vs. Demiyorum.. 4000-7000 arası birde yüksek hızda 90'ı geçince titreşim var.. Böyle ayaklıklardan depodan gıdıklıyor gibi..
Anlatabilmişimdir umarım..
Birazda daha önceden scoteer kullanmama bağlıyorum titreşim olayını..
Ama hiç titreşim yok diyen birinin motorunu kullanmak isterim.. :D
-
09 Ağustos 2014, 14:32
#21505
Mitoqondri adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar motorda 4000 ile 7000 arası titreşim başlıyor.. Bu titreşim 80-90'dan sonra daha da artıyor.. Ayaklıklara kadar titriyor.. Tek silindir olduğundan mı böyledir.. Başka cbr250 de olmadığından deneme şansım olmadı.. Sizde de durum böyle midir ?
Birde 10-40 yağ koyduk, 10-30 koysaydık kitapçıkta önerdiği gibi titreşim daha da azalırmıydı..
Forumlarda araştırdım çoğu kullanıcıda durum böyle.. Normal olduğunu yazanlar var..
Daha önce scoteer kullanmamdan ötürü mü titreşimi bu kadar hissediyorum..
Motor bacak arasında olduğu için olabilir mi ? Mantık yürütüyorum..
Merak içindeyim açılcası.. ?
Zeki bence arka amartisorden yapabilir 3. kademeye almıştın semde herhalde sertleştirdim bnde biraz titreşim artışı var bazen totom bile acıyo
-
09 Ağustos 2014, 14:37
#21506
Km model yılı farketmiyor en düşük 2 el fiyatları bile 8.250 lira merak ettiğim gerçektenmi o fiyatı istiyorlar yoksa pazarlık payınıdamı düşünerek yüksek fiyat isteniyor
Ne kopararırsam kar karşımdaki vatandaşda bir şeyden anlamıyorsa motoru siler gıcır gıcır parlatıp temiz diye satarım diye bir algımı var
Şu fiyatı istedim ama gönlün olsun bir kaç kuruş daha ineyim işin görülsün diyen adam o fiyattan en fazla kaç tl iner
İlanı o fiyata yazdım ama pazarlıkla şu fiyata bırakırım diyen adam en fazla kaç tl düşüyor
İlandaki fiyata bakmayıp cingene pazarlığımı yapmak gerekir
-
09 Ağustos 2014, 14:46
#21507
Tİme_shİft42 adlı üyeden alıntı
Km model yılı farketmiyor en düşük 2 el fiyatları bile 8.250 lira merak ettiğim gerçektenmi o fiyatı istiyorlar yoksa pazarlık payınıdamı düşünerek yüksek fiyat isteniyor
Ne kopararırsam kar karşımdaki vatandaşda bir şeyden anlamıyorsa motoru siler gıcır gıcır parlatıp temiz diye satarım diye bir algımı var
Şu fiyatı istedim ama gönlün olsun bir kaç kuruş daha ineyim işin görülsün diyen adam o fiyattan en fazla kaç tl iner
İlanı o fiyata yazdım ama pazarlıkla şu fiyata bırakırım diyen adam en fazla kaç tl düşüyor
İlandaki fiyata bakmayıp cingene pazarlığımı yapmak gerekir
o 8.250 olan benim ilanım tek fiyat 8.000 yazdım hala pazarlık derdinde olunca millet bende 8.250 yapıp 8bine bırakayım bari dedim
-
09 Ağustos 2014, 14:56
#21508
zsturkmen adlı üyeden alıntı
Zeki bence arka amartisorden yapabilir 3. kademeye almıştın semde herhalde sertleştirdim bnde biraz titreşim artışı var bazen totom bile acıyo
Kardeşim foruma girmeden aklıma gelmişti.. Acaba amortisörü 3. Kademeye aldım sertleşince titreşim çoğalmış olabilir mi diye.. Bir baktım sende yazmışsın.. 2. Kademeye geri çekicem bakalım.. Eyv..
-
09 Ağustos 2014, 15:17
#21509
Mitoqondri adlı üyeden alıntı
Kardeşim foruma girmeden aklıma gelmişti.. Acaba amortisörü 3. Kademeye aldım sertleşince titreşim çoğalmış olabilir mi diye.. Bir baktım sende yazmışsın.. 2. Kademeye geri çekicem bakalım.. Eyv..
bilginize 100 kiloyum ve 4, kademede kullanıyorum sıkıntı yaratmıyor şahsen bilginize bana virajlarda daha stabil gibi geliyor
-
09 Ağustos 2014, 15:26
#21510
biyeybaraküs adlı üyeden alıntı
bilginize 100 kiloyum ve 4, kademede kullanıyorum sıkıntı yaratmıyor şahsen bilginize bana virajlarda daha stabil gibi geliyor
Hocam 3. Kademe bile çok sert geliyor bana amortisörde 4. Kademede koltuğa oturamam heralde.. En ufak tümsekte zıplatır atar üstünden..
Yinede bilgi için saolasın.. Ben 2. Kademeye geri çekicem.. Titreşim olayı için.. ;)
-
09 Ağustos 2014, 16:22
#21511
ARkadaşlar benim far patlamış, elimde yedeği mevcut kendi başıma değiştirebilir miyim acaba ? zor bir iş midir ?
-
09 Ağustos 2014, 18:13
#21512
Samet amortisör ayarını tekrardan 2. Kademeye çektim.. Titreşimde azalma var.. Yalnız bir sorun var leylek gibi yaylanıyor motor.. :D
Neyse biraz 2. Kademede devam edeyim.. :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:11 ----------
visamlord adlı üyeden alıntı
ARkadaşlar benim far patlamış, elimde yedeği mevcut kendi başıma değiştirebilir miyim acaba ? zor bir iş midir ?
Basit diye tahmin ediyorum hocam.. Ön çamurluğun oradan bi müdahale etmeyi deneyin..
-
09 Ağustos 2014, 18:45
#21513
2. Kademe iyi abi 3. Kademe de pek zıplıyo zaten yollarımızn hali ortada bu arada 07 fdk 03 ( fsk olabilir ) siyah renk cbr in sahibi burdamı ??
-
09 Ağustos 2014, 20:54
#21514
visamlord adlı üyeden alıntı
ARkadaşlar benim far patlamış, elimde yedeği mevcut kendi başıma değiştirebilir miyim acaba ? zor bir iş midir ?
farın altından elini salla farın soketini sök kauçuk gibi lastik var onu çıkar sonra farın yaylı ayakları var onları çeviriip yuvasından çıkar ampul yuvasıyla gelir takarken yeni ampulün camına dokunma birde
-
10 Ağustos 2014, 00:16
#21515
afyonlu003 adlı üyeden alıntı
2. Kademe iyi abi
3. Kademe de pek zıplıyo zaten yollarımızn hali ortada
bu arada 07 fdk 03 ( fsk olabilir ) siyah renk cbr in sahibi burdamı ??
2. Kademede çok yaylanıyo kardeşim.. 2.5 olsa tam olurdu heralde.. İkisinin ortası.. :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:53 ----------
Arkadaşlar bugün yine zinciri gazyağı ile temizledim..
Zincir ıslak diye yağı sıkmadım.. 3 saat sonra gittim motorun yanına yaklaşık 5 dakka önce.. Bi baktım zincir pimlerinin orada ufak pas lekeleri olmuş.. 3 saatte zincir paslanır mı ? İçten dıştan iyice yağladım geldim.. Sabaha kadar iyice yapışır..
Ayrıca zinciri gerdim..
2.5 3 cm aralığında.. Tekeri boşta çevirdim zincir iyice gerildi, sonra ileri geri yine çevirdim normal gerginliğine geri döndü.. Neden böyle olur ?
-
10 Ağustos 2014, 00:59
#21516
Mitoqondri adlı üyeden alıntı
2. Kademede çok yaylanıyo kardeşim.. 2.5 olsa tam olurdu heralde.. İkisinin ortası.. :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:53 ----------
Arkadaşlar bugün yine zinciri gazyağı ile temizledim..
Zincir ıslak diye yağı sıkmadım.. 3 saat sonra gittim motorun yanına yaklaşık 5 dakka önce.. Bi baktım zincir pimlerinin orada ufak pas lekeleri olmuş.. 3 saatte zincir paslanır mı ? İçten dıştan iyice yağladım geldim.. Sabaha kadar iyice yapışır..
Ayrıca zinciri gerdim..
2.5 3 cm aralığında.. Tekeri boşta çevirdim zincir iyice gerildi, sonra ileri geri yine çevirdim normal gerginliğine geri döndü.. Neden böyle olur ?
Dostum 3 saatte hemen paslanmasi biraz zor. Belkide öncesinde vardı üstü kirliydi yağdan tozdan, gazyagiyla temizlenince ortaya çıkmış olabilir. Gaz yağıyla bir kere daha silip pası çıkarıp Ondan sonra yaglamayi yapsaydin.
-
10 Ağustos 2014, 01:04
#21517
Yahu sırf şu istop etmesinden dolayı motoru satıcam çok sinir olmaya başladım servise soruyorum onlarda bi şey bilmiyorlar 20 dk önce gazlamaya ciktim vitesi attrmak için debriyaja bastim motor istop edip geri calisti , geri dönerken isikda yapti bide otoparkın icinde etti ve otoparkda calistirmak için geri marşa bastigimda biraz zor aldı marsi devirde 2.5 e cikti sonra yavaş yavaş indi !!.. Brn bunu nereye söyleye bilirim fabrika ya e mail falan atsak cevap verirler mi ??
-
10 Ağustos 2014, 02:21
#21518
afyonlu003 adlı üyeden alıntı
Yahu sırf şu istop etmesinden dolayı motoru satıcam çok sinir olmaya başladım servise soruyorum onlarda bi şey bilmiyorlar 20 dk önce gazlamaya ciktim vitesi attrmak için debriyaja bastim motor istop edip geri calisti , geri dönerken isikda yapti bide otoparkın icinde etti ve otoparkda calistirmak için geri marşa bastigimda biraz zor aldı marsi devirde 2.5 e cikti sonra yavaş yavaş indi !!.. Brn bunu nereye söyleye bilirim fabrika ya e mail falan atsak cevap verirler mi ??
Bence pazartesi gunu ilk is bu problemi istanbulda yada farkli bir ilde honda servisini ara ve problemini anlat motoruna uyguladigin seyleri anlat mutlaka bir fikir verirler muhtemelen gormeden bisey diyemeyiz derler ama icini rahatlaticak bir aciklamalarida olur mutlaka yada benzin aldigin istasyonu deistir farkli benzin kullan bak bakalim oyle yapincada deisen bisey oluyomu ...
-
10 Ağustos 2014, 02:37
#21519
İlk olarak PO dan alıyodum sonra BP den almaya başladım yine yapıyordu sonra shell den almaya başladım yine aynısını yaptı. Son çare Opet den alıyım dedim yine yapıyor.. olmaz sa Ankara da ki servise gitmeyi düşünüyorum oda olmazsa fabrikaya yazı yazdıracam gerçekden can sıkıcı bi olay
-
10 Ağustos 2014, 02:40
#21520
afyonlu003 adlı üyeden alıntı
İlk olarak PO dan alıyodum sonra BP den almaya başladım yine yapıyordu sonra shell den almaya başladım yine aynısını yaptı. Son çare Opet den alıyım dedim yine yapıyor.. olmaz sa Ankara da ki servise gitmeyi düşünüyorum oda olmazsa fabrikaya yazı yazdıracam gerçekden can sıkıcı bi olay
Sen ankaradaki servisi ara eger baktin kafana yatmadi yaptiklari aciklama internetten hondanin musteri hizmetleri numarasina bak ara orayi sikayet bolumunden sikayetini dile getir hemen geri donus yaparlar...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 13 kullanıcı var. (0 üye ve 13 misafir)
Bu Konudaki Etiketler