arkadaşlar merhaba. 2013 model pcx sahibiyim. henüz 1 hafta oldu alalı. çok araşırdım ama bir kaç şeyde tıkandım kaldım.
2011-12-13 model için koruma demiri bulamadım internette. en azından resimli bir şekilde göremedim.
ön far içinde led ampul almak istiyorum. sanırım far tipi HS5 ama ona uygun ampul bulamadım takan varmı acaba ? birde stop ve plakalık ampüllerinin cinsi nedir acaba?
yardımlarınız için şimdide teşekkürler.
hayırlı olsun motorunuz.teknik konularda bilgim hiç yok.benden başkada paylaşım yapan yok.pcx sahipleri buraya pek uğramıyor.istanbul daysan çağlayan hürriyet mah.de moto far tuning dükkanı var.motorunun aydınlatma far işini orada hallede bilirsin.
Selamün Aleyküm 2016 model honda pcx aldım 2 hafta önce İstanbul'dan Isparta'ya binerek geldim motor genel anlamda güzel
ama şimdi bir sıkıntı var başına gelen var mı hiç sizlere sormak istedim
soğukken özellikle sadece kalkarken motor sıkıyor patırdama yapıyor ısınınca geçiyor sıcakken bazen yapıyor
hava filtresi değişti kayış bakımı varyotör bakımı yapıldı buji vs. kontrol edildi
fakat sorun hala geçmedi ne yapmamı önerirsiniz ?
Şimdiden herkese çok teşekkür ederim .
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:52 ----------
yeni aldığım 2016 model pcx 125 ile İstanbul Isparta arası 100 TL yakıt yaktı ...
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:07 ----------
Yeni aldığım pcx 125 model 2016 İstanbul Isparta arası 600 km 100 TL yakıt yaktı
nasıl sizce
2018 pcx 125 kumandaya yedek pil aldım servisten ücret 20 tl
haklısın resmini onun için paylaştım.pil ihtiyacı olanlar nasıl bir pil alacağını görsünler.
GP LİTYUM CR 2032 pilin kodu bu.resim silinirse kod kalsın
https://ibb.co/qkKk3Jv
Bende 2018 Pcx ile araniza katıldım. Iki gündür birlikteyiz gerçekten keyifli ve rahat bir motosiklet.
Merhaba Motosiklet Sever Dostlar. Youtube Kanalıma Tüm Arkadaşlarımı Davet Ediyorum. Kanalıma Abone olursanız Daha İyi Videolar Yapabiliriz.
Merhabalar, arkadaşlar bir şey sormak istiyorum. Genel olarak motosikletten memnunum fakat karenajlar dan çok fazla gacırtı gucurtu sesi geliyor. Bu herkeste bu şekilde mi? Motosikletim 2018 modeldir, servise gittim kronik bir sorun olduğunu söylediler.
Grenajlar plastik olduğu için normal. Arabalarda plastik trimlerin ses çıkartması gibi. Silikon sprey sıkarsanız 2-3 aylığına kesiliyor sonra tekrar sıkmak lazım.
PCX kullanıcıları insanları yanıltmaktan vazgeçin! Yeni başlayacak yada bir şekilde PCX alacak yada almayı düşünenler için yazıyorum.. Honda ismini duyup balıklama atlayacak kardeşlerim için yazıyorum. UZAK DURUN! Bu motor övüldüğü, anlatıldığı, belirtildiği gibi kesinlikle değildir. Neyse 2019 modeli için uzun kullanım deneyimlerimi yazmaya başlayayım;
Dayanıklılık, malzeme kalitesi korkunç. Plastik aksamların tırnakları çok zayıf ve kırılgan. Bundan dolayı kendi kendini parçalama becerisine sahip (tırnaklar kırılıyor). Ek olarak plastik aksam şaseye yada bağlantı yerlerine gerektiği kadar sağlam sabitlenmediği için inanılmaz trim sesleri mevcut. Hemen hemen her plastik parçası ses çıkardığı gibi birde kullanılan yola bağlı olarak esneyip ya çöküyor yada olması gerekenden havada duruyor.
Öndeki cam öylesine kalitesiz yapılmışki sanki araba altında kalmış gibi çiziklerle dolu. Ön göğüs ve ayak koyduğunuz kısımlardaki gibi yerlerde bulunan siyah plastik çok kolay çiziliyor. Selenin orta kısımda dikiş yok ve kedi köpeğin tırnakları çok kolay takılıyor ve yırtılıyor.
Motor bloğunda üretim aşamasından kalma çapaklar fazlasıyla mevcut. Sanki sonradan üzerine kaynak yapılmış gibi yaralar var. Buda üretim işçiliğinin zayıf ve yetersiz olmasından kaynaklı.
125'lik bir rakibine göre güçsüz yük altında bayılıyor. Artçılı kullanıma uygun değil. Dik rampalarda artçılı kullanımda 45-50'lere kadar bayıldığı oluyor. Düşük cc makinaların hız göstergelerinin %10 az gösterdiğinide unutmayın. Az yakıyor evet çünkü gitmiyor malesef.
Kolay olmasada ideal denebilecek son hızı 90 daha üstünü isterseniz yol, hava ve yük durumunun uygun olması gerekir. Yani artçı olmayacak, rüzgar arkanızdan esecek, hafif bayır aşağı olacak vs..
Sıvı soğutmaya sakın aldanmayın, radyatörün bulunduğu bölümden kaynaklı 30-35 derece gibi yüksek sıcaklıklarda ve hafif uzun yolda çok ısınıyor ve zaten isteksiz olan motor dahada isteksizleşiyor.
Tasarım hataları bulunduğundan ve ipli sistem kullandığından dolayı depo kapağı ve sele tutukluk yapıp zaman zaman açılmıyor. WD40 sorunu çözmüyor. Çünkü mekanizmanın ipi yeteri kadar gergin olmadığı gibi kilit sistemleride oldukça ilkel.
Göstergenin suya dayanımı zayıf ve elinizle dokunduğunuzda bile yazılar siliniyor. Uzaktan tutulsa bile basınçlı suya gelmez.
Lastikler fena değil ancak yeteri kadar ısınmadığı durumlarda tutunamayıp kızaklıyor. Amortisörler fazla yumuşak virajlarda güvensizlik yaratıyor.
Haa unutmadan yazayım frenler korkunç aman diyeyim canınızdan olursunuz! Bu alet gitmeyi sevmediği gibi durmayıda sevmiyor. Arka fren malum kampana ön disk ama ondada abs yok. Ön fren limon sıkma yöntemi ile kullanıldığı zaman yeterli olsada arka fren kampana olduğundan dolayı ısındığı zaman iyice hissizleşiyor. Yüklüyken yada ani frenlerde çok üzer.
Kombine fren hikaye, start stop hikaye. Zaten akıllı adam start stop u kapatıyor çünkü ne bir tasarrufu nede espirisi var.
Dahada var ancak şimdilik bukadarını yazabildim, okuduğunuz için teşekkürler.
Bir çok yazılana katılıyorum bende. Alırken büyük hevesle aldım ama hayal kırıklığı yaşattı. Nmax 155'e geri döneceğim sanırım.
arkadaşlar kötü yorumlara baktım üzüldüm. kırmızı 2012.modelini 10k kullanan biri olarak..uzun yolda artçıda olsa 100km/s rahatça yol alıyordum.. fazladan 20-30km/s için Xcity250ye geçmiştim pişman oldum. bakım maliyeti,yakıt,hıza her zaman ihtiyaç olmaması vs..
Dünyada bu kadar çok satan bir model için kimseyi yanıltmayın demek talihsizlik olmuş.
Konfor istiyorsanız amortisörleri yumuşak olduğu için Pcx alırsınız , daha iyi yol tutuş istiyorsanız daha sert amortisörleri olduğu için daha iyi viraj kabiliyeti olan Nmax alırsınız. Bu bir eksi değildir. Start-stop koyulacağına arkaya disk fren koyulsun buna katılıyorum. Ama 45 bin km sadece Michelin lastik ile kullandım fren konusunda sorun yaşamadım. Frenleri nasıl o kadar ısıtmayı başardığınızı anlamadım.
Sizin kullanımınız agresif anladığım kadarıyla ki bu Nmax'e daha uygun. Nmax daha iyi giden ve daha iyi durabilen bir scooter. Pcx daha sakin bir karaktere sahip.
2019 modeldeki gösterge , depo kapağı vs kronik sorunlar için bişey diyemeyeceğim ben yaşamadım.
Yorumunuz için teşekkür ederim..
İnsanın kendi motorunu böylesine kötü ve aşağılayıcı yorumlar karşısında savunması zor olsa gerek. (Empati yaptım anlayana) Ancak unutmaki bu yazdıklarının hiçbir kelimesi pcx'i iyi bir motor yapmaz ve sorunlarını çözmez.
Selamlar arkadaslar bu aralar uzun zamandır aklımda olan pcx 125 modelini aldım yaklasık 400 km dir birlikteyiz şükür ben gayet memnunum. Sizleri görseller ile başbaşa bırakıyorum. Kendimce küçük dokunuşlar yaptım tank pad, jant şeridi ve manet süngeri gibi. Varsa tavsiyelerinizi dinlemeye hazırım. Bu arada aırım bi maşallahınızı artık
Bu ilk aldıp garaja getirdiğim günkü hali:
11 Parça tank pad ve jant şeridi yapıldıktan sonraki halleri bunlarda:
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)