Motoru Aydın'dan aldım. Eğer kendi üzerime yapsaydım yaklaşık 700 lira ödüyordum, Babamın üzerine çalıştırdık sigortayı 280 küsür lira (yaklaşık 300 diyelim)fiyat çıktı ve 500 liraya dahi vardı. Babam 66 yaşında 30 yıldan fazla zamandır ehliyeti var, yaptığımız küçük çizik vurukları da (arabada) annem üzerine gösterir sigortada. Ha ayrıca babamın ikametgah Aydın/Kuşadası ona rağmen bu fiyat sen düşün...
İstanbulda yaşayan arkadaşlar 900 lira demiş aklım gitti... Az yakan ucuz şehirde kolay ulaşım sağlayan bir motor alıyorsunuz ve gidip yıllık 900 lira sigorta veriyorsunuz,şaka gibi. Bu sigorta olayında etkili olan faktörler: 1) Yaş/Ehliyet yaşı 2)Doğal olarak motorsikletin türü (cc-yaş vs.)
3) Motoru üzerine alan kişinin ikametgahı...
Sigorta şirketleri istanbulda fiyatları uçuruyor çünkü trnin en rezalet en riskli en yoğun trafiği burada. Zaten en pahalı sigorta ortalaması İstanbul-Ankara- İzmir diyerek gidiyor. Bu durum kaskoda da zorunlu trafik sigortasında da böyle. Senin yaşına ve ehliyet yaşına da bakıyorlar; ehliyetin ne kadar uzun süreliyse bu bi nevi avantaj çünkü seni tecrübeli görüyor ama senin yaşına da bakıyor eğer çok genç isen ve ya belli bir yaşın üzerinde isen fiyat yine artışa geçiyor. Mesela babam 66 değil 45-50 yaşında olsa bir miktar daha az ödeyebilirdik. Diğer arkadaşların da dediği gibi yıl geçtikçe bu sigorta fiyatı azalıyor.
Bunları bu işi yapan teyzemden biliyorum hepsini konuşmuştuk zamanında,ezbere değil yani :D Ha bu arada GENELLİKLE en ucuz fiyatın da ANADOLU SİGORTAdan geldiğini söylemişti
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:57 ----------
Motoru Kuşadasından 1 hafta önce getirdim fakat boş zaman bulamadığım için sizle paylaşamadım...
Makineyi orda bıraktığımda çeyrek depo benzin vardı aşağı yukarı. Yine bi gün gezindim oralarda ve cumartesi yola çıktım. Yola çıkarken depoyu fulledim, yaklaşık 6.5 litre benzin aldı.
Kuşadası İzmir arasını otobandan geldim. Motoru çok yormak istemediğim ve ne kadar yakacağını merak ettiğim için 100 km boyunca 80-90 arası gittim. Tabii tüm araçlar (tanker dahi) beni solladı :D Aynı zamanda pcx'in tamamen şehir içi trafiği için tasarlanmış bir makine olduğunu da anladım. Hız bir yana rüzgardan çok çok etkliendi. Hayal kırıklığına uğradım mı? Asla! Bir scooter aldığımı ve zaten temel amacın toplu taşımadan kurtulmak, şehir içinde A noktasından B noktasına en çabuk şekilde gitmek olduğunu biliyordum. Yukarıda da biraz tartışılmış bajaj ile ilgili, bajaj almanın kıyısından dönmüş birisi olarak çok mutluyum. Çünkü bir honda sahibiyim, sattığımda direkt alıcı bulacak, sabahları (3-4 ay çalıştırmasam bile) tek marşta sessiz sessiz çalışacak, güzel gözüken bir motor sahibiyim. Bajaj alanlara da saygı duyuyorum bence hala çok güzel motor fakat ben 4-5 bin kilometre pcx ile yeniden bir motor alışkanlığı kazanmayı ve hemen ardından yamaha mt-125 almayı planlıyorum
Ana konuya dönelim... Motor otobanda bir litre benzinle 42.5 km gitti ortalama. Otobandan çıkar çıkmaz biraz daha şehir içi trafiği ile birlikte ortalama giderek düştü. Yeni kilit almaya Çankaya taraflarına gittim. Totalde 125 km kadar bir yol yaptım ve eve geldiğimde ortalama yakıt 44.1 km/lt oldu. Yaklaşık 2.26 litre yaktı yani 100 kilometrede. Hergün düzenli okula gidiyorum veİnternette duyduğum 2lt/100 km oranlarını henüz yakalayamadım. Bence bu psikolojik sınır, Motor buralara gelirse daha ne isterim bilmiyorum :D Daha önce dediğim gibi belki de motoru aldığım ilk sahibi bu rodaj işine çok dikkat etmediği için oraları göremiyorum. Tam bilemeyeceğim açıkçası
Elimde yolculuğun fotoları vardı yalnız nasıl buraya ekleyeceğimi bulamadım. Yardım ederseniz görselleri atarım...
Tekeriniz düz bassın