sizede hayırlı olsun şimdiden.
sizede hayırlı olsun şimdiden.
Hayırlı olsun kardeşim, ben de ikinci el bir Burgman 200 + ABS bakıyorum, 2014 ya da 2015 az kullanılmış ama İstanbul satışlı ve ABS'li ilan bulamıyorum, bakıcaz artık.
2014 model Burgman 200 sahibiyim. Size bir sorum olacak serviste ne yag kullandiklarini bilmedigim ve guvenemedigim icin kendim yag alip serviste yag degisimini oyle yapmak istiyorum fakat yag olarak ne kullaniliyor bilen var midir ? Tahminim 10w40 ama kesin bilen varmidir?
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:31 ----------
Bu arada burgman hakkinda sormak istediginiz soru varsa tecrube ettigim kadariyla yardimci olmaya calisirim.
kalkış esnasında kaç bin devir de hareket etmeye başlıyor acaba?
4000 Devirde başlıyor hareketlenme. Çoğu scooter'a göre biraz fazla. Balata ömrünü attırmak için en iyisi gazı tatlı şekilde çok abartmadan hızlıca 4.500 devire çıkartmak ardından istediğiniz alt devire indirmek olur.
250 Km oldu motorum, alıştım sayılır bayağı.
ben 2 el aldım şaşırdım bu neden böyle diye.satan arkadaş ta aynısını söyledi.sorun yok demekki.
Yeni modele uzun on cam taktiran var mi ? 2014 ve ustu icin hic gorsel yok nette nasil duruyor merak ediyorum dogrusu
Şunları buldum, belki bir nebze işe yararlar.
http://files.bs-motoparts.eu/images/...en/7019h-1.jpg
http://www.motorcycleplanet.co.uk/im...windscreen.jpg
Bikaç kişi mi aldı bu motoru yokmu dogru dürüst bir inceleme yazısı ya da tecrubelerini paylaşacak olan?
Çok merak ediyorum, almak istiyorum ama dogru dürüst kullanıcı yorumları bulamadım hiçbiryerde :(
-Artçılı kullanım izlenimleri (sele rahatlığı, ayak dayama nasıl?)
-artçılı ve tek benzin sarfiyatı (Bir depo ile gidilen km.),
-uzun yolda kullanımda ki durumu (rahatlık, yorulma(özellikle bel sorunu oluyormu)),dinlenmeden en uzun ne kadar rahat gidilebilir?,
-Yağmurlu ve rüzgarlı havada kullanım bilgileri (rüzgardan etkilenme ne kadar?, lastik tepkileri ve kullanılan lastik bilgisi),
-Rampalarda cok bariz bir ivme düşüşü oluyormu? (artçılı ve artçısız)
-Bakım aralıkları ve servis izlenimleri nedir? (Kaç Km., yağ değişimi ve buyuk bakım km.leri, servis durumu)
-ivmelenme nasıl? (özellikle sollamalarda)
-arka canta ile kullanım (kac lt. ve sürüşe etkisi)
aklıma gelenler şimdilik bunlar kullanan lardan bu tür bilgileri içeren paylaşımlar olabilirmi ? Şimdiden teşekkürler.
Deltaegle cok tesekur ederim aradigim tam olarak buydu.
Ben kullandigim kadariyla aktarayim cengizkhaan
Surucusu icin uzunyolda biraz bel agrisi yapabiliyor. Diger burgman modellerinde oldugu gibi bir bel destegi olmasi gerekiyormus. ( aslinda yeri var fakat internette oyle bir aksesuara rastlamadim.) Artci icin hersey rahat bazen arkadasa verip ben arka tarafta keyifle gidiyorum ;)
Artcisiz sehiricin 3.2 lt, sehirici cok kisa mesefelerde 3.7 ye kadar cikabiliyor.Uzunyolda 2.9 - 3.0 litrdlere kadar dusuyor. Bir depo ile 320 km gidiyorum. Eco modunda kullanildiginda ciddi oranda fark ediyor.
Orjinal lastikleri irc alindiginda hemen degistirilmesi lazim. Zira her zeminde kayiyor.Ben Michlen grip city ile degistirdim motorun gidisi viraj alisi degisti
Yollardaki cizgi seklindeki seklide olusan tirtiklarda bile hissettrirmiyor. Serit degistirmiyor. Bu motorda en cok hosuma giden sey virajlari alisidir. istedigim gibi kontrol edip yatirabiliyorum.
Her 3000 kmde bir bakimi var. En azindan benim gittigim servis bence iyi degil motor 3 defa bakima gitti ve dün sans eseri biraz merakla hava filitresini soktugumde gordugum sey toz toprak. Hic ellenmemis hic temizlenmemis.Buyuk bakimi ve zaman bilmiyorum acikcasi
Arac sollamalarda hicbir sikinti yasamiyorum. Ivmesi cok guzel yokuslarda artci ile oldugumda biraz dusuyor. Maksimum 140 km hiz yaptim 130 kmye kadar cok rahat cikiyor.
4000 devirde kalkiyor yavas giderken motorun cok bagirmasi be titremesi hosuma gitmeyen ozelliklerinden.
Arka canta kullanmiyorum ihtiyacda hic hissetmedim sele alti bagaji fazlasiyla yetiyor.onun yerine sissy bar taktim.
Gaz verdiginde amartisorlerinde hareket etmesi keyif veriyor. Gittigim yerlerde eşi olmayisi da fark yaratiyor merak uyandiriyor Aklima gelenler bu kadar
bilgiler için çok teşekkür ediyorum.
Selamlar,
Bende kendi yorumlarımı yazmak istiyorum.
Burgman 2. Motorum oldu, ve kullandığım ilk Scooter tarzı motor. Burgmandan önce Honda MSX vardı.
-Artçılı kullanım izlenimleri (sele rahatlığı, ayak dayama nasıl?)
Artçıyı hissetmiyorsunuz bile ağırlığı dışında. Size temas eden hiç bir yeri olmuyor. Hele arkada sırtını dayayabileceği sissy bar veya topcase varsa işler daha da harika oluyor artçı için. Ayaklıkları da çok geniş olduğu için negatif bir yorum almadım artçılardan, hepsi gayet memnun kaldı.
-artçılı ve tek benzin sarfiyatı (Bir depo ile gidilen km.),
Artçılı yakıt testi yapmadım. Motor şu anda 710 Km'de ve rodajda. Full depoyla gibi 320 Km lik gezide ortalama 80-90 KM ile gittim (bayağı rölantide bekleme durumları da oldu) Yol bilgisayarı 2,6 LT/100Km gösteriyordu. Yakıt göstergesinde hala 2 çizgi var. Şehir içinde rodajdan dolayı değişken devirlerde kullanıyorum ondan dolayı tam test edemedim. Rodaj bittikten sonra detaylı inceleme yapacağım buraya da eklerim.
-uzun yolda kullanımda ki durumu (rahatlık, yorulma(özellikle bel sorunu oluyormu)),dinlenmeden en uzun ne kadar rahat gidilebilir?
Geçen pazar günü Xmax klübünün İznik etkinliği vardı. Toplamda 320 Km yaptık. Grup fazla olduğu için sürekli mola verdik ancak ben hiç rahatsızlık hissetmedim. Bu kişiden kişiye kesinlikle değişir, ancak heralde ben bu motor ile dinlenmeden 300 km yi çok rahat deviririm gibi.Bel sorunu olmadı bende. Boyum 1.75, ayaklarımı ileri uzattım kendimi de geri itebildiğim kadar ittim, artçı ile sürücü koltuğunun arasındaki çıkıntıya dayanıyorum bana gayet konforlu geliyor. (Özellikle MSX ten sonra)
Yağmurlu ve rüzgarlı havada kullanım bilgileri (rüzgardan etkilenme ne kadar?, lastik tepkileri ve kullanılan lastik bilgisi),
Motoru Bursadan almıştık arkadaşla ben Istanbulda ikamet ediyorum. Gelirken sağlam bir yağmura yakalandık, yolda giderken biraz da camın arkasına saklandım yağmuru bayağı kesti ancak durduğum zaman haliyle sırılsıklam oldum Rüzgar durumu karşıdan gelince cam ve ön tarafın komple vucudunuzu kaplaması işe yarıyor bayağı ama yandan ya da çapraz aldığınız zaman rüzgari yelken görevi görüyor bu sefer cam ve sarsma durumu oluyor açıkcası. Benim lastikler Dunlop ScootSmart olarak geldi, gerçekten çok güzel lastikler olduklarını düşünüyorum. Fiyatlarından da belli oluyor zaten. Rodajlarını bitirdikten sonra çok güzel tepki veriyorlar.
-Rampalarda cok bariz bir ivme düşüşü oluyormu? (artçılı ve artçısız)
Rodajda olduğu için motor sıkıştırmıyorum, haliyle yokuşlarda ivmenin düşmesine müsade ediyorum ondan dolayı rodajdan sonra yazabilirim bununla ilgili yorum
-Bakım aralıkları ve servis izlenimleri nedir? (Kaç Km., yağ değişimi ve buyuk bakım km.leri, servis durumu)
Kitapçıkta yazan ve servisin söylediği. İlk bakım 1000 KM sonrasında 4000 KM de bir. Henüz servise gitmediğim için daha fazla yorum yapamayacağım maalesef.
-ivmelenme nasıl? (özellikle sollamalarda)
Fazla sıkıştırmama rağmen çeyrek gazda bile ivmelenmesi çok iyi.
-arka canta ile kullanım (kac lt. ve sürüşe etkisi)
Sele altı bagajı ihtiyacımı karşıladığı için topcase düşünmedim.
Bana göre genel artıları ; Selenin diğer hemen hemen aynı klasmandaki scooterlara göre yumuşak ve alçak olması, ayaklarınızın çok rahat yere basması, genel genişliğinin sadece 74CM olması. Ön torpido gözünde çakmaklık olması.Kaliteli lastiklerle gelmesi (2015 Model için)
Eksi olarak gördüklerim; Göstergede dış ısı ve motor ısısı olabilirmiş. Motorun biraz titreşimli olması (rodajdan sonra ne kadar değişir bilemiyorum) ve 4000 Devirde kavrama yapması.
Jcosta varyator ve jcosta egsoz modifiyeleri de mevcut 2000 tlye patliyor ancak ses nasil cikar bilemedim hic videosu yok, taktiran var mi ?
Burgmanlar TR de sayıca az olduğu için Jcosta'lı modelini görmekte bayağı zor. Ancak Jcosta egzozlu bir xmax250 gördüm geçen, sesten adeta sağır oluyordum dB killer (susturucuyu) sökmüş şekilde sesi acayip geliyordu. Susturuculu şekilde tatlı bir ses alınır diye düşünüyorum.
Jcosta'nın Burgman 200 için egzoz'u var mı ondan emin değilim ama. İtalyan markası olan GPR'nin egzozu var Burgmanlarımız için aşşağıda linkini ekledim. Hem susturuculu hem de susturucusuz denemeleri var. Montaj videosunu da eklemiş arkadaş Videodaki Burgman 125'lik, 200'lük motorlarda çok daha güzel ses çıkacağını tahmin ediyorum.
https://www.youtube.com/watch?v=H3n810-3obs
200lugu de daha guzel olacaktir .
jcostanin bizim motorlar icin olani Motoliz sitesinde var,
https://www.motoliz.com/u105924/suzu...-varyator.html
https://www.motoliz.com/u106816/moto...gzoz-k-uc.html
Motoru stock halinde tutmayı düşünüyorum ben. Karakteristiğine alıştım sayılır.
Bu motorda gold rengi olsaymis bence yok satardi sans eseri park ettigim yerde sari isik vurmasiyla fark ettim. Bayatmayi bile dusundum hatta hala daha dusunuyorum
Slm 2014 model burgman 200 sahibiyim sorularınıza bende tecrübelerimle yanıt vereyim istedim
suzuki marka değerinden olsa gerek burgmandan sağlamlık, kalite ve işçilik akıyor en sevdiğim yanlarına gelecek olursak alçak selesiyle ayaklarımın yere tam basması güven veriyor (boyum 1,75), koltuk altı bagajına 2 adet full kask sıgıyor ve bosluklar kalıyor ben o bosluklara kilit eldiven ıvır zıvır bi çok şeyi sıgdırıyorum, standart uzun camı benim boyumdan da kaynaklı rüzgarı tamamiyle engelliyor, zarif tınıs gürültüsüz çalışma sesi hoşuma gidiyor, bende 50 ltre sırt dayamalı çanta takılı bu motosikleti nasıl yapmışlarsa artçı kısmı sürücü kısmından cok daha rahat ben arkadaşımla binince arkadaşıma sürdürüyorum kendim artçı oluyorum
yakıtı uzun yolda eco moduyla gittiğim oldu 100 km ye 2,5 ltre yaktı, standart gelen torpido gözündeki çakmak girişi de artısı, güç konusuna gelince motosikletin gücü belli öyle çok bir güç beklememek gerek ben çantasız ve rüzgarsız havada 140 km hızı gördüm ancak bana göre bu motosiklet bu hızların motoru degil uzun yolda 110 km ile gitmek çok ideal.
servis 1000 km bakımında castrol yağ koydu sanki sesi biraz arttı gibi me geldi bi dahaki bakımda ıpone yağ koyduracam, benim motosiklette gelen lastikler kalitesiz lastik arada kaydıgını hissediyorum. michelin takmak gerek
Bu motorda Devir saati çok hoşuma gidiyor 2014 ten önceki modellerde devir saati yoktur.
Motosiklet zaten rolantide 2000 devirde çalısıyor 4000 devirde kavraması cok normal bir durum, şunu unutmayalım bu motosikletler sogutmalı yüksek devirli büyük motorlar kalkışlarda çok fazla gazla kalkmamak gerek debriyaj balatasını erkenden bitirirsiniz benden demesi
Sonuç olarak uzun yol ve şehir içi mükemmel gözü kapalı alınacak motosiklet
Merhabalar,
Bu dediğinize katılmıyorum. Burgmanlarımız piyasada kendi klasmanındaki scooter'lara göre yüksek devirde hareketleniyor. Bildiğiniz üzere arka tekere güç sağlayan kavrama sistemi, merkezkaç kuvveti ile çalışıyor.
Bu nedenden dolayı, eğer kavrama devri olan 4000-4500 Devre hızlıca çıkartmazsanız motoru, yine merkezkaç kuvvetinin hareketine bağlı olarak kavrama kaliperleri, gücü tekere aktaran dış tas'a tam tutunana kadar sıyırma yapacaktır. Buna bağlı olarak kaliperler çok çabuk aşınacak ve titreme başlayacaktır motorda. Çoğu kişi yüksek devirde kavramaya alışkın olmadığı için 4000-4500 devre kadar motoru yavaş yavaş gazlıyor. Hali ile balatalar çok çabuk bitiyor. Diğer motorlar daha düşük devirde kavrama yaptığı için bu duruma pek rastlanmıyor.
Ama, hızlıca hareketlendirme devrine çıkarırsanız motoru, merkezkaç kuvveti de ani ve güçlü olacağından minimum sıyırma ile kavrama kaliperleri dış tas'a yapışmış ve tekeri döndürmeye başlamış olacaktır.
Motoru almaya karar verdim vermesine de En yakın izmir de var servis aydın merkez de görünüyor. Keşke daha fazla renk seçeneği olsaymış büyük bir ihtimal beyaz rengini alacağım. Aylardır yaşadığım xmax mi alsam sorunu da bitmiş olacak xmax i sırf rahatsızlığından ötürü bahane ediyordum herkes bu model için acayip övüyor bakalım. Bir de arkadaşlar arka çanta bel destekli ve yüksek tur camını satan bayi var mı? misal Bursa bile olsa giderim amaç zaten gezmek arkadaşla gidip geleceğim zaten.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)