gurcanozturk adlı üyeden alıntı
Bakis acisi. 2019 Haziran'da Forza'yi 27.000 TL'ye almistim, su an 37.000 TL. Aslinda 0 UH200 ile ayni fiyat. Scarabeo'yu ve Forza'yi satsam, 2014-2015 Burgman 200 alsam, 15.000TL civarinda para kaliyor cebime, yabana atilir degil. Ne kaybederim? 5HP guc, Anahtarsiz calistirma ve elektrikli ruzgar siperligi, 2. elde satma hizi. Ne kazanirim? Suzuki kalitesi, farkli bir aktarma sistemi, konfor, daha kucuk ve hafif bir motosiklet.
Maalesef bizim ulkemizde her sey futbol taraftarligi gibi yasaniyor. Otomobilde de ayni sey gecerli, siyasette de, TV/Buzdolabi gibi urunlerde de. Ben cocukken Tofas/Renault kavgasi vardi, siyaset zaten surekli ayni. Tum dunyada farkli olmak basarili iken, bizde farkli seyler sevince/kullaninca kotu bir insan oluyorsun. Forza aldim, adam gelmis Xmax alsaydin ya daha kolay satarsin diyor. Begendigin bir otomobil var, adam gelmis "Polo al haci polo, bak 2 gunde satarsin" diyor. Kaliteli degil de herkesin kullandigi urunleri kullanmayi seviyoruz. Bu sorun elbette boktan olan ekonomimizden kaynaklaniyor. Ama kisilikler olarakta kaliteli seyler yerine ucuz ve kolay satilir seyleri seviyoruz.
Yollar Xmax, Polo dolu. Eskiden de sahinler/broadwayler doluydu.
Turkiye'deki cogunluk motosiklet kullanicilari olarak Piaggio, Aprilia, Vespa, Suzuki, Kawasaki gibi kaliteli markalara erisemedigimiz icin onlara bok atiyoruz. Ustune bir de bu markalarin Turkiye distributoru olan firmalar burunlarindan kil aldirmadiklari, kullanicilarina/musterilerine destek yerine kostek olduklari icin daha bilinir/ulasilabilir markalara yoneliyoruz. Yamaha ile Honda disinda cok para kazanan distributor var midir?
Benim kisisel goruslerim bunlar. Yanlisim varsa elestirilere acigim.