Selam arkadaşlar bende yeni aldım ronny yaklaşık 3300 km gittim aldığımdan beri gerçekten çok hoş ama bir kaç kötü yeride var.Mesela frenlerin fazla iyi olmaması,amantisörlerin iyi esnememesi ve motorun virajlarda dönme sorunu..Bunun dışında güzel çok hoşuma gitti fakan birde arkada kutu bağlanan yerde bağlantı elemanının demir değilde plastik olması bu yüzden orası kaskın ağırlığından kırılmıstı servise götürdüm ve garanti kapsamına girmedi..Bu arada size motorsikletimi paylaşayım
@Actonel hosgeldin.motorun hayırlı olsun.dedigin gibi motorun bazı zayıf yönleri var ama zamanla onları unutuyorsun.bozuk zemin dısında uzun yolda bile keyifli bir sürüş zevki veriyor.bu arada seninde lastikler @mad in gibi bizim lastiklere göre ince lastik.yol tutuşun virajlarda bize göre zayıf olabilir.ama benzin tüketimin bize göre az olmalı.kazasız belasız sürüşler.
actonel hoşgeldin, hayırlı olsun sağlam km. yapmışsın, bu arada arka çanta çok hoşuma gitti, sanki motorun orjinal parçası gibi.
@actonel bir sorum olacak.3300 km ye gelmissin egzoz problemi yasamadın mı?
Şuana kadar bir kaç sıkıntı yaşadım tabiki..Hava filtresinin tutan kaynak kopmuştu onu kaynaklattırdım.Hava filtresi borusu çıkmıştı biraz geç farkına vardım onu düzelttirdim.Birde motorun ayaklığını çektim aşırı rüzgardan yere düşmüştü motorun alt takımından ses geliyordu onu garanti ile hallettirdim.Motor gerçekten güzel çok hoşuma gidiyor ama viraj almalarda biraz problem yaşıyorum.motoru aldığımda 30 tl benzin ile 280 km gitmiştim.Şu ana kadar max 115 gördüm iki kişi ile 110 yapıyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:49 ----------
Yok hayır şu ana kadar egzost problemi yaşamadım fakat bölgede bulunan diğer ronnylere baktığımda egzostun yapısının farklı olduğunu görüyorum onlara farklı egzost takmışlar...
Teşekkürler...Onu motoru aldığımda ilk servise gittiğimde almıştım evet orjinal gibi geldi ondan taktırdım [COLOR="Silver"]
çanta orjinal gibi geldiğinden almıştım ama çantayı motora bağlayan o yer plastik olduğundan kırılmıştı garanti kapsamına girmedi ve değiştirmiştim...
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:56 ----------
Benim egzost böyle arkadaşlar diğer ronnylere göre farklı yapmışlar galiba
@Actonel senin egzozun ayka aynası eksik.Zaten fotografinda da 3 tane civata yeri bos olarak acikca goruluyor...
ben de düzlükte yaklaşık 2-3 dk son gazda giderken 100 km.yi geçtim ama önceden de konuşulduğu gibi bu rakamlar pek gerçekçi gelmiyor, mesela 100 km. ile giderken gerçekten bir arabanın 100 km. hızına eşit mi merak ediyorum, esp sen bunu sanırım deneyecektin var mı bir gelişme?
beyler bir de motorun plastik ve metal aksamlarını koruyup parlatmak için internetten(hepsiburada vs.) bulunabilir bir ürün tavsiyeniz var mı?
Asot dediginde haklısın bir farklılık var.Ayrıca evet 100 ü görmek için 2-3 dk son gaz basmak gerekiyor.Birde farkına varırsanız bizim göstergeler biraz yawaş belki farklılık bundandır.Ben bunu bizzat denedim.70 le giderken boş yolda sağlam bir fren yaptım.Durdugumda gösterge daha 40 ın üzerindeydi.Bu arada parlatmak için ben gerek gösterge cevresine gerek hava filtresine lastiklere temizleme sütü uyguluyorum.Yaklaşık fiyatı 4-8 tl arasında degişiyor.Motorun kaportasınada geçen gün alman malı bir cila aldım.14 tl ye 6 ayda bir onu uygulanacak.Motorun üzerinde su falan kalmıyor.Yağmurda hemen damlayıp gidiyor.Ama kaporta kısmına sakın süt vurma.
---------- Post added at 14:41 ---------- Previous post was at 14:37 ----------
Bu arada bugün hesapladım,şehiriçinde ve havaların soguk olması sebebiyle motor kmde 22 kuruş yakmış.Normalde geçen hafta hesapladıgımda 17 kuruş yakmıştı.Ben daima shellden alıyordum ama sanki petrol ofisinin benzini daha uzun ömürlü gidiyor gibime geldi.Bir tavsiyeniz varmı bu arada hep 97 oktan kullanıyorum.
@asot henuz deneme sansım olmadı.Ama aklıma takılmaya devam ediyor.Ben egzoz olayina kilitlenmis durumdayim.Son tespitlerim su yonde,motor 80 km ye kadar egzoz a fazla yuklenmiyor.Ama 80 km yi gectikten sonra sanki turbo ya gecmissin gibi egzoz zorlanmaya basliyor.Mumkun oldugunca 80 km yi gecmemeye calisacagim.Zaten su siralar sadece sehirici biniyorum.@mad benzin olayinda mecburiyetten Opet e dondum.Shell oturdugum eve uzak kaldi.Bu arada verecegim link i iyi oku kardesim.Kesin maddi manevi faydasini gorursun )
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...ndirmayin.html
Şöyle birkaç ipucu vereyim arkadaşlar sabahleyin motor soğukken bile deneme yaptım motorun hızı en fazla 80-85 oluyor.Özellikle anayolda giderken gazı sonuna kadar ani kalkış yaparsanız motor asla 90-95 geçmiyor.Otomatik vites olduğundan vitesi geç geçiriyor sanırım.Uzun ve düz bir yolda gazı kademe kademe verin 100-105 çok rahat geçersiniz.Gaza aniden davranınca motor sapıtıyor.Benim motorda böyle sizde bunu denerseniz çok iyi olur diye düşünüyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:26 ----------
Bu önemli bir tespit aynen benim motorda 80 i geçince çok bağırıyor o titreme bacaklarıma kadar geliyor Sanki 125 lik vitesli motor gibi :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:28 ----------
Mondialin sitesini araştırırken görünüş olarak çok güzel bir motor gördüm...Çok hoşuma gitti ve fiyat olarak da çok cazip ne kadar iyidir orası şüpheli sizlerle paylaşmak istedim ..
MONDiAL 125 MX GRUMBLE
1 Motor : Tek silindir, dört zamanlı 16 Debriyaj Tipi : Islak tip çoklu plaka
2 Silindir Hacmi : 124 cm³ 17 Fren Tipi (Ön/Arka) : Disk / Kampana
3 Silindir Çapı ve Strok (mm) : 56.5x49.5 18 Frenleme Metodu : Elden / Ayaktan
4 Sıkıştırma Oranı : 9.0 ± 0.1 : 1 19 Ön / Arka Lastik : 2.75-18 / 3.00-18
5 Max. Tork : 10.8 Nm at 7000 min-1 20 Yakıt Tankı Kapasitesi : 14 ± 0.5 L
6 Max. Güç : 8.8 kW at 8000 min-1 21 Benzin Tipi : 90 oktan ve üzeri
7 Max. Hız : 90 km/h 22 Ağırlık : 110 kg
8 Rölanti : 1500 ± 100 min-1 23 Max Yükleme Kapasitesi : 159 kg
9 Şanzıman : Manuel / 5 vites 24 Boyutlar U-G-Y (mm) : 2070x795x1100
10 İlk Vites Oranı : 2,769 25 Dingil Mesafesi (mm) : 1285
11 Son Vites Oranı : 0,960 26 Akü : 12V 7A
12 Çalıştırma Metodu : Elden/Ayaktan marşlı 27 Sigorta : 15A
13 Soğutma Tipi : Hava soğutma
14 Yağlama Tipi : Basınçlı püskürtme
15 Ateşleme Tipi : CDI Fiyat : 2.495,00 TL
selam arkadaslar benım motor da ne yaptıysam 80 km hızı gecmıyor sebebı ne merak edıyorum ?
Actonelin tespiti çok doğru kademeli basınca 90-100 ü buluyor.Ayrıca explorer link için tşkler dikkat edicem.eğzoz olayınıda çok takma oluruuna bırak.Birşey olursada garantili zaten hiç çekinme derim
slm arkadaslar uzun zamandır yazmıyordum herkez iyidir umarım gecenlerde okanlada birebir tanısdık servisde karsılasdık tamamen tesadüf oldu bu arada benim son gelen egzozda sıkıntı yok blog degismisdi ama hala ruhsata yeni numarayı isletemedim çok püresodür var 250tl verip proje çizdirmek gerek tayfun motor halledicek bakalım bu hafta insallah çözülcek 10800kmdeyim suan yakın konusuna gelince herkezin motoru cok yakıyor galiba ilk aldıgımda 240kmgidiyodu 23tlye simdi ise 200km gidiyo sebebide serviste yapılan sibop ayarı performansı arttı ama yakıt yükseldi
Evet Atilla yakıt konusu sıkıntılı.Benimde servis sonrasi daha cok yakmaya basladi sanki.Bu arada egzoz olayini hala test ediyorum.1-2 ay a kokusu cikar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)