Bunlardan da benden olsun. Biraz büyük oldu ama ortalık şenlensin istedim
Vay Bora kardesim masallah yakiyor.Renk ayni olunca kendi motoruma bakiyor gibi hissettim
güle güle kullan bobora arkadasım sende benim gibi temiz biniyosun motoruna çamur olsa hemen siliyom hastalık hralde bendeki ama motorada temizken binmek hoşuma gidiyor kirli olunca hiç binesim gelmiyor günlük 28km yol yapıyorum işden eve evden işe birazda geziyom 28km altına düşmüyom 3500km oldu benim motor ama hala ilk günkü gibi tertemiz
Benim şuan 201 km oldu herşey yolunda çok şükür yalnız arka fren fazla iyi tutmuyor,ayrıca biraz açmaya çalıştım 60-70 ancak basabildim ilk bakımdan sonra dahada açılırmı yoksa ben biraz zorlasammı ne dersiniz???Görüşlerinizi bekliyorum
---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:13 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:09 ----------
Birde arkadaşlar motor benzin deposu ibresi yarımda gösteriyor hatta bazen yarımdan da düşüyor full yapıyorum 10 tl lik benzin alıyor sizde durumlar nasıl???
frenler ilk zamanlarda tutmuyor belli bir zaman geçsin daha iyi tutacaktır. Hele hele arka fren neredeyse hiç tutmuyordu ilk aldığımda..
Motoru zorlama bence 50-60 ın üstüne çıkma ilk zamanlar 500 km kadar.. Ondan sonra zorlarsın gerçi ben hiç girişmedim motor açma işlerine ama performansı gayet iyi şu anda..
Benzin deposuysa gösterge yarıya geldiğinde içinde yarıdan fazla benzin oluyor.. Bende çok F ye kadar indirmedim yolda kalımıyım diye ama yarıda gösterdiği zaman depoda yarıdan çok daha fazla benzin oluyor onu biliyorum
eyvallah babora verdiğin bilgiler için tşkler biraz önce geldim bende tayfun motordan onlarda öyle söyledi ayrıca benim stop ledinden 1 tanesi yanmıyor onuda garanti ile degiştirecekler
Bence de motoru cok zorlama.Fren olayi zamanla oturuyor.Benzin deposu ibresine gelince Bora nin dedigi gibi eksik gosteriyor.Biz Turkler icin yapilmis sanki (hep sonuna kadar bekleriz ya onu onlemek icin bitti gibi gosteriyor) )
Arkadaşlar benim eğzoz biraz tırlamaya başladıı zzzz diye ses yapıyor kalkışta sizdede aynı sorun varmı ???
evet aynı sorun bende de vardı. Motor zorlandığı zaman belli bir aralıkta ses yapıyordu ve giderkende zzz diye bir ses çıkartıyormuş onu sonradan egzoz değiştiğinde fark ettim bir anda sessizleşti motor.
Usta susturucunun bozuk olduğunu söyledi ve yeni egzoz geldi değiştirdi.. Egzozu değiştirmen gerekiyor seninde. Sanırsam bu ronnylerin çoğunda mevcut bir sorun.. Bende 200-250 km yol yaptım yeni egzozla şu anda gayet iyi umarım bundan sonra bir sorun yaşamam..
eyvallah bobora sağol bende öyle yapayım zaten arka ledinde 1 tanesi yanmıyordu onunla beraber eğzozuda degiştiririz artık ilk 500 lük bakımda
---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:06 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:04 ----------
Evet kardeş antalyadayım bende tayfun motora gidiyorum tayfun ustada ilgileniyor sagolsun inş hemen gelir eğzoz bugün gidip garanti belgemi alıcam ışıldardan sonra tayfun motora giderim sipariş versinler 500 lük bakıma ancak gelir zaten hem arka stop led hemde egzoz
Selamun Aleykum Arkadaslar.
Bende Kanuni Ronny Kullananlar Ekibine Katıldım.
14 Sayfayı Okudum.
Genelde Ara Ara Stop Etmesinden ve Bunun Depo Kapağından Olduğu Bahsedilmiş.
Arka Frenlerin Tam Kavramadığı veya Bazen Sıktıktan Sonra Bırakmadığı Belirtilmiş.
Ben Sitesinde 2130 TL Yazarken Bursada kanuni Satan Bir yere gittim.
Satan Şahıs ben bundan 30 TL kazanıyorum Gel Sana 2100 TL olsun dedi.
Sahibinden.com da Bursanın Bir ilçesinde (orhangazi) Sıfır RONNY 2000 TL yazdığını Görünce Atladım Otobüse gittim.
Ustaya Depo Olayından Stop Ediyormuş Ayar Çek dedim.Bana "her motor aynı seyi yapmaz" dedi.
Neyse 2050 TL ye Aldım (Kaskla).
Gri Renk+Gri Kask Resim Çekemye Fırsat Bulamadım.
Neyse 1 Depoyu Doldurmak (6 Litre) Yaklaşık 26 TL ye Mal Oldu.
ilk Çalıştırmada Stop Etti (Dedim Eyvah) Rölanti Devrini Yükselttiler Stop Etmedi.
Önce Usta Bir tur attı geldi.Sonra ben.Evraklar hazırlandı plaka Ruhsat için.
ilk 25 Kilometrede yavaş yavaş 10-20-40-60 a Kadar yer yer çıktım indim.
Mola verdim Sonra 40-60-70e Çıktım 50 Kilometre yol yaptıktan Sonra 80 i deneyeyim dedim.
75 oldu dahada gitmedi.Suan 68 Kilometrede Sorun Yok Şimdilik.
Tek korktuğum Yolda Giderken Stop ederse Ne Yaparım Başka Bir şey değil.
Bu Yazdıklarım Ronny Konusunda Aklıma Gelenler
Bence Artıları;
+Tasarım Güzel
+Hızlanması Yavaşlaması iyi
+2000 TL ye başka Hangi Scooter Alabilirsinizki (Motoran wind 2200 ve Bu kadar etkileyici Değil)
-Eksileri
-Şehir içi Kullanacak Olursak 100 Km de 3.5 Litre Çok Yani 50 Kilometre gidiş Geliş Demek.
Ayrıca trafikteki her dur kalk vb Motoru etkileyecek yakıt Konusu Bana fazla geldi
? Acaba Dediklerim
-100-120 Çıkanlar varmış acaba bunun için 500Km Dolması mı gerek?
-Bazı Kullanıcıların Başına Gelen Stop Olayı benim başıma gelip gelmeyeceğini bi anlaya bilsem
-Rodaj olayı 500 Km Yeter dediler yani Surekli 40-50 Km git demektense Ayarlı Son gaza zorlamadan 40-50-60-70-80 den tekrar Aşağı inerek Kullan dediler
-Sizinde Tavsiye Öneriniz varsa Bilmek isterim.
Saygılarımla ibrahim KEŞEN
Neyi Beğenip Seçersen Seç,Aklın Hep Seçemedigin de Kalır :-(.
Yeni motorun hayırlı uğurlu olsun öncelikle
Motorun daha yeni olduğu için bence yüksek hız denemesi yapma rodaj dönemi hiç değilse 500km dolsun ilk bakımını yaptırdıktan sonra hızlanmaya başlarsın.
Stop etme olayını yanlış anlamışsın bence. Ki bahsettiğimiz stop etme motorun rolanti ayarının yapılmamasından kaynaklanıyordu ve seninde başına gelmiş. Ayar yapıldıktan sonra bir daha stop etmez. Şu ana kadar öyle bir sorun olmadı..
Yakıt olarak ben de fazla yaktığı kanaatindeyim 1000km oldu yakıtta herhangi bir düşüş olmadı. Umarım bundan sonra olur..
Lastik hava basınçlarını kontrol et ve kitapçıkta yazana göre ön 29psi arka 32psi olarak bas.. (bu motorun gidişini, yol tutuşunu, kasisleri hissetme dereceni büyük ölçüde etkiler)
Frenler zamanla daha iyi tutacaktır bundan şüphen olmasın..
Hız konusuysa ben motorla 100 ibresini gördüm ki 500km civarındaydı motor ama çokta zorlamadım yani biraz daha gitsem hız artacak gibiydi..
Şu ana kadar tek kronik sorun olarak egzoz gözüküyor ben ve bir arkadaş egzozları değiştirdik. Fabrika çıkışında hatalıydı sanırsam çünkü benim egzoz daha 200 km civarında arıza verdi ki o zamanlar yeni yeni hızlanmaya başlamıştım. Eğer egzozun sağlam çıkarsa bence uzun bir zaman sorun yaşamazsın..
Şu anda 1000km motorum ve süspansiyonlar daha hafifledi artık tümsekleri eskisi kadar hissetmiyorum frenler gayet yerinde tutuyor ve hiç bir sorun yok gibi..
Burada yazılanlar üzerine bu ufaklıktan bende aldım.. Sayesinde trafikten keyif alır oldum İlk bakıma 350 km 'de gittim. O an'a kadar sıkıntı yoktu ancak servisden çıktığımda yolda kaldım.. Nedeni ise sağ kumanda paneli içinde bir temassızlık oluşu.. Sanırım bayiye geldiğinde sorunluymuş ve sıfır teslimatı öncesi sökülüp elden geçmiş çünkü civatasını yalama etmişler..
Yakıt tüketimim 3,4 litre ortalama... Daha düşer gibime geliyor çünkü ilk 50 km hariç değişken devirlerde yumuşak ama tam gaz vererek sıkıştırarak kullanıyorum rodaj için.. Tabi ne görecek diye bakmak amaçlı değil.. Bir hızlanıyorsam akabinde kompresyona bırakıp yavaşlıyorum.. Frenler bu zaman zarfında alıştı sayılır..
Sorunlarım servis öncesi basitti..
-Gaz telim takılı kalıyordu, yağlandı çözüldü
-Arka fren takılı kalıyordu ve sonuna kadar sıkılmasına karşın zayıf tutuyordu, yağlandı sıkıldı çözüldü
-Orta sehpa tam geri kapanmıyordu, yağlandı çözüldü.
-Zırıltılar vardı, egzoz içinden gelen hariç çözüldü. (Egzoz sanırım yakında değişim kıvamına gelir)
-Aynalar kötüydü, arkayı gösterenlerle değiştirildi.
Bir de arka çanta taktım ki şu an mutlu bir beraberliğimiz var.. Trafik bile artık çok sıkıcı gelmiyor..
Benim için zor yoktur.. İmkansız ise biraz zaman alır..
Sinan sen motoru ikinci elmi aldın ne yaptın anlamadım çok fazla sorun çıkmış benim şuan 250 km oldu tabi ufak tefek sorunlar var mesela yan ayaklık tam kapanmıyor,arka stop ledin 1 tanesi yanmış degişecek parça bekliyorum.Arka fren hiç tutmuyor gibi birşey ama ön frenim iyi,motorun genel gidişatı iyi gibi tabi birde dedigin gibi eğzoz sorunu var biraz tırlıyordu sanayide düzelttiler ama devam ederse onuda degiştirticem sonuçta 2 yıl garantili denildi.Antalyada olanlara tayfun motoru öneriyorum gerçekten çok güzel bir servis.
Oncelikle motorun hayırlı olsun.Bence de diger arkaadsların dediği gibi ilk 500 km oncesi motoru zorlama derim.Ben su an 2374 km deyim.Daha onceki mesajlarda okudugun gibi ibreyi sonda gorenlerdenim.Gerci 100-150 mt oyle gittim.Ama 90-100 km cok rahat gidiyor.Rodaj doneminde ben 30-40 max 50 km ile gittim.300 km sonrasi 50-60 km yaptim.Usta motoru iyi acmissin dedi.Stop olayina gelince benim sorun depo kapagindan kaynakliydi.İlk gun degistirdiler.Sorunda cozuldu.Rolantiyisi de en dusuk seviyede.Bence kapak olayini bir kontrol ettir derim.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)