tesekkürler engin
ben dün o yazıyı yazarken özellik sekmesi tepki vermiyordu
tesekkürler engin
ben dün o yazıyı yazarken özellik sekmesi tepki vermiyordu
ben dün tıklanmadık yerini bırakmadım da gene bana mısın demedi
sayfa yeni güncellemeleri bitmemiş galiba
merhaba arkadaşlar yakın zamandan beri str 250 ler beni hafiften gıdıklamaya başladı ve şuan almayı düşünüyorum fakat elimdeki cbf 150 yi satamadım sattıgım an aranızdayım bilginiz olsun
arkadaşlar merhaba önümüzdeki günlerde izmire str bakmaya gidicem ilk cross um olacak alırken nelerine dikkat etmem gerekir varmıdır önerileriniz.
açıkcası str benim ikinci motorum o yüzden aşırı tecrübe sahibi değilim fakat ikinci el alırken motor bloguna yaklaşıp dinlemekte fayda var ekstra bir zırıltı vs gibi bir ses var mı yok mu diye. onun dışında str lerin tek kronik problemi arka fren ki bunu da satıcı söyler genelde çünkü giderilmesi aşırı pahalı bir olay değil. bunların yanı sıra grenajlara çatlak var mı diye bakabilirsin. ayrıca genelde herkes motorum çok bakımlı diyor ben zincir gerginliğine bakarak yorumluyorum olan biteni çünkü piyasada bi çok kros var zinciri salmış ama adamlar çok bakımlı diyor. zincir bakımı her motor için önemliyken krosta ayrı bir önemi var bence ayrıca basit bir durum ve bunu dahi halletmeyen birisi kalan bakımları da aksatabilir diye düşünüyorum bilmiyorum ne kadar doğru bir düşüncedir : D tecrübeli abilerimiz daha iyi aydınlatacaktır seni
verdiğin bilgiler için teşekkür ederim peki memnunmusun motordan şuda olsa yada alınca bak şunu yap dediğin birşey varmıdır
motordan performans olarak memmunum plaka ve bütçe derdin yoksa xz250r da güzel bir alternatif şahsen bu yaza 27bg lik olanına geçmeyi planlıyorum.
öneri olarak da boyun 170 civarı yada daha uzunsa gidon yükseltmeni kesinlikle öneririm. şahsen 180 civarındayım ve ayakta kullanımda hafif öne eğilmek zorunda kalıyorum bu da rahatsız bir sürüş ve gezi sonrası artan ağrılara sebep oluyor onun dışında arazi sürüşlerin daha fazla olacaksa ve ''ben asfaltta sakinliğimi korurum toprakta coşarım arkadaş'' diyebiliyorsan ön tekeride dişli olanla değiştirmeni öneririm. Str kullanıcılarının büyük çoğunluğu sadece arka tekeri dişlisiyle değiştirip ön tekeri orj. olarak bırakıyor ön teker derin dişlere sahip olmadığı için arazide tutuş kaybına uğraman söz konusu olabiliyor. birde değişmemiş ise buji ve buji piposunu değiştirmekte fayda var aldıktan sonra ortalama 20-25 tl gibi bi masrafı olur diye tahmin ediyorum
Isparta Cross Enduro olarak geçen günlerde yaptığımız arazi...
http://www.motosiklet.net/forum/mt-i...ml#post3291184
Gruptaki motorlar: Kuba str 250,Ramzey,Motoran,Honda (3), KTM (3)
Bu arada STR 'de ön dişli sayısı kaçtı.Bilen var mı?
Str nin orjinal ön dişlisi 15 T.
peki arkadaslar orjınal arka dişlisi kaclık
max da 16-50
Merhaba arkadaşlar.Özellikle araziye giderken yanımıza aldığımız ufak tefek eşyaları(alet çantası,lastik tamir köpüğü,ufak tefek ihtiyaçlar,su vs..) taşımakta sıkıntı yaşıyordum.Bunun için sırt çantası kullanıyordum.
Ancak özellikle uzun soluklu gezilerde o çanta benim için büyük bir yük haline geliyordu.Çoğu zaman da sırt ağrısı yapıyordu.
Depo üstü çantalar anlamsız bir şekilde çok pahalı.Topcase ise arazide sıkıntı yaratıyor..
Bende bunun için farklı çözüm yolları denedim.Önce kuyruk için bir çanta yaptım.Ama çok küçük olduğu için içine sadece alet çantası sığıyordu.(STR 'nin arkasındaki beyaz kısım)Sonrasında ise depo üstü çanta yapmaya karar verdim.Ve aşağıdaki fotoğraflarda gördüğünüz çantayı yaptım.
Öncelikle bu şekilde bir çanta buluyoruz.Çantanın orjinali 25-35 TL civarı.Çakması ise 5 TL.Bendeki çanta atıl olarak duruyordu.Bu sayede bir işe yaramış oldu.
Sonrasında çanta tamiri yapanlardan birkaç tane çanta klipsi alıyorsunuz.(1-2 TL)Daha sonra Tuhafiyecilerden yarım metre kadar siyah lastik alıyorsunuz( 50 Kr.)Ve fotoğraftaki gibi bunları dikiyorsunuz.Kendiniz dikemiyorsanız terzinin birine 5 TL'ye diktirirsiniz.
Daha sonrada montaj işlemini yapıyorsunuz.
Ben çantanın üst kısmındaki bağlantı yerini gidonun etrafından geçirdim.Alt kısmını ise selenin altındaki şasi bağlantısından...(bu arada gidona herhangi bir etkisi yok)
Ve sonuç...
Atıl durumdaki çantayı da sayarsak bana toplam maliyeti 6.5 TL oldu.Çantanın hacmi oldukça geniş sayılır.İçi dolu halde arazide denedim yerinden bile kıpırdamadı.Sürüşe de olumsuz hiçbir etkisi yok.( farın arkasında olduğu için rüzgardan da etkilenmiyor...)
Ek olarak çantanın dibine 1-2 cm yüksekliğinde sünger yerleştirdim ki içindeki ıvır zıvır depoya zarar vermesin...(Gerçi cross'larda bunun pek bi önemi yok gibi...Bir de çantanın içine bir kaç cep yaptım.Bu sayede içi daha derli toplu oldu.
Neyse bu çanta benim çok işime yaradı umarım buradan birilerinin de işine yarar.Herkese kazasız belasız sürüşler....
İçine çok ağır ve sallanıp da dengeni bozacak bişey koymadıkça bence de hiçbir zararı olmaz. Çok güzel olmuş ellerine sağlık.
çok güzel olmuş. bende aynı amaçla arka kuyruk üzerine koymak için su geçirmeyen fermuarlı bir makyaj çantası almıştım da sonra motoru satınca kaldı.
herkese merhaba. motorum an itibarıyle satılık veya yüksek ccli motorlarla takaslıktır. arazi için aldık yatıyor. bari kullanacak birine gitsin. ankara'da gelip görebilirsiniz.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...8350021/detay/
Merhaba arkadaşlar.Forum sessizliğe bürünmüş...
06.04.2014 tarihli 200 km'lik enduro ağırlıklı gezimizden kısa bir video...
Çinlilerle gayet keyifli ve sorunsuz bir gezi oldu.Ekipteki motorsikletler: Kuba STR 250,Ramzey QM 200, Asya gy200 ve Mondial 150ut.
http://dai.ly/x1mhea6
Merhaba arkadaşlar.Motosikletimi satıyorum.İlgilenenler cep telefonundan ulaşabilirler.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-kuba-esi-benzeri-yok-160448233/detay
merhaba arkadaşlar,
ben de bugünlerde Kuba STR 250 araştırıyorum.Benim ilk motorum olacak. Temel sürüş eğitimlerini bitirdim.Araştırmalarım neticesinde 2011 model 6000 km'de bir Kuba buldum. Ancak güneşte bıraktıkları için motorun rengi biraz solmuş ve akü bittiği için motoru çalıştırma şansım olmadı(en azından öyle söylediler.) motoru son 2750 TL 'ye bırakıyorlar ama bence 2500 TL'ye alırım gibi geliyor.
- Şimdi ben bu pembeye dönmüş yam granajları siyaha boyarsam, hatta tüm kırmızı renkleri siyaha boyarsam trafikte sıkıntı olur mu?
- Daha çok asfaltta kullanacağım için lastikleri asfalt lastikleri ile değiştirip öyle kullanmayı planlıyorum. Daha önce yazılanlarda motorun hantallaştığı belirtilmiş. Bu motordan sizce supermoto olmaz mı?
- Ön farı değiştirip yeni cross modellerindeki farlardan takmayı düşünüyorum. Uyumluluğu nasıl olur acaba?
-Sele yükseltmesi nasıl oluyor?
-Motorumu alırken motor sesini dinlemeyi önermiş bir arkadaş. hangi ses normal, onu bilmiyorum. başka nelere dikkat etmeliyim?
-bu fiyat normal mi, ilerde çok başımı ağrıtır mı?
- aslında ben hyosung gt250r pazarlığını yaptım, kaskımı montumu da aldım. son anda bir pürüz çıktı ve vazgeçtik. şimdi kaskı ve montu geri verebilirim. sizce tam kapalı kask nasıl duruyor. benim cross kaskı daha çok hoşuma gidiyor. tavsiyeleriniz var mı? Mont olarak sweatshirt tarzı şeyler var aslında. gayet de şık duruyor. bilemedim.
-sizce bu motoru almalıyım?
- Şimdi ben bu pembeye dönmüş yam granajları siyaha boyarsam, hatta tüm kırmızı renkleri siyaha boyarsam trafikte sıkıntı olur mu?
Şayet ruhsat'ta renk olarak kırmızı olarak geçiyor ise kesinlikle sıkıntı olabilir, dikkatli bir memur bir çevrim kontrolde renk uyuşmazlığı görür ise sıkıntı yaşarsınız, gerisini kullanıcı arkadaşlar mutlaka cevaplarlar(yani öyle umuyorum).
merhaba,
tek tek cevaplamaya çalışayım
-ruhsatta motorun rengi yazar, çevirmede memur dikkat ederse motoru bağlayabilir. Çevirmede denk gelmedin diyelim, muayene zamanı geldiğinde muayeneden geçemezsin. En güzeli yine kırmızıya boya yada siyah folyo yapabilirsin, sıkıntı olduğunda hemen sökülebilir.
-asfalta uygun daha az dişi olan enduro lastikleri kullanabilirsin. tamamen süper motoya çevirmek istersen jantların da değişmesi gerekiyor ve başına ciddi rakamda masraflar çıkar.
-yeni model far nasıl bilgim yok ama acerbis gibi universal uyumlu farlar takılabiliyor.
-motor zaten gayet yüksek, sele yükseltme derken daha da yükselmesini mi istiyorsunuz tam anlayamadım. sele zaten çok sert, üzerine ilave sünger kaplattıranlar var tabi bunu yapınca biraz daha yükseliyor.
-motor sesinden hiç anlamasanız bile ısındıktan sonra dinleyin, düzenli bir çalışma sesi olmalı. ama en iyisi götürün bir ustaya gösterin motoru. amortisörlere dikkat edin keçeler patlak olabilir yağ varmı diye bakın. motor yağ seviyesine bakın. genel olarak motorun görünüşü bir çok şeyi açıklar zaten. hor kullanılmış motor dökülür, kendini belli eder.
-fiyatı bence iyi.
-bende tam kapalı kask ile kullanıyordum çirkin değil bence ama tabi ki cross ve enduro kaskları daha yakışıyor size kalmış tamamen. mont olarak korumalı olduktan sonra niye olmasın?
-sadece asfaltta kullanacaksanız almayın.
Kymco CK125 -> Kuba STR250 -> Kawasaki ER6N -> Suzuki DRZ 400SM -> Yamaha FZ6 Fazer -> RKS Titanic200 -> Honda CBF150 -> Kuba STR250 -> Ybr 125 Esd -> Hyosung GT250
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)