buram buram çin kokusu geliyor bu motordan adamın genzini yakıyor valla o paralara en kıral motor alınır bu fiyata bu kalitede bir moıtora asla yaklaşmaın derim str 250 nin fiyat hakkı 2000 tl fazlası haram daha azda utanıyom söylmeye
buram buram çin kokusu geliyor bu motordan adamın genzini yakıyor valla o paralara en kıral motor alınır bu fiyata bu kalitede bir moıtora asla yaklaşmaın derim str 250 nin fiyat hakkı 2000 tl fazlası haram daha azda utanıyom söylmeye
Terapist arkadaşa katılıyorum.
bu fiyata üstelik taksitle alabileceğimiz motor varsa söyleyin alalım. kullananlar yorum yapsınlar artık. çin malı olduğu kesin, dolayısıyla karşılaştırmayı kendi klasmanında yapmak gerekir bence. zongshen- kanuni- asya v.s. motorlar ile karşılaştırmak lazım.
2004 model brezilya üretimi bilmem kaç kilometrede xl200 ler 4 bin 5 bin lira üstelik garantisi de yok. Kuba malının arkasında durursa bu motorun çok satacağına inanıyorum.
Ben kendim uzun bir süre ramzey qm 200 cross kullandın çin malı olmasına rağmen baya iyi ve dayanıklıydı bana çok büyük bir sorun çıkarmadı. Str'yide geçen gün bayide baya bi inceledim. Bir kere görüntü olarak oldukça hoş ve yapılı bir motor. amortisörleri ramzeye göre daha yumuşaktı. arka lastikte amortisörün önünde bi çamurluk var ki bu bence güzel bir artı kuyrugun altında gizlenmiş tutamaklarda güzel olmuş motoru tutmak kaldırmak gayet kolay. led sinyaller stop hoş duruyo ama dayanıklılık konusunda kullanan arkadaşlardan yorum bekliyoruz.
siz göemediniz galiba bu motoru ben yakından gördüm adama yanımdan bir geçti inanın bana arkadan şöyle bir baktım yani bukadar olur yav bukadarmı dandik gider bir motor onu o şekilde görüpte para verecek adam türkiyede yoktur bence yakından baktım motor bloğunu simsiyaha boyamışlar boyanın izleri heryerden belli yarım yamalak boya atmışlar birde sitesindeki motora bakın oradaki orjinal her halinden belli elde şimdi dellenme salakmıyız biz onun hakkı 1750 kimse kusura bakmasınher şeyin bir hakkı aynı sınıfta olan motorlar belki daha pahalı olabilir her motorda çine bin ama cross endruu da asla çok kötü duruyor al mondial mcx yeni bir motor on numara mis gibi valla kalitesi fiyatı duruşu yapısı on numara bak keyfine yanlış anlamayın aklıma gelen ilk motor o oldu ama şu anda mondial gerçekten bütün markaları tokatlıyor japon italyan falan hariç çıtayı yükseltti baya bende çok zeniyordum bu kubaya ama araştırdıkça fısssss oluyor kuba
beyler 3000-5000 arası bütçem var. bu motosikleti aylardır bekliyordum. geçenlerde bayiye gidip inceledim. kesinlikle parasının hakkını verecek kadar beni tatmin etmedi. plastik aksamlarını elimle tutup biraz yokladım tamamen uyduruk çin malı. şimdi diyeceksiniz ki tamam da falanca markalar da çin malı. hayır beyler inanın bazı çin malı cup tarzı motosikletler bile str 250 den çok daha sağlamdır. o paraya 3 tane tertemiz cup motor alıp birincisi ile hard cross yapsam, ikincisi ile enduro yapsam, üçüncüsü ile de sadece şehir içinde gezsem daha mantıklı olur
şimdi @oşoş isimli arkadaşın dediği gibi mondial 150 mcx almayı düşünüyorum. inanın 150 mcx cross motor olmamasına rağmen str 250 den daha sağlamdır. bende şimdi lifan 150cc discovery modeli bir motosiklet var. tip olarak ybr takliti bir motosiklet. ben bu lifan ile araziye de giriyorum, dağa da çıkıyorum, ava da gidiyorum. çamurlu yollardan, çakır çukur yollardan gidiyorum. hemde üstelik 2 kişi ile, 80+80= 160 kilo yolcu + yiyecek içeçek, av tüfeği, projektör gibi yük ile... yaklaşık 2 senedir arazide kullanmama rağmen bana ciddi bir sorun asla çıkarmadı. bir defa bile beni arazide bırakmadı. madem ki lifan 150 cc ybr takliti ile araziye girilip enduro yapılıyor, neden ondan daha sağlam olduğu kesin olan mondial 150 mcx ile arazide gezilmesin ? üstelik mondial 150 mcx in fiyatı çok çok ucuz.
şimdi diyeceksiniz ki kardeşim str 250 cross motor, mondial 150 mcx ve lifan 150 discovery touring motor. bu motorlar asla cross tadı vermezler. evet doğru söylüyorsunuz ama str 250 de cross motor değildir. olsa olsa enduro olabilir. o da özde değil sözde enduro olabilir. mondial mcx ve lifan 150 discovery'e göre str 250 nin iki artısı onlarca eksisi var.
artıları: motor aksamı arazi şartlarından dolayı yerden yüksek. mondial 150 mcx ile araziye girip iki kişi ava giderse çok çetin araziye girilirse motorun altı yere sürtebilir. str 250 nin altı yüksek olduğundan iki kişi dahi binse çetin arazide altı yere sürtmez. fakat str 250 ye iki kişi binip araziye giremez. çünkü bence koltuk yapısı buna asla uygun değil. yani bu bir artı sayılmaz. fakat honda xl 200 desek onun selesi 2 kişi için son derece elverişlidir.
mondial 150 mcx ile lifan discovery 150cc olmasına karşılık str 250 cc.
inanın bana başka artısı yok
eksileri: kalitesine göre çok çok çok pahalı bir motor. ille de cross almak istesem gider 2500 tl ye ondan daha sağlam başka bir markanın ikinci el çin malı crosslarından alırım. hemde istediğim markayı modeli beğenirim. str 250 den daha sağlam ikinci el razmey 200 gy alırım mesela.
plastik aksam berbat.
mondial ve japon markalara göre yedek parça sorunu mutlaka olacaktır. en basit bir parçayı bile fabrikadan getiriyorlar. 1 ay zamanınızı alabilir mesela
-----------------
şimdi 2000-5000 tl arası bir bütçeye nasıl bir cross motor alabilirim. ? benim aklıma şu çılgın fikirler geliyor
1. 4500-5000 tl veririp adam gibi honda xl 200 alırız. enduronun da crossun da keyfini çıkarırız. xl200 kendini kanıtlamış bir motor. yağ değişimi, balata, lastik patlaması, gibi ufak bakımları haricinde motor sorunsuz. bu model çok tutuluyor. ikinci eli para ediyor. satacak olsak asla zarar etmeyiz.
2. 2500-3500 tl paraya temiz bir ramzey 200 gy bulabilirsek bizi tatmin eder. satacak olsak zarar etmeyiz. ramzeyin bu modeli tutuldu. lakin ramzey 200 gy için yedek parça sorunu var deniliyor.
3. 2000-2500 tl verip ikinci el 1-2 aylık mondial 150 mcx touring modeli alıp araziye vurmak. 2250 tl ye ikinci al aldığımızı düşünürsek satarken en fazla 250 tl zarar edebiliriz.
4. 2500-300 tl verip yamaha ybr alıp araziye vurmak. motoru arazide kullandığımız için satarken en fazla 200 lira zarar edebiliriz.
5. 200-2500 tl verip başka bir çinli cross almak. ne olacağını düşünmeden yaşamak. satarken zarar etmek
2000-5000 tl arasına hangi motosikleti alıp arazide dağda bayırda kullanabiliriz. başka fikri olan varsa yazsın lütfen.
Valla dün bir bayinin önünden geçerken Str ve Gy 200 ü gördüm.Yaklaştık kardeşimle inceledik.Hakikaten neredeyse 5000 tl fiyatları motorlar ancak bu kadar dandik olur.Arkadaşlar bence kimse bu motorların hayalini kurmasın en azından 0 alıp o kadar para vermesin.En fazla 2000 tl verip ikinci el alınabilir.Zaten bir sürü ilan var Gy 200 için alan kurtulmaya çalışıyor bence.
https://www.youtube.com/user/funtay34
http://instagram.com/tayfunboralegend/
https://www.facebook.com/tayfun.bora
valla kardeş sen ne alacağını iyi bilen birine benziyon yazdıklarına tam destek katılıyorum sen yeni mondialini mcx al bak keyfine baya sağlam duruyor hem dediğin gibi fiyat ucuz kalite uygundur yrumlarını okudum alanlarda memnun mc den bahsediyorum bir önceki ama aynı kalite yalnız mc 150 alanlar şimdi hep mcx 150 ye dönüyr her şarta uyacak bir tip motor
sonuç itabiriyle 4250TL ye alınacak motor değil.
mondıal mcx eğer diğer modellerı gıbı değilse ki sağlam görünüyor ön camurluğu cıkarıp cros camurluğu ve dişlilerle oynasanız bal gıbı cros motosıkletı olur .Ama asla yarışacak cinsten olmaz ama tozlu ve engebelı yollarda ıyı gıder str modeline gelınce bende cok bekledım fakat gıdıp inceledığımde hiçte resımlerde olduğu gıbı değil yanı o para etmez tabı bunlar şahsı görüşlerımız belkı benım gözlemımden daha ıyı gözlemınız ve bılgınız vardır ona bır sey dıyemem
Herkese selamlar,
Uzun bir aradan sonra tekrar motosiklet.net'te yazmak güzel.. Sayfalarca atıp tutulan bu motoru dün itibariyle aldım.. dış görünüşüne bakılarak bu kadar yorum nasıl yapıldı ben onu pek anlayamıyorum.. Bugüne kadar sırasıyla cbf serisi 500'e kadar ve Bmw 2001-F650 ve 1997-F650 kullandım.. Çinli motorlarla ilk tanışmam.. Kros'a merak salıp sahibinden.com'u incelemeye başlamıştım.. Tabi 97'den bu yana 2.el motosiklet kullanan biri olarak ikinci el'de çıkan sorunların da hepsinin farkındaydım.. STR250 F650'den sonra güç olarak cidden düşük fakat ikisini aynı kefede değerlendirmek tabi ki doğru olmaz..
Şu anda 5 km.'de fakat rodaj sonrası yorumlarımı tekrar paylaşırım.. İlk izlenimlerim, motorun ciddi bir tork'a sahip olduğu.. Dün viteslere alışırken çoğu kez trafik ışıklarında 3.vitesle kalkıp durdum.. Rodaj sonrası arazi yorumlarımı da eklerim..
mondial 150 mcx modelinin motor kısmını hafif arazide altı yere değmesin diye 5-10 santim yerden yukarı kaldırabilirmiyiz ? ikinci sorum dişliyi değiştirip enduroya yatkın bir dişli taktırsak maliyeti ne olur ?
kardeşim gidin mondial 150 bölümünde degerlendirin.
biz str 250 den bahsediyoruz.
huckle hayırlı olsun
yorumlarını bekliyoruz..
boşver arkadaşım ben 1-2 cevap yazdım sonra gerek görmedim hatta okudukça baya gülüyorum yok motor yanından geçiyomuş öyle dandik bir gidişi varmış yok 2tane mcx alıp birini kros yapanlar :D :D arkadaşlar toprak yolda gitmeyi kros sanıyo işte neyse geçelim bu mahalle berberi muhabbetlerini hayırlı olsun huckle bizi bilgilendirirsin artık;)
Dün itibariyle ben de str 250 sahibi oldum. benim motor 2. parti gelenlerden. motor bloğu fabrika çıkışından boyalı. toplayan servis motoru beğendi, ben de beğendim. motor bloğunun her iki yanında da Kuba yazıyor. Motor toplandıktan sonra motoru iyice ısıttım. sonra internetten okuduğum (hard break in- yada - motomans method) sert rodaja başladım. bütün viteslerde 2-3-4-5 gazı kökleyip bırakarak 32 kilometre (20 mil) yaptım. sonra yağını değiştirip filtresini temizledim. 1500 kilometreye kadar sabit hızda ve devirde sürmeyeceğim. bu süreçte dağa taşa sürmeyi de düşünmüyorum. Motor düşündüğümden yüksek ve heybetli ama sanırsam alışırım. Bir de motorda titreme minimum düzeyde.
motorun selesi biraz sert, amortisörler yumuşak, eksoz ile sağ arka sinyal çok yakın(inşallah eritmez)
Kullanıcsı olması güzel. İnşallah beklentileri max düzeyde karşılar. Görüntüde çok güzel.
Güle güle kullanın.
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
evet aynen dün bende adanadakı bir servise gittim ve motoru inceledim.kanuni 150 ve kuba 250 arasında kaldım.kanuni servisindeki ustabaşıylada konuşma ımkanım oldu.fakat konustuklarımızı adap gereği buraya yazamayacağım neyse kubanın egzos ve arka sağ far yakınlıgı benımde dıkkatımı cektı eritir dıye düşünüyorum heleki adana sıcagında.Motoru alan abılerım ben%90 karar vermıs durumdayım satın alma konusunda fakat sızın bu motor ıle ılgılı verecegınız yargılar cok onemlı görüşlerınızı beklıyorum.lütfen benden ve bizden esırgemeyın Allah kaza bela vermesın saygılar
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:06 ----------
alacağımız motorun 2.parti olması dahamı iyidir?birde fıyatlara zamn gelecegını soyledıler.nekadara aldıgınızı öğrenebılır mıyım?
selamlar turka konya sıcağında 2 gündür erimedi bir uzatma ile sinyali geçer şekilde ayarlanabilir diye düşünüyorum ya da yapışkan folyo türü birşeyle sinyalin arkası kapatılabilir. ben 400 peşin kalanı 300 300 12 taksit aldım.ilk partiyi görmedim görenler motor boyasının dandik olduğunu yazmışlardı. ben 2. partiden aldım ve orjinal fabrika boyası vardı kuba yazılarıyla birlikte. zam gelebilir niye dersen dolar 20 kuruş arttı. kafana yatan markayı al. bu arada kuba servis internet sayfasına cross yedek parçalarını koymuşlar ama kullanıcı klavuzuna henüz ulaşamadım..
abi kararı verdım gıbı işte kuba alacam sanırım ama sizin düşüncelerınız benım ıcın cok onemlı.ben hayatımda hıc araç sahıbı olmadım ılk defa alacam.kuzenımın bır mobileti vardı anamızı aglatırdı yolun ortasında dururdu kasnagı kırardı vb.bende oyle sorunlar yaşamak ıstemıyorum acıkcası :D Belkı dıyeceksınkı çin malı ne beklıyorsun bundan.ben %90 şehır ıcınde asfalt yolda kullanacagım lastıklerı uygunmu dıye merak edıyorum?belkı kısın ayda 1 yada ıkı dağa giderim oda atlayıp zıplamak ıcın değil işte engebelı arazıde biraz kullanırım umarım motor bu kullanım ıcın uygundur. bana peşin 3.850 fıyat verdıler ruhsat plaka dahıl.taksıtlıde 4 bını bulur sanırım.tavsıyelerınızı beklıyorum
plaka ruhsat dahil 3850 iyi fiyat ben ruhsat plaka hariç 4000 verdim taksıtle. varsa tanıdığın motorcu al git beraber inceleyin, üzerinde kros lastikler var. şehir içi için lastikleri değiştirmen daha iyi olur kanımca. ben daha önce jawa 350 kullandım, 156 kiloydu, str 106 kilo ancak yerden yüksek olduğu için hakimiyeti ona göre zor geldi bana. ancak zamanla alışıyor insan. 4 zamanlı motor, hidrolik frenler, sıkıntı çıkarmayacağını umuyorum.
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)